Aihe: Saako täällä ollenkaan kitaraa myytyä?
1 2 3 4 5 6 7 8
Muovinen
16.05.2008 10:53:44

Mnetin tori on ehdottomasti hyvä kauppapaikka kun vaan osaa hinnoitella itsensä oikein, eikä rupea maksamaan toistenkaan kamoista ryöstöhintoja. Parhaimmillaan on tullut soitto 10 minuuttia ilmoituksen laittamisesta ja kaupat tuli.

Torin kautta liikkunutta tavaraa: Pari hyvin arvokasta virveliä, basso, puolenkymmentä kitarapedaalia, äänikortti, mikkejä, symbaaleita yms... Aina on homma toiminut!
arppah8
16.05.2008 11:13:38

Mnetin tori on ehdottomasti hyvä kauppapaikka kun vaan osaa hinnoitella itsensä oikein, eikä rupea maksamaan toistenkaan kamoista ryöstöhintoja. Parhaimmillaan on tullut soitto 10 minuuttia ilmoituksen laittamisesta ja kaupat tuli.

Pistän paremmaksi: Eka soitto vajaan viiden minuutin jälkeen ja toinen samasta roippeesta pari minuuttia ekan jälkeen. Joo, mä myin sen 6U räkin liiankin halvalla=)

Hyvin ovat kamat lähteneet torin kautta kiertoon ja hyvää tavaraa olen ostellut itsekin. Kiitokset vaan kaikille kauppakumppaneille!
God's away on business
mvirta
16.05.2008 11:41:37 (muokattu 16.05.2008 18:47:29)
Sen pahimman marsuvillityksen aikaan mun JCM-800 2204 lähti kanssa aika vilkkaasti, ei montaa sekuntia ehtinyt ilmoitus happanemaan ja meilipoksi rupesi turpoomaan vaikka nopsasti poistin kohteen torilta.

Ja sitten kun laitoin Keltaiseen Pörssiin OSTO-ilmoituksen marsun jubileesta niin porukka rupesi silmät kiiluen soittelemaan mullepäin että joko se meni joko se meni!

EDIT: Ja nyt tuo on lojunut tuolla jo puoli päivää:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=237447
Shut Up 'n Play Yer Guitar
spacetux
16.05.2008 11:42:21

Höfneri tosin on ollut aika pitkään myynnissä. Tarjouksista päätellen hinta pitäis kai sitten olla oudommasta merkistä heti jopa alle sen m.netin "normin" (70% uuden hinnasta). Mutta Squierit, Fenderit ja Epiluurit on lähteneet hyvin. Samoin vanhat Laney ja Marsu 4x12-tuuman kitarakaapit. Ja vähällä vaivalla...

Tuntuu että squierin hinta vaan nousee kun joku siihen on koskenut ja "hyväksi" todennut muiden rimpuloiden joukosta. Parhaita nämä mitkä on valittu satojen joukosta ja ihan eri maata kuin "perus" squier. Ja hintakin sen mukainen.

Mut asiaan.. hyvin on menny tavarat kaupaksi ja vielä enemmän on tullut ostettua
dropD
16.05.2008 12:18:21

Myyty ja ostettu on kitaroita, vahvistimia ja sekalaista sälää. Sulavasti on kauppa aina toiminut... Oikeesti en edes keksi mistä muualta käytettyä musiikkiroinaa osaisin etsiä.
Wyled
16.05.2008 12:47:30
Myyty ja ostettu on kitaroita, vahvistimia ja sekalaista sälää. Sulavasti on kauppa aina toiminut... Oikeesti en edes keksi mistä muualta käytettyä musiikkiroinaa osaisin etsiä.

Vähän kanssa päässyt käymään niin, ettei edes kuvittele etsivänsä muualta kuin täältä torilta, jos käytettyä etsii. Torin kautta olen myynyt ainakin kolme kitaraa, mikserin jne.,ja ostanut myös monta kitaraa ja räkkikamaa.
Dropped C
16.05.2008 12:48:53
Joo, 80% omasta roinasta on torin kautta tullut ostettua ja kaikki kierrätettyä. 2 bassoo, 1 kitaran, 2 bassokaappia, 2 kitarakaappia, 1 vahvistimen ja läjän speduja olen hommannut torin kautta. Eli aika paljon roinaa.

Kaikki on sujunut hyvin sitä yhtä kertaa lukuunottamatta milloin huijari yritti myydä meikäläiselle "basson", mutta onneksi en siihen lankaan mennyt...
Hannu H.
16.05.2008 16:13:01 (muokattu 16.05.2008 16:13:11)

Pistän paremmaksi: Eka soitto vajaan viiden minuutin jälkeen ja toinen samasta roippeesta pari minuuttia ekan jälkeen. Joo, mä myin sen 6U räkin liiankin halvalla=)

Hyvin ovat kamat lähteneet torin kautta kiertoon ja hyvää tavaraa olen ostellut itsekin. Kiitokset vaan kaikille kauppakumppaneille!

Kerran oli 20 minsaa ollu ilmotus netissä ja soitin innoissani. Olin kahdeksas soittaja..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
cuthbert
16.05.2008 17:53:57
Hyvinhän täällä kauppa käy eli myynnissä olleet on myöskin myyty. Tosin ostopuoli on ollut enemmistönä.
Ehkä vähän ihmetyttää kun asiallisiin tarjouksiin ei viitsitä edes vastata.
Myydyt: Kitara ja kiippari
Ostot: 2kpl kitara, PA:t, pedaalia yms.
Guildfinger
16.05.2008 18:46:33
Hankalin myytävä tuntuu olevan yleisesti 1500-... EUR skebat, vintage tai ei. Jengillä ei oo hilloo tai kitaroista vähemmän tietävät eivät uskalla ostaa kalliita skeboja muualta, kuin liikkeestä. Itsekin kyllästyin aikoinaan myymään Les Paul Customia kohtuuhinnalla, ja raahasin sen kalliimmalla pajaan myyntitiliin...ja meni:)
Itse olen shoppaillut kaikenlaista kivaa vuosien varrella. Helpompaa täällä, kun Ebay:ssä tai tilailla Amerikasta vintagee. Ei se tilaaminen, mutta kovakätiset kuljetusfirmat.
HTMono
16.05.2008 18:50:38
Kyllähän noita menee, itse olen lähes kaiken musakaman myynyt/ostanut torin kautta, en halua edes tietää kuinka paljon liikevaihto tuon kautta on jo ollut.
Palatakseen takaisin laboratorioon erään pilkun kautta Ohnn huomasi olevansa kokonaan pilkkujen peittämä. Jokainen pilkuista osoittautui päteväksi siirtolaitteeksi ajassa ja avaruudessa.
Icy-Sun
16.05.2008 23:12:05
Kun tuota toria kattelee niin on siellä monia vermeitä, jotka ovat olleet siellä ikuisuuden, mutta johtunee hintapyynnöistä. Ihmiset kuvittelevat oikeastikkin usein liikoja omien soittopeliensä arvosta. En ole ostanut, mutta olen kyllä myynyt vahvistimen, laulumikin, pedaalin...
There ain't noway out tonight
Lonesome
16.05.2008 23:15:07
Mut asiaan.. hyvin on menny tavarat kaupaksi ja vielä enemmän on tullut ostettua

Emmää tältä porukalta kyllä mitään ostais. Kummaa väkee, laittaa rahat etukäteen tilille ja luottaa että kyllä se sieltä matkahuollosta esiin putkahtaa. ;)

Ei vaan, olis "todellisessa" elämässä samallaista luottoa ihmiseen, niin kaikki olis hyvin....
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
kiriminni
17.05.2008 01:12:23
Kyllä saa, persnetolla tullut myytyä muutamia kitaroita.
Esim. ostan Ibanez js-1000 1700€ kitaran ja myyn 1kk vanhana,pyynti pitää olla 1000€ jos m-netissä meinaa saada kaupaksi.Onhan täällä persaukista supertinkaaja porukkaa suurin osa.
PekkaM
17.05.2008 10:07:11
Kyllä saa, persnetolla tullut myytyä muutamia kitaroita.
Esim. ostan Ibanez js-1000 1700€ kitaran ja myyn 1kk vanhana,pyynti pitää olla 1000€ jos m-netissä meinaa saada kaupaksi.Onhan täällä persaukista supertinkaaja porukkaa suurin osa.

"Pakon edessä" ei mitään pitäisi myydä, vaan suunnitella taloutensa niin ettei joudu antamaan periksi. Olen itse mieluummin myymättä kuin taivun "lowballereiden" edessä. Tähän asti kaikki on mennyt lopulta vaikka paljon on tullut noita "olen huomannut, että olet myynyt tuota aika pitkään, joten miten olisi?"-viestejäkin.
Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni.
Krice
17.05.2008 11:22:15

No voi itku. Suunnittele seuraavalla kerralla kitaran osto paremmin niin ei tarvitse myydä sitä heti. Käytetyn arvo yleensä laskee, Mr. Sherlock.
PekkaM
17.05.2008 11:32:57
No voi itku. Suunnittele seuraavalla kerralla kitaran osto paremmin niin ei tarvitse myydä sitä heti. Käytetyn arvo yleensä laskee, Mr. Sherlock.

0,75 * uuden hinta on täällä monesti todettu asialliseksi uutta vastaavan käytetyn pyynniksi. Jos pelillä on tosiaan ikää vain viikko, pitäisin tuota ehdottomana miniminä. Mutta kuten todettu, vikisijöitä aina piisaa ja kenenkään ei ole pakko ostaa tai myydä.
Ibanez PGM90HAM myytävänä. Katso jäsenkuvaukseni.
Les Fender
17.05.2008 13:18:17
Mun mielestä toi 0,7 (tai mitälie kerroin) on pelkästään kersojen kusettamista varten. Anteeksi ruma sanojen asettelu, mutta ei tuolla ole mitään tekemistä myymisen kanssa. Vähän liikkuva ja haluttu romu liikkuu melkein uuden hinnalla ja vähemmän haluttu liikkuu pahimmillaan alle puoleen hintaan uuteen verrattaessa. Tuo "hintakerroin" on ihan yhtä hyödyllinen mun mielestä kuin kaikille toitottaminen mikrokuutiosta ja pasifikasta.

On niillä kuitenkin jossain määrin todellisuuspohjaa, musakauppa laskee hyvityksensä raakasti uuden hinta - 50%. Mutta ihan asiaa Oivakin pölisee, on paljonkin rojua josta hyvinkin voi pyytää lähelle uuden hintaa. Mielestäni uusien musakamojen hinta muutenkin on lähestynyt realismia. Tuntuu että leivän ja kaiken muun kallistuessa rojut vaan halpenee, dollarissa syy osin tosin.

Kysynnän ja tarjonnan laki on ja pysyy.
"Living is easy with eyes closed!"
Numb
17.05.2008 13:45:39

Mun mielestä toi 0,7 (tai mitälie kerroin) on pelkästään kersojen kusettamista varten. Anteeksi ruma sanojen asettelu, mutta ei tuolla ole mitään tekemistä myymisen kanssa. Vähän liikkuva ja haluttu romu liikkuu melkein uuden hinnalla ja vähemmän haluttu liikkuu pahimmillaan alle puoleen hintaan uuteen verrattaessa. Tuo "hintakerroin" on ihan yhtä hyödyllinen mun mielestä kuin kaikille toitottaminen mikrokuutiosta ja pasifikasta.

0,7 * uuden hinta toimii perusbulkkitavarassa, jota on yleisesti ja helposti saatavilla. Eihän se toki sellaisessa toimi, mitä ei enää kaupasta uutena saa; tai jota saa, mutta vaikeasti.

Minuakin kiinnostaisi vallan Sobbatin Phase Breaker, mutta kun sitä ei näytä saavan kuin tilaamalla ameriikasta tai japaniasta uutena. Mutta kun en minä sitä uutena haluaisi, vaan nimenomaan käytettynä, että voisin sitten laittaa ilman isoa persnettoa kiertoon, jos ei olisi jääpäläinen.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)