jl_76 07.01.2008 13:43:07 | |
---|
Löytyykö m-nettiläisiltä kokemukseen perustuvia suositteluja etu- ja pääteasteen putkille, joita Buddan Superdrive 30:ssä olette käyttäneet? Etuasteeseen on ollut mielessä kokeilla Tungsol 12AX7 ja JJ ECC803S -putkia. Mites biasointi tuolle vahvistimelle? Eli olisiko vaan viisainta kiikuttaa tuo biasointiin etenkin jos vaihdan pääteasteen putket? |
Numb 07.01.2008 13:55:06 | |
---|
Eli olisiko vaan viisainta kiikuttaa tuo biasointiin etenkin jos vaihdan pääteasteen putket? Vain, jos vaihdta pääteputket. Etusputkia ei biasoida. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Joees 07.01.2008 15:24:48 | |
---|
Löytyykö m-nettiläisiltä kokemukseen perustuvia suositteluja etu- ja pääteasteen putkille, joita Buddan Superdrive 30:ssä olette käyttäneet? Etuasteeseen on ollut mielessä kokeilla Tungsol 12AX7 ja JJ ECC803S -putkia. Mites biasointi tuolle vahvistimelle? Eli olisiko vaan viisainta kiikuttaa tuo biasointiin etenkin jos vaihdan pääteasteen putket? Jos pistät about samanlaiset putket, arvoiltaan siis, niin eipä oo niin juur tuolla biasoinnilla. Kyselin tuota joskus aikoinaan Scot Sieriltä ja totesi jotta eikun uudet hönöt sisään vaan. En toki ota vastuuta mistään... ;-) Itse olen vaihtanut aikanaan samanmoiseen Buddaan pääteputket ilman biasointia. Saman olen tehnyt myös mun nykyiseen Buddaan. Etuseen tulevista putkista en sano mitään, ne on niin makujuttuja. Mulla taitaa olla JJ:t nyt itselläni kai. Kannattaa ottaa huomioon sekin että Budda on kohtuullisen tummalta soundaava vekotin. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Jucciz 07.01.2008 19:15:00 (muokattu 07.01.2008 19:23:26) | |
---|
Hep! Itse survoin Superdrive 30:n etuasteeseen kaksi Telefunkenin ECC83 Smooth Plate:a ja vaiheenkääntäjäksi hieman pienempitehoisen JAN 5751:n. Soundia voi käydä arvioimassa täältä: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/ Päätteessä pidän JJ:n putkia, koska Budda yksinkertaisesti käy liian kuumana vanhoille Telefunkeneille ja Valvo:ille. Katodibiasoituna koneena Buddaa ei tarvitse (eikä edes voi) biasoida, ellet ala vaihtamaan katodivastusta eri suuruiseksi. Se menee kolvaushommiksi ja on täysin turhaa, jos käytät uustuotantoputkia, joille Budda on muutenkin suunniteltu. Tämä pätee siis Superdrive 30 -malliin, jossa on EL84-pääteputket. Muista malleista en osaa sanoa. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Joees 07.01.2008 19:20:09 | |
---|
Päätteessä pidän JJ:n putkia, koska Budda yksinkertaisesti käy liian kuumana vanhoille Telefunkeneille ja Valvo:ille. Katodibiasoituna koneena Buddaa ei tarvitse (eikä edes voi) biasoida, ellet ala vaihtamaan katodivastusta eri suuruiseksi. Se menee kolvaushommiksi ja on täysin turhaa, jos käytät uustuotantoputkia, joille Budda on muutenkin suunniteltu. Mitäs muita hyviä pääteputkia olis kuin JJ:t? 6L6-mallia siis. Mulla on jostain syystä kokoajan epävarma olo noiden kanssa. En tiiä miks. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Jantse 07.01.2008 19:21:45 | |
---|
Pistä tungsolit, eihän tuosta edes lähde tarpeeksi gainia. |
Jucciz 07.01.2008 19:22:49 | |
---|
Mitäs muita hyviä pääteputkia olis kuin JJ:t? 6L6-mallia siis. Mulla on jostain syystä kokoajan epävarma olo noiden kanssa. En tiiä miks. Uustuotannosta luotan ensimmäisenä TAD:iin. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Joees 07.01.2008 19:24:48 (muokattu 07.01.2008 19:25:12) | |
---|
Pistä tungsolit, eihän tuosta edes lähde tarpeeksi gainia. Lähtee lähtee. Tungsoleja mä en kyllä tohon tunkisi. Uustuotannosta luotan ensimmäisenä TAD:iin. Täähän se olikin. Muistelin sun joskus kehuneen jotain merkkiä mut en muistanut mikä se oli. Täytynee joskus ottaa kokeiluun. Ei sillä, ei tolla pääse päätettä murjomaan ikinä. :-) E: Merkkiä, ei erkkiä... Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Jucciz 07.01.2008 19:27:56 (muokattu 07.01.2008 19:32:22) | |
---|
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
jl_76 08.01.2008 09:09:07 | |
---|
Hep! Itse survoin Superdrive 30:n etuasteeseen kaksi Telefunkenin ECC83 Smooth Plate:a ja vaiheenkääntäjäksi hieman pienempitehoisen JAN 5751:n. Päätteessä pidän JJ:n putkia, koska Budda yksinkertaisesti käy liian kuumana vanhoille Telefunkeneille ja Valvo:ille. Katodibiasoituna koneena Buddaa ei tarvitse (eikä edes voi) biasoida, ellet ala vaihtamaan katodivastusta eri suuruiseksi. Se menee kolvaushommiksi ja on täysin turhaa, jos käytät uustuotantoputkia, joille Budda on muutenkin suunniteltu. Tämä pätee siis Superdrive 30 -malliin, jossa on EL84-pääteputket. Muista malleista en osaa sanoa. Kiitoksia asiantuntevista neuvoista. Yritän metsästää sopivat putket ja raportoida lopputuloksista tuonnempana. |
Jucciz 16.05.2008 16:55:55 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 129 päivää vanhaan ketjuun! Joo joo, mutta kun en jaksa avata uuttakaan ketjua... Testasinpa huvikseni, minkä verran pelkkä middle-potikka vaikuttaa soundiin Budda Superdrive 30:ssä: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/middle_5position.mp3 Lähdin "middlet täysillä"-asennosta ja päädyin "middlet nollilla"-asentoon ja testasin matkan varrelta kolme välipykälää. Bassot oli vähän alle puolivälissä, treble puolestaan kello kolmessa, drive-potikka niin ikään kello kolmessa ja kokonaisvolume niin, että samassa huoneessa pystyisi vielä jotenkin jopa keskustelemaan. Äänitysmikki oli Sennheiser e606 noin noin 4-5 cm kartion keskikohdasta sivussa. Kitarana Les Paul '57 Reissue Sheptonen perinnehenkisillä (eli melko heikkotehoisilla) mikeillä. Ei pedaaleja, ei jälkikäsittelyä, raaka äänitys. |
Estranged 16.05.2008 17:07:39 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 129 päivää vanhaan ketjuun! Joo joo, mutta kun en jaksa avata uuttakaan ketjua... Testasinpa huvikseni, minkä verran pelkkä middle-potikka vaikuttaa soundiin Budda Superdrive 30:ssä: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/middle_5position.mp3 Tuostahan tuntuisi lähtevän säröä ihan hevimpäänkin meteliin asti, ja buustatakinhan aina voisi. Mutta mutta, montako rahaa nuo suurinpiirtein maksavat? Esim tuommonen 1x12"-combo? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Dropped C 16.05.2008 17:10:40 | |
---|
Helevetin hyvän kuulosta. Ja jo vähän vielä hevimpääkin ja kuitenkin rouheaa. Tuo oli siis himavolyymillä? Jos olisin rahamies ja osaisin soittaa, niin tuollainenhan olisi kiva kotirämpyttelyyn... Mutta kun en oo kumpaakaan. |
Jucciz 16.05.2008 17:11:49 (muokattu 16.05.2008 17:14:24) | |
---|
Tuostahan tuntuisi lähtevän säröä ihan hevimpäänkin meteliin asti, ja buustatakinhan aina voisi. Mutta mutta, montako rahaa nuo suurinpiirtein maksavat? Esim tuommonen 1x12"-combo? Riippuu varmaan aika paljon mistä ostaa: Suomessa Custom-Sounds möi tuota 1x12"-comboa 2999 euroon, käytettynä niitä on näkynyt kahden tonnin pintaan, 18-wattista versiota halvemmallakin. Jenkeissä uuden hinta on puolentoista tonnin paikkeilla, mutta lähetyskulut, tullit ja verot nostavat hinnan melko todennäköisesti kahden tonnin ikävämmälle puolelle. Silti, joka euron arvoinen kone mielestäni: lähtee niin perinneosastot kuin isotkin säröt. Ja noissa pätkissä tosiaan oli kevyet mikit: en uskalla arvatakaan millaisen särövallin jollain EMG 81:llä saisi sellaisenaan pelkästä Buddasta. Helevetin hyvän kuulosta. Ja jo vähän vielä hevimpääkin ja kuitenkin rouheaa. Tuo oli siis himavolyymillä? Jos olisin rahamies ja osaisin soittaa, niin tuollainenhan olisi kiva kotirämpyttelyyn... Mutta kun en oo kumpaakaan. Himavolyymillä joo. Hämmästyttävän hyvin tehty master volume tuossa: soi asiallisesti hiljaakin, ja tietty vielä kivempi jos saa vähän avata, mutta ei ollenkaan paha kotisoitteluvoimakkuuksillakaan. Harvoin on takaa avoin 1x12"-combo kuulostanut näin paljon kokonaiselta stackiltä. Ei puutu alapäätä ja tuhtiutta soundista, varsinkaan kun tuossa ei ollut basso vielä edes puolivälissä. :D |
Estranged 16.05.2008 17:15:18 | |
---|
Riippuu varmaan aika paljon mistä ostaa: Suomessa Custom-Sounds möi tuota 1x12"-comboa 2999 euroon, käytettynä niitä on näkynyt kahden tonnin pintaan, 18-wattista versiota halvemmallakin. Jenkeissä uuden hinta on puolentoista tonnin paikkeilla, mutta lähetyskulut, tullit ja verot nostavat hinnan melko todennäköisesti kahden tonnin ikävämmälle puolelle. Plöäh, niimpä tietysti. Muistelisin että olisi jostain 1500 eurosta puhuttu käytettynä joskus? Varmaankin tuo 18-wattinen versio? Muistelenko väärin? Niin, ja kuinkas usein noita on näkynyt käytettynä? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
Plöäh, niimpä tietysti. Muistelisin että olisi jostain 1500 eurosta puhuttu käytettynä joskus? Varmaankin tuo 18-wattinen versio? Muistelenko väärin? Todennäköisesti 18W joo. Kieltämättä tuo 18-wattinenkin versio on todella äänekäs, jos nyt ei tarvitse treeneissä pärjätä raivotautista apinaa leikkivälle rumpalille. Klubikeikoilla sillä pärjää aivan naurettavan helposti ja isommilla lavoillahan koko toosa mikitetään kuitenkin (yleensä kyllä pienemmilläkin). Niin, ja kuinkas usein noita on näkynyt käytettynä? Ihan älyttömän harvoin. Parin vuoden sisään olen nähnyt torilla ehkä kaksi tai kolme. Kannattaa pelastaa äkkiä omansa jos mielii saada käytettynä. Ehdottomasti paras juttu tässä koneessa on se, että siitä irtoaa sävyjä ihan laidasta laitaan - kenties monipuolisin kaksikanavainen vahvistin, jota olen testannut - puhutaan siis puhtaasti erilaisista sävyistä, mitä vahvistin tarjoaa - ja joka kitara kuulostaa oikeasti erilaiselta tämän vehkeen kautta isoillakin säröillä. Ja tietty se, että se soi esimerkillisen hyvin hiljaakin - säröissä on potkua jo olohuonevoimakkuuksilla. Lisäksi 1x12"-combon roudaaminen (varsinkin pyörällisessä casessa) on silkkaa hupia verrattuna nuppiin ja 4x12"-kaappiin. |
Estranged 16.05.2008 17:24:24 | |
---|
Ihan älyttömän harvoin. Parin vuoden sisään olen nähnyt torilla ehkä kaksi tai kolme. Kannattaa pelastaa äkkiä omansa jos mielii saada käytettynä. Joo, näin oletinkin, sen verran hyvältä vaikuttaa. Nyt alkoi kyllä kunnolla kaasuttamaan tuo. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |
ravensoul 16.05.2008 17:48:28 | |
---|
Kirottu olkoon Jucciz clippiensä kera. :) Kyllä osaa olla makean kuuloinen vehje, mutta että kolme kiloeuroa.. Eihän tuollaista ikinä raaski ostaa. |
Jucciz 16.05.2008 17:50:47 | |
---|
Kirottu olkoon Jucciz clippiensä kera. :) Kyllä osaa olla makean kuuloinen vehje, mutta että kolme kiloeuroa.. Eihän tuollaista ikinä raaski ostaa. Kuten sanottu, pariin tonniin saattaa hyvänä päivänä löytää, mutta käytetyt on tosiaan älyttömän harvassa. Pahoittelen, että menin pätkiä taas äänittämään. :( |
Estranged 16.05.2008 17:53:28 | |
---|
Maxguitarstore.comissa on näköjään 80-wattinen 2x12" Superdrive combo "vain" 2152e. Piti sitten lähettää kyselyä että paljonko olisi hintaa 18- tai 30-wattisella 1x12"-combolla. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris |