Jeps, eli ostin Ebaystä otsikon mukaisen efektipelin, mutta siinä tuli mukana tuo bossin jenkki-mallin muuntaja (120V). Osaisiko joku valaista, että minkälaista virtalähdettä tuohon uskaltaa alkaa tökkäämään? Tai onko olemassa mitään 230V -> 120V muunninta? Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool. |
svilo 14.05.2008 17:30:41 (muokattu 14.05.2008 17:58:31) | |
---|
Jeps, eli ostin Ebaystä otsikon mukaisen efektipelin, mutta siinä tuli mukana tuo bossin jenkki-mallin muuntaja (120V). Osaisiko joku valaista, että minkälaista virtalähdettä tuohon uskaltaa alkaa tökkäämään? Tai onko olemassa mitään 230V -> 120V muunninta? Käviskö: www.thomann.de/fi/boss_psa_230.htm edit: pah, sekoitin laitteen :D "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
Juhani_ko 14.05.2008 17:41:16 | |
---|
Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool. |
kojones 14.05.2008 17:47:16 | |
---|
Ei taida potku riittää tuossa muuntajassa, kun se on 9V DC/200mA ja tuo mukana tullut 12V/1500mA :( Käyt ostamassa tuommoisen oikealla napaisuudella olevan jostain elektroniikkaliikkeestä. |
ReBeat 14.05.2008 17:51:18 (muokattu 14.05.2008 18:02:04) | |
---|
|
McNulty 14.05.2008 17:55:09 | |
---|
Jeps, eli ostin Ebaystä otsikon mukaisen efektipelin, mutta siinä tuli mukana tuo bossin jenkki-mallin muuntaja (120V). Osaisiko joku valaista, että minkälaista virtalähdettä tuohon uskaltaa alkaa tökkäämään? Tai onko olemassa mitään 230V -> 120V muunninta? Soita huomenna Roland Scandinavian nummeroon tai lähimpään Roland/Boss-jälleenmyyntipisteeseen ja kysy sopivaa virtalähdettä. Saattaapi olla että maksaa useita kymppejä, mutta olisi varmasti oikea virtalähde, eikä tarvitse jännittää riittääkö jyty vatkaamaan efektejä ja aiheutuuko staattisia kohinoita/huminoita. Stepdown-muuntajia löytyy kyllä, mutta melkeinpä siihen rahaan ostat jo uuden räkkimultivatkaimen :) Aikas tyyriitä olivat laadukkaimmat stepdownit mitä viimeksi kyselin. |
IJarro 14.05.2008 18:12:30 | |
---|
Pöh. Alkuperäsmuuntajissa maksaa se merkki. Muuntaja on ehkä vika asia, joka kannattaa ostaa merkkilaite. Loistavan ja käyttökelpoisen muuntajan saa kyhättyä vaikka itse. Ei se ole mitään "bossvirtaa" jota se bossi vaatii. Samaa sähköä se on. Jännite, napaisuus ja ampeeritunnit kun on hohdallaan, ni homma skulaa. Halpislaitteet on tietty aina asia erikseen, mut eihän mitään muutakaan osteta sitä halvinta kiinaskeidaa? (halvoissa siis mm suotokonkat, mahd regulaattorit voi olla mitä sattuu). Let's do some living after we die... |
Juhani_ko 14.05.2008 18:14:00 | |
---|
e: Hmm eipä käy nuokaan jos se laite vaatii vaihtovirtaa. Tuolla http://homerecording.com/bbs/showth … 711a8be7ffc6ef2c9945f5b&t=11581 joku muuten väittää että se toimii 9V AC:lläkin. hmmm, mielenkiintoista, että joku on saanut tuon 9 voltillakin toimimaan.. Olen käyttänyt DS-1 pedaalissa jotain laatikon pohjalta löytynyttä 9 voltin muuntajaa ja hyvin on toiminut. Katsoin ton SE:n laitteen takaa näyttäis tarviivan 12V 1A. Liekkö tuohon uskaltaa soveltaa jotain "laatikonpohja-muuntajaa", jos speksit on suurinpiirtein kohillaan. En mielellään lähtisi suoraan Bossille soittelemaan... Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool. |
PIM 14.05.2008 22:08:18 | |
---|
Eiks toi ole se vanha multiefekti jostain 90-luvun alusta? Mulla pitäis olla jossain jemmassa tollanen muuntaja, tai no itse asiassa koko laitos muuntajineen. Osta multa se muuntaja niin saat varakoneen kaupan päälle;) Member formerly known as PeteH |
Juhani_ko 15.05.2008 19:42:12 | |
---|
Eiks toi ole se vanha multiefekti jostain 90-luvun alusta? Mulla pitäis olla jossain jemmassa tollanen muuntaja, tai no itse asiassa koko laitos muuntajineen. Osta multa se muuntaja niin saat varakoneen kaupan päälle;) Sehän se! Ehtiinki jo hakea paikallisesta Elfasta korvaavan muuntajan. Eli nyt pelaa ja pelittää. Mutta pitänee pitää mielessä tuo sun tarjous, jos tulee tarvista toiselle laitteelle.. ;) Kiitokset avusta kaikille! Nyt on kuuminta hottii olla siististi cool. |