Aihe: Kitara ja vahvistin n. 1500e
1 2 3 4 5
ballfish
11.05.2008 17:40:31
Voi itku. Pitääköhän laittaa oma RR myyntiin. Teini-iät ohi jo aikaa sitten..

Sun pitäisi käydä jazz theory kirjaa läpi kömpelö ja liian kallis kitara sylissä. RR myyntiin nyt.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Moimies
11.05.2008 19:20:45
En väittänytkään että tuo RR mallin runko on huono tai huonon näköinen, vaan sitä että jos tuo malli on aivan ehdoton niin se sulkee pois monia muita hyviä vaihtoehtoja, koska RR malleja ei kovin montaa ole tuossa n.1000 euron luokassa.

No tuo kyllä on täysin totta.
Nyt kunno rähinät pystyy.
anssopikasso
11.05.2008 19:41:26
Nuo RR-mallit ovat tosin muutenkin sen verran teinimeininkiä, että en ottaisi RR-mallia lainkaan.

Oot vaan katkera kun et oo lapsena saanu rändiä. :(
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
Velli
11.05.2008 21:39:18
Oot vaan katkera kun et oo lapsena saanu rändiä. :(

Ei sentään. On mulla ollut yksi RR1 ja kaksi RR5:ttä, mutta niistä on tullut aina jotenkin niin nolo olo, että on täytynyt myydä ne pois. Tai no tosin siihen saattaa vaikuttaa se, että en ollut enää kovinkaan teini-iässä kun nuo olivat omistuksessa. 15-v ja olisin varmaan pakahtunut ylpeydestä kun olisi makuuhuoneessa saanut nostaa tuollaisen kepin syliin heehee :).
Sawez
11.05.2008 21:45:12

Ei sentään. On mulla ollut yksi RR1 ja kaksi RR5:ttä, mutta niistä on tullut aina jotenkin niin nolo olo, että on täytynyt myydä ne pois. Tai no tosin siihen saattaa vaikuttaa se, että en ollut enää kovinkaan teini-iässä kun nuo olivat omistuksessa. 15-v ja olisin varmaan pakahtunut ylpeydestä kun olisi makuuhuoneessa saanut nostaa tuollaisen kepin syliin heehee :).

Ei kait siinä... jatka sä vaan sitä hommaa sillä stratocasterilla vai mikä se oli...
Velli
11.05.2008 23:28:51
Ei kait siinä... jatka sä vaan sitä hommaa sillä stratocasterilla vai mikä se oli...

En mä sillä...
vaasankitaristi
12.05.2008 16:08:11 (muokattu 12.05.2008 16:17:04)
Aivan jäätävää tekstiä. Nyt otat vain tuolista kiinni ja istut alas tukevasti.

Koko aiheen ajan sanot että et tarvi hyviä kliinejä ja nyt sitten sanot että sulla on tapana soitella "kauniita" kliinejä. Noh joka tapauksessa, hyvät kliinit saat aikaa sekä RR5:lla että R24:lla, takaan sen. Vahvistimesta se saundi on pääosin kiinni.
Sanoit tuossa että kummassaki kitarassa tuntuma on hyvä, eli oletko kokeillut kitaraa?
Itse sinuna ostaisin kitaran mikä tuntuu käteen hyvältä. Mikit ja vahvistin asiat voi hoitaa myöhemmin ja sitten alkaa säätämään sitä saundia. Mutta jos sulla on kitara millä ei ole hyvä soittaa niin ei soittamisesta tulee mittään.

Sinuna luopuisin tuosta RR-villityksestä ja harkitsisisin erilaisia vaihtoehtoja, koska tuo rungon muoto rajaa tällä hetkellä kovastikki sinun kitaravalikoimaa.

Itse katsoisin sinun tilanteessa vaikka tämän tyylistä keppiä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=236204
Tuolla onnistuu kyllä soittaminen aivan varmasti, ja osat ovat viimisen päälle kunnossa. Tuo ESP:n thin U kaula istuu omaan käteen ainakin täydellisesti.
Mutta koska olet ostamassa vasta pari kuukauden päästä niin käytettyjä ehtii tulla ja mennä vielä paljon.

Olen testannut RR mallisista: JS 30RR, RR3, RR5, LTD MMV SN, ESP SV, ja jokainen noista on ollut täydellisen tasapainoinen ja mahtava istualtaan soitettaessa MINULLE (makuasioitahan nämä ovat.) Thin U kaulasta en sano mitään.
Olen kyllä jo ehtinyt 1,5 vuotta kuolaamaan Jacksonin RR kitaroita.
Miksi ostaisin jonkun muun, koska ne sopivat mulle ja mun musiikkiin mitä soitan niinkuin mulkku vittuun? en sitten tiedä, mutta tämä on mielipiteeni.....

PS. kun sanoin, että en tarvitse, mitään kovin hyviä cleaneja, tarkoitin tuolla cleani jutulla, sitä, että en treenikämpällä niitä kovin tarvitse. Treeniksellehän vahvistin on tulossa, jos joku ymmärsi väärin. Kotona soitelen enemmän sitten niitä ja Treeniksellä sitten pääosin sitä Hewiä.
Velli
12.05.2008 16:47:32
Olen testannut RR mallisista: JS 30RR, RR3, RR5, LTD MMV SN, ESP SV, ja jokainen noista on ollut täydellisen tasapainoinen ja mahtava istualtaan soitettaessa MINULLE

Juu, lähes kaikki kitarat ovat istualtaan soitettaessa ihan balanssissa. Kaulapainoisuus tulee esiin vasta seisaalta soitettaessa.
vaasankitaristi
12.05.2008 20:24:28
Voisiko joku vielä ehdottaa thomannilta RR5:toseen sopivaa telinettä ja gigbagiä.
Jucciz
13.05.2008 12:22:35
Voisiko joku vielä ehdottaa thomannilta RR5:toseen sopivaa telinettä ja gigbagiä.

Voisiko kysyjä opetella elämässä niin usein tarvittavaa asiaa nimeltä "omatoimisuus"?
Kivijalka
13.05.2008 15:23:21
Voisiko kysyjä opetella elämässä niin usein tarvittavaa asiaa nimeltä "omatoimisuus"?

Eikös se ole melkoisen omatoimista että etsii ihmisiä jotka tietävät ja kysyy heiltä jos ei itse tiedä?
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Jucciz
13.05.2008 16:38:32
Eikös se ole melkoisen omatoimista että etsii ihmisiä jotka tietävät ja kysyy heiltä jos ei itse tiedä?

Kai se nykymittapuussa sitten on.
sepisti
14.05.2008 23:59:37
nostetaas nii vaasankitaristi muistaa, että sillä on tällainenkin topicci......
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
vaasankitaristi
15.05.2008 00:39:00
nostetaas nii vaasankitaristi muistaa, että sillä on tällainenkin topicci......

muistanhan mä tänkin, mutta kun ajattelin vain esittää nopeahkon kysymyksen ihan vaivihkaa :)

on muuten tullut tehtyä tässä lähiaikoina vähä liian monta topikkia :)
McNulty
15.05.2008 00:52:32 (muokattu 15.05.2008 00:53:16)

Hercules GS414 TAI GS412 onpi paras tuollaiselle epäkesko-V:lle
http://www.thomann.de/fi/hercules_gs414b_gitarrenstaender.htm
http://www.thomann.de/fi/hercules_gs412b_gitarrenstaender.htm

Rockbag RB20620 sitten pussiksi Rhoadsille
http://www.thomann.de/fi/warwickrockbag_rb20620bplus.htm
washburn
19.05.2008 16:23:05

Jatketaans tähän topicciin, kun budjetti on suunnilleen sama.

Eli kamat vaihtoon loppukesällä. Hevikeppi kiinteällä tallalla ja hi-gain vahvistin hyvillä kliineillä varustettuna hakusessa. Itse olin ajatellu sijoittaa kitaraan noin 500 - 600e, ja vahvistimeen 900 - 1000e. Vielä kun käytettyinä nuo löytyisi. Mitähän sitä kannattaisi katsella ja testailla???

vaihtoehtojahan on tuhansia, mutta kitaroista esim. ibanezin, jacksonin stratoa oon ajatellu. mitä malleja kannattaa välttää ja mitä suosia, kun en näistä tiedä mittään..?

ja sitäkään en oikein tidä, että kannattaako pysyä combossa vai saisko tonnilla jo jonkinlaisen nuppi/kaappi hässäkän, josta lähtis tiukka komppi ja laulava lead?
lahjattomat harjoittelee
Evilson
19.05.2008 16:40:11
vahvistimeen 900 - 1000e. Vielä kun käytettyinä nuo löytyisi. Mitähän sitä kannattaisi katsella ja testailla???

ja sitäkään en oikein tidä, että kannattaako pysyä combossa vai saisko tonnilla jo jonkinlaisen nuppi/kaappi hässäkän, josta lähtis tiukka komppi ja laulava lead?

Vahvistimeksi voin suositella Englin Powerballia. Todella maukkaat säröt ja kliinitkin on hyvät. Middle-Openilla lähtee tiukat komppisäröt, ja Middle-Focusedilla laulavat leadit. Käytettynä tuollaisen voisi saada 1000e ja käytettyjä liikkuu nykyään paljon. Jos kaappi tarvii saada tuohon budjettiin niin menee hieman yli, itselläni ainakin toimii Bentonin 2x12 mainiosti tuon kanssa, eikä kalliskaan ollut. Käy ainakin kokeilemassa!
Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa.
Dropped C
19.05.2008 16:43:24 (muokattu 19.05.2008 16:47:50)
Torilla näyttäisi olevan tollanen vahvistin + halfstäk satsi tasan tonnilla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=237707

Hinnan hyvyys riippuu tossa ihan siitä minkäläinen toi kaappi on. Kantsii varmaan kysyy. Hyvät puhtaat tosta ainakin lähtee, en sitten tiiä onko tarpeeksi high-gain kyselijän makuun. Säröä siitä kyllä lähtee, mutta ei ole hirveän modernia se särö. Jos tuo kaappi on hyvää mallia, niin ostaisin melki itselle pois, jos vain olisi rahaa.
Evilson
19.05.2008 16:47:33
Torilla näyttäisi olevan tollanen vahvistin + halfstäk satsi tasan tonnilla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=237707

Hinnan hyvyys riippuu tossa ihan siitä minkäläinen toi kaappi on. Kantsii varmaan kysyy. Hyvät puhtaat tosta ainakin lähtee, en sitten tiiä onko tarpeeksi high-gain kyselijän makuun. Säröä siitä kyllä lähtee, mutta ei ole hirveän modernia se särö.

Joo, kyllä tuo high-gain hommiin ihan asiallinen on. Leadisoundeista en osaa sanoa, mutta ihan mukavat komppirunttaukset siitä saa. Vaan itse ainakin tykkään paljon enemmän Powerballista.
Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)