Nyt on taas sormi suussa tämän vahvistimen kanssa. Vermes vinkuu buustatulla särökanavalla aivan omiaan. Vinkuminen kuulostaa samalta, kuin kitaran kierto, mutta ei siis ole kuitenkaan kitaran kiertämisestä johtuvaa. Hulluinta kuitenkin on, että vahvistin ei vingu koko aikaa, vaan yleensä käynnistyessään, jonka jälkeen tärhähdys (= kopauttaa vahvistinta :D ) saa vinkunan loppumaan. Vinkuna saattaa alkaa uudelleen, jos vahvistin tärähtää. Kitara kuuluu vinkunan lisäksi, mutta ääni on luonnollisesti aika tuhnu. Tuossa juuri koitin, että vinkuna loppui, kun napautin V2:sta (tokaa putkea) sormella. Ongelma siis lie ainakin jotenkin sidoksissa joko putkeen tai kantaan? Kylmäjuotos? Vinkunan taajuus muuttuu, kun säätää drive tai gain säädintä. Kitaran volume tai tone ei vaikuta vinkunaan, eikä myöskään pääteasteen säädöt (=tietenkin vola nousee volyymin mukana). Olen siis lähes 100% varma, että vika on särökanavan etuasteessa. Olen vaihtanut etuasteputket, ja tarkastanut silmämääräisesti, ettei sisällä ainakaan täysin rikkiolevia konkkia ole. Lisäksi olen yleismittarilla tarkastanut suurimman osan etuasteen alkupään konkista, etteivät vuoda sähköä läpi. Olen myös tarkastanut, ettei efektiluupeilla, eikä eri inputeilla ole vaikutusta ongelmaan. Mikähän tuollaisen vinkunan saa edes aikaan, kun sielähän täytyy olla jokin värähtelevä signaali. Jääkö sinne joku singaali kimpoilemaan johonkin piiriin tai muuta vastaavaa? Toivottavasti jollain olisi jotain ideoita, mistä vikaa alkaa paikallistamaan, koska itse olen melko neuvotonna nyt. Taidan seuraavaksi kolvata V1 & V2 kannat uudelleen. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |