downey 13.05.2008 15:35:01 | |
---|
oisko kellään tarkempaa tietoa vm. 2000-2002 välisenä aikana valmistetuista explorer pro:sta ja varsinkin transblack värityksestä+loimukannesta? täällä on myytävänä juuri sellainen malli ja kiinnostais vähän tietää historiaa kys. kitarasta. netistä ei oikein löydy juuri mitään infoa,,kummallista? eli eebenpuu otelauta,customin otelauta merkit,reunanauhat. ja hintatietoa myös,,käytettynä/uutena? "gibsontietäjät" vastauksia vastauksia? |
Wyled 13.05.2008 16:00:00 | |
---|
Itselläni tuollainen on käytössä kun veljeni ei tällä hetkellä sitä tarvitse. Lyhyesti sanottuna huippukitara. Ainakin omasta mielestä eroa on selvästi normaaliin explorer-malliin mitä nyt olen joskus sellaisiakin kokeillut liikkeessä. Ennen oli kyllä Gibsonin sivuilla discontinued models-osio, mistä löytyi tuonkin kitaran tiedot, mutta en ainakaan pikaisella katsomisella löytäny sitä nyt. Uutena maksoi thomannilta tilattuna muistaakseni 1650 euroa, suomessa enemmän. Uutenahan ei tuota oikein mistään enää saa, ellei ole jonkun kaupan varastoon yksittäisiä kappaleita jäänyt. Nykyiset explorer pro:t ovat sitten aivan eri maata, oikeastaan ei ole paljoa noihin 2000-2002 huippumalleihin edes verrattavissa, mitä nyt muodon puolesta. Itse olisin tuon jo tuolta torilta ostanut, mutta eipä ole rahaa. Sanoisin, että jos explorer-mallista kitaraa etsit, niin oikeastaan tuota parempaa et löydä, ellet sitten ihan jotain aivan custom-kitaraa tilaa joltain soitinrakentajalta. |
PLing 14.05.2008 09:56:43 (muokattu 14.05.2008 09:57:10) | |
---|
Itselläni tuollainen on käytössä kun veljeni ei tällä hetkellä sitä tarvitse. Lyhyesti sanottuna huippukitara. Ainakin omasta mielestä eroa on selvästi normaaliin explorer-malliin mitä nyt olen joskus sellaisiakin kokeillut liikkeessä. Viitsisitkö kertoa enemmänkin noista eroita? Itsellä normi-explo mutten järin pidä tuosta kaulan nitrolakkauksesta, kämmen tahmaa kiinni joka käänteessä. Mites Proossa? Rumat miehet on muotia. |
duc 14.05.2008 10:03:26 | |
---|
Viitsisitkö kertoa enemmänkin noista eroita? Itsellä normi-explo mutten järin pidä tuosta kaulan nitrolakkauksesta, kämmen tahmaa kiinni joka käänteessä. Mites Proossa? Nitrolakka löytyy vissiinkin kaikista Gibsoneista. Vahaus ja kiillotus tälläisella tekee pinnasta liukkaamman ja paremman tuntuisen, ainakin omasta mielestä: http://www.thomann.de/fi/dunlop_carnauba_wax.htm |
Les Fender 14.05.2008 10:31:33 | |
---|
Nitrolakka löytyy vissiinkin kaikista Gibsoneista. Vahaus ja kiillotus tälläisella tekee pinnasta liukkaamman ja paremman tuntuisen, ainakin omasta mielestä: http://www.thomann.de/fi/dunlop_carnauba_wax.htm Juu, mut ei tarvi olla dunloppia. Kotimainen Korrek tekee myös luonnon carnauba-vahasta "Luonnonvaha" nimellä. Tuota löytyy kaupoista aikas hyvin. Tuoksukin on mukavan luonnollinen. "Living is easy with eyes closed!" |
Wyled 14.05.2008 11:37:09 | |
---|
Viitsisitkö kertoa enemmänkin noista eroita? Itsellä normi-explo mutten järin pidä tuosta kaulan nitrolakkauksesta, kämmen tahmaa kiinni joka käänteessä. Mites Proossa? Kyllä siinä tuo nitrolakkaus taitaa olla, itse olen kyllä ihan tottunut sellaiseen kaulaan eikä ole tuollaisia ongelmia sen enempää kuin muissakaan kitaroissa. Suurin ero tietty on tuo kokoero, on ehkä vähän näppärämmän kokonen tuo pro. Viimeistely myös eroaa ainakin niistä normi-exploista mitä olen päässyt kokeilemaan, mutta yksilöistähän näissä aina on kyse. |
atimoc 14.05.2008 12:25:10 | |
---|
Omasta Explorer Prosta tahmeus on lähtenyt puolen vuoden aikana. Jollain vanhalla t-paidanraadolla ja kitaranpuhdistusaineella kun jynssää ajoittain, niin pysyy hyvässä soittokunnossa. Ei mun mielestä näissä uudemmissakaan malleissa mitään vikaa ole, mitä lie nostalgiaa tuo pari vuotta vanhempien versioiden suosiminen :) "I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté |
If it says Marshall on the front, you're good to go |
duc 14.05.2008 12:56:49 | |
---|
Nitroselluloosalakattu kaula tahmaa todella vähän kun sitä EI pyyhi aineella joka sisältää vahoja tai silikonia. Esim tällä http://www.fender.com/products//search.php?partno=0990509000 Les Paulin kaulasta tulee suorastaan ilmiömäinen. Hmm... tuo ei kyllä toiminut oman straton kanssa, jonka nitrolakattu runko säilyi ikävän tahmeana kun tuolla pyyhki, mutta vahattuna ja kiillotettuna siitä katosi tahmeus. |
Painajaismainen 14.05.2008 13:22:21 | |
---|
|
koponen 14.05.2008 13:23:57 | |
---|
Hmm... tuo ei kyllä toiminut oman straton kanssa, jonka nitrolakattu runko säilyi ikävän tahmeana kun tuolla pyyhki, mutta vahattuna ja kiillotettuna siitä katosi tahmeus. Erikosta. Oman LP Classicin putsauksessa tuo on ollut ihan ylivoimainen litku. If it says Marshall on the front, you're good to go |
Les Fender 14.05.2008 13:24:41 | |
---|
tai silikonia Juu, olipa sitten mitäkin mieltä mistäkin aineesta niin _EI_ silikonia sisältäviä aineita kitaralle. Tuo on aina hyvä varmistaa. "Living is easy with eyes closed!" |
Kalm 14.05.2008 18:40:57 | |
---|
Nitrolakka löytyy vissiinkin kaikista Gibsoneista. .... Omassa Explorerissani ('76 re-issue vm 1990) on ainakin oman tulkintani mukaan normi muovilakkaus, eli ilmeisesti käsittely vaihtelee hieman vuodesta/väristä/mallista riippuen? ( (tai sitten explouderissa on vain huomattavasti paksumpi pinnoite kuin esim. SG standardissa, että hämää näin ei-maalaria..) Play it loud, mutha! |