Seba 02.05.2008 20:24:25 | |
---|
Äää. Röpöruiskulla vaan pintaan. Pitäähän siinä olla vähän struktuuria. Omassani ainoa asia mikä jäi pikkaisen harmittamaan että pinnasta tuli "liian siisti", tarkoittaen että kuviointi jäi aika miedoksi testaillessa eri paineita ja ajan loppuessa kesken. Enempi röpöä niin on autenttisempi. |
Kefiiri 02.05.2008 20:29:09 | |
---|
Kiveniskumassa on duunissa kokeilussa.Sileä pinta on ainakin aluksi ja jos tuo kovettuu nätiksi pinnoitukseksi saatan laittaa sillä. Ehkä se toimii, saa nähä. Mahtaako tuollainen massa jättää roudatessa mustia viiruja joka paikkaan? Voisi kuvitella että se ei kovetu aivan kovaksi ollenkaan. Oikeassa Tolexissa ei ymmärtääkseni ole minkäänlaista huopa- eikä kangaspohjaa. Itse olen aina käyttänyt keinonahkaa. Kangaspohja tekee siitä suhteellisen pehmeää ja joustavaa. Liimailu on jotenkin huolettomampaa kun materiaali tarvittaessa venyy hieman. Varsinainen Tolex voisi olla roudauksen kannalta kestävämpää. |
teukka 02.05.2008 20:51:28 | |
---|
Tuon kaman pitäisi kuivua ihan hiottavaksi asti joten kovaa luultavasti ainakin tulee. Vedin vanerin palaan testiksi vaan ja katotaan maanantaina miltä näyttää. Lisää tatskoja s*^tana!
Tulossa....hyvin pian.... |
teukka 03.05.2008 18:45:25 | |
---|
Taidan käydä kuitenkin hakemassa kokonaisen levyn tai enempi vanerikulmasta. Bauhaussissa ei sitten ollut kuin 15 millistä vaneria ja sahauksineen olisi ollut jotain 120-130euppaa joten se siitä.3 € veto ja 9 olis kai tullut. Köyhäl ei oo varaa.' MDF 19mm olisi ollut noin 50€ plus sahaukset mutta teen itse. Äkkiä mä viipaloin itsekin levyn,kunhan katson riittääkö yksi vai ei. Kattotelineillä menee kyllä. Lisää tatskoja s*^tana!
Seba 04.05.2008 01:45:52 (muokattu 04.05.2008 01:46:28) | |
---|
Oho, sua riistetään :) Mulla maksoi leveyksiin leikeltynä 15mm filmivaneri 82 euroa sahauksineen. Koko levy. Välillä näköjään onnistuu tinkaamaankin sopivasti. 1 levy riittää aika varmasti kun mulla se riitti rantikseenkin missä on sisälläkin 3 hyllyä. Meni just tasan levy, on ne prototyyppiä aikoinaan tehdessä käyttänyt materiaalista kaiken tehdäkseen juuri levyllisestä tavaraa mahdollisimman ison kaapin ilman hukkapaloja :) |
teukka 05.05.2008 09:15:24 | |
---|
Tuon kiveniskusuojasprayn voi unohtaa.Ei tule täysin kovaksi joten nopeesti menee kauheen näköiseksi. Pitäisi ehdottomasti maalata päälle mutta sama ongelma vaan jatkuisi. Fittu, pitääkö se nyt sitten ihan vaan verhoilla...luultavasti. Lisää tatskoja s*^tana!
Seba 05.05.2008 23:25:55 | |
---|
Warnex auttaa talossa ja puutarhassa. |
Murgo 06.05.2008 06:06:22 (muokattu 06.05.2008 06:08:36) | |
---|
Yksi kaveri aikoinaan muuten hankki tekonahkaa autonovien verhoiluun ostamalla jostain halpahallista sellaisia auton takapenkille laitettavia "koirasuojuksia" eli keinonahkaisia peitteitä. Oli halpaa ja löytyi ainakin mustana ja harmaana, en tosin tiedä vieläkö noita on markkinoilla. Itse olen ajatellut joskus päällystää jonkun kotelon oikealla nahalla jota sain aikoinaan nylkemällä vanhan poisheitettävän sohvakaluston, selkäpuolen nahat olivat ihan priimaa vaikka istuinosat repsottivat. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
teukka 06.05.2008 22:35:32 | |
---|
Hommasin keinonahat eurokankaasta 16,9 euppaa/metri. Ei halvin,ei kallein. Otin 4 metriä että saa vedettyä yhdellä kiepillä ympäri, sitten kun siivu on 1,4 metriä levee saan takapinnan kanssa samasta. Vähän vääpkii yli..... Lisää tatskoja s*^tana!
Puukeskuksesta lähtee 15 mm havuvaneri mittoihin palasteltuna hintaan 45,70 e (sis. ALV). Rajoituksia leikkuiden määrälle ei ole, mutta koko levyn joutuu ostamaan. |
teukka 13.05.2008 22:03:20 | |
---|
Soitin kyllä tuonnekin ja neliöhinta oli jotain tuota luokkaa... En muista tarkkaa materiaalia mutta fitun kallista oli. Nyt hain sitten viikko sit 15mm koivua koko levyn 37€ ja sahasin itse.kotelo alkaa olemaan muuten kasassakin jo vähitellen... Lisää tatskoja s*^tana!
teukka 23.06.2008 11:26:43 | |
---|
Kaappi on valmis! Omakuvista löytyy kuvatus. Tosin logo vielä uupuu. Hintaa tuolle tuli n. 450€, Sisältäen siis 4 kpl V30 Celestioneita. Osa esim verhoilumatskuista oli jo entuudestaan ja osan sain sponssattuina. Tyypit vielä ottamatta kun nuppu vasta matkalla. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |