Aihe: Sähkö kitaraa pojalle
1 2 3 4
1976
08.05.2008 23:26:48
Itse, jos olisin fiksu, niin ostaisin tolla rahalla pari tonnia halvemman kitaran ja sitten huomattavasti paremman vahvistimen. Tällöin soittokin olisi paljon mukavampaa ja paremman kuuloista. kitaraksi esim. Gibson Slash Std: http://www.thomann.de/fi/gibson_slash.htm ja vahvistimeksi jokapaikan höylä Orange: http://www.thomann.de/fi/orange_rockerverb_50_gitarrencombo.htm
Busta
08.05.2008 23:45:36
Asiasta kolmanteen, en ole ikinä tavanut Downin oireyhtymästä kärsivää lasta tai aikuista joka olisi oikeasti kykenevä soittamaan kitaraa ja olen tavannut sekä työssäni, että vapaa-ajallani useita ja toiminut heidän kanssaan. Myöskään esim. siskoni jolla kyseinen oireyhtymä on, ei varmasti erottaisi Epiphonen Les Paulia aidosta Giban 59:stä ja vaikka erottaisi ei hän osaisi haluta juuri sitä kitaraa, vaan esim. värillä olisi paljon suurempi vaikutus kun merkillä tai kitaran statuksella. Ihmiselle jolle tavallisena olo on suurin ja saavuttamaton haave, ei materia paljon paina. Myöskin siskoni olisi varmasti iloisempi suosikkilaulajansa cd-levystä kuin hänen kitarastaan. Toisaalta jos lapsesi on oikeasti lahjakas ja osaa jopa haluta juuri tuota kitaraa, niin antaa palaa vaan. Jos kyseessä on trollaus niin olen aika järkyttynyt sekä surullinen mihin ihmiset oikeasti viitsivät ryhtyä.
Jucciz
09.05.2008 04:02:49
Huonoimpia trolleja aikoihin. Varmaan naureskelee partaansa lukiessaan saamiaan asiallisia vastauksia. Kuka mistäkin tyydytystä saa, mutta jotenkin väsynyttä...

Aihetta ja aloitusviestiä sivuten, Les Paul '59 Reissue on oikein hyvä yleiskitara monenlaiseen menoon. Kirjoittelen tätä viestiä keikkabussista: oltiin vielä neljä tuntia sitten Paasitornissa soittamassa ja edellä mainittu kitara hoiti tehtävänsä oikein hienosti, kuten teki myös '60 Stratocaster Relic. Soittopaikka sinänsä oli huonoimpia aikoihin: kolmen sekunnin jälkikaiunta ei palvele juuri muuta kuin sutijazzia, mitä emme juuri soittaneet.

Vahvistimeksi kyllä Micro Cubea paremmin sopii esimerkiksi käsinvirkattu Budda. Suosittelen.
Kema
09.05.2008 11:12:27
Hieman OT meininkiä, mutta voihan sitä ostaa pojalleen kitaran myös sijoitusmielessä. En ala mitään tiettyjä malleja ehdottelemaan, mutta onko Mnetissä kitoroihin sijoittajia, joille tärkeää on myös ostettujen kamojen tuotto 10v tai 20v aikajänteellä? Alhaisten korkojen ja epävakaan pörssin takia olen itsekkin miettinyt jonkun arvokitaran ostoa ihan sijoitusmielessä.
Skyrde
09.05.2008 15:02:26
Ihmettelen kun on tullut paljon mollaavia viestejä. Mutta seuraan asiallisten neuvojen antajia ja kyselen myös tuolta tutulta pojalta. Ja kyllä poikani ymmärtää kitaroiden päälle. Ihmetyttää että joku viitsii sanoa ettei down ihminen muka ymmärtäisi kitarosta mitään muuta kuin värin. Miksi joku tahtoo näin loukata kehitysvammaisia ihmisiä ?
mvirta
09.05.2008 15:10:08
Noo se on tuo kitaran hinta mikä vähän sekoittaa pasmoja täällä.

Suurin osa jäsenistöstä on nuorukaisia, kellä on jäljellä sen verran tajua rahasta, että ymmärtävät että kuusi tonnia kitarasta on paljon.

Vanhempi porukka, keltä on jo kupattu vanha miljoona asunnosta, toinen lainan koroista, 30 Keuroa autosta, lpasenhoidot, lämmitysöljyt jne ja joka lisäksi vielä sekoittaa markat ja eurot, ei niinkään hätkähdä tuota hintaa.

Jos nuoremmat jampat laittaa koko kesän tienestit kitaraan, mikä nyt on jo aika iso uhraus, puhutaan juuri näistä ehdotetuista peruskitaroista. Vanhemmille tuo on pari kuukausipalkkaa, jonka nyt joskus voi laittaa haisemaan typerämminkin kuin kunnon Gibsoniin joten heidän (meidän) puolestaanhan homma on ok.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Jytäurpo
09.05.2008 15:57:32
No jos ei kerran rahasta ole pulaa niin sitten Gibsonin kaveriksi ehdottomasti tämä:http://www.custom-sounds.com/epages … 274359fa3d3d05f3/Product/View/12000
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley
Jole_
09.05.2008 16:04:20
Ketjun aloittajalle: ei kannata loukkaantua, jos porukka suhtautuu asiattomasti. Ne on vaa kateellisia jos jollain on rahaa ostaa kalliimpia kitaroita kuin itsellä on. Ja harvoinpa täällä on muissa ketjuissa yhdyssanoista välitetty... Kateutta sanon minä.

Ja eräälle nimeltämainitsemattomalle sankarille: On aivan helvetin typerää ja itsekästä aliarvioida, pilkata tai muuten haukkua kehitysvammaisia. Vituttaa tuommonen käytös!
fox
09.05.2008 16:21:09

Ja eräälle nimeltämainitsemattomalle sankarille: On aivan helvetin typerää ja itsekästä aliarvioida, pilkata tai muuten haukkua kehitysvammaisia. Vituttaa tuommonen käytös!

Mistä lähtien asiallisten kommenttien lausuminen kehitysvammaisista on ollu "helvetin typerää".. haluaisin kysyä vaan. Ilmeisesti täällä suuri osa (jopa mahdollisesti myös tuo sympatiaa keräävä taho) ei tiedä Downin syndroomasta mitään. Sen verran hupaisia ja tuulen ja taivaanrannan väliltä olevia kommentteja tuolla on esitetty. Kunnes toisin todetaan, olen sitä mieltä, että tässä nyt joku pitää ns. "omaa kivaa"..

Jos kuitenkin toisin osoitetaan, niin olen syvästi pahoillani, mutta katsoisin, että kyseessä on enintään 0,5 - 1 % mahdollisuus.
Toisessa tapauksessa olisi aiheellista ihan oikeasti mennä tuonne kehitysvammais-puolelle vapaaehtoistyöhön.
Mitenkäs sitten tää tämmöinen käytös, aiheuttaako se jotain tuntemuksia??

Ja, ettei nyt kenellekään tuu ns. outoja mielikuvia, voin todeta "meriitteihini" kuuluvan mm. erittäin useita hyväntekeväisyysjuttuja sekä Ronnin keskuslaitoksessa että Ylisen vastaavassa. Aloittajahan vois kertoa, kumman puoleeen TE olette kääntyneet?? Vai onko mahdollisesti kummankaan? Se selkiinnyttäisi huomattavasti taustaa.
Kaikille muille tietopakettia vaikka tuosta
http://www.saunalahti.fi/kup/uutisia/absle/bikeriding_downs1994.htm

joka käsittelee Down-lasten motorista kykyä (jolla on myös sen kitaransoiton kanssa jotain tekemistä)
Kyseisen linkin yläreunasta pääsee tietopankkiin, jossa on hyvin paljon tietoa Downin syndroomasta.
Mikäli aloittaja on todella oikein aikuisten oikeasti liikkeellä, suosittelisin kyllä todella vahvasti jotain vielä pienikokoisempaa (lyhyet raajat, paksut sormet) ja kevyempää (lihasheikkous) kitaraa.
Tämä ei ole mitään halveksuntaa vaan tosiasioitten tunnustamista. Ja, mikäli tuo skenaario, että kyseessä on trolli (99%) pitää paikkansa, niin bannia.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
firemoon223
09.05.2008 16:29:35
Jos on aloittelia niin silloin ei kannata ostaa yli 5 000 euron kitaraa.
Jytäurpo
09.05.2008 16:38:25

Miksi ei, jos perse sen kestää?
"You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley
tole
09.05.2008 16:51:09
Miksi ei, jos perse sen kestää?
niimpä.. mut jos mä ostasin pojalleni ekaa kitaraa nii se olis jotai about 500€ tjsp.
Edzge
09.05.2008 16:57:45 (muokattu 09.05.2008 16:59:26)
Kyllä saa melkoinen finanssipappa olla että lapselleen ekaksi kitaraksi ostaa 5 kiloeuron kitaran. Järki käteen, tuossa hinnassa on merkin puolesta ilmaa varmasti satasia, alle tonnilla saa jo aloittelijalle sopivan kitaran joka varmasti on hyvä. Ei siinä, eihän tuossa Gibsonissa mitään vikaa ole, mutta järki käteen nyt kuitenkin... (Trolliksi minä tätä epäilen sanokoon kaikki mitä tahansa..)
- "Hei, tuohan kuulosti hyvältä!" - "Niin minäki!"
Les Fender
09.05.2008 17:01:04
niimpä.. mut jos mä ostasin pojalleni ekaa kitaraa nii se olis jotai about 500€ tjsp.

Niin noh, ite ostin tytölle käytetyn CS basson ensimmäiseksi. Jaa miksi? Ihan sen takia että jos into lopahtaa niin ei tarvi paljon ottaa takkiin, jos mitään. Kalliitakin soittimia on lupa ostaa järkevästi.
"Living is easy with eyes closed!"
Snapo
09.05.2008 17:02:43 (muokattu 09.05.2008 17:14:15)

Miksi ei? Laadukkailla soittokamoilla on varmasti kivempi soittaa kun sillä squier starter kitillä, vaikka aloittelijat harvemmin vielä ymmärtävät laatuerojen päälle (esim. kitaran puut tai mikkien erot). Aloittelijana tietenkin on suuri riski, että soittoinnostus laskee kun lehmän häntä kun tajuaakin, ettei kitarasankariksi tule yhdessä yössä. Toinen vaihtoehto on, että kitaran soittaminen on sen hetken muotia, joka kestää sen tietyn ajan(aivan kuin mikä muu tahansa muoti) ja sitten se on "out". Jos itse olisin ostamassa lapselle ostamassa kitaraa niin nappaisin varmaan jonkun Tokai lespan esim. http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/12207017
Nämäkin ovat jo tosi laadukkaita kitaroita joilla varmasti soittelisin itsekin ilomielin.
Lapset(myös itsekin aina välillä) kun tahtoo olla vähän huolimattomia ja sitten kun sen viiden kiloeuron Paulin vahingossa pamauttaa johonkin ovenkarmiin ja lapa poikki niin siinä sitä sitten purraan nyrkkiä.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta 500-1000e hintaluokassa pyörivät kitarat, joissa hinta/laatusuhden on parhaimmillaan. Tämän jälkeen aletaan mennä jo hifistelyn puolelle, mutta jos sitä kahisevaa on niin miksi ei satsaisi sellaiseen että kitara miellyttää itseään kaikinpuolin. Kalliimpaa kitaraa hommatessa yleensä varmaankin ajatellaan, että se pysyisi omien seinien sisällä enemmänkin kuin sen pari kuukautta.

Jos tämä nyt on on trolli niin aika källin teki.

E: Tulipa sekavaa tekstiä. Tiivistettynä: Itse tyytyisin vähän halvempaan versioon.
Pattari
09.05.2008 17:13:42
Hurrei!
Mites ois kaks trollia ja yks vedet silmissä naurava kaveri ;)
"Äitis tekee rumia pullia!"
Crashy
09.05.2008 17:58:43
Saatan olla idiootti mutta onko tuo aloituskirjoitus vitsi? :D
"What is it about Guns N' Roses that makes it different to other bands?" "Shit..I guess we just fuckin'..you know..like..fuckin'.." -Slash
Busta
09.05.2008 18:29:50
Hmm, itse lopetan osaltani tämän keskustelun tähän, ei tästä mitään hyvää kenellekkään seuraa. Kirjoittajan taka-ajatuksia pistää epäilemään omituinen asenne koko asiaa kohtaan, sekä erittäin räikeät kirjoitusvirheet. Asiahan on niin, että Downin-oireytymästä ei parannuta ja se on suuri rasite koko perheelle. Myös itse vamma tai vammaisuus ei mene mihinkään vaikka siitä puhuttaisiin eri nimellä. Jos ketjun aloittaja osaa sanoa Downin-oireyhtymästä jotain todellista jota ei heti wikipediasta löydä, suostun uskomaan kysymyksen asiallisuuteen. Kirjoittajaa näytti myös häiritsevän enemmän oman kirjoituksensa kyseenalaistaminen, kuin se että hänen poikansa kehitysvammaisuutta epäillään ja/tai arvostellaan. Lisäksi voi katsoa vaikka youtubesta monta Downin-oireyhtymästä kärsivää ja kitaraa oikeasti hyvin soittavaa kitaristia löytyy.
Marzi
09.05.2008 19:02:54 (muokattu 09.05.2008 19:04:08)

Miksi joku tahtoo näin loukata kehitysvammaisia ihmisiä ?

Mitään loukkausta ei tuosta Bustan lausahduksesta löydy ja kirjoittaja mainitsi siskonsa olevan myös Downista kärsivä, että se siitä. Mullakin on lähipiirissä Down-oireyhtymän kanssa eläviä ihmisiä, eikä kehitysvamma todellakaan muuksi muutu vaikka sitä nimittäisi miksi hyvänsä. Kyllähän asioista pitää voida puhua ihan niiden oikeilla nimillä ilman, että se otetaan loukkauksena. Höh.

Lukekaahan nyt edes tämä ennen kuin otatte nokkiinne. Ei kannata provosoitua turhan tähären.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Downin_syndrooma
E: http://www.saunalahti.fi/kup/syndroma/down.htm

Kesänodotusta, takkia narikasta...
No yhyy.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)