![]() 09.05.2008 11:26:39 | |
---|---|
Uraltone Junior | |
![]() 09.05.2008 15:01:43 | |
Uraltone Junior HUI! Tuohan vaikutti kiinnostavalta. Ainakin hinta ja valmistajan kehut ovat kohdallaan. Jos toi tosiaan on niin hyvä kun väittävät, niin siitähän saisi sen windsorin hinnalla boutique-nupin:) ... Ja vieläpä oman näköisellä kotelolla! Pelottaa vaan se että riittääköhän kolvaustaidot ja kädenvakaus tuohon hommaan? Kitaran elektroniikka (mitä on tullut jonkin verran räpläiltyä) on kuitenkin pikkasen simppelimpää. Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! | |
![]() 09.05.2008 15:14:38 | |
HUI! Tuohan vaikutti kiinnostavalta. Ainakin hinta ja valmistajan kehut ovat kohdallaan. Jos toi tosiaan on niin hyvä kun väittävät, niin siitähän saisi sen windsorin hinnalla boutique-nupin:) ... Ja vieläpä oman näköisellä kotelolla! Pelottaa vaan se että riittääköhän kolvaustaidot ja kädenvakaus tuohon hommaan? Kitaran elektroniikka (mitä on tullut jonkin verran räpläiltyä) on kuitenkin pikkasen simppelimpää. sanoisin että rohkeasti vaan kokeilemaan. kun ajan kanssa ja ajatuksella setin kokoaa niin ei pitäisi olla ongelmia. ehkäpä täältä m.netistä löytyisi joku pääkaupunkiseudulta, joka voisi käydä kurkkaamassa vehvistinta, ennenkuin kytket siihen virrat. se ei kuitenkaan niin monimutkainen peli ole, etteikö osaava sen nopeasti tarkistaisi. ja tuleehan siinä havainnolliset ohjeet mukana... | |
![]() 09.05.2008 21:35:48 | |
OK... mutta mites tuo nyt menee kun sehän on 1-kanvainen mutta siinä on ilmeisesti joku gain switch-mahdollisuuus? Eli kun spedusta polkaset, niiin kanava ei vaihdu, vaan se laittaa potikasta säädetyn määrän verran gainia siihen puhtaan päälle? En tiedä, olenko aivan pihalla, mutta näin olen sen käsittänyt. Mutta sen cleanit oli siis ilmeisesti ihan ok ja oliko sulla siinä speduja edessä? Itse ostin juuri kuukausi sitten Laneyn VH100R:n ja käsittääkseni sen kakkoskanava on hyvin pitkälti sama kuin GH sarjan ainoa kanava. Boosti toimii loistavasti ja cleani saundi on kyllä pirun hyvä ainakin omaan korvaan. Mutta itsehän se on testattava ja todettava, joten turhaahan se tässä on omia laitteita kehua :) | |
![]() 09.05.2008 22:35:36 | |
Itse ostin juuri kuukausi sitten Laneyn VH100R:n ja käsittääkseni sen kakkoskanava on hyvin pitkälti sama kuin GH sarjan ainoa kanava. Mä taas väittäisin, että noi on kyllä sitten aivan eri tyylisiä soundeiltaan. VH100R on huomattavasti tiukempi ja tummempi. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ | |
![]() 10.05.2008 02:03:10 | |
Mä taas väittäisin, että noi on kyllä sitten aivan eri tyylisiä soundeiltaan. VH100R on huomattavasti tiukempi ja tummempi. No juu täytyy myöntää, että en ole kokeillut GH -sarjalaisia, mutta näin olen itseni antanut ymmärtää. Eipä siinä muuten, itse vaan olen todella tyytyväinen VH100R:n äänimaailmaan. | |
![]() 10.05.2008 04:09:12 | |
No juu täytyy myöntää, että en ole kokeillut GH -sarjalaisia, mutta näin olen itseni antanut ymmärtää. Eipä siinä muuten, itse vaan olen todella tyytyväinen VH100R:n äänimaailmaan. pitääkö noi Laneyt vetää täysille, ennekuin niistä saa hyvää soundia? Testailin tossa jonkin aikaa sitten vahvistimia ja mielestäni Marsun JVM410 kombo vei laneyn half stackia 100-0 kaikilla osa-alueilla. Kokeilin ensin tota 50W laneyta ja sitten 100:sta, mutta ei oikein irronnut ainakaan kauppavoluumeilla. Soittelin ihan puhtaista hard rockiin++. Ehkä en osannut säätää. Peruslähtökohtana oli kaikissa vahvistimissa, nupit klo 12. | |
![]() 12.05.2008 12:19:17 | |
pitääkö noi Laneyt vetää täysille, ennekuin niistä saa hyvää soundia? Testailin tossa jonkin aikaa sitten vahvistimia ja mielestäni Marsun JVM410 kombo vei laneyn half stackia 100-0 kaikilla osa-alueilla. Kokeilin ensin tota 50W laneyta ja sitten 100:sta, mutta ei oikein irronnut ainakaan kauppavoluumeilla. Soittelin ihan puhtaista hard rockiin++. Ehkä en osannut säätää. Peruslähtökohtana oli kaikissa vahvistimissa, nupit klo 12. Kyllä noita tarvii luukuttaa aika kovaa että SE soundi löytyy. Ite tykkäsin pitää masterin siellä 7.paikkeilla. Eihän se sen jälkeen enää kovenekkaan vaan särö kasvaa. Itellä siis GH100L joka nyt myynnissä. Hyvä peli se on/oli ja söi pedaaleita hyvin. | |
![]() 20.05.2008 16:14:31 (muokattu 20.05.2008 17:41:28) | |
Nostanpa topiccia hiukan. Joku yksikanavainen nuppi myös kiinnostaisi, tällä hetkellä vaihtoehdot ovat lähinnä Orangen Tiny terror ja Marsun JCM800 taikka JMP. Tiny terror olisi mukavasti halvempi, pärjääkö soundissa marsulle? Juurikin simmosta rähäkkää ja räyhäävää marsusoundia olisin hakemassa, mutta JCM800 ja Plexi ovat vaan niin epäkäytännöllisiä sen takia, että molemmat maksavat nykyään julmetusti ja kummastakaan ei saa hyvää soundia ennenkuin volumet ovat taivaissa. Olisiko orange oikea vehje? Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? | |
![]() 20.05.2008 19:41:53 (muokattu 20.05.2008 19:42:19) | |
Ja minä lisään lisää vettä kiukaille... Entäs Blackheartin Handsome Devil... Onko kellään kokemusta? edit. Verrattuna esin tiny terroriin "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali | |
![]() 20.05.2008 20:53:23 | |
Windsorista vielä sen verran, että se on saundin puolesta mainio vekotin. Ite harrastan näitä halpis-putkivehkeitä. Suomessahan se on VK:n hinnoilla, joten tuo 333e Thomannilla on todella halpa. Siinä on sellaista perinteistä brittirokkisoundia. Mukavasti rusahtaa kevyelle särölle. En ole kyllä niistä kliineistä tietoinen, kun ränkyttelin sillä vaan rollareita ja zeppeliiniä... Tietysti noissa on hyvin todennäköisesti niitä kestävyysongelmia, kuten Valvekingissä. On tehty valmistuksessa aika paljon samoja ratkaisuja. Voi sellaisen hyvillää mielin kakkosvahvistimeksi laittaa. Jää vielä rahaa kaappiin There ain't noway out tonight | |
![]() 20.05.2008 21:03:13 | |
Marsu vaan kehiin! Ja uraltonelta keinokuorma n. 100e . Se on ainakin kohtuu helppo rakentaa. Itsellä tuollainen setti. | |
![]() 20.05.2008 21:24:27 | |
Marsu vaan kehiin! Ja uraltonelta keinokuorma n. 100e . Se on ainakin kohtuu helppo rakentaa. Itsellä tuollainen setti. Huvittavinta tuossa windsorissa on se, että siinä on tuhat kertaa enemmän sitä vanhaa kunnon marsu-meininkiä kuin Marshallin omissa MG ja AVT sarjoissa, jotka ovat vissiin molemmat kalliimpia 100-wattisena. Ymmärsin kyllä, että putkikonetta tarkoitit kuitenkin ;) There ain't noway out tonight | |
![]() 20.05.2008 21:47:55 | |
Marsu vaan kehiin! Ja uraltonelta keinokuorma n. 100e . Se on ainakin kohtuu helppo rakentaa. Itsellä tuollainen setti. Haluaisin vaan todeta että keinokuorma ei ole mikään pätevä ratkaisu. Se tappaa dynamiikkaa, ja soundia kauttaaltaan on se sitten weber tai thd tai whatever. Ja miks helkkarissa hankkia 100w jos ei sillä aio soittaa, isot koneet on sitä varten että niillä luukutetaan lujaa, saadaan headroomia ja ennenkaikkea tarvitaan sitä tehoa soittoon eikä pullisteluun. Olen itse 100wattisten suuri kannattaja ja haluan itsekin mahdollisimman paljon tehoa, mutta lause "Marsu vaan kehiin! Ja uraltonelta keinokuorma" kuulostaa vaan vähän kornilta | |
![]() 20.05.2008 22:44:34 | |
http://youtube.com/watch?v=VTHrMbNduMo http://youtube.com/watch?v=FgUsAASKwuE Käykääpä siitä tsekkaamassa FJA:n modaama Windsori, vaikken ihan tommosta soitakkaan niin aika härskiä soundiahan tuosta irtoaa. Sivuaa kyllä aiheesta tämä sopivasti. En tiiä sitten miten tuo syö pedaaleita. Aika turha viestihän tästä tuli, heh. Nii voishan ton varmaa ostaa sillee jenkeistä että lähettäävät suoraa tonne pajalle ja sitte sieltä kotia. Tiiä sitte mitä tulee maksamaa.. Life is hard, then u die | |
![]() 21.05.2008 09:16:42 | |
Windsorista vielä sen verran, että se on saundin puolesta mainio vekotin. Ite harrastan näitä halpis-putkivehkeitä. Suomessahan se on VK:n hinnoilla, joten tuo 333e Thomannilla on todella halpa. Siinä on sellaista perinteistä brittirokkisoundia. Mukavasti rusahtaa kevyelle särölle. En ole kyllä niistä kliineistä tietoinen, kun ränkyttelin sillä vaan rollareita ja zeppeliiniä... Tietysti noissa on hyvin todennäköisesti niitä kestävyysongelmia, kuten Valvekingissä. On tehty valmistuksessa aika paljon samoja ratkaisuja. Voi sellaisen hyvillää mielin kakkosvahvistimeksi laittaa. Jää vielä rahaa kaappiin Mulla on toi vkn combo, eikä siinä ainakaan ole mitään ongelmia ollut. Tossa läheisessä musaliikkeessä oliskin windsori muistaakseni, ehkä pitäis mennä koittaan. harmi vaan että oma kaappi kestään vaan 120w, ni se sulkee ton windsorin pois =P "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali | |
![]() 21.05.2008 10:09:50 | |
pitääkö noi Laneyt vetää täysille, ennekuin niistä saa hyvää soundia? Testailin tossa jonkin aikaa sitten vahvistimia ja mielestäni Marsun JVM410 kombo vei laneyn half stackia 100-0 kaikilla osa-alueilla. Kokeilin ensin tota 50W laneyta ja sitten 100:sta, mutta ei oikein irronnut ainakaan kauppavoluumeilla. Soittelin ihan puhtaista hard rockiin++. Ehkä en osannut säätää. Peruslähtökohtana oli kaikissa vahvistimissa, nupit klo 12. Toi Laneyn soundi on vähän "kuivempi" kuin marsun, eli sä diggaat "marsusoundista". Kyllä tolla laneyllä alternativepunkhevi räpellykset lähtee. Ehkä kuitenkin tykkään oman marsun soundista enempi. Jos vertaa uusien hintoja: laney gh50l n.600€ ja marsu jcm 800(tosin 100wattinen) n.1600€--> ei se marsu noin paljoa parempi ole!! Onko reissuena 50wattista marsua? | |
![]() 21.05.2008 10:15:20 (muokattu 21.05.2008 10:18:16) | |
Toi Laneyn soundi on vähän "kuivempi" kuin marsun, eli sä diggaat "marsusoundista". Kyllä tolla laneyllä alternativepunkhevi räpellykset lähtee. Ehkä kuitenkin tykkään oman marsun soundista enempi. Jos vertaa uusien hintoja: laney gh50l n.600€ ja marsu jcm 800(tosin 100wattinen) n.1600€--> ei se marsu noin paljoa parempi ole!! Onko reissuena 50wattista marsua? Halvin JCM800 olisi yllättäen tämä: http://www.soundslive.co.uk/product … ~Marshall-JCM800-2203KK~ID~7327.asp jotain 850 euroa taitaa tulla rahteineen hintaa. Perusmalli sitten 1150 ekua tms. | |
![]() 21.05.2008 10:20:54 | |
Toi jtm45 rupes kyllä kuumottaan http://www.soundslive.co.uk/product … 5---Vintage-Series-2245~ID~1700.asp pitäis vaan myydä tonelabikin että ton vois ostaa... =( "En mä ole sika... olen rakastunut!" -rumpali | |
![]() 21.05.2008 10:23:07 | |
Mulla on toi vkn combo, eikä siinä ainakaan ole mitään ongelmia ollut. Tossa läheisessä musaliikkeessä oliskin windsori muistaakseni, ehkä pitäis mennä koittaan. harmi vaan että oma kaappi kestään vaan 120w, ni se sulkee ton windsorin pois =P Tosin myös Windsorin tehot pystyy puolittamaan nappaamalla kaksi pääteputkea pois. Omat Windsor-suunnitelmani kosahtivat lopulta juuri tuon GH50L:n tieltä. "I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)