fox 15.05.2008 13:45:09 (muokattu 15.05.2008 13:49:01) | |
---|
Näin siis kerrotaan, lähteenä toimi siis maahantuojan edustaja. Kumman maahantuojan? Oliko luotettava lähde?? Ja lisäyksenä/lisäselvityksenä.. Sulle tuli siis uhkauksia? Oot siis töissä siellä... Kun tuosta saa sellasen käsityksen.. no, sehän selvittää monia juttuja.. Into-Luthmannin kampanja oli kyllä melkoisen mielenkiintoinen tässä joku tovi sitten, sieltä toimistolta tuli useampikin uhkaus oikeustoimilla kun tällä toisella ketjulla myytiin kopiosoittimia. Ei se mennyt vaan läpi täällä päin
|
Ziggy Bubba 15.05.2008 14:34:51 (muokattu 15.05.2008 14:35:03) | |
---|
Musta tämä homma on vähän kääntynyt yleisesti Gibsonille viime aikoina, jos aiheeseen palataan. Kun Studioita saa alle tonniin (ja monia muita vielä halvemmalla) niin hintaeroa ei "Les Pauleilla" enää ole. Toisessa on reunalistat, toinen on ehta Gibson laatukamoilla - soitinta hakevalle ei luulisi olevan vaikea päätös. Nämä ovat toki henkimaailman hommia, toisille sen kitaran pitää Standard, vaikka siitä LS-75:stä ei Stankkua saa hyvällä tahdollakaan. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
bfoc 15.05.2008 14:47:27 (muokattu 15.05.2008 14:51:34) | |
---|
Tainoolkoon Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
PuNkKi 15.05.2008 14:49:29 | |
---|
ostakaa kipsonin mikit multa.. sehän jo sit melkein koko gibson ;) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Ziggy Bubba 15.05.2008 14:52:30 (muokattu 15.05.2008 14:52:42) | |
---|
ostakaa kipsonin mikit multa.. sehän jo sit melkein koko gibson ;) Jep; silmät kiinni ja kitara telineeseen, melkein kun Gibson. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
MaxDamage 15.05.2008 14:53:44 | |
---|
Kyllä nämä anti-Gibson tyypit ovat vähintään yhtä pahoja. Ja saavat myös enemmän opetuslapsia seuraajikseen, koska on helpompi dissata Gibsonia, johon ehkä ei ole mahdollisuuksia kaikilla teineillä. Teinikauden jälkeen varmaan aika harvalla on niin jyrkkiä mielipiteitä. Paitti mulla. Mul on pari Gibsonia ja en tilalle ottaisi Tokaita oli ne kuinka paljon parempia tahansa, sorry. Komppaan kympillä tätä! Tää on kyl taas huikein ketju pitkään aikaan... |
Kumman maahantuojan? Oliko luotettava lähde?? Ja lisäyksenä/lisäselvityksenä.. Sulle tuli siis uhkauksia? Oot siis töissä siellä... Kun tuosta saa sellasen käsityksen.. no, sehän selvittää monia juttuja.. On se aika luotettava lähde, mutta eihän tässä maailmassa mistään voi olla varma tietenkään kun ihmiset kertoo mitä kertoo. Ja joo en ole töissä kummallakaan firmalla, enkä soittimien parissa tällä hetkellä yleensäkään. |
McNulty 15.05.2008 16:45:34 | |
---|
On se aika luotettava lähde, mutta eihän tässä maailmassa mistään voi olla varma tietenkään kun ihmiset kertoo mitä kertoo. Ja joo en ole töissä kummallakaan firmalla, enkä soittimien parissa tällä hetkellä yleensäkään. Oikeus päätti "patenttikiistan" Musamaailman eduksi. Onhan siitä ollut lehdissäkin asti juttua. Tokaita saa siis edelleen myydä Suomessa. Kyseinen touhuhan ei ollut lainkaan Gibsonin viritelmä vaan maahantuojan yritelmä lanseerata merkkinsä ainoaksi LP-tyylin vaihtoehdoksi markkinoilla (Epiphonen ohella). Minusta yhteispohjoismainen maahantuoja ei ole ollut Gibsonille hyvä juttu. Minusta asiat olivat todella paljon paremmin kuluttajien kannalta silloin, kun Gibsonin edustus oli Levytukulla. En minäkään Gibson-fanina ostaisi uutta soitinta, johtuen juuri maahantuojasta ja heidän hinnoittelupolitiikasta. Käytettynä olen ostanut tähänkin asti kaikki G-pajan tuotteeni. |
koponen 15.05.2008 17:02:47 (muokattu 15.05.2008 17:03:49) | |
---|
Ei se mennyt vaan läpi täällä päin ja ainoa asia mikä säädön seurauksena muuttui oli yksi tyyppi joka istui Luthmannin konttorissa. Meni vaihtoon mokoma. Höpöhöpö sieltä ei kyllä ole yksikään ihminen lähtenyt tämän asian johdosta. Ihmeellisiä urbaanilegendoja liikkuu tästäkin aiheesta :) Koko selkkaus johtui yhdestä intoluthmanin kauppiaille lähettämästä sähköpostiviestistä ja siitä että ruotsin systeemiä sovellettiin suomeen ilman että asian lainsäädäntöä tutkittiin pätkääkään. Herra M.E. teki luthmanin suomen myyntikonttorissa vain työtä käskettyä. If it says Marshall on the front, you're good to go |
fox 15.05.2008 17:08:04 | |
---|
Oikeus päätti "patenttikiistan" Musamaailman eduksi. Onhan siitä ollut lehdissäkin asti juttua. Tokaita saa siis edelleen myydä Suomessa. Kyseinen touhuhan ei ollut lainkaan Gibsonin viritelmä vaan maahantuojan yritelmä lanseerata merkkinsä ainoaksi LP-tyylin vaihtoehdoksi markkinoilla (Epiphonen ohella). Eli siis loppuperin oikeesti kyseessä oli tapaus, jossa pohjoismaiden maahantuojan edustaja tiedusteli, mikä on tilanne, eli onko Musamaailma mahdollisesti syyllistynyt jonkinasteiseen mallisuojarikkomukseen, kun Tokailta tuotiin "erästä signature"mallia markkinoille.. Kyseessä siis EI ollut mikään, lainaus: Into-Luthmannin kampanja oli kyllä melkoisen mielenkiintoinen tässä joku tovi sitten, sieltä toimistolta tuli useampikin uhkaus oikeustoimilla kun tällä toisella ketjulla myytiin kopiosoittimia. Ei se mennyt vaan läpi täällä päin ja ainoa asia mikä säädön seurauksena muuttui oli yksi tyyppi joka istui Luthmannin konttorissa. Meni vaihtoon mokoma. Näin siis kerrotaan, lähteenä toimi siis maahantuojan edustaja. Eli kampanjointi ja kyseinen mallisuojatiedustelu on vähän eri juttuja. Mallisuojaahan ei ole Euroopassa samaan tapaan kuin Jenkeissä, josta syystä täällä näkyy noita alkuperäisen kaltaisia lapoja ym. Mutta tuollasista heitoista tulee todellakin niitä eloon jääviä legendoja, jos vaan esitetään "Vähän sinne päin". Ja kukahan mahtoi olla se "Yksi tyyppi joka istui Luhtmannin konttorissa, mokoma.." Tällasta ei kyllä tiennyt "yks toinen tyyppi" jonka juttusilla puhelimessa olin. "Maahantuojan edustaja" hänkin. Toki jutun kauhistuttavuutta se maustaa oivallisesti...jos T:ta syytellään suotta, niin kyllä pallit heiluu ja tie kutsuu kulkijaa.. Minusta yhteispohjoismainen maahantuoja ei ole ollut Gibsonille hyvä juttu. Minusta asiat olivat todella paljon paremmin kuluttajien kannalta silloin, kun Gibsonin edustus oli Levytukulla.. Vielä paremmin asiat oli muinoin PSO:n aikoihin... =) Samaa mieltä muuten tuosta ylläolevasta. |
Twinkle 15.05.2008 18:20:14 | |
---|
Eli siis loppuperin oikeesti kyseessä oli tapaus, jossa pohjoismaiden maahantuojan edustaja tiedusteli, mikä on tilanne, eli onko Musamaailma mahdollisesti syyllistynyt jonkinasteiseen mallisuojarikkomukseen, kun Tokailta tuotiin "erästä signature"mallia markkinoille.. Kyseessä siis EI ollut mikään, lainaus: Eli kampanjointi ja kyseinen mallisuojatiedustelu on vähän eri juttuja. Mallisuojaahan ei ole Euroopassa samaan tapaan kuin Jenkeissä, josta syystä täällä näkyy noita alkuperäisen kaltaisia lapoja ym. No en minä nyt tarkoittanutkaan että kyseessä olisi ollut mikään kampanja, viittasin vaan siihen että kyllä siellä Luthmannillakin tekee kummia asioita sen suuremmin tarkistamatta että kuinka totuusperäisiä ne asiat on. Tosiaan, toistan täällä vain sitä informaatiota, minkä olen muualta saanut ja ne lähteet sitten on yhtä luotettavia tai epäluotettavia kuin kenenkä tahansa muun kuulopuheet. Joka tapauksessa, muistelisin että tuosta selkkauksesta olisi ollut enemmänkin jälkipeliä, mutta se on taas minun oma muistikuvani. Tosin, täytyy tästä edespäin muistaa että täytyy jättää kuulopuheet ja sen sellaiset huutelut ammattilaisille, ihan sen takia vaan että minun kirjoitukset näissä threadeissa syynätään erityisen tarkasti. |
koponen 15.05.2008 19:47:46 (muokattu 15.05.2008 19:48:15) | |
---|
No nyt tulee sellaista puhetta että voitte ottaa totena M.E. Intoluthmannilta laittoi suoraan ruotsista suomeksi käännetyn kirjeen sähköpostilla kauppiaille ja kirjeessä sanottiin että laittoimien kopioiden myyminen _mahdollistaisi_ heidän päämiehensä Gibson USA:n puuttumisen asiaan oikeudellisin toimin. Esimerkkinä käytettiin ruotsia, missä tälläinen sitten ilmeisesti olisi mahdollista. Musamaailma lähetti kauppiaille samantien asianajajan laatiman kirjeen jossa sanottiin ettei Gibsonilla ole mallisuojaa suomessa ja laadukkaitten Tokai-kitaroiden myymiselle suomessa ei ole mitään juridista estettä ja asia vietäisiin oikeuteen ratkaistavaksi. Loppu on näiden kahden yrityksen välillä selvitety oikudessa. Siellä todettiin että Intoluthman on toiminnallaan haitannut Musamaailman liiketoimintaa ja määrättiin näin ollen maksamaan korvauksia, sekä oikeudenkäyntikulut. Kukaan ei saanut potkuja asian takia. Piste. If it says Marshall on the front, you're good to go |
bfoc 15.05.2008 21:40:39 | |
---|
On kyllä hauskoja juttuja kun myyntimiehet sunmuut yrittää heristellä lakikirjaa summamutikassa. Sen verran olen lakihemmojen kanssa asioinut että jos niille jotain esittää, esiin tulee aina se mutta-minun-tulkintani-on -aspekti. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
koponen 16.05.2008 09:02:11 | |
---|
On kyllä hauskoja juttuja kun myyntimiehet sunmuut yrittää heristellä lakikirjaa summamutikassa. Sen verran olen lakihemmojen kanssa asioinut että jos niille jotain esittää, esiin tulee aina se mutta-minun-tulkintani-on -aspekti. Tuo kopiokysymys on muutenkin vähän hämärä. Se menee muistaakseni niin että maallikon tulee muutaman metrin päästä katsottuna erottaa kopio alkuparäisestä. Tällä ei kuitenkaan ole niin suurta merkitystä, koska näissä tapauksissa puhutaan ns. yleisistä ominaisuuksista, eli tietyt muodot on kitaroissa yleisiä jo ihan käytännön syistä ja tälläisiä yleisiä ominaisuuksia ei pystytä ainakaan suomessa mallisuojaamaan. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Pluto 16.05.2008 10:25:34 (muokattu 16.05.2008 10:27:43) | |
---|
Mul on pari Gibsonia ja en tilalle ottaisi Tokaita oli ne kuinka paljon parempia tahansa, sorry. Siis vaikka toinen kitara olisi "kuinka paljon parempi", et ottaisi sitä vain siksi, että merkki on väärä? Ei siinä, sama se mulle on. En omista Les Paulia itse, joten tämä vääntö on minun osaltani pelkkää viihdettä. Yllä oleva lainaus vain ihmetytti hieman. Lisätään nyt vielä, että tulevaisuudessa olen varmaan Lespan hankkimassa, ja tarkoitus on testata kaikki sopivat mallit hintaluokassa 800-2000 euroa. Ja meikäläisen itsetunto ei ota osumaa, jos päädynkin siihen "halvempaan" merkkiin, jos sen valikoimasta löytyy minulle sopivin kitara. Siis tuntuman ja soundin kannalta sopivin, ei hinnan. Mutta jos Gibson tuntuukin paremmalta, ostan varmasti sen. En tiedä ovatko muut yhtä nirsoja soittimiensa suhteen, mutta meikäläisen näpeissä saman mallin eri kepakoiden tuntumissa voi olla eroa kuin kuulla ja päivällä. Jotkut yksilöt vain houkuttelevat soittamaan lisää, toiset eivät. Syystä tai toisesta. Dillon, you son of a bitch! |
Numb 16.05.2008 10:46:26 | |
---|
En tiedä ovatko muut yhtä nirsoja soittimiensa suhteen, mutta meikäläisen näpeissä saman mallin eri kepakoiden tuntumissa voi olla eroa kuin kuulla ja päivällä. Jotkut yksilöt vain houkuttelevat soittamaan lisää, toiset eivät. Syystä tai toisesta. Näinpä juuri. Sellaisiahan sitä kannattaa hankkia, jotka soitattavat. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
dropD 16.05.2008 11:10:28 | |
---|
Näinpä juuri. Sellaisiahan sitä kannattaa hankkia, jotka soitattavat. Mulla tuppaa tuo stankku SG soitattamaan enemmän kuin ehtisi. Ei malttais millään laittaa telineeseen... |
jomppu 16.05.2008 15:07:56 | |
---|
Minä valitsin Tokain juurikin tuosta ketjun aloittajan hintaluokasta. Syistä tärkein oli se että, Tokain kaula oli minulle mukavampi soittaa kuin Studio Gibsonin. Ja Tokai oli ainakin minun silmään hienompi kuin tylyn musta Gibson, mietin kyllä tosissani jälleenmyynti arvoa joka Gibsonissa varmasti on parempi kuin Tokaissa. Ei ole kyllä mielessä käynyt että myisin tuon Tokain pois, sen verran tykkään kitarasta. Täydellinenhän tuo Tokai ei ole, mutta pikku viilailuilla olen saanut siitä itselleni oikein mukavan kitaran. Se on kyllä Gibsonissa hyvää jos kovan laukun saa kitaran hinnalla, itse jouduin ostamaan laukun erikseen. |
trih 16.05.2008 17:02:12 | |
---|
Sais MM dumpata tuon Tokain ja ruveta myymään Edwardsia. Ei taida ESPin maahantuontidiili kuitenkaan sallia tällaista. Ikävä kyllä. Täytyy sanoa, että G on ymmärtänyt jotain kun edullisiakin soittimia markkinoille pukkaavat. Esim tämä 3-mikkinen Flying V Faded on aika himottava varsinkin kun en itse pidä itäisistä muoviviimeistelyistä. Just. |
koponen 16.05.2008 18:25:35 | |
---|
Sais MM dumpata tuon Tokain ja ruveta myymään Edwardsia. Ei taida ESPin maahantuontidiili kuitenkaan sallia tällaista. Ikävä kyllä. Ööh.. Edwards on yksi ESP:n merkeistä, joten tuskin niitä haittaa jos sillä suomessa kampittaisi Tokaita. Edwards -kitaroita ei kaupitella japanin rajojen ulkopuolelle siitä syystä että kutsu raastupaan tulisi ennenkuin ehtii kissa sanoa. If it says Marshall on the front, you're good to go |