Aihe: Paremmat rummut
1
sihijarvi
09.05.2008 13:53:45
Juu eli olisin hankkimassa paremmat rummut UUTENA, jotka olisivat sitten paremmat ja "ammattilaismaisemmat". Budjetti olisi 1000-1200 erkkiä, mutta ylemmäskin voi aina mennä.

Voiko joku ehdottaa jotain/joitakin settejä.

kiitosta.
...
Kailis
09.05.2008 14:10:16

Juu eli olisin hankkimassa paremmat rummut UUTENA, jotka olisivat sitten paremmat ja "ammattilaismaisemmat". Budjetti olisi 1000-1200 erkkiä, mutta ylemmäskin voi aina mennä.

kiitosta.

Olet 14 ja soittanut pari vuotta rumpuja. Minusta voisit soitella edelleen tuolla nykyisellä setillä. En oikein tajua mihin tarvitset "ammattimaisemman" setin. Oletko opiskellut soittoa? Jos ei, niin ota ensin tunteja ja katso muutaman vuoden päästä miten tosissaan vielä olet.
Mr. Morrow
09.05.2008 14:16:39

kiitosta.

"Ylemmäskin voi aina mennä"...
Aikalailla laaja käsite.
Marssi kauppaan ja pyydä esite "ammattilaismaisemmista" kannuista ja thats it!
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
sihijarvi
09.05.2008 14:20:42
niin no joo. Tuossa on asiaa.
...
fifehole
09.05.2008 15:10:01

Olet 14 ja soittanut pari vuotta rumpuja. Minusta voisit soitella edelleen tuolla nykyisellä setillä. En oikein tajua mihin tarvitset "ammattimaisemman" setin. Oletko opiskellut soittoa? Jos ei, niin ota ensin tunteja ja katso muutaman vuoden päästä miten tosissaan vielä olet.

Juuri näin. Kokemuksesta voin sanoa että kannattaa ottaa tunteja ja treenata tekniikkaa. Itse olen soittanut itseoppineena vajaa 10v ja kuluttanut siitäkin suurimman osan aikaa vaihtamalla kamoja ja tusaamalla turhuuksia. Nyt kun on kamat kunnossa, soitto on paskaa. Treenaaminen on vanhemmalla iällä ainakin mulla hankalampaa kun ei ole aikaa. Toiseksikin on pirun hankalaa opetella uutta kun olet sisäistänyt kaiken päin vi***a. Meinaan ottaa tunteja kun aika antaa myöden ja treenaan rudimenttejä padiin nykyään suht ahkerasti.

Unohda se uusi setti hetkeksi ja satsaa vaikka kunnon virveliin/haitsuun ja ride symbaaliin.
Head for an eye
Ruoste
12.05.2008 12:21:16 (muokattu 12.05.2008 12:23:56)
Itse soittelin edellisillä rummuillani noin 13 vuotta ja nyt vasta äskettäin ostin uudet, ja nekin käytettynä. Kyllähän ne uudet aina himotti, mutta päätin vain pysyä treenaamisessa eikä uusien kiiltävien pannujen ihailemisessa. Sitten kun ne uudet lopulta ostin niin ilo oli(/on) paljon suurempi kun niillä osaa oikeasti soittaakin, lähtee aika paljon enemmän irti kuin vain hetken paukuttelut.

E: ja jos aikoo ostaa uudet rummut vain vaihtelun vuoksi niin kannattaa ostaa pari tomiständiä ja vaihtaa asettelua niin edessä on jo aivan uudenlainen setti. Itse vaihtelen asettelua noin puolen vuoden välein niin ei kangistu siihen samaan kaavaan ja pysyy homma muutenkin mielenkiintoisempana.
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gator
Kailis
12.05.2008 12:25:53

Itse soittelin edellisillä rummuillani noin 13 vuotta ja nyt vasta äskettäin ostin uudet, ja nekin käytettynä.

Ihailtavaa että joku jaksaa veivata noin kauan kannuilla jotka on saanut 7 vuotiaana.
Ruoste
12.05.2008 12:29:16 (muokattu 12.05.2008 12:33:57)
Ihailtavaa että joku jaksaa veivata noin kauan kannuilla jotka on saanut 7 vuotiaana.

Joo. Rockstareilla jaksoi paukutella yllättävän hyvin. Tosin tuolloin 7 vuotiaana soitto ei vielä ollut ihan niin intensiivistä kuin nykyään, piti välillä leikkiä He-Maneilla (rummuilla oli jaettu huoltajuus kolme vuotta vanhemman veljeni kanssa)
Paskansyöjien legioonat suoltaa taidetta... Frankie and Gator
Paas
12.05.2008 12:43:19 (muokattu 12.05.2008 12:45:27)
Joo. Rockstareilla jaksoi paukutella yllättävän hyvin. Tosin tuolloin 7 vuotiaana soitto ei vielä ollut ihan niin intensiivistä kuin nykyään, piti välillä leikkiä He-Maneilla (rummuilla oli jaettu huoltajuus kolme vuotta vanhemman veljeni kanssa)

He-Man oli kova sana myös minulle joskus. :D Rockstar kannuja mulla ei tosin ollut, vaan 6-vuotiaana saadut Maxtonet. Aika monta vuotta nekin oli nurkissa kunnes rummut päivittyi Sonorin 2000-sarjalaisiin.

edit. He-Man kärsi inflaation jossain vaiheessa. Indiana Jones, Mac Gyver ja Ritari Ässä ovat edelleen idoleitani.
Kailis
12.05.2008 13:17:38

Mun ekat oli Hollywood merkkiset red sparkle 60's moposetti. Joltain alkoholisoituneelta humppamuusikolta ne mulle haettiin -72. Myöhemmin kitaristi pilleripäissään pomppi ne rikki, ja tehtiin pinnoitteesta savupommeja. Tuli niillä kuiteski soitettua kymmenen vuotta. Olisi kyllä kiva jos se setti olisi vielä tallessa, jonkunlaista vintagea ne olis jo tänään.
l337dr
12.05.2008 13:29:04 (muokattu 12.05.2008 13:30:49)
Itse maksoin omista kannuista 300 markkaa noin 9 vuotta sitten :) Tosin virveleitä on tullu ostettua ja pellit sekä HW kokonaan uusittua mutta pöntöt ovat pysyneet samana. Hyvällä virittämisellä kyllä huonoistakin pöntöistä saa ihan kohtalaiset.
Ja niinkuin aikasemmin jo sanottiin niin hanki hyvä virveli, hyvät pellit ja pedaalit uusien pönttöjen sijasta.
-Älä tärisem matkalaukku, ei juna viä lähre.
akisetä
12.05.2008 15:37:41
Yhdyn myöskin siihen että hyvä virveli, hihat ja ride. Nuo ovat kuitenkin ne tarkeimmät osat setissäsi. Ennemmin vaikka 600-800e noihin (käytettynä löytyy torilta kohtuulliseen hintaan), niin ne on sitten kerralla semmoset että ei tarvii niitä enää vaihtaa vaikka kannuja joskus vaihtaisikin parempiin. Kokemuksesta voin sanoa että harmittaa kun en itse tuota ymmärtänyt silloin joskus, ja rahaa meni hukkaan kun tuli ostettua sitten kaikkea huonompilaatuista (halvemman hinnan takia) tyyliin "kyllä tämä nyt menee sen mitä tarvii", ja sitten siihen ei kuitenkaan ollut tyytyväinen ja ärsytti vaan entistä enempi. Eli vaikka laatu maksaa, siihen kannattaa kuitenkin panostaa.
tml
12.05.2008 16:18:04 (muokattu 12.05.2008 16:19:59)
Luulisin, että nykyisestä setistä saa ihan ok soundit uusilla kalvoilla ja huolellisella virityksellä. Jos otat tunteja, pyydä opastusta myös virittämisen saloihin.

Jos tuolla budjetilla välttämättä haluaa paremman setin, kannattaisi katsoa käytettyjä (etenkin jos summa sisältää myös peltejä).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)