Saaruska 12.05.2008 19:34:59 | |
---|
Moikka! Eli minun pitäisi pitää noin vartin mittainen esitelmä altto saksofonista opiskelukavereille, jotka ei tiedä mitään saksofoneista tai ylensäkään mistään soittimista. Olisko jollakin jotakin hyviä ehdotuksia aiheista mitä ainakin kannattaa kertoa ja mitä kannaatta jättää vähän vähemmälle? Kiitos näin etukäteen vastauksista! |
Klezberg 12.05.2008 20:03:07 | |
---|
Moikka! Eli minun pitäisi pitää noin vartin mittainen esitelmä altto saksofonista opiskelukavereille, jotka ei tiedä mitään saksofoneista tai ylensäkään mistään soittimista. Olisko jollakin jotakin hyviä ehdotuksia aiheista mitä ainakin kannattaa kertoa ja mitä kannaatta jättää vähän vähemmälle? Kiitos näin etukäteen vastauksista! Olisi varmaan helpompi kommentoida, jos laittaisit vaikka listan mitä aiot sanoa. Vartissa ei sitten kovin paljoa ehdi sanoa. kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan |
funkylord 12.05.2008 21:15:38 (muokattu 12.05.2008 21:17:17) | |
---|
Moikka! Eli minun pitäisi pitää noin vartin mittainen esitelmä altto saksofonista opiskelukavereille, jotka ei tiedä mitään saksofoneista tai ylensäkään mistään soittimista. Olisko jollakin jotakin hyviä ehdotuksia aiheista mitä ainakin kannattaa kertoa ja mitä kannaatta jättää vähän vähemmälle? Kiitos näin etukäteen vastauksista! Nopeasti kerrot: Mikä se on Kuka teki, miksi teki, miten kauan patentin saaminen kesti, ja miksi kesti. Sitten kertoilet: Miten se toimii Mihin sitä käytettiin Siitä nopeasti vedät linjauksen fonin käytöstä 1920-luvulta 2000-luvulle. Mitä soundeja löydettiin yms. Kerrot suurista altisteista. Lopuks erottelet alton muista foneista. Siinä noin nopeesti kehitettynä. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
levesinet 12.05.2008 21:17:34 | |
---|
Minä en ole opiskellut saksofoneja, joten tässä on lista tyhmiä kysymyksiä: Mistä aiheesta pidät esitelmän? Miksi pidät esitelmän alttosaksofonista? Minkä näköinen on saksofoni? Mistä saksofoni on saanut nimensä? Kuka kehitti saksofonin ja milloin? Mitä muita soittimia saksofoni muistuttaa? Minkä muun tyyppisiä soittimia ylipäänsä on olemassa? Mikä erottaa alttosaksofonin muista saksofoneista? Näytä kuva eri saksofoneista. Minkä tyyppisessä musiikissa saksofonia käytetään? Miten ääni syntyy? Tarvitaanko isot keuhkot? Kuinka voimakas ääni alttosaksofonista lähtee? Entä kuinka hiljaa sillä voi soittaa? Onko soitin painava? Mitä eri osia saksofonissa on? Mikä on eri osien käyttötarkoitus? Miten soitinta pidetään käsissä? Mikä on alttosaksofonin ääniala? Miten ääniala suhtautuu muiden soittimien äänialaan? Alarekisterin versus ylärekisterin käyttäytyminen? Kuinka helppoa on olla soittamatta nuotin vierestä? Mitä eri soittotekniikoita on? Soita ääninäytteitä. Ketkä ovat arvostettuja saksofonisteja maailmalla/Suomessa? Jos itse soitat alttosaksofonia: Miksi soitat alttosaksofonia? Kuinka pitkään olet soittanut alttosaksofonia? Mitä tavoitteita sinulla on alttosaksofonistina? Kuka on esikuvasi saksofonistina? Kuinka kallis soitin alttosaksofoni on? Miten järjestyy saksofonin soiton opiskelu? Pitääkö soitinta välillä huoltaa ja miten? Vartissa ei sitten kovin paljoa ehdi sanoa. Se on totta. Hyvässä lykyssä yleisö kiinnostuu ja keskeyttää kysymyksillä. Yli jäävää aikaa puolestaan voi paikata ääninäytteillä. |
funkylord 12.05.2008 21:18:35 | |
---|
Oho ^ Tuossa oli reilusti kattavampi vastaus. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
Saaruska 13.05.2008 15:33:46 | |
---|
Kiitos paljon hyvistä vastauksista. Vastauksia yhdistelemällä esitelmästä tulee todella hyvä, KIITOS! |
Hyvässä lykyssä yleisö kiinnostuu ja keskeyttää kysymyksillä. Näiin varmasti käykin, joten siksi kannattaa esitelmän alkuun ilmoittaa että kysymyksiin vastataan sen jälkeen. Helpompi aikatauluttaa näin. |
Kukkis 77 14.05.2008 20:58:39 | |
---|
Kiitos paljon hyvistä vastauksista. Vastauksia yhdistelemällä esitelmästä tulee todella hyvä, KIITOS! Lykkäähän tänne sitten valmis esitelmä! :D Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn. |
funkylord 15.05.2008 00:01:33 | |
---|
Tai kerro ihmeessä miten esitelmä meni. Jos joku tarviaa törkeän hyvää (emännän tekemä, joka paukutti melkoset keskiarvot lukiossa) esitelmää Birdistä, voin vaihtaa, sen hyvän youtube fonifunk linkin kanssa. ps. Oon melko päissäni, mutta jos lähestytte pikaviestein, niin etin kyllä sen. Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä: