Aihe: TÄNNE PIKAKYSYMYKSET (jelppikerho)
1 2 3 4 550 51 52 53 54141 142 143 144 145
Iron Slayer
11.05.2008 13:31:23
Enkkua puhuvat käyttävät termiä chord embellishments. Kaipa tuo on ihan pätevä suomennos sille.

Ei taida olla sitten olemassakaan sellaista lyhyttä ja ytimekästä nimeä, kuten vaikka "tapping".
Täytyy varmaankin alkaa kutsua tuota "sussitteluksi", ja toivoa että se yleistyy.

Olisi se paljon yksinkertaisempaa huutaa vaikka kesken treenin, että "sussi sitä ceetä", kuin että huutaisi "tee chord embellisments".
Jamming
Jaqqi1991
11.05.2008 14:16:31
Osaisko joku sanoa kuinka monta ylennystä/alennusta voi tulla 2/3 tutkinnon primavistaan? Entä kun tuossa kokeessa kysytään myös kolmisointujen käännöksiä niin riittääkö kun osaan ne kieliparilla 1-3 vai pitäisikö osata muutkin?
We may be humans, but we're still animals
MauCer
15.05.2008 21:50:09
Ihan tässä mietin sävelkorvani tarkkuutta. Tämä biisi pistää erityisesti korvaan. Kuulostaa että kitarat olisivat epävireessä, häiritsee erityisen paljon kuunnella.

http://www.youtube.com/watch?v=MShJ8h7cEbE

Varmistaisiko joku musikaalisepi persoona mietteeni.

Hyvä biisi kylläkin, pidän laulajasta.
-AjA-
15.05.2008 22:17:05

Ihan tässä mietin sävelkorvani tarkkuutta. Tämä biisi pistää erityisesti korvaan. Kuulostaa että kitarat olisivat epävireessä, häiritsee erityisen paljon kuunnella.

http://www.youtube.com/watch?v=MShJ8h7cEbE

Varmistaisiko joku musikaalisepi persoona mietteeni.

Hyvä biisi kylläkin, pidän laulajasta.

Kyllä toi ihan vireistä mun mielestä on. Runsas chorus-efekti tekee siitä "epävireisen" kuuloisen (mitä se kyllä tavallaan onkin)
I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words...
--Roller--
16.05.2008 17:22:07
Mikä ihme siinä on, että jok'ikisellä musiikintunnilla kun vastaan tulee joku newähöödi kipale, niin opettaja alkaa huuteleen että soitappas nyt sooloa jne...
Minä, soittanut vasta n. 1,25v, en osaa todellakaan improvisoida, mutta eipäs hän taida paljon noteerata. Sitten kaverit huutelee tunnin jälkeen että "menetit mainees" ja "kyllä pitäis osaa improta" ja jotain tollasta. No mikäs siinä, soittakoot itse.

Sitten, kun kavereille sanon siitä, etten osaa, he vain sanovat että "soita vaikka sitä mäcgaiceria tai simpsoneita". Ne kyllä osaan :)

Sitten kun yritän selitellä, että ne eivät todellakaan sovi niihin taustasointuihin, mitä basisti antaa ja mitä opettaja pianollaan pimputtaa. Rumpalikin tulee päätänsä aukoon, että ihan helppoahan se on. No kyllähän noin rummuilla...
Morhange
16.05.2008 18:33:35

Onko juoksutukselle jotain enkunkielistä termiä ja mikäli sellanen löytyy ni voisitteko jakaa viisautenne minunkin kanssani?

Kitåås

Eikös "Lick" käy tuohon tarkotukseen vallan hyvin?
Suhtaudun yleensä laajakatseisesti seksin eri muotoihin. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja päästä tunnelmaan ja saada nautintoa ja hyvä niin. Mutta olen tainnut nyt kohdata voittajan, en hemmetti soikoon voi käsittää paskan kanssa meuhkaamista!
MauCer
16.05.2008 21:13:03
Olen ajatellut musiikkiopistoon hakemista. Olen nyt jonkin aikaa (joku pari vuotta) itsekseni soitellut. Mitäköhän tunnit tulevat pitämään sisällään?
Swan
17.05.2008 11:50:35
Eikös "Lick" käy tuohon tarkotukseen vallan hyvin?

Run on parempi. Lick käsittää juoksutusten lisäksi kaikki muutkin fraasit.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
kamikazee
17.05.2008 12:41:31
Mikä ihme siinä on, että jok'ikisellä musiikintunnilla kun vastaan tulee joku newähöödi kipale, niin opettaja alkaa huuteleen että soitappas nyt sooloa jne...
Minä, soittanut vasta n. 1,25v, en osaa todellakaan improvisoida, mutta eipäs hän taida paljon noteerata. Sitten kaverit huutelee tunnin jälkeen että "menetit mainees" ja "kyllä pitäis osaa improta" ja jotain tollasta. No mikäs siinä, soittakoot itse.

Sitten, kun kavereille sanon siitä, etten osaa, he vain sanovat että "soita vaikka sitä mäcgaiceria tai simpsoneita". Ne kyllä osaan :)

Sitten kun yritän selitellä, että ne eivät todellakaan sovi niihin taustasointuihin, mitä basisti antaa ja mitä opettaja pianollaan pimputtaa. Rumpalikin tulee päätänsä aukoon, että ihan helppoahan se on. No kyllähän noin rummuilla...

Anna oikean kouran puhua ja vasen tulee mukaan oikean jälkeen niin kyllä tuommoinen loppuu (aikavarmasti).
...
kylie-o
17.05.2008 13:41:05
Tämä on tosi hauska: Milloin plektra on syytä vaihtaa? Mistä sen tietää että se on riittävän kulunut?

Suorastaan rikki noita jazz kolmosia ei saa mitenkään, mutta monasti ns. esiintyvillä taiteilijoilla (:P) on niitä taskut tai mikkiständin varret täynnä. Pelkästään yleisöön heiteltäväksi?

Olen rämpyttänyt kitaraa n. puolitoista vuotta enkä ole vaihtanut plekuja muuta kuin kokeillessani uusia malleja.
Iron Slayer
17.05.2008 14:16:32
Tämä on tosi hauska: Milloin plektra on syytä vaihtaa? Mistä sen tietää että se on riittävän kulunut?

Itse vaihdan kun pito häviää tai kärki kuluu turhan lyhyeksi. Käytän sen verta ohutta plektraa (yleensä Dunlopin 0,73mm), että saa olla jatkuvasti vaihtamassa.
Jamming
Numb
17.05.2008 14:32:59

Siitä, ettei se tuntuma menee. Jos tuntuma on ok, niin sen kuin vetää vaan. Itse olen huomannut, että se vaihtelee. Joskus sitä nillittelee pienestä, joskus taas on kärki ihan pyörösenä ennen kuin menee vaihtoon.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
--Roller--
18.05.2008 17:45:30
Onko power-soinnut yhtä kuin vitoset? Ja jos ei, niin kertokaahan sitten mitkä on ja miksi on.
Schnowotski
18.05.2008 18:36:09
Onko power-soinnut yhtä kuin vitoset? Ja jos ei, niin kertokaahan sitten mitkä on ja miksi on.

Samojahan ne on. Niitä voi kuulla kutsuttavan myös kvinttisoinnuiksi, hevisoinnuiksi tms.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=20147
Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi.
qweik
29.05.2008 15:58:46
En tiedä kuuluuko tänne, mutta pistän nyt silti.

Eli oon soittanut nyt puolisen vuotta metallicaa ja vähän jotain akustisella nuotesita. Nyt haluisin kokeilla vähän Bluessia vai miten se kirjotetaankaan. Voitteko antaa jonkun hyvän biisin ja kohtuu helpon, johon löytyy luonnolisesti tabit. Vaikka B.B Kingiltä joku?
Numb
29.05.2008 16:01:20 (muokattu 29.05.2008 16:01:41)

http://www.academyofguitar.com/1-NE … P%20IMAGES/Root-6-'Blues'-Scale.jpg

Tuosta bluesia. Ei kun kokkeilemmaan. Linkki haluaa näköjään tulla copy-pastetuksi.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Valdemart
29.05.2008 21:47:09

En tiedä kuuluuko tänne, mutta pistän nyt silti.

Eli oon soittanut nyt puolisen vuotta metallicaa ja vähän jotain akustisella nuotesita. Nyt haluisin kokeilla vähän Bluessia vai miten se kirjotetaankaan. Voitteko antaa jonkun hyvän biisin ja kohtuu helpon, johon löytyy luonnolisesti tabit. Vaikka B.B Kingiltä joku?

Bluesin syvimmän olemuksen saat, kun laitat levyn soimaan, ja plokkaat sen riffin/sointukierron korvillas. Ei ole tärkeää, että menee niin justiinsa. Fiilis ja tunne tärkeimpiä. Riffiä yms. voi hyvin varioida, ja näin kuuluukin tehdä. Soittelet levyn päälle jne. Siitä se lähtee. Toki jotain juttuja on hyvä kattoa vähän etukäteen, mutta tuo on mulle käsitys niinku bluesista. Sinisiä hetkiä!
You Can't Put Your Arms Around a Memory
Sälski
29.05.2008 23:58:30

Tyhmä kysymys, mutta oon aina miettiny miten saa paksunnettua tekstiä tuolla profiili kuvauksessa?
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
kid ego
30.05.2008 07:45:34
Tyhmä kysymys, mutta oon aina miettiny miten saa paksunnettua tekstiä tuolla profiili kuvauksessa?

Kysymyksesi ei ehkä liity kitaransoittoon, mutta laitapa paksunnettavan tekstin eteen <b> ja perään </b> niin johan toimmii!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)