Aihe: Opeth
1 2 3 4 511 12 13 14 15122 123 124 125 126
moottorisaha
08.05.2008 01:35:59

Ui samperi! Tämän on pakko olla aivan yksiselitteisesti Parhautta, sillä onhan Diablo II sentään hyvin pitkälti universumin paras videopeli.

Kuljetaan hiiren nappi pohjassa ja luurankoja kaatuilee. Helvetin tylsä peli.
http://www.youtube.com/watch?v=rdJieF0_DsM
ANtTIKRISTUS
08.05.2008 06:38:32
Hehheh juu Åke muuten näyttää Heir Apparentissa kaiken maailman tusinadöödisbändeille, että ei niitä hevikirveitä tarvi nyt aina vääntää johonki drop A-vireeseen saadakseen musan kuulostaan raskaalta. Vitun tiukkaa paahtoa E-vireessä mikä on jees senkin takia, että ite tykkään kans pittää kitaroita samassa vireessä ja mukavampi plokkailla sitten biisejä.
thaav
08.05.2008 08:45:16
Ovatko nämä hemmot muuten joitakin fuusiokylän jazzpellejä? :) Sen verran tasokkaan kuuloista harmoniaa ja soinnutusta biiseistä löytyy.

Aika pitkälti eurooppalaisesta folkista taitaa Åke & Co. ammentaa melodiansa. Ja käsittääkseni sitä on myös opiskeltu, ainakin omatoimisesti.
Doom what thou wilt shall be the whole of the law
Marshallga
08.05.2008 10:04:01 (muokattu 08.05.2008 10:06:01)
Hehheh juu Åke muuten näyttää Heir Apparentissa kaiken maailman tusinadöödisbändeille, että ei niitä hevikirveitä tarvi nyt aina vääntää johonki drop A-vireeseen saadakseen musan kuulostaan raskaalta. Vitun tiukkaa paahtoa E-vireessä mikä on jees senkin takia, että ite tykkään kans pittää kitaroita samassa vireessä ja mukavampi plokkailla sitten biisejä.

Heir Apparent suorastaan sai tulemaan paskat housuun ensi kuulemalla. Voi ihme kuinka raskas tunnelma tuossa introssa on. Eikä meno lannistu muutenkaan biisin aikana, etenkään intron jälkeen tulevaan nopeampaan riffittelyyn mentäessä.
pehko
08.05.2008 10:23:17

Hessian Peelin kohdasta 8:30 alkaa kyllä erittäin tiukka akustinen riffi, rytmiryhmä vetää myös ihan kympin arvosesti kyseisessä kohdassa.
"From this far away, it kind of looks like rain."
Weetoz
08.05.2008 14:17:55
Aika pitkälti eurooppalaisesta folkista taitaa Åke & Co. ammentaa melodiansa. Ja käsittääkseni sitä on myös opiskeltu, ainakin omatoimisesti.

Ite oon kyllä useammasta haastattelusta kuullu/lukenu, ettei Åke ainakaan itse ole opiskellut teoriaa yhtään. Näistä uudemmista hemmoista en sitten tiedä, mutta voisin kuvitella, että varmaan ainakin Per Wiberg on jonkin verran opiskellutkin.
Tohtori Tonus
08.05.2008 17:27:13 (muokattu 08.05.2008 17:29:02)
Ite oon kyllä useammasta haastattelusta kuullu/lukenu, ettei Åke ainakaan itse ole opiskellut teoriaa yhtään. Näistä uudemmista hemmoista en sitten tiedä, mutta voisin kuvitella, että varmaan ainakin Per Wiberg on jonkin verran opiskellutkin.

Tällaista muistelen myös Lamentaatioiden dokumentissa Åken kertoneen. Tai jotain sellaista, että kaikki harmoniat tulevat perstuntumalta ja kokeilemalla, eikä teoreettisesti miettimällä, sillä hän ei hirveästi osaa/ole opiskellut musiikin teoriaa.

Hitto, tätä kirjoittaessa alkoi tehdä mieli katsoa tuo DVD taas pitkästä aikaa.

E: on suomen kieli vähän hakusessa.
"Minustaki autojen moottorit on tosi siistejä. Turbo DeeÄx kun on pellin alla niin pääsee että BROROORROROOM!1" -Disposable
razor
08.05.2008 18:19:56
Tänään on tuo Watershed kuuntelussa. On kyllä aivan mahtavaa kamaa.
thaav
08.05.2008 21:51:28

En varsinaista teorian opiskelua tarkoittanutkaan, vaan lähinnä perehtymistä ko. musiikkityyliin. Mene ja tiedä.
Pico
08.05.2008 23:38:44
Melko PARHAUTTA tämä uusi Opeth. :-)
PISTE.
Closure
09.05.2008 09:25:24
HUONOUTTA

Kepeästi heikoin Opeth-levy. Riffit ovat tylsiä, osien vaihdot eivät natsaa, biisit ovat huonoja ylipäätään ja muutenkin meininki on vitun löysää. En tiedä, ehkä tätä joskus jaksaa kuunnella lisää ja jos se silloin aukeaisi, mutta nyt ei kestä. Ei pojat näin, ei.

Mun kyllä on pakko jossain määrin yhtyä tähän. Levyllä on todella vähän biisejä jotka olisivat aidosti soljuvia rakenteeltaan - edellisten levyjen lailla. Hempeilybiiseistä puuttuu jotenkin "se" ydin joka on aikaisemmin tehnyt Opethista Opethin. Mutta kyllä tää tästä. Vanhoja levyjä voi edelleen kuunnella. Mutta ei tää missään määrin huono levy ole ei.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
LexaR
10.05.2008 11:45:49
HUONOUTTA

Kepeästi heikoin Opeth-levy. Riffit ovat tylsiä, osien vaihdot eivät natsaa, biisit ovat huonoja ylipäätään ja muutenkin meininki on vitun löysää. En tiedä, ehkä tätä joskus jaksaa kuunnella lisää ja jos se silloin aukeaisi, mutta nyt ei kestä. Ei pojat näin, ei.

Olen samoilla linjoilla. Tästä puuttuu se hämyinen ja kiero Opeth-fiilis, tilalle on tullu liikaa itseisarvoista progekikkailua. Suorastaan hämmästyttää kun vertaa tätä vaikka edelliseen plattaan.
Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti...
moottorisaha
10.05.2008 18:26:48

Tähän mennessä on kolahtanut eniten Opeth-levyistä tämä kokonaisuudessaan.
http://www.youtube.com/watch?v=rdJieF0_DsM
lethus1
11.05.2008 14:08:38
Hessian Peel ja Hex Omega vielä melko mysteereitä. Muuten = törkeän hyvä. Pelottaa että jää torsoksi loppupän biisien kehnouden tai ei-hyvyyden takia. Coil ja Burden niin törkeän hienoja että huh ja nam. Raportti loppuu tähän.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
Mufasa
11.05.2008 21:11:27
Mun mielestä hyvä levy. Ei ehkä ihan parhaimpien joukkoon (Still life, My arms your hearse) itseään kiilaa, mutta selvästi parempi kuin kaksi edellistä.
Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa.
thaav
12.05.2008 01:07:26
Nyt kun olen levyä kerennyt vähän enemmän kuunnella, ei pettymys ole laantunut. Ei tämä huono levy ole, mutta ei todellakaan mitä odotin Opethilta. Opethin toiseksi heikoin tekele tähän mennessä. Ja se heikoinhan on siis Orchid, jossa on vain 2 hyvää kappaletta (In the mist she was standing, Silhouette), Watershedissä sentään on 3 (Heir Apparent, Hex Omega, Hessian Peel).

Noh, sen siitä saa kun odottaa My Arsea, Still Lifeä tai Blackwater Parkia parempaa levyä. Eihän niitä parempia levyjä kovin montaa ole.
lethus1
12.05.2008 08:42:44
... Watershedissä sentään on 3 (Heir Apparent, Hex Omega, Hessian Peel).

HOho, pikkasen eriää mielipiteet -ylempänä kirjoitin just Hexin ja Hessianin olevan huonoimmat;). Imo, ekasta stygestä Porcelain heartiin on täyttä kultaa. Mut vaan imo.
Vompatti: http://www.elisanet.fi/thebandsear/Destination_single.MP3
rice88
15.05.2008 23:35:33
Luulin tätä bändiä örinä bändiksi pitkään. Mutta kuuntelin tuon porcelain heart niin prkl oli hyvä. Luulin myös että nää ois suomalaisia mutta voi juma ku petyin...
Kyllä varmasti löydät kirjotus virheitä .
thaav
15.05.2008 23:59:31
Luulin tätä bändiä örinä bändiksi pitkään. Mutta kuuntelin tuon porcelain heart niin prkl oli hyvä. Luulin myös että nää ois suomalaisia mutta voi juma ku petyin...

Mitä pettymistä siinä on, ettei bändi ole suomalainen? Mulle ainakin on aivan sama vaikka olisivat Etelänavalta kotoisin, jos musiikki on (pre-Watershed-)Opethin tasoista.

Vielä tästä Watershedistä. Olen sanaton. Opeth julkaisi levyn, joka ei ole hyvä. Pidemmän päälle kuuntelua eivät kestä muut teokset kuin Heir Apparent. Edellisten levyjen pimeä tunnelma on aivan tipotiessään heti Heir Apparentin jälkeen. Jos tämä olisi Opethin ainoa levy, tämä voisi olla ihan hyvä, mutta kun vertaa aiempaan tuotantoon, tämän heikkous näkyy. My Arse, Still Life, Blackwater, Damnation, Reveries... Kaikki aivan eri planeetalta kuin Watershed.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)