Aihe: Vox AC30CC2:sta ärjympää soundia?
1
RHirvela
13.05.2008 16:12:58
Oon jokusen hetken tuollaisen Voxin omistanut ja vermeen soundeista oon kyllä tykkäillyt, kun vaihdoin elementeiksi Greenbackit. Nyt on edessä sellainen tilanne, että bändin soundimaailma vaatisi hitusen tuhdimpaa alapäätä kitarasoundiin. Eihän tuosta Voxista mitään Marshall-soundia irti saa, eikä se ole tarkoituskaan.

Tähän asti oon menny sellaisella setupilla, missä oon pitäny masteria täysillä, kanavia linkitettynä ja cleanin päälle oon säröttäny bad monkeylla ja toisinaan mi audion blues pro overdrivella. Kenties joku uusi, murea od-spedu auttaisi, ehdotuksia? Olen myös jotain juttua kuullut, että nuo Voxin orkkis etuasteputket ja tasuri ei ois älyttömän häävit. JJ:tä tilalle?

Ehdotuksia?
annie mall on ihan kiva bändi.
JuSu
13.05.2008 16:35:00
toisinaan mi audion blues pro overdrivella. Kenties joku uusi, murea od-spedu auttaisi, ehdotuksia?

Testaa ihmeessä saman lafkan Crunch Box Distortion ja Tube Zone Overdrive. Oivallisia päristimiä, erityisesti jälkimmäinen.

JuSu
Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan.
duc
13.05.2008 16:39:48 (muokattu 13.05.2008 16:40:34)
Etuasteputkiksi Tung-Solia, ovat vähän keskivertoa 12AX7:aa isompigainisempia. JJ:t eivät välttämättä etuasteessa ole kovin ärjyjä, tavallista tummempi soundi niissä kyllä on.
RHirvela
13.05.2008 17:15:19
Etuasteputkiksi Tung-Solia, ovat vähän keskivertoa 12AX7:aa isompigainisempia. JJ:t eivät välttämättä etuasteessa ole kovin ärjyjä, tavallista tummempi soundi niissä kyllä on.

Voxissa itse asiassa on Tung-Solit vakiona :) Melkeen vois kyllä ton JJ:n testata ihan huvin vuoksi.

Testaa ihmeessä saman lafkan Crunch Box Distortion ja Tube Zone Overdrive. Oivallisia päristimiä, erityisesti jälkimmäinen.

Itse asiassa Crunch Box mulla on ollut mielessä aiemminkin ja Tube Zonea kerran havittelinki. Melkeen joutais ottamaan nuo ihan kunnon testiin. Visual Soundin Double Troublen vois ehkä kans katsastaa jos se ei vetäis ihan niin "tukkoon" ku tuo Bad Monkey.
Freewheeler
13.05.2008 17:35:15
Oon jokusen hetken tuollaisen Voxin omistanut ja vermeen soundeista oon kyllä tykkäillyt, kun vaihdoin elementeiksi Greenbackit. Nyt on edessä sellainen tilanne, että bändin soundimaailma vaatisi hitusen tuhdimpaa alapäätä kitarasoundiin. Eihän tuosta Voxista mitään Marshall-soundia irti saa, eikä se ole tarkoituskaan.

Tähän asti oon menny sellaisella setupilla, missä oon pitäny masteria täysillä, kanavia linkitettynä ja cleanin päälle oon säröttäny bad monkeylla ja toisinaan mi audion blues pro overdrivella. Kenties joku uusi, murea od-spedu auttaisi, ehdotuksia? Olen myös jotain juttua kuullut, että nuo Voxin orkkis etuasteputket ja tasuri ei ois älyttömän häävit. JJ:tä tilalle?

Ehdotuksia?

VOX Big Ben Distortion. Toimii hienosti yhteen AC30:n kanssa.

http://www.voxamps.co.uk/pedals/cooltron.asp

http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/Pedals/Cooltron_BigBen_2.mp3

http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/Pedals/Cooltron_BigBen_7.mp3

http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/Pedals/Cooltron_BigBen_8.mp3
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Artist
13.05.2008 17:39:58
Rat tai Turbo Rat voisi toimia. Tai Marshall Guv'nor (vanhempi). Itselläni ei AC30:tä ole, mutta noita kokeilisin cleanillä olevan El84 koneen päälle, miksei vielä miedommallakin od:llä tuutattuna.

Itselläni Tube Zone jäi tarpeettomaksi, jotenkin mun makuuni liian kliinistä high-gain soundia tuottamaan tuo oli omiaan, mutta räyhäkkyys jäi vähän puuttumaan, toki voi olla, että käyttäjässäkin oli vikaa.
"I'm hypocrite, I dish it out but I can't take it I know you think it's wrong and maybe you're right but this is my song"
RHirvela
14.05.2008 14:21:21
Fuzzfaze tai joku vastaava ja overdrive. Fuzzista surinat ja overdrivestä purevuus ja tiukkuus. Itse käytän Fuzzface+Carl martin heavy drive(fuzzi täysille ja od:ta pikkasen vaan ja joku keskialue boosti ois kiva tossa od:ssä). Vahvistin Vox ac-30-cc2x. Noilla säristimillä ainakin mun voxi ärjyy hurjemmin kuin moni mesabuugi ja saa helvetin tiukan demppisaundin.

Tuo kuulostaa jotakuinkin sellaiselta mitä oon hakemassakin. Eli ei kovinkaan heviä soundia vaan sellainen murea särö. Melkeen joutaa testaamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)