Aihe: Olinko eka?
1 2
Super-Jari
07.02.2004 10:33:44
Jees, eli olen ostamassa bassoa kun haluaisin sitäkin vähän opetella. Olen katsellut sellaista noin 300€ Ibanezin bassoa. Siinä vekottimessa on aktiivimikit. Mitä ne noin käytännössä tekee? Vahvistaako ne jotain huonosti kuuluvia ääniä vai hä? Ja kannattaako ensimmäistä bassoa ostaa edes aktiivimikeillä?
Vasara on työkalu jolla hakataan nauloja ja kaikkea muuta mitä pitää hakata.
Muhwi
07.02.2004 11:12:17
Aktiivimikeissä on useimmiten oma EQ, ts niillä pystyy säätämään saundia bassosta käsin hyvinkin paljon tarkemmin kuin passiiveilla. Ei niistä ensibassossa ainakaan mitään haittaa pitäisi olla. Vaativat tosin toimiakseen 9 voltin pariston, joka saattaa sitten kuivua kesken soiton..
It wasn't me, it was the Other Guy.
Super-Jari
07.02.2004 11:16:48
Aktiivimikeissä on useimmiten oma EQ, ts niillä pystyy säätämään saundia bassosta käsin hyvinkin paljon tarkemmin kuin passiiveilla. Ei niistä ensibassossa ainakaan mitään haittaa pitäisi olla. Vaativat tosin toimiakseen 9 voltin pariston, joka saattaa sitten kuivua kesken soiton..

Kauanko sitten yleensä jaksavat ne paristot?
SaBer
07.02.2004 11:33:03

Aktiivimikit ja esivahvistin bassossa on eri asia.

Aktiivimikeistä lähtee yleensä enemmän ulostuloa, vähemmän suhinoita ja pärinöitä, sekä niiden kanssa voi hyvin mielin käyttää vaikka kymmenen metrin kaapelia (tai pidempääkin).

Etuaste bassossa taas tarjoaa enemmän ulostuloa, yleensä jonkinlaisen EQ:n, sekä myös mahdollisuuden käyttää pitkää kaapelia.

Vielä siitä pitkästä kaapelista. Pitkässä kaapelissa on enemmän vastusta ja kapasitanssia, sekä se on pitkä. Tästä voi seurata diskantien häviämistä, signaalin hiljenemistä (sitä ei kyllä huomaa) sekä kaiken maailman surinoiden lisääntymistä (kaapeli toimii antennina).
Mitä enemmän ulostuloa, sitä hiljemmat surinat ovat suhteessa basson kuuluvuuteen (illuusio hiljaisemmista surinoista). Aktiivielektroniikka myös pienentää basson ulostuloimpedanssia, joka vähentää kaapelin vastuksen ja kapasitanssin vaikutusta saundiin.
Super-Jari
07.02.2004 11:53:05
Siinä bassossa oli myös boost-nappula. Se ilmeisesti antaa lisää tehoa vai? Ainakin kun soitin sillä liikkeessä niin kitarat heilu seinillä.
Niskamies
07.02.2004 12:06:14
Siinä bassossa oli myös boost-nappula. Se ilmeisesti antaa lisää tehoa vai? Ainakin kun soitin sillä liikkeessä niin kitarat heilu seinillä.

Haluisitkos kertoa mikä basso on kyseessä? Itse en koskaan ole aktiivimikeillä soittanut, mutta omassa bassossa on etuaste. Tuohan se lisää monipuolisuutta, mutta aika paljon on tullut soitettua passiivina.
Hanki Presari ja ole tosimies!
basistivol666
07.02.2004 12:14:06
Haluisitkos kertoa mikä basso on kyseessä? Itse en koskaan ole aktiivimikeillä soittanut, mutta omassa bassossa on etuaste. Tuohan se lisää monipuolisuutta, mutta aika paljon on tullut soitettua passiivina.

No ibanezillä ei montaa 300€ bassoo ole eli vastaus tähän Haluisitkos kertoa mikä basso on kyseessä? on luultavasti ibanez GSR200.
No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa.
Super-Jari
07.02.2004 12:18:48

Joo, en tosiaan muista muuta kun sen että Ibanezi se oli. Aktiivimikit, boosti-namiskuukkeli ja hintaa 290€
SaBer
07.02.2004 12:26:23

No ibanezillä ei montaa 300€ bassoo ole eli vastaus tähän on luultavasti ibanez GSR200.

No se ei kyllä ole aktiivielektroniikkaa nähnytkään...
Incarnation
07.02.2004 19:46:22
No ibanezillä ei montaa 300€ bassoo ole eli vastaus tähän on luultavasti ibanez GSR200.

Ei ole GSR200 koska koska GSR-sarja on passiivimikeillä varustettu. Todennäköisesti jokin käytetty SR-sarjalainen se beissi on.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Incarnation
07.02.2004 22:35:16
Juu virheitä sattuu.
Kyseessä on todennäköisesti muuten SR300DX basso.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Niskamies
07.02.2004 22:53:54
Juu virheitä sattuu.
Kyseessä on todennäköisesti muuten SR300DX basso.

Paitsi siinä ei kyllä oo mitään boost-nappulaa. Varsin mainio alottelijabasso, mutta itse silti ostaisin Yamahan RBX-370:n :)
Jonte
08.02.2004 02:51:35 (muokattu 08.02.2004 02:51:48)
No se ei kyllä ole aktiivielektroniikkaa nähnytkään...

Eikös vasta 300-sarjassa ole 9V patteri ja hienosti heikkovirtaelektroniiikka muoviläpän alla.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Niskamies
08.02.2004 09:44:24
Eikös vasta 300-sarjassa ole 9V patteri ja hienosti heikkovirtaelektroniiikka muoviläpän alla.

Kyllä on. Ja hienosti rupeaa sekoilemaan kun patteri loppuu, ei potikat enää toimi oikein ja esimerkisksi kaulamikki lopetti kokonaan toimimisen.
Super-Jari
08.02.2004 13:05:45
Ei ole GSR200 koska koska GSR-sarja on passiivimikeillä varustettu. Todennäköisesti jokin käytetty SR-sarjalainen se beissi on.

Ei ole käytetty vaan uusi. Ihku.
Incarnation
08.02.2004 14:57:18
Ei ole käytetty vaan uusi. Ihku.

Jaahas jaahas. No ei ole kyllä pahan hintainen sitten mikäli SR-sarjaa on.
anacra
09.02.2004 18:43:17
Lueskelin tätä juttua ja Ibanezin SR300DX:n omistajana hämmästyin kun puhuttiin että se on aktiivimikeillä...ruuvasin heti takakannen auki ja patterihan sieltä löyty. Oon omistanut basson joku 2-3kk. Kokoajan oon luullut että passiivilla soittelen ja kelannut etten sellasta aktiivibassoa ikinä meniskään ostamaan. No, eipä tuo mitään kyllähän toi ihan ok peli on, kun ei paremmastakaan tiedä. Kiva tietää että siellä toi patteri tosiaan on kun se joskus hyytyy...niin ei paniikki iske päälle sitten.
Niskamies
09.02.2004 19:04:28
Lueskelin tätä juttua ja Ibanezin SR300DX:n omistajana hämmästyin kun puhuttiin että se on aktiivimikeillä...ruuvasin heti takakannen auki ja patterihan sieltä löyty. Oon omistanut basson joku 2-3kk. Kokoajan oon luullut että passiivilla soittelen ja kelannut etten sellasta aktiivibassoa ikinä meniskään ostamaan. No, eipä tuo mitään kyllähän toi ihan ok peli on, kun ei paremmastakaan tiedä. Kiva tietää että siellä toi patteri tosiaan on kun se joskus hyytyy...niin ei paniikki iske päälle sitten.

Aktiivielektroniikka on, mutta passiivimikit. Muista vaihtaa toi patteri tarpeeks usein, se basso rupee pönöilemään ihan härösti kun se loppuu.
Super-Jari
12.02.2004 10:55:43
Tarkastin asian ja basso on IBANEZ GRS200 295€
Grind your kikkeli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)