Aihe: Ledi footswitchiin
1
WestoneW
07.05.2008 12:34:30
Moro

Tällaiselle ois tarvetta:

Elikkäs kanavanvaihtajana toimii perus kaksi nappinen Marsun poljin http://www.thomann.de/fi/marshall_mrfs02.htm
Varsinkin live-tilanteissa aiheuttaa hämminkiä se seikka että en aina tiedä onko minulla kevyempi vai rankempi särökanava päällä (valitaan oikealla kytkimellä) kun polkaisen vasenta kytkintä siirtyäkseni kevyistä tunnelmista särön ihmeelliseen maailmaan.

Ratkaisuna voisi toimia ledin liittäminen oikeaan kytkimeen jolloin tietäisin mikä kanava siellä on päällä.

Onnistuukohan helposti? ja vielä tärkeämpi kysymys eli miten?

Antti
Metal_Late
08.05.2008 20:03:53
Varsinkin live-tilanteissa aiheuttaa hämminkiä se seikka että en aina tiedä onko minulla kevyempi vai rankempi särökanava päällä (valitaan oikealla kytkimellä) kun polkaisen vasenta kytkintä siirtyäkseni kevyistä tunnelmista särön ihmeelliseen maailmaan.

mulla sama.. valitettavasti..
oodee1
10.05.2008 21:32:57 (muokattu 10.05.2008 21:34:04)
http://www.musicgearsource.com/colkv1.html

Tuollaisen jalkakytkimen vaihdat normaalin tilalle niin saat kytkettyä ledin päälle/pois. Tarvitset myös 9v patterin sekä yhden vastuksen(2,2k) ledille.

Itse asiassa 2pdt kytkinkin riittää. Toinen kytkin kanavanvaihdolle ja toinen ledille.
www.coldmeatsociety.com www.rainroomband.com
Sotaratsu
11.05.2008 11:54:14 (muokattu 11.05.2008 11:55:32)
Mitenkähän olisi ledin liittäminen kytkimen rinnalle? Minulla on ainakin Laneyn kanavanvaihtajassa silleen liitetty noi ledit.
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
janis
12.05.2008 15:43:00

Mitenkähän olisi ledin liittäminen kytkimen rinnalle? Minulla on ainakin Laneyn kanavanvaihtajassa silleen liitetty noi ledit.

näinhän ne yleensä on. ite rakentelin valvekingiin pedaalin jossa kaksi kytkintä puhdas/särö ja särö/isompi särö. tohon puhdas/särö kytkimeen en lopuksi laittanut lediä, koska vahvistin ei joissain tapauksissa regoinut kytkimen painallukseen. koitin lediä kytkimen rinnalle ja sarjaan. sen olisi varmaan saanut toimimaan jollain vastus säädöillä, mutta ei ollut innostusta.

ledihän tarvitsee etuvastuksen rajoittamaan virtaa.

niin, kokeilemalla se selviää..
Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee!
dbv
12.05.2008 16:11:16
Mitä vahvistinta tuolla spedulla ohjataan? Useat vahvistimet pystyvät itsessään antamaan tarvittavan virran kytkimen kanssa sarjaan kytketylle ledille.
dbv
13.05.2008 19:03:28
ENGL Thunder 50 E322 ja combo kyseessä.

Tällä keskustelualueella on sellainen aihe kuin Engl Z-4 kytkis tms. Sieltä löytyy piirtämäni kaavio.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)