Aihe: 4-kanavaiset kompurat
1 2 3
Pentinpuro
12.05.2008 14:40:19

Hei vaan!

Pitäisi hankkia nelikanavainen kompressori live-PA-käyttöön ja kaksi vaihtoehtoa hinnan ja ominaisuuksien puolesta olisi katsottuna.

Olisikohan kansalaisilla mielipiteitä ja ennen kaikkea kokemusta seuraavista vehkeistä:

http://www.thomann.de/fi/samson_s-com_4.htm
http://www.thomann.de/fi/behringer_mdx4600_multicom_proxl.htm

Kumpi noista olisi kannattavampi ostos? Kiitollisena vastauksia (ei niitä "säästä muutama euro ja osta Universal Audio) odottaen.
Niin no, no niin
Reddie
12.05.2008 15:32:44
Meeppä tonne Livealueelle kysymään, ku sinne tää oikeestaan kuuluis..
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Äänentoistoa
Formed
Adam & Santtu
jurpontor
12.05.2008 17:04:14
En ihan aikuisten oikeesti ostais kumpaakaan noista. Sori vaan, mut kun ei noi vaan toimi. Kyllä ne sille saundille jotain tekee, mutta jo joku halvinkin dbx on huomattavasti käyttökelpoisempi.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
aimotuska
12.05.2008 17:22:08 (muokattu 12.05.2008 17:25:28)
En ihan aikuisten oikeesti ostais kumpaakaan noista. Sori vaan, mut kun ei noi vaan toimi. Kyllä ne sille saundille jotain tekee, mutta jo joku halvinkin dbx on huomattavasti käyttökelpoisempi.

*valitusta*
*jupinaa*
*jeesustelua*

Aijaijai, jurpontor, vastasit nyt kysymykseen väärin. Muusikoiden.netin Hannu Karpot on sun niskassa ihan tuota pikaa kertomassa, miksi sun asenne on ihan perseestä ja kuinka et muutenkaan tajua musiikin tekemisestä mitään.

;)

E: Ja niin, mäkin vastaan nyt täysin väärin tohon kysymykseen: on aivan se ja sama, kumman ostat. Samalta tehtaalta tulevat; joka toinen menee sinisen maalin linjalle ja joka toinen mustan maalin linjalle.
Paenu sinä helevettihin siitä!
anapena
12.05.2008 17:41:05
Mulla on ollu satunnaisessa käytössä kolmas halpis-vaihtoehto, eli Alton CLE 4.0. Ihan ok, en ole katunut käytettynä hankintaa. Tietty jos olis dollaria hihassa, niin voisin harkita sitä DBXn 4kanavaista mallia. Hinta kertoo laadun, makuasia mikä halpis maistuu parhaalle, itse kyllästynyt Behkuihin, käytetään välillä muita makuja.
ganesha
12.05.2008 18:26:23
offtopic varoitus!

siellä kebab-pizzerian nurkassa on ihan sama mikä lyttäin sitä homodiskometallia runttaa. vai runttaako ollenkaan. divaritason keikkahelvetissä vuosia rypeneenä voin kertoa ettei ole oikeasti vitunkaan väliä. :D

jatkakaa.
viina. hanuri. ja naiset.
aimotuska
12.05.2008 19:06:51
offtopic varoitus!

No jaa, ei tää nyt varsinaisesti mitään offtopiccia ole.

siellä kebab-pizzerian nurkassa on ihan sama mikä lyttäin sitä homodiskometallia runttaa. vai runttaako ollenkaan. divaritason keikkahelvetissä vuosia rypeneenä voin kertoa ettei ole oikeasti vitunkaan väliä. :D

Et sää sieltä divaritasolta ikinä mihinkään muualle pääsekään, jos sulle on ihan se ja sama, kuulostaako sun musas yleisölle päin paskalta vai ei.
Mikael
12.05.2008 19:39:36

Mä menisin mielummin ilman kun kummallakaan noista. Ihan totta, paska kompura on huonompi kuin ei ollenkaan kompuraa. Säästä tai osta tolla rahalla jotain järkevämpää tai muuten kivempaa...
Inhimillisyys on hyve.
ganesha
12.05.2008 20:25:00
No jaa, ei tää nyt varsinaisesti mitään offtopiccia ole.

Et sää sieltä divaritasolta ikinä mihinkään muualle pääsekään, jos sulle on ihan se ja sama, kuulostaako sun musas yleisölle päin paskalta vai ei.

hyvä meininki ja hyvät biisit kyllä vie sieltä divariliigasta ylöspäin, ja siellä isojen poikien hiekkalaatikolla yleensä äänentarkkailijajampoilla on omat hifi-lyttäimet. Esiintyvät taiteilijat voivat siis keskittyä täysipainoisesti siihen v*tun odotteluun.
;)

alkuperäisen kysymyksen esittäjälle: jos olet miksaaja, säästä rahaa ja osta laatuvehkeet kerralla, jos taas olet esiintyvä taiteilija, unohda ne musiikkiteknologiset moulinexit ja osta mielummin vaikka joku kannettava pelikonsoli jolla saa ajan kulumaan paremmin ;)

hehe.
viina. hanuri. ja naiset.
multipaavo
12.05.2008 21:43:21

Mä menisin mielummin ilman kun kummallakaan noista. Ihan totta, paska kompura on huonompi kuin ei ollenkaan kompuraa. Säästä tai osta tolla rahalla jotain järkevämpää tai muuten kivempaa...

Jou.

Tätä en kyllä allekirjota.
Altot ja B-laitteet ja ne muut on kamalia, mutta jos ei muutakaan ole tarjolla niin sillä on mentävä vaikka kuin ottaa pannuun. Se parempi singer-songwriter, jonka dynamiikka on helppo parikyt deppaa on kivempi rytätä (olkoonkin että muhjusena) alton läpi ku yrittää epätoivosena seurata sen laulun volaa käsikopelolla.

-Paavo
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein
kauppi
12.05.2008 22:21:45
Jou.

Tätä en kyllä allekirjota.
Altot ja B-laitteet ja ne muut on kamalia, mutta jos ei muutakaan ole tarjolla niin sillä on mentävä vaikka kuin ottaa pannuun. Se parempi singer-songwriter, jonka dynamiikka on helppo parikyt deppaa on kivempi rytätä (olkoonkin että muhjusena) alton läpi ku yrittää epätoivosena seurata sen laulun volaa käsikopelolla.

-Paavo

Jos vain suinkin faderia ajamalla pärjää niin mieluummin vedän ilman. Harvoin olen saanut behringerin kompuralla positiivista efektiä laulukanavissa. Bassossa tai kiipparijarruna voi ehkä vielä mennä.
cozmo
13.05.2008 00:37:54 (muokattu 13.05.2008 00:38:30)

Samaa mieltä. Ite usein mietin vielä dbx 266:n kanssa, että onko ilo oikeasti niin kovasti isompi, että kuuntelisin sitä sen säröä.
Herää toki kysymys, miksi nelikanavainen? Mitä ajattelit lyttäillä? Josko kenties kaksi euroa enemmän ja joku kohtuullinen kaksikanavainen niille kriittisille kanaville ja sitten myöhemmin kaksi kanavaa lisää.
Hassua muuten ajatella, että "laitteet on niin kalliita, että pakko ostaa korkeintaan a tai b", mutta suurin osa ihmisistä saa helposti yhden tuollaisen laitteen hinnan laitettua yhden illan aikana olueen, eikä se ole lainkaan kallista.
http://www.snoud.fi
Reddie
13.05.2008 01:17:07
Joo mä oon kans niitä ihmisiä, et jos etupääräkissä näkyy Altoa / Behkua / jne. niin näppään ne kyl melkeen eka pois signaaliketjusta. Ja ennenkuin kukaan jupisee, niin tottakai tää on materiaalikohtasta, joskus on "pakko" saada jotain lytättyä niin sit ei auta itku.

Mut vielä semmoista kysyisin alkuperäiseltä postaajalta, et onko se tarve tosiaan neljä kanavaa? Nimittäin hirveän paljoa kalliimmaksi ei mene dbx:n 166XL jolla jo ihan oikeasti tekee jotain, ja bonuksena tulee gate ja limitteri. Miinuksena se kaksikanavaisuus (jos ehdoton tarve on neljä). Mut tosta voi sit myöhemmin laajentaa ostamalla toisen moisen.
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Talent71 - Ääntä, valoa & musiikkia
rintapek
13.05.2008 01:17:47

Hassua muuten ajatella, että "laitteet on niin kalliita, että pakko ostaa korkeintaan a tai b", mutta suurin osa ihmisistä saa helposti yhden tuollaisen laitteen hinnan laitettua yhden illan aikana olueen, eikä se ole lainkaan kallista.

Tuosta loppukommentista lähti plussat.
One kind of music only - the good kind
aimotuska
13.05.2008 08:22:44
Tuosta loppukommentista lähti plussat.

Niin lähti.
Simo78
13.05.2008 11:14:59
hyvä meininki ja hyvät biisit kyllä vie sieltä divariliigasta ylöspäin, ja siellä isojen poikien hiekkalaatikolla yleensä äänentarkkailijajampoilla on omat hifi-lyttäimet. Esiintyvät taiteilijat voivat siis keskittyä täysipainoisesti siihen v*tun odotteluun.
;)

alkuperäisen kysymyksen esittäjälle: jos olet miksaaja, säästä rahaa ja osta laatuvehkeet kerralla, jos taas olet esiintyvä taiteilija, unohda ne musiikkiteknologiset moulinexit ja osta mielummin vaikka joku kannettava pelikonsoli jolla saa ajan kulumaan paremmin ;)

hehe.

Kyllä mäkin väittäisin, että ei ne molinexit vie sieltä divarihelvetistä pois!! Kuitenkaan ei ole sitä rahaa ostaa ammattitaitoa käyttämään niitä ja ilman osaamista ei noilla vempeleillä mitään tee.
Teijo K.
13.05.2008 11:28:39

Mä oon vedelly useaa bändiä pelkällä käsikopelolla monta vuotta erilaisilla lauteilla pienistä baareista isoille festareille. Vieläkin kompuroin oletuksena ainoastaan bassolinjaa.

Tätä tuossa kanssa testailin viimeksi ja totesin hyväksi. Aina ennen tullut lykettyä kompuraa peliin vähän joka paikkaan kun niitä on tossa missä eniten olen miksaillut niin isot pinot käytettävissä.

Tossa vaan tullut sit kompuraa ikävä omilla keikoilla kun ei ole aina saanut miksaajaa mukaan. Siinä kontransoiton ohessa on vähän nihkeempää seurata käsikopelolla sitä hommaa. Lavalta.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
eetuss
13.05.2008 11:39:05 (muokattu 13.05.2008 11:39:33)

Hei vaan!

Pitäisi hankkia nelikanavainen kompressori live-PA-käyttöön ja kaksi vaihtoehtoa hinnan ja ominaisuuksien puolesta olisi katsottuna.

Olisikohan kansalaisilla mielipiteitä ja ennen kaikkea kokemusta seuraavista vehkeistä:

http://www.thomann.de/fi/samson_s-com_4.htm
http://www.thomann.de/fi/behringer_mdx4600_multicom_proxl.htm

Kumpi noista olisi kannattavampi ostos? Kiitollisena vastauksia (ei niitä "säästä muutama euro ja osta Universal Audio) odottaen.

Muut vastaajat ilmeisesti tietävät mitä aiot tehdä sillä, mutta minä en joten vastaan vain kysymykseen: http://www.thomann.de/fi/dbx_1046_compressor.htm
"There's no stupid questions only stupid people" - Mr Garrison
ahjteam
13.05.2008 14:55:56 (muokattu 13.05.2008 14:56:46)

Muutama kysymys jotka voivat hieman helpottaa...

Onko sen pakko olla yhden unitin vehje (räkkikoko rajoitteena)?
Jos kyllä, niin tarvitsetko pakolta sen neljä kanava, vai pärjäisitkö kahdella?
Mitä ajattelit kompuroida kyseisellä laitteella? voisitko pärjätä ilman?
Kauanko ja missä sillä pitäisi pärjätä (vuosi, kymmenen, kunnes kosahtaa)?
Tuletko sinä itse olemaan muusikko vai miksaaja?
Tulevatko sitä käyttämään muut kuin sinä?

Muista että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, eli osta mieluummin kerralla hyvä, jo kerran tässä ketjussa mainittu dbx 166XL saa täältäkin yhden äänen
www.keikkapaikka.info
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)