eewo 13.05.2008 21:13:10 (muokattu 13.05.2008 21:15:55) | |
---|
Millainen kaula mahtaa olla? Kuinka paksu ja millainen lakka? Ja oma(kin) GASini senkun kasvaa, kun googletin vähän: Manufactured in: Nashville, USA. BODY Top Species: Carved maple top. Back Species: Mahogany. NECK Species: Mahogany. Profile: '59 Les Paul Rounded. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
tuomittu 13.05.2008 21:20:14 | |
---|
No elekää nyt perkele kaikki sitä tilatko, että minullekin riittää. Sitten kun siis minulla vuonna 2010 on ehkä tarpeeksi massia. Tuota kyseistä mallia olen kuolannut jo jonkun aikaa ja ehkä viikko sitten bongasin tuon alennuksen Tompalta. Töitä mulle nyt, että sais rahhaa! I broke my G-string while fingering A minor. |
ballfish 13.05.2008 21:23:08 | |
---|
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
PuNkKi 13.05.2008 21:24:26 | |
---|
nyt täytyy kyllä myöntää että on halpa studio.. mutta silti.. ihme hehkutus studiosta? tosin, kyllä tolla hintaa jo koristeeksikin ostaisi ;) mutta itse en edes 666e maksaisi studiosta (jos ei ole alpine white;) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
duc 13.05.2008 21:28:39 (muokattu 13.05.2008 21:29:07) | |
---|
Meneekö multa ohi jotain? Täsmälleen sama kitarahan tosssa linkissä on ja yhtä paljon on mahonkia kuvassa ja spekseissä. :o Missä spekseissä? Pistähän linkki Gibsonin sivulle. Itse olen tuollaisella Worm Brown -studiolla soitellut liikkeessä, ja aika helvetin varma olen siitä että siinä oli vaahterakansi. |
Dj.Dumbass 13.05.2008 21:31:59 (muokattu 13.05.2008 21:39:19) | |
---|
Taitaapi olla kaikissa studio LP:ssä sama paksuhko ´59 kaulaprofiili. Omalla kohdalla Tokain LC-85 WR-värillä kolahtaa kyllä reilusti kovempaa kuin yksikään Gibsonin studiomalli. Giballa tahtoo tuo viimeistely unohtua välillä kokonaan eikä laadunvalvontaa taida olla enää lainkaan... On varmaan joukossa hyviäkin yksilöitä, mutta yhtään Japanin Tokain veroista en ole nähnyt! But what would Musamies do? |
ballfish 13.05.2008 21:34:47 (muokattu 13.05.2008 21:36:12) | |
---|
Ähh ei mitään "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Les Fender 13.05.2008 21:43:46 | |
---|
Giballa tahtoo tuo viimeistely unohtua välillä kokonaan eikä laadunvalvontaa taida olla enää lainkaan... Harvinaisen pitkään mentiin ilman tuota tavanomaista Tokai kommenttia;) "Living is easy with eyes closed!" |
tuomittu 13.05.2008 21:46:03 | |
---|
Harvinaisen pitkään mentiin ilman tuota tavanomaista Tokai kommenttia;) Tavallisen lyhyen aikaa kesti kuitenkin huomauttaa asiasta sen sijaan, että jättäisi tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. I broke my G-string while fingering A minor. |
duc 13.05.2008 21:47:01 | |
---|
Tavallisen lyhyen aikaa kesti kuitenkin huomauttaa asiasta sen sijaan, että jättäisi tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. Ja tehkää sit niinku minä sanon, ei niinku minä teen. |
Les Fender 13.05.2008 21:47:02 | |
---|
Tavallisen lyhyen aikaa kesti kuitenkin huomauttaa asiasta sen sijaan, että jättäisi tuollaiset kommentit omaan arvoonsa. No jotkin asiat ees pysyy vakiona. "Living is easy with eyes closed!" |
Hintavertailuissa kannattaa myös muistaa, että Gibson Studion mukana tulee kova laukku, toisin kuin Tokain. |
mattim 13.05.2008 21:52:07 | |
---|
Jep, ehdottomasti testaamaan, jos tokaita olet ostamassa. Mulla oli pari vuotta sitten LS-85Q joka painoi 7,2 kg, kyllä, luit oikein 7,2 kg!! Puolivuotta sen kanssa tuskastelin kunnes möin halvalla pois. Muuten ei kyllä ole pahaa sanottavaa tokaista, kaulan binding on vähän eri tavalla toteutettu kuin kipsonissa(mielestäni huonommin), mutta kipsonin studiossahan nyt ei ole koko bindingia. Mikit ovat tokaissa vähän mutaisen kuuloiset, mutta taas niin ovat studionkin mikit OMAAN korvaani. Gibsonit lakataan nitro-lakalla, joka on mielestäni todella hyvän tuntuinen(lämmin, pehmeä), mutta taas tokait lakataan polyuretaani?-lakalla jolla saadaan toisaalta virheetön ja kestävä pinta joka taas voi vaikuttaa puiden resonointiin. Mutta mutta itse kysymykseen, itse hommaisin Giban studion, hyvä kitara hintaisekseen, dollarin alhainen kurssi jne.. Tuo 7,2 kiloa on jotain aika erikoista Tokain LS sarjan soittimeksi. Olikohan vaakasi aivan taarassa vai oliko väärät lasit päässä. Noita Tokain japanin LS-sortin soittopelejä on käsissä ollut ja vieläkin omistuksessa. En noista lakkojen eroista kovasti menisi hehkuttamaan. Matti Nallen alle jäänyt Puhin nalle antaa tilaa puhinalle. |
Icy-Sun 13.05.2008 21:58:23 (muokattu 13.05.2008 21:59:42) | |
---|
juu, ei mitään There ain't noway out tonight |
tuomittu 13.05.2008 22:03:15 (muokattu 13.05.2008 22:03:47) | |
---|
Ja tehkää sit niinku minä sanon, ei niinku minä teen. Ouch! Miut ounattiin ihan täysiä! Hintavertailuissa kannattaa myös muistaa, että Gibson Studion mukana tulee kova laukku, toisin kuin Tokain. Myös G:n mikkien paremmuudesta yleensä sepostetaan jotain tämän kaltaisissa ketjuissa suurin piirtein tässä vaiheessa. Minähän en asiasta kuitenkaan mitään tiedä, joku viisaampi sen tehköön. Onkos jollain näköhavaintoja kyseisestä kitarasta Helsingin liikkeissä, olisi kiva käydä vähän hipelöimässä. Ai että lähe ite ehtimään? No ku emmie jassa. I broke my G-string while fingering A minor. |
nikoniko 13.05.2008 22:03:39 | |
---|
Ei kumpikaan vaan Edwards Kulttuurista puolet on tuuria |
Icy-Sun 13.05.2008 22:05:17 | |
---|
Myös G:n mikkien paremmuudesta yleensä sepostetaan jotain tämän kaltaisissa ketjuissa suurin piirtein tässä vaiheessa. Minulla on itsellä vain halvemman luokan Tokai, mutta oon sen verran kalliitakin hypistellyt, että giba vie mikkien puolesta 6-0. There ain't noway out tonight |
HessuHaaksiluoto 13.05.2008 22:06:20 | |
---|
Ja. Selväksi tuli. Ja kiitos uskomattoman nopeasta vastausketjusta. Eli Gipson kauppaan. Noh, vastauksia odotelessa törmäsin, vaimon ikäväksi, kahteen käytettyyn Gibson Les Paul Stand malliin. Toinen 2004 ja toinen 2005. Nyt sitten tulen hulluksi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tässä on mennyt nyt ilta tilejä tutkiessa ja pohtiessa että kuinka pitkä tästä mun dietistä/paastosta tulee. Ohan se nyt luonnollista, että perhe voi ihan hyvin olla syömättä, koska isin pitää nyt saada Les Paul Standard. Ei ju...mangega. Tää kitaran soittaminen ja harrastaminen ja varsinkin uuden vempeleen ostaminen tuntuu olevan HYVIN VAKAVA SAIRAUS ! Joka ajaa koko perheen perikatoon. Noh, toisaalta, voihan sitä käydä mummeilla ja papilla syömässä. Ja onhan naapuritkin olemassa. ARGH! |
Icy-Sun 13.05.2008 22:12:00 | |
---|
No elekää nyt perkele kaikki sitä tilatko, että minullekin riittää. Sitten kun siis minulla vuonna 2010 on ehkä tarpeeksi massia. Tuota kyseistä mallia olen kuolannut jo jonkun aikaa ja ehkä viikko sitten bongasin tuon alennuksen Tompalta. Töitä mulle nyt, että sais rahhaa! Kuinkahan kauan tätä T-kaupan Gibson-rumbaa kestää? On noita halpoja sg:tä ollut jo jonkin aikaa halpaan hintaan. Luulis että noita LP:itäkin riittää. Tosin siinähän lukee että limited edition, mutta ollut thomannin mukaan myynnissä jo lokakuusta 2006. There ain't noway out tonight |
mattim 13.05.2008 22:20:45 (muokattu 13.05.2008 22:21:12) | |
---|
Kuinkahan kauan tätä T-kaupan Gibson-rumbaa kestää? On noita halpoja sg:tä ollut jo jonkin aikaa halpaan hintaan. Luulis että noita LP:itäkin riittää. Tosin siinähän lukee että limited edition, mutta ollut thomannin mukaan myynnissä jo lokakuusta 2006. Ameriikan dollarin alamaki se nämä tarjoukset on aikaan saanut. Kattokaapa, vielä saamme ennen vuoden loppua kipsonin stankkuja 1200 euron pintaan euroopassa ; - ) Matti Nallen alle jäänyt Puhin nalle antaa tilaa puhinalle. |