Aihe: Usa Standard Strato vs. kalliimmat Meksikon Stratot
1 2
sepisti
10.05.2008 13:39:06
No Highway ei varsinaisesti ole oikea jenkki.

Nekö puhuu paskaa siinä "made in usa"-tekstissä?
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
duc
10.05.2008 13:40:30
mehikon classic-sarjan ja classic playerien vertaaminen american standardiin on vähän turhaa, jos vastaava jenkkimalli pitää kaivaa niin se löytyy tuolta american vintage- ja hot rod-sarjoista, jotka onkin sitten jo reilulla tonnilla kalliimpia.

EDIT: johtuen siis ihan siitä, että nuo classic-kepit on vintagestratohenkisiä, perusjenkit taas moderneja rävellyksiä. eroja mm. talloissa, kauloissa, elektroniikassa etc.

Kyllähän Classic Playereissa on esim. two-point tremolot ja 9,5 tuuman radiukset, ei kovin vintagea ole ne. Nuo perus-Classicit ovat sitten enemmän vinktaakkeleita, tosin niitä ei taideta pitää yhtä hyvinä kuin Classic Playereita.

Tuosta voi vaikka katsella speksejä:
http://www.fender.com/products//sea … cat=stratocaster&subcat=classic
Swan
10.05.2008 13:49:56
Nykyisellä dollarin kurssilla kannattaa melkein tilata Warmothilta Stratonsa. Valmiiksi viimeistellyt osat, hardis ja Fralinin mikkisetti on euroissa vähän päälle 700€. Tuohon tulee tietty rahdit ja tullit päälle, mutta hinta jää silti alle tonnin, ja laatu on vähintään jenkkistratojen tasolla, ellei ylikin.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
Ziggy Bubba
10.05.2008 13:53:15

Nekö puhuu paskaa siinä "made in usa"-tekstissä?

Noh, Highway Oneissa on pitkälti samat raudat kuin perus-meksikolaisissa. Mun tietääkseni rungot ja kaula on tehty jenkeissä, kuten myös kitaran kasaaminen. Eli ei se "Made In..." -teksti ikinä niin yksioikoinen ole. Onhan jenkki-Gibsoneissakin itä-maan halpis-mikkikytkimiä :)
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
sepisti
10.05.2008 14:21:29
En tiedä tästä uudesta päivitetyistä Highway sarjasta mutta siinä vanhemmassa versiossa oli ainakin virityskoneisto Kiinasta ja talla Mehikosta.

Kunhan nillitän:) Ärsyttää vaan nää "vs."-topicit, koska ne aina menevät tällaiseksi riitelyksi... Tärkeintä luulisi olevan löytää sellainen soitin, jolla on hyvä soittaa. Tämän takia mielestäni kenekään ei kannata ostaa kitaraa postimyynnistä. Tällöin voi itse miettiä, sen vs-homman omassa päässään.

Itseläni on ykköskitarana japanianstankku Tele. Siihen on vaihdettu kaikki osat heti alkuun, pois lukien virityskoneistot, jotka ovat hyvät ja nauhat. Puut ovat tietysti alkuperäiset:) Puolentoista vuoden soittamisen jälkeen nauhat ovat vaihtokunnossa... Eli tällaisia nopeita kulumisongelmia ei luulisi noissa jenkkiversioissa olevan. Vai onko? Itse en yhtään jenkkisoitinta omista.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
T.K.
12.05.2008 08:48:16
Oliko joku testannut J.Vaughan -stratoa vertailu kierroksellaan.Missä musaliikkeessä tuo roikkuu seinällä.Ei kai täällä kovin yleinen mutta saanut paljon kehuja keskustelupalstoilla.Kuulema Mr.Vaughan käyttäisi mallia myös itse live skebana, no teidä sitten...
MadMatt
12.05.2008 21:21:43

Kuulema Mr.Vaughan käyttäisi mallia myös itse live skebana, no teidä sitten...

Kyllä J. Vaughan käyttää niitä omistamiaan vintage Fendereitään keikoilla. Huhu signaturen laajemmastakin keikka käytöstä sai kaiketi alkunsa siitä kun Jimmie veteli Fenderin Mexicon Ensenadan tehtaan työntekijöille yllätys keikan signature mallillaan.
Mutta hyvä skeba on JV joka tapauksessa. Ehkäpä parasta Mehikosta....
Nothin' but the blues
Kiinankeisari
13.05.2008 13:20:06
Kyllähän Classic Playereissa on esim. two-point tremolot ja 9,5 tuuman radiukset, ei kovin vintagea ole ne. Nuo perus-Classicit ovat sitten enemmän vinktaakkeleita, tosin niitä ei taideta pitää yhtä hyvinä kuin Classic Playereita.

Tuosta voi vaikka katsella speksejä:
http://www.fender.com/products//sea … cat=stratocaster&subcat=classic

no juu, mutta jos haluaa esim. paksumpaa kaulaa niin on pakko katella noitten vintage-henkisten keppien suuntaan. tuo uusi american standard onkin jo muuten aika paljon enemmän kallellaan näihin perinnemalleihin kuin vielä se american series.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
weelie
13.05.2008 17:40:49 (muokattu 13.05.2008 17:41:15)
Kyllä J. Vaughan käyttää niitä omistamiaan vintage Fendereitään keikoilla. Huhu signaturen laajemmastakin keikka käytöstä sai kaiketi alkunsa siitä kun Jimmie veteli Fenderin Mexicon Ensenadan tehtaan työntekijöille yllätys keikan signature mallillaan.
Mutta hyvä skeba on JV joka tapauksessa. Ehkäpä parasta Mehikosta....

No haastattelussa on väittänyt käyttäneensä (tosin eka se kävi täydellisen setupin läpi). Toisaalta on väittänyt käyttävänsä myös teksasilaispajan mikkejäkin (VanZandt Rock), eikä nekään ole vintagea, että kaisse puhuu ihan paskaa. No oli miten oli, hyvä kitara, hyvä soittaja. Sama tuo mulle, siis.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
1976
13.05.2008 21:34:13
Oliko joku testannut J.Vaughan -stratoa vertailu kierroksellaan.Missä musaliikkeessä tuo roikkuu seinällä.Ei kai täällä kovin yleinen mutta saanut paljon kehuja keskustelupalstoilla.Kuulema Mr.Vaughan käyttäisi mallia myös itse live skebana, no teidä sitten...

Testailin J. Vaughania pikaisesti Tampereen dlx:ssä, mutta siitä on aikaa varmaan jo puoli vuotta, joten en osaa tehdä kovin tarkkaa analyysia. Tampereella ei viimeksi ainakaan näkynyt kyseistä keppiä, kun kiersin kaupat noin pari viikkoa sitten. Eniten tykkäsin Vaughanin kaulaprofiilista, eli se loiva V.

Jos palataan vielä tohon mun aikaisempaan tekstiin, niin tarkoitin em. vertailusta sitä, että en huomannut perus ameriikan std:ssa mitään huomattavaa laadun nousua, parempaa soitettavuutta, soundia, yms. verrattuna esim. tohon CP60:een. Erilaisia kitaroita ja yksilöitähän ne kaikki. Omaan stratoon ehdin jo päivittämään virittimet Gotoh Locking Vintage malleihin, ihan vaan sen takia, etten tykännyt noista päältä ladattavista. Bassossa ne vielä menee :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)