Aihe: Ilmapiiri tanssimusiikkiosastolla osa II, "Pianistin paluu"
1 2 3
uruttaja
15.05.2008 01:21:11 (muokattu 15.05.2008 15:59:43)
---------------------------------
El Condor
15.05.2008 01:22:53
Jos ammattimaisuuteen mennään, niin se on sitten jo toisen avauksen paikka. Silloin kun mä tutkin muusikon työtä, niin rajasin ammattimuusikon tietyn viikottaisen keikkamäärän mukaan. Satunnaiset soittelijat, wannabetankulaulajat ja pitäjien parhaat eivät mahtuneet mun tutkimukseen mukaan, jollei heidän keikkamääränsä ollut t

Riittää, mutta erikoista, että ammattimaisuus määritellään työmäärällä, eikä sillä, mitä työkseen tekee.

Mikähän toi määrä on ja ja mikä on sellainen, joka elättää tanssimusiikkia esittämällä perheensä ja siinä sivussa itsensä, mutta keikkamäärä ei piisaa?

Eiköhän ammattilaiset tiedä ihan itse, keitä ovat. Itse en ole ammattilainen, enemmänkin bisneksen harmaalla raja-alueella työskentelevä diletantti, joka silloin tällöin pääsee ujuttamaan kultaista trumpettia hipelöivän sormistonsa liiton taksojen raamittamaan Shangri-lahan...
Pittää koittaa yrittää.
isojussi
15.05.2008 01:27:31
Mikä tuossa niin vaikeaa on ymmärtää?

No just toi - ensin puhut tanssimuusikoista ja sitten yhtäkkiä ravintolamuusikoista, niin kuin se olisi yksiselitteisesti yksi ja sama asia.

Tuosta yleistämisestä (joka ei toki oo yksin sun syntis) on suurin osa kähinöistä tällä palstalla johtunut.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
rintapek
15.05.2008 01:29:31

Uruttaja laittoi hienosti.
Omalle bändillekin olen joutunut sanomaan, että ko me soitetaan ja yleisö pomppii tahdissa lattialla, niin se on tanssimusiikkia, sanokaa mitä haluatte.

Meininki tanssipalstalla on kumminkin ihan hyvä. Muilla palstoilla "vääristä mielipiteistä" tuleepi turpiin huomattavasti nopeammin.

Jos ny jollekin on epäselvää, niin olen harrastaja- amatööri. Monet tekee keikkaa vuodessa, mitä minä parissakymmenessä.

Jos ny jotain osaan auttaa, niin hyvä. Jos ny jotain kysyn, niin kelpo vastauksiakin yleensä löytyy.

Oma persus ny kumminkin kestää kaiken sen potkimisen, mitä tällä palstalla kukaan keksii, jos ny joku tahtoo potkia.
One kind of music only - the good kind
uruttaja
15.05.2008 01:43:50 (muokattu 15.05.2008 16:00:15)
----------------------------------
rintapek
15.05.2008 01:44:16

erikoista, että ammattimaisuus määritellään ?

Mä ny olen jokseenkin aina ollut bändini huonoin soittaja. Vaan niin kauan ko mä muistan, olen yrittänyt vaatia sitä, että homma hoidetaan ammattimaisesti. Vaikka keikasta ei tienaisi muuta ko mainosarvoa. Jos se vedetään, niin se vedetään. Jos ei kiinnosta, niin ei vedetä.
uruttaja
15.05.2008 01:48:34 (muokattu 15.05.2008 16:00:44)
--------------------------
rintapek
15.05.2008 02:04:25

Mä olen määritellyt ammattimaisuuden siihen, että keikoista saadaan palkkaa..

Tää ny on varmasti sanoilla kikkailua, mutta ammattilainen on se mitä tarkoitat. Ammattimainen on se, mistä minä puhun.

Ammattilaiseksi minusta ei koskaan ole. Se ei kumminkaan estä minua yrittämästä vetää harvoja keikkojani niin ammattimaisesti kuin osaan.
uruttaja
15.05.2008 02:09:57 (muokattu 15.05.2008 16:02:43)
--------------------------
isojussi
15.05.2008 02:13:50
...Jari Sillanpää (jossa olen ollut mukana)...

Sulleko mää sen pikkuBehkuni taannoin lainasin?

Joten olet tuossa yleistämisessäsi hyvin ja kovasti väärässä.

No joo - ehkä termi yleistää oli väärä. Enemmänkin lienee kyse "poikkeavista" ja heidän näkemyksiensä hyväksymisestä.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
EP
15.05.2008 06:51:36
Mä ny olen jokseenkin aina ollut bändini huonoin soittaja. Vaan niin kauan ko mä muistan, olen yrittänyt vaatia sitä, että homma hoidetaan ammattimaisesti. Vaikka keikasta ei tienaisi muuta ko mainosarvoa. Jos se vedetään, niin se vedetään. Jos ei kiinnosta, niin ei vedetä.

Kaikki työ mistä saadaan palkkaa on TYÖTÄ ja työnä se on silloin otettava ja hoidettava AMMATTITAITOISESTI!
Tehdään sitä sitten päätoimisesti tai sivutoimisesti niin työtä se on ja soittamaan ei pidä koskaan mennä ilmaiseksi.
Itse teen kaikenlaista TYÖTÄ ja siinä on se jaksamisen avain, en vois kuvitellakaan enää tekeväni yhtä ja samaa duunia aamusta iltaan, vuodesta toiseen.
Oli se sitten soittamista (tanssimuusikko) :D tai 8-16 jossain konttorissa/"liukuhihnan" ääressä, molemmat tappaa luovuuden ja tylsyttää ainakin meikäläisen.
Bronks
15.05.2008 07:56:51

Huomenta, on pilvistä.

Mutta joo, edelleen Mikko T:n kanssa samaa mieltä. Paljon on sointuja maailmassa soitettavana. Jokaiselle riittää.

Hyviä fiiliksiä päivään!
Don't take me serious, I'm just playing.
tarmo
15.05.2008 11:21:07 (muokattu 15.05.2008 11:24:11)
"Diivailun rajat" -keskustelusta innoittautuneena... Joko multa on mennyt jotakin ohi, tai sitten tää TM-palsta on ihan täyttä kuraa. Öykkäröintiä ja vittuilua. Pitäisikö se paha olo käydä purkamassa joskus jonnekin muualle, kuin näihin keskusteluihin.

No, itse en ole parempi. Koska mua nyppii tällä hetkellä toi viittaamani ketju, niin sanon vielä yhden asian...

Mä en tiedä, minkälaisen "tutkimuksen" sä Uruttaja olet tehnyt, mutta tuollainen kategorinen jaottelu ei sovi tällaiseen harrastaja/ammattilainen/päivätyöläinen -palstalle mitenkään. Kannattaa muutenkin ihan kylmästi puhua vain tutkielmasta, tai kyselystä. Jos olet tehnyt lisensiaattityön, tai tohtorin väitöskirjan, voin sitten hyväksyä tuon "tutkimus" -sanan - ihmetellen samalle, mihin sitä tarvitaan.

Loppujen lopuksi jokainen tahtoo määritellä muusikkouden siten, että edes hiuksenhienosti mahtuisi itse mukaan joukkoon. Sellaisia me ollaan. Joten nakkaa helvettiin noi "tutkimukset" tältä palstalta, koska sille ei ole mitään käyttöä täällä. Se ei saisi olla keltään pois, jos joku haluaa nähdä itsensä ammattilaisena. Mä en ainakaan keksi tilannetta, jossa se haittaisi mua niin paljon, että täytyisi joku kollega, tai soittajatoveri lähteä tällä palstalla seivästämään ja vetämään kölin alitse.

Rauhaa ja rakkautta.
Ihan sama.
uruttaja
15.05.2008 11:53:59 (muokattu 15.05.2008 16:01:27)
-----------------------------
Bronks
15.05.2008 12:38:48

Off-topiikkina v m kankaalle: sun omassa kuvassa näpsäkkä paikka pikkumikserille. Kiitos vinkistä - kato ei oo tullu hölmölle mieleen.
v_m_kangas
15.05.2008 12:47:24

Off-topiikkina v m kankaalle: sun omassa kuvassa näpsäkkä paikka pikkumikserille. Kiitos vinkistä - kato ei oo tullu hölmölle mieleen.

Pysyy muuten velcro "takiais" nauhalla hyvin paikallaan tuossa kovemmassakin menossa.

Sgoesille riittää lyhyemmätkin piuhat :)
Humppaa tai soita humppaa
uruttaja
15.05.2008 12:50:11 (muokattu 15.05.2008 16:02:07)
-----------------------------------
Bronks
15.05.2008 12:50:17

Pysyy muuten velcro "takiais" nauhalla hyvin paikallaan tuossa kovemmassakin menossa.

Sgoesille riittää lyhyemmätkin piuhat :)

Pitää testata. Mä sovittelin sitä joskus yläriville hamusen päälle. Pysy, mutta oli niin ruma piuhakasa jotta siirsin lattialle. Tuolla kainalossa se näyttää olevan kivemmin piilossa.
Ukko
15.05.2008 17:05:21

-----------------------------

Sulta tota tarinaa tulee oikein urakalla.
Otetaas taas.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)