HessuHaaksiluoto 13.05.2008 18:35:57 | |
---|
Terve. NE joilla on kokemusta ja ennen kaikkea osaamista. Mikä on "pyhä" mielipiteenne. Tokain Ls sarjasta kitara jonka hinta n 700 - 900 eksuu (TOKAI LS-85F/CS, TOKAI LS-90Q(LS-85Q)/OAK jne), vai samanhintainen Gibsoni Les Paul eli silloin vissiin studio malli. Vai jos löytyi käytetty, vaan eipä taida löytyä tolla hinnalla ku studio mallia.. Kumpaahan suosittelisitte vanhalla ukolle. Eli yksinkertaisesti: Kumman hommaan. Minä kiitän |
rytilahti 13.05.2008 19:25:15 | |
---|
Mä luulen et sä oot ainoa joka tietää kumpi sun pitää hommata. Onko mahdollisuutta päästä testaamaan? Summassa, jos olisi otettava, ottaisin itse Gibsonin Studion. Miksi? Hyviä kokemuksia gibsonista. Tietenkään testaamatta ei tekisi mieli ottaa mitään... Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
kissakissala 13.05.2008 20:18:34 | |
---|
Jep, ehdottomasti testaamaan, jos tokaita olet ostamassa. Mulla oli pari vuotta sitten LS-85Q joka painoi 7,2 kg, kyllä, luit oikein 7,2 kg!! Puolivuotta sen kanssa tuskastelin kunnes möin halvalla pois. Muuten ei kyllä ole pahaa sanottavaa tokaista, kaulan binding on vähän eri tavalla toteutettu kuin kipsonissa(mielestäni huonommin), mutta kipsonin studiossahan nyt ei ole koko bindingia. Mikit ovat tokaissa vähän mutaisen kuuloiset, mutta taas niin ovat studionkin mikit OMAAN korvaani. Gibsonit lakataan nitro-lakalla, joka on mielestäni todella hyvän tuntuinen(lämmin, pehmeä), mutta taas tokait lakataan polyuretaani?-lakalla jolla saadaan toisaalta virheetön ja kestävä pinta joka taas voi vaikuttaa puiden resonointiin. Mutta mutta itse kysymykseen, itse hommaisin Giban studion, hyvä kitara hintaisekseen, dollarin alhainen kurssi jne.. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
Les Fender 13.05.2008 20:22:34 | |
---|
"Living is easy with eyes closed!" |
ballfish 13.05.2008 20:25:17 | |
---|
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Wolfie 13.05.2008 20:30:39 | |
---|
Niinno. Onhan toi aivan järkyttävän ruma LP. Ei ole. Yllättävän hyvän näköinen. Pitäisiköhän laittaa tilaukseen ja miettiä mahdollisia laskuja vasta myöhemmin... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
kissakissala 13.05.2008 20:32:43 | |
---|
Niinno. Onhan toi aivan järkyttävän ruma LP. + Tuo taitaa olla kokomahonkinen lankku, ei siis vaahtera kantta. "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
duc 13.05.2008 20:33:25 (muokattu 13.05.2008 20:34:51) | |
---|
+ Tuo taitaa olla kokomahonkinen lankku, ei siis vaahtera kantta. On siinä vaahterakansi, kun kerran studio on. |
ballfish 13.05.2008 20:37:43 | |
---|
On siinä vaahterakansi, kun kerran studio on. Sulla on ihan mielenkiintonen kuva päässä siitä miltä vaahtera näyttää. Hoho. Tosiaan pelkkää mahonkiahan tuo on. Sen näkee kuvasta, ja jopa spekseistä. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
kissakissala 13.05.2008 20:38:10 | |
---|
On siinä vaahterakansi, kun kerran studio on. Omaan silmään näyttää aikapitkälti mahongilta tuossa kuvassa, mutta voin olla hyvinkin väärässä.. puusilmä ;) "I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White |
Omaan silmään näyttää aikapitkälti mahongilta tuossa kuvassa, mutta voin olla hyvinkin väärässä.. puusilmä ;) Sen verran on puusilmää minullakin, ettei kuvan kitarassa kyllä ole mitään vaahterakantta. If it says Marshall on the front, you're good to go |
duc 13.05.2008 20:46:05 | |
---|
|
Lime Cat 13.05.2008 20:47:38 | |
---|
Niinno. Onhan toi aivan järkyttävän ruma LP. Ei muuten ole. Puuttuu kaikki turha krumeluuri eikä ole väriltään musta vielä jollain pirun vaahterakannella. Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että Gibson. "Fast 'n' bulbous"
"Ilman kaula- ja keskimikkiä tuo olisi ihan samanlainen kuin GTA Vice City Storiesin Phil Collins -konsertissa.", nimim. Swan Carvin DC:stä |
Icy-Sun 13.05.2008 20:50:21 (muokattu 13.05.2008 20:52:47) | |
---|
Ei hirveästi tuossa hintaluokassa kokomahonkinen body enää itketä. Hirveä gas iski :D korealainen Tokai vain satasen halvempi ja japanilaiset kalliimpiakin kuin giba. E: Muutama gibsonin faded sarjan SG:n ostaja on öljynnyn kitaransa ja pinnasta tulee käsittelyn jälkeen todella komea. Tuossa LP:ssä vissiin samanlainen pintakäsittely kuin niissä halvimmissa SG:issä? There ain't noway out tonight |
eewo 13.05.2008 20:51:20 | |
---|
Tällä hetkellä Gibboneita saa niin edullisesti että pystyykö Tokai enään nokittaan edes hinnalla? http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_limited_wb.htm Argh! Oliko pakko? Nyt vanha GAS-nosti taas päänsä... Toi on vähintään yhtä hieno kuin (entinen) unelmieni kohde Alpine White -värinen Studio. Ja ihan pirun halpa. "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
joukov 13.05.2008 20:54:09 | |
---|
Ei hirveästi tuossa hintaluokassa kokomahonkinen body enää itketä. Hirveä gas iski :D korealainen Tokai vain satasen halvempi ja japanilaiset kalliimpiakin kuin giba. Viimeistely maksaa. Joka kolaus joka tulee tuohon Worn Brown -viimeistelyyn menee suoraan puuhun eli eipä tuossa juuri mitään suojaa ole. Tosin ei sitä kaikki kaipaakkaan, kaveri tilaa tuon varmaan huomenissa. Hartwall Areena, 27. - 28.5.2008: KISS |
Icy-Sun 13.05.2008 21:00:44 | |
---|
Viimeistely maksaa. Joka kolaus joka tulee tuohon Worn Brown -viimeistelyyn menee suoraan puuhun eli eipä tuossa juuri mitään suojaa ole. Tosin ei sitä kaikki kaipaakkaan, kaveri tilaa tuon varmaan huomenissa. Sitähän varten siihen tulee case mukaan ;) ei kolo komiassa haittaa jos rokkenrollia soittaa There ain't noway out tonight |
matuska 13.05.2008 21:01:49 | |
---|
Holy **** Nyt voi kerrankin sanoa että thomann on halpa. Olen ihmetellytkin koska tuo vahva euro alkaa näkyä täällä euroopassa gibsoneissa nyt se sitten on tapahtunut. |
Icy-Sun 13.05.2008 21:04:33 | |
---|
Onkohan tuossa vehkeessä sama 50´ kaula kuin normi studiossa? Minun lompakko kohta tyhjenee, kun katselee tuota kitaraa There ain't noway out tonight |
matuska 13.05.2008 21:08:30 | |
---|
Millainen kaula mahtaa olla? Kuinka paksu ja millainen lakka? |