Aihe: Kitarakaiuttimen kartion keskiosa lytyssä.
1
mesa-
12.05.2008 17:09:00
Pentukoira innostu leikkimään ja sai samalla painettua nuo kaiutinkartioiden keskiosat läjään. Olen koittanut imurilla imasta suoraksi, mutta ei onnistu. Pitäs kyllä laittaa jotku suojat kaiuttimien eteen.

Onko muita keinoja millä nuo saisi suoristettua?
Blues 'n' Metal!
Twinkle
12.05.2008 17:19:40
Itse oikaisin ruttuun menneen kartion keskikohdan työntämällä mahdollisimman ohuen neulan keskiosaan sisään ja väänsin takaisin kuperaksi. Ei se tosiaan paljoa vaatinut niin se plumpsahti takaisin normaaliksi. Elementtiinkään ei jäänyt mitään näkyvää vai kuuluvaa vahinkoa.
PappaSF
12.05.2008 18:05:19 (muokattu 12.05.2008 18:05:35)
Pentukoira innostu leikkimään ja sai samalla painettua nuo kaiutinkartioiden keskiosat läjään. Olen koittanut imurilla imasta suoraksi, mutta ei onnistu. Pitäs kyllä laittaa jotku suojat kaiuttimien eteen.

Onko muita keinoja millä nuo saisi suoristettua?

Tuli mieleen imukuppi mutten tiedä oisko se tuota imurijuttua yhtään parempi.
Klezberg
12.05.2008 18:11:28

Tuommoinen on joskus onnistunut ihan ihmisvoimin imemällä. Enpäs muista tarkemmin. Jokin letku siihen tarvittanee jonka saa kohtuullisen tiiviisti kiinni siihen kaiuttimeen. Sitten imemään ja mahdollisesti vetämään letkusta.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
JuSu
12.05.2008 18:18:52
Tuommoinen on joskus onnistunut ihan ihmisvoimin imemällä. Enpäs muista tarkemmin. Jokin letku siihen tarvittanee jonka saa kohtuullisen tiiviisti kiinni siihen kaiuttimeen. Sitten imemään ja mahdollisesti vetämään letkusta.

Jotenkin sain hervottoman hihityskohtauksen näitä neuvoja lukiessa.

Lienen hieman. Anteeksi.

JuSu
Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan.
CSatan
12.05.2008 18:43:28
Teipillä oon noita ottanu. mut kannattaa testata eka sellasella teipillä missä ei oo niin kovin tarraava pinta, liian hyvällä teipillä voi kaiketi lähteä kuppi irti? Ei kyllä ole sattunut omalle kohdalle.
Se on helppoa kun sen osaa.
PappaSF
12.05.2008 19:43:17
Jotenkin sain hervottoman hihityskohtauksen näitä neuvoja lukiessa.

Lienen hieman. Anteeksi.

JuSu

Sama tuli itelläkin mieleen kun tuota lukas ;-D
s151669
12.05.2008 20:39:39

Itse oikaisin ruttuun menneen kartion keskikohdan työntämällä mahdollisimman ohuen neulan keskiosaan sisään ja väänsin takaisin kuperaksi.

Itse sain tuolla konstilla pölykupin vain halki.

Onko rutulla kuuluvaa vaikutusta ääneen ? Jos ei, niin anna olla. Kosmeettinen osa se pölykuppi on.
Jyrki
duc
12.05.2008 20:42:19
Tarpeeksi äänenpainetta nin oikenee. Ehkä, en mä tiedä.
mesa-
12.05.2008 21:20:16
Sain sillä neula menetelmällä oikastua. Kiitos neuvoista.
Blues 'n' Metal!
Miikathebest
12.05.2008 22:07:05

Täällä imettiin diskanttielementtejä ihan suoraan suulla. Toimii.
Ei niihin saanut mitään letkuja tarpeeksi tiiviisti. Imurikin kokeiltiin erilaisin suuttimin.
Liikaa säröä!
Marzi
13.05.2008 00:01:54

No se mielikuvakin mulla oli että suoraan suulla on imetty, mutta ei mielikuva ei täsmännyt kun oli puhe keskikartiosta. Mutta ihan totta, diskanttielementillä onnistuu.

Äläkää sitte herranjumala nuoleskelko/imeskelkö NEODYMIUM-elementtejä! Myrkkyä!
No yhyy.
StJerky
13.05.2008 09:24:17
Täällä imettiin diskanttielementtejä ihan suoraan suulla. Toimii.

Yritän visioida tuota näkyä...
Hammer Of The Gods
13.05.2008 13:28:56
Äläkää sitte herranjumala nuoleskelko/imeskelkö NEODYMIUM-elementtejä! Myrkkyä!

Noniin kaikki bensan/liimanhaistelijat! Ei muutaku elektroniikkaliikkeeseen kaiuttimia lutkuttamaan...
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
BondakeBunny
13.05.2008 13:45:21

Itse sain tuolla konstilla pölykupin vain halki.

Onko rutulla kuuluvaa vaikutusta ääneen ? Jos ei, niin anna olla. Kosmeettinen osa se pölykuppi on.

Itseasiassa se pölykuppi myös suojaa siltäosin, että ei pääse menemään puhekelan sisään roskia, jos sitä kuppia ei siis olis ollenkaan. Tai jos kalvo on parabolinen. Ite voisin kanssa kokeilla jollain teipillä, tai sitte jos ei tunnu kuulostavan erilaiselle ni antaa olla.
Gentlemen... I, am PAIN
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)