Aihe: Kolmella sormella.
1
hevoshullu94
12.05.2008 12:50:37
Jostain kumman syystä basson soittaminen kolmella sormella on ruvennut kiehtomaan, ja nyt tarttis vähä vinkkiä miten kannattaisi ruveta treenaamaan sitä nimetöntä mukaan? Jos jollain löytyy hyviä vinkkejä tai harjoituksia tai kenties jotain kappaleita mitä olisi kiva ja suht. helppo soitella niin laittakaahan tänne. (ps. Troopperit on jo kokeiltu)
makiaki
12.05.2008 13:31:36
Ite rupesin hetken mielijohteesta reeneissä soittaan kaikkia biisejä kolmella sormella. Siitä se sitten alkoi pikkuhiljaa sujumaan. En tiä onko olemassa mitään tiettyjä biisejä joilla alottaa. Soittaa samoja ku tähänkin asti.
Ei ole vanhempien vika, jos poika on basisti.
Johannes_t
12.05.2008 13:56:23

Sulla on varmaan mielessä jo, mihin sitä nimetöntä tarvitset? Kannattaa varmaan niitä juttuja treenailla...
hevoshullu94
12.05.2008 14:01:56
Eipä oikeastaan ole mitään tiettyä tarkoitusta, mutta olisihan se kiva sanoa äidille aamupalapöydässä että osaa soittaa kolmella sormella. Ja tietysti olisi kiva oppia soittamaan tuota ns. laukkaa kolmella sormella. Eiköhän se siitä lähde kun rupeaa vaan kylmästi soittelemaan.
tupac
12.05.2008 17:42:33

Helppoa on lisätä kolmas sormi mukaan jos soittelee etu ja nimetönsormi yhdistelmällä,se tulee niinku kylkiäisenä ku muutenki siinä sivussa heiluu mukana.
ei tarvi juuri muuta ku pikkasen koordinaatioharjoituksia ja kyllä roiskii.
Tatudavinci
26.05.2008 13:43:00
Itsekkin huomasin toissakeikalla että "Ohhoh. Mähän soitan kolmella sormella.". Ja tosiian en mä sitä silleen ole treennaillut. Se tulee jossain biiseissä vaan jotenkin luontaisesti mukaan ja vie kuormaa etu- ja keskisormelta. Eikä se niin vaikeaa ole. Totta kai kaikessa voi kehittyä, mutta jos bassoa on ennenkin sormilla kiusannut niin kyllä tuon kolmannen sormen saa soittoihin lennostakin liitettyä. Tarkoitan ettei sitä tarvitse sen enempää yksin treenailla ennen vaikka bändin yheisiäharkkoja. ;)
jau
elais
26.05.2008 15:59:42
Itsekkin huomasin toissakeikalla että "Ohhoh. Mähän soitan kolmella sormella.". Ja tosiian en mä sitä silleen ole treennaillut. Se tulee jossain biiseissä vaan jotenkin luontaisesti mukaan ja vie kuormaa etu- ja keskisormelta. Eikä se niin vaikeaa ole. Totta kai kaikessa voi kehittyä, mutta jos bassoa on ennenkin sormilla kiusannut niin kyllä tuon kolmannen sormen saa soittoihin lennostakin liitettyä. Tarkoitan ettei sitä tarvitse sen enempää yksin treenailla ennen vaikka bändin yheisiäharkkoja. ;)

Puit ajatukseni sanoiksi.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
TurpaLarva
26.05.2008 17:23:33
Mulle kävi tuossa joskus muinoin semmonen haaveri, että jouduttiin oikean käden etusormi tikkaamaan. Mun oli vähän niinku pakko oppia soittaan myös nimettömällä tai muuten en ois soittanu viikkoon kahteen ollenkaan.

Nykyään nimetön on aina mukana soitossa. Etusormi-nimetön -yhdistelmällä pystyy räiskiin nuotit nopeasti pois tieltä. ;)
http://maihinnousu.net/a/?artist_id=70
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)