Jucciz 15.05.2008 16:12:43 | |
---|
Oon ostanu ja myyny kymmeniä tuotteita torin kautta. Onnistuu siis. |
McNulty 15.05.2008 16:51:14 | |
---|
Paras paikkahan tää on musiikkiroinan liikuttamiseen. Totta. Tämän huomaan konkreettisesti työssäni, sillä käytettyjä liikkuu selkeästi vähemmän soitinliikkeissä. Oma vanha instrumentti tai laite myydään eteenpäin m.netissä/huuto.netissä ja milloin missäkin... jolloin vaihdokkeja tulee vähempi. |
Kunnallisjäte 15.05.2008 17:00:19 | |
---|
Totta. Tämän huomaan konkreettisesti työssäni, sillä käytettyjä liikkuu selkeästi vähemmän soitinliikkeissä. Oma vanha instrumentti tai laite myydään eteenpäin m.netissä/huuto.netissä ja milloin missäkin... jolloin vaihdokkeja tulee vähempi. Torilla on parempi potentiaali saada realisoitua musakama nopeasti ja erityisesti käteiseksi. Tosin itse kaikki skebat oon aina antanut liikkeeseen pois vaihdossa, koska haluun ostaa kitarat kaupasta jossa niille on takuu ja ne on säädetty tiptop sekä voin palata asiaan mikäli tuotteessa on häikkää. Yllä oleviin kommentteihin sanoisin, että ainakin pedaali-kaupoissa usein kannataa laittaa lievä alihinta niin saa kaman heti myytyä. Osa jengistä haluaa tehdä voittoa tai välttää tappiota. Mutta yleensä tappio on suurempi jos kama ei mee ollenkaan. |
Krice 15.05.2008 17:05:11 | |
---|
Pedaalit menee kyllä liukkaasti. Yhden kitarankin olen myynyt, mutta Ibanezin kanssa on ollut ongelmia kuin on ollut niin paljon renkaanpotkijoita liikenteessä. Laitoin jo pakettiin sen, mutta sitten ostaja muutti mieltään. |
Kunnallisjäte 15.05.2008 17:31:38 | |
---|
Lisäisin vielä aiheeseen, että torin ansiosta oon päässy tutustuu erityisesti varsin runsaaseen pedaaliarsenaaliin ja päässyt eroon liukkaasti niistä mitkä ei oo sopinu/en oo pitäny. Vuoden aikan torin kautta oon testannu toista kymmentä spedua käytännössä ilmaiseksi tai lievällä persnetolla. En uskalla kelailla mitä moinen lysti ois maksanu kun oisin kaikki kaupasta uutena poistanu. |
Mikaelo 15.05.2008 20:39:51 | |
---|
Lisäisin vielä aiheeseen, että torin ansiosta oon päässy tutustuu erityisesti varsin runsaaseen pedaaliarsenaaliin ja päässyt eroon liukkaasti niistä mitkä ei oo sopinu/en oo pitäny. Vuoden aikan torin kautta oon testannu toista kymmentä spedua käytännössä ilmaiseksi tai lievällä persnetolla. En uskalla kelailla mitä moinen lysti ois maksanu kun oisin kaikki kaupasta uutena poistanu. Sama täällä. On aika turvallinen fiilis ostaa sokkonakin tavaraa, kun tietää että sen saa suhteellisen vaivatta Torin kautta eteenpäin jos ei miellytä. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Moimies 15.05.2008 21:24:52 | |
---|
2 kitaraa, 1 pedaali ja 2 mikkiä tullut ostettua tuolta. Kyllä se hyvin toimii tuo homma. Nyt kunno rähinät pystyy. |
sepisti 15.05.2008 21:38:39 | |
---|
Yhden kitarapäätteen olen ostanut ja kaksi myynyt. Hyvin pelitti. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
pekurides 15.05.2008 21:47:25 | |
---|
Voiko parempaa yhtä paikaa olla mistä löydät kaikki mitä haluat? Ja kaikki ilman alveja. /muita välikäsiä. Tunteella päin vittua. |
Johnnycaster 15.05.2008 21:50:24 | |
---|
"Uusi on ja upea laukku on tehtaan paketissa muton vuoksi myyn. hyvä laatuinen." |
Spedu ja kitarakaappi meni päivässä. Kitaran ja myymäni spedun olen ostanut. Melko hyvät valikoimat tuolla usein on ja hintakin kohdillaan kun jaksaa vähän päivystää. |
karateadonis 15.05.2008 21:53:26 | |
---|
Ite oon myyny ainakin seuraavia: Ibanezin JS1000, marsun valvestate, yamahan elektroakustinen, line6 flextone, pari pedaalia, multiefektihärpäke.... ei siinä varmaa ollu ees kaikki. Ostanu oon pari pedaalia, marsun jcm 800:n, alesiksen kiipparin, bassokaapin(joka muuten meni paskaks mutta jonka kuoret myin eteenpäin 40 eurolla, heh..) + kaikenlaista pikkusälää vuosien varrella. Eli omasta kokemuksesta kyllä kauppa käy suuntaa ja toiseen. Eikä toistaseks oo kusetusta osunu kohdalle!! "pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" tai jotain.... |
-Cale 15.05.2008 23:12:23 | |
---|
Toria parempaa kauppapaikkaa käytetyille tuskin on. |
weetube 15.05.2008 23:44:53 | |
---|
Homma toimii kunhan hinnat/pyynnit pysyy kurissa.hienosti on kaupat sujunu tähän asti,pelimanni porukkaa!!! Silloin kun ollaan korvia myöden kusessa kannattaa pitää suu kiinni... |
Artist 16.05.2008 08:01:04 | |
---|
Hyvin liikkuu. Joskus tullut löydettyä tavaraa, mihin ei ihan joka päivä törmääkään. Joskus taas ei etsimäänsä löydä toriltakaan, vaikka pidempään yrittäisi, mutta sellaistahan se aina käytettyjen markkinoilla on. "I'm hypocrite,
I dish it out but I can't take it
I know you think it's wrong
and maybe you're right but this is my song" |
Lonesome 16.05.2008 08:29:06 | |
---|
Onko kukaan onnistunut myymään omaansa? Vähän liiankin hyvin tähän saakka. :) Ei olis ehkä tullut tehtyä niin paljon turhia heräteostoksia netin kautta, jos ei jakelu poispäin olis pelannut. Kun Huutonetit sun muut jopparitorit ei kiinnosta... Höfneri tosin on ollut aika pitkään myynnissä. Tarjouksista päätellen hinta pitäis kai sitten olla oudommasta merkistä heti jopa alle sen m.netin "normin" (70% uuden hinnasta). Mutta Squierit, Fenderit ja Epiluurit on lähteneet hyvin. Samoin vanhat Laney ja Marsu 4x12-tuuman kitarakaapit. Ja vähällä vaivalla... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" |
Grimmu 16.05.2008 08:29:38 | |
---|
Vanha nuppi meni kaupaksi, ennen kuin ehdin edes laittaa torille myyntiin :D Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta. |
Numb 16.05.2008 08:47:26 | |
---|
Minultakin on kamaa lähtenyt vain mainitsemalla jossain, että saatan ehkä luopua... :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
hannlain 16.05.2008 09:21:11 | |
---|
Tosin itse kaikki skebat oon aina antanut liikkeeseen pois vaihdossa, koska haluun ostaa kitarat kaupasta jossa niille on takuu ja ne on säädetty tiptop sekä voin palata asiaan mikäli tuotteessa on häikkää. Siinäkin tapauksessa, että uuden kitaran ostaa liikkeestä, saa vanhasta usein paremman hinnan torilla kuin antamalla vaihdossa liikkeeseen. Tietty riippuu vaihdokista, mutta useimmitenhän vaihdetaan parempaan tai kalliimpaan, jolloin se edellinen saattaa olla aika tusinakamaa, jota liikkeen on vaikea saada voitolla myytyä eteenpäin. Arvokitaroiden tapauksessa tietty tilanne voi olla eri. Luulisin että musaliikkeille käytettyjen soittimien/vahvistimien kauppa ei oo mitään hyvää bisnestä. Musamaailmassa ainakin sanoivat suoraan, että paremman hinnan vanhasta saat myymällä itse kuin antamalla vaihdossa, kun edellistä kitaraa viitisen vuotta sitten sieltä ostin. -h |
HeavyMachinery 16.05.2008 10:48:59 | |
---|
Totta. Tämän huomaan konkreettisesti työssäni, sillä käytettyjä liikkuu selkeästi vähemmän soitinliikkeissä. Oma vanha instrumentti tai laite myydään eteenpäin m.netissä/huuto.netissä ja milloin missäkin... jolloin vaihdokkeja tulee vähempi. Uskoisin että suomessa olisi jonkin verran tilausta kunnolliselle käytettyjä soittimia välittävälle firmalle. Olen kyllä itse torilla myynyt ainakin 5 kitaraa ja ostanut muutaman. Vahvistimia ja speduja sitäkin enemmän. Paras tapa liikutella suomessa käytettyä tavaraa on M.netin tori , ulkoimailta tulee bongailtua rackrocksin ja hugeracksin foorumilta. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |