Kefiiri 07.05.2008 17:24:04 | |
---|
Millainenkohan projekti olis modata tuohon Handsome Deviliin efektilooppi? Se melkein ratkaisee sen, että ostanko tuon kenties ensi kuussa. Olenkos mä nyt ihan väärässä, kun mun mielestä putkivahvariin ei ihan vaan signaalitien pätkäisyllä saa toimivaa efektilooppia? Eikös signaalijännite ennen vaiheenkääntäjää ole sen verran korkea, että tavalliset efektilaitteet eivät pysty semmoista käsittelemään? Efektille menevän signaalin varmaan voisi hillitä jollain vastussysteemillä, mutta efektoitua signaalia täytyisi kaiketi vahvistaa jotenkin ennen kuin se menee vaiheenkääntäjälle. |
SirElwood 07.05.2008 17:34:38 (muokattu 07.05.2008 17:35:52) | |
---|
Olenkos mä nyt ihan väärässä, kun mun mielestä putkivahvariin ei ihan vaan signaalitien pätkäisyllä saa toimivaa efektilooppia? Kevin O'Connor esittää "the ultimate tone I" kirjassa ihan toimivan ja simppelin loopin sarjavastuksilla. Tässä itseasiassa menetetään noin puolet signaalista heti kärkeen send päässä ja vielä vähän lisää return puolella. Mutta efektiboxeissa on kuitenkin lähes aina sen verran reserviä boostata, että homma pelaa. |
yomaan 09.05.2008 23:21:59 | |
---|
onko se 5w putki nuppi ja kaappi sitten kannattava ostos hintaanta nähden |
PuNkKi 09.05.2008 23:23:29 | |
---|
onko se 5w putki nuppi ja kaappi sitten kannattava ostos hintaanta nähden about 300e.. arvelluttaa hieman itseänikin.. pitäisi löytää jostakin käytettynä niin uskoltaisi ostaakkin. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Antti1 09.05.2008 23:24:55 | |
---|
onko se 5w putki nuppi ja kaappi sitten kannattava ostos hintaanta nähden Onko mikään ylipäätään kannattavaa? Kyllä siitä varmaan saa just sen soundin, mikä on tarkoituskin. Sun tarkoitusperiä ja soundimieltymyksiä sen kummemmin tuntematta on kuitenkin ihan mahdoton sanoa aiheesta yhtään mitään. Se on ainakin varmaa, että ne saa helposti myytyä nyt eteenpäin ja varmaan ihan kohtalaisen ok hinnallakin vielä. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
jussimus 14.05.2008 13:00:02 (muokattu 14.05.2008 13:25:54) | |
---|
Nyt on sit Little Giant kotona. Kyllä se on vaan erittäin nätti pömpeli, eikä soundissakaan ole ensikokeilun perusteella mitään mukisemista. Vekotin komeilee uudessa omakuvassa.. |
Nyt on sit Little Giant kotona. Kyllä se on vaan erittäin nätti pömpeli, eikä soundissakaan ole ensikokeilun perusteella mitään mukisemista. Vekotin komeilee uudessa omakuvassa.. Onneksi olkoon vaan uudesta työ/leikkikalusta. Nyt saat sitte kirjottaa oikein kunnon testiartikkelin ja nauhotella soundinäytteitä tueksi, kiitos. :) ...handsome deviliä vieläkin odotellaan.. Keskity, perkele! |
Mr_Odo 14.05.2008 16:13:59 | |
---|
Nyt on sit Little Giant kotona. Kyllä se on vaan erittäin nätti pömpeli, eikä soundissakaan ole ensikokeilun perusteella mitään mukisemista. Vekotin komeilee uudessa omakuvassa.. On muuten nätti. Jos on mahdollista/aikaa niin ääninäytteet ja joku artikkeli olisi hauska nähdä/kuulla. :D "It's little more tricky..." - Yngwie Malmsteen |
Kivijalka 14.05.2008 16:15:35 (muokattu 14.05.2008 16:22:02) | |
---|
Handsome Devil vaikuttaa kyllä päheeltä laitteelta. Vähän niinkuin Tiny Terror lisäjekuilla ja alemmalla hinnalla. Milloinkas noita pitikään ruveta markkinoille virtaamaan? EDIT: Tuota kautta HD:n ääninäytteitä jollei ole jo täällä asiaa käsitelty http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=341367 Kyllähän tuo sittenkin kuulostaisi olevan ihan erihenkinen peli kuin TT, mutta löytänee silti käyttäjänsä suht helposti. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
jussimus 14.05.2008 17:07:00 | |
---|
Onneksi olkoon vaan uudesta työ/leikkikalusta. Nyt saat sitte kirjottaa oikein kunnon testiartikkelin ja nauhotella soundinäytteitä tueksi, kiitos. :) ...handsome deviliä vieläkin odotellaan.. Ikävä kyllä mulla ei oo mitään nauhoittelusysteemiä kotona, joten taitaa jäädä klipit postaamatta... Kerkesin muuten kokeilla eri etuasteputkia tuon kanssa. Yllättävää kyllä, TAD:n ja JJ:n ECC83 sai soundin alataajuudet jotenkin resonoimaan ärsyttävästi. Kuulosti ihan kuin elementti olisi jotenkin snadisti rutissut/ritissyt alataajuuksille kohdistuvan jälkisoinnin yhteydessä. Tämä resonointi/jälkipörinä korostui erityisesti kaulamikillä soitettaessa, eli mitä tummempi ja paksumpi soundi, sitä enemmän jälkirutinaa. Voi olla että tuollainen jälkipörinä on ihan normaalia näissä vintage-henkisissä pikkuruttu-vahvareissa, mutta minua tuollainen hieman kummastutti kun en ole minkään omistamani vahvarin kanssa moista ilmiötä koskaan havainnut. Tehdasputkella tätä resonointia ei esiintynyt, ainakaan niin paljon että se olisi häirinnyt. Toinen huomionarvoinen seikka lienee, että kliinisoundi ei millään putkilla ollut täysin kliini, vaan soundissa oli vakiona pieni harmooninen roso. TAD:n ja JJ:n putkilla roso vaan paheni. Monia tällainen ei varmasti haittaisi, mutta minä tykkään kliinisoundista melko puhtaana kliininä. Summa summarum: laitoin tehdasputken takaisin kiinni, se tuntui toimivan parhaiten minun makuuni. Mainittakoon vielä että toistaiseksi olen soitellut Blackheartia vain kotona makuuhuonevolymeillä, 3 watin moodi päällä ja vahvarin edessä on ollut Boss ME-50. Havainnot on siis tehty puitteissa, jotka eivät välttämättä kerro paljoakaan siitä, miten vahvari voisi käyttäytyä "parempien" säröpurkkien kanssa, erilaisella päättäriputkella sekä kunnolla luukutettuna. Jöö. |
BaldieFarman 14.05.2008 18:52:27 | |
---|
HUI! Tänään meni tilaus sisään Handsome Devilistä! Ei ole tarkkaa tietoa toimitusajasta, kun ei taida vehje olla vielä ihan markkinoilla täysin? No... kovasti odottelen:) Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
Billsner 14.05.2008 22:43:05 | |
---|
Viimeisin kommentti Thomannilta tilaamastani Handsome Devil nupista kun sinne soittelin: "En osaa sanoa kyllä yhtään mikä tuon toimitusaika on." "Delivery within 5 business days" sanoo http://guitare.playback-europe.com/-BLACKHEART.html Pitäiskö perua Thomannin tilaus? Sais parikymppiä halvemallakin nuppi + kaappisetin. Wrapped in plastic |
duc 15.05.2008 04:54:08 | |
---|
Itse ainakin suosittelisin Playbackia, nopeampi ja halvempi kuin Thomann. |
Ahokkis 15.05.2008 09:18:55 (muokattu 15.05.2008 09:22:01) | |
---|
Sanokaapas komean paholaisen ja pienen jättiläisen omistajat, että onko kuinka hyvin toiminut bändi/keikka käytössä kyseinen peli? Pieni gasin poikanen meinaa pukata päälle.:P E: Ja kyseisestä laitteesta ei ilmeisesti löydy efektilenkkiä(HD)? Entä onko kellään kokemuksia hot headista? Ois kiva kuulla siittäkin. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
superfly 15.05.2008 10:44:53 | |
---|
Sanokaapas komean paholaisen ja pienen jättiläisen omistajat, että onko kuinka hyvin toiminut bändi/keikka käytössä kyseinen peli? Pieni gasin poikanen meinaa pukata päälle.:P E: Ja kyseisestä laitteesta ei ilmeisesti löydy efektilenkkiä(HD)? Entä onko kellään kokemuksia hot headista? Ois kiva kuulla siittäkin. Tässä ketjussa aikasemmin kerroinkin jo Little Giant -nupin keikka/treeniskäytöstä. Eipä muuta kun toimii aika hienosti ja saundi miellyttää kyllä. Tehot riittää mulle paremmin kuin hyvin, melkein voisi olla vähempikin että sais jotain muutakin kuin aivan puhdasta saundia ulostettua. Säröytymiseen tietty vaikuttaa aika paljon yksikelaiset mikit ja elementin herkkyys. Efektilenkkiä ei ole enkä sitä edes tarvitse. Killing internet dragons is serious business! |
jaakko. 15.05.2008 23:51:23 | |
---|
Tässä ketjussa aikasemmin kerroinkin jo Little Giant -nupin keikka/treeniskäytöstä. Eipä muuta kun toimii aika hienosti ja saundi miellyttää kyllä. Tehot riittää mulle paremmin kuin hyvin, melkein voisi olla vähempikin että sais jotain muutakin kuin aivan puhdasta saundia ulostettua. Säröytymiseen tietty vaikuttaa aika paljon yksikelaiset mikit ja elementin herkkyys. Efektilenkkiä ei ole enkä sitä edes tarvitse. Mikä kaappi/elementti/elementit sulla on sen kans käytössä? ite ajattelin tuohon marsun 4x10 kaappiin soitella, pitäs jostaki kaivella vielä noitten celestion g10l elementtien herkkyys tietoon nii sais vähä osviittaa äänenpaineista... Nyt soiteltu fender pro junior - tuo kyseinen kaappi ja mukavasti pelittäny, kunnes pro junior sanoi viimereeneissä sopimuksen irti mutta se onki sitte eri juttu. onneksi ei ollu oma, sori vaan sulevi. ;) Keskity, perkele! |
superfly 16.05.2008 00:34:03 | |
---|
Mikä kaappi/elementti/elementit sulla on sen kans käytössä? ite ajattelin tuohon marsun 4x10 kaappiin soitella, pitäs jostaki kaivella vielä noitten celestion g10l elementtien herkkyys tietoon nii sais vähä osviittaa äänenpaineista... Nyt soiteltu fender pro junior - tuo kyseinen kaappi ja mukavasti pelittäny, kunnes pro junior sanoi viimereeneissä sopimuksen irti mutta se onki sitte eri juttu. onneksi ei ollu oma, sori vaan sulevi. ;) Elementti on joku Voxin VT60:sen Celestion halpistehdaselementti :) Kai se ihan jotenkuten soi kuitenkin... Killing internet dragons is serious business! |
Dirty Hero 22.05.2008 14:38:40 | |
---|
Tämä ei nyt välttämättä ole ihan oikea paikka tälle, mutta en viitsi uuttakaan aihetta aloittaa.. Onko kukaan muu innostunut noista Crate V5-putkikomboista? Hintaa taitaa olla suurinpiirtein saman verran kuin Blackheart-sarjan pikkucomboilla ($199) ja speksitkin näyttää samankaltaisiltakun noissa pienissä blackhearteissa: -12ax7 etuasteputki -el84 pääteasteputki -5W Class A Toki erojakin löytyy, esimerkiksi v5:ssä ei ole kuin volume ja tone-säädöt ja muutenkin aika riisutun oloinen peli. Silti se alkoi kiinnostaa minua, blackhert-sarjalla kuitenkin on sellainen halpisvahvistimen imago, vaikka olisivatkin hyviä pelejä.. http://www.crateamps.com/products/pindex.php?prodID=1http://discoland.fi/discokanta_display.php?pkey=1111673572 Jos joku noita on koittanut, niin kertokaa ihmeessä kokemuksianne.. |
Veepee 22.05.2008 15:38:25 | |
---|
Kerkesin muuten kokeilla eri etuasteputkia tuon kanssa. Yllättävää kyllä, TAD:n ja JJ:n ECC83 sai soundin alataajuudet jotenkin resonoimaan ärsyttävästi... Tuo ecc83 vahvistaa signaalia eniten. Koitappa ecc81 tai ecc82... K: Suden sukulaisia?
V: Supikoira, konootti ja pingo.
K: Kukan osat?
V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö. |
Punisher 22.05.2008 21:07:47 | |
---|
Hmm, onko kukaan havainnut että missään BH100H-nupin myyntipuheissa ei ole kyllä ylisanoissa säästelty, mutta panttaavat perkele sitä tietoa minkälaisia putkia masuuni syö? Myöskään ei ole hajua siitä, koska ko. rakkine tulee myyntiin - Thomanninkin sivuilla on ollut kolme harmaata pyörylää päällekkäin jo iät ja ajat. Kovasti vielä kiinnostaisi valinta Bugera 6262/333XL:n ja BH100H:n välillä, tosin taidanpa vain säästää vähän lisää ja hankkia tuon Laneyn VH100R:n. "Without music, life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche |