Viimein on tullut aika tehdä kitaran ostopäätös, oheisista valitaan: vaihtoehto 1. Jackson Pro Series SL-3 Soloist BK (japan) vahtoehto 2. ESP M-1000FM/STBLK vaihtoehto 3. ESP horizon NT2 ( käytettynä ) vaihtoehto 4. Ibanez RG2570E
kaikki tuntuvat hyviltä, kaikissa puolensa! minkä sinä valitsisit ja miksi? |
Jaska. Koska olen Jaskamies. ESP kepeissä voi olla defaulttina paremmat osat mutta soloistissa compound radius joka on ominaisuuksita mulle tärkein. Kaiken muun voi melkeimpä vaihtaa. Ja jaskassa on nykyään sellainen viva la resistance fiilis, kun kaikilla tuntuu olevan ESP endorsementti. Ja hienompi lapa. PLAY THE BEST, FUCK THE REST! Professional twice over - an analyst and a therapist. The world's first analrapist! |
vaihtoehto 3. ESP horizon NT2 ( käytettynä ), koska itselläni on vastaava. :) On jämäkkä keppi ja ei pääse tuo LTD:n deluxe-sarjakaan mun mielestä tälle tasolle. Itelläni on kakkoskeppinä EC-tonni, ja kyllä tämä horisontti sen pesee. Ja tuo muoto on mun mielestä helvetin hieno. Niinku huomaat, makuasioiksihan tämä keskustelu menee, mutta mitä muuta voi odottaakaan. :) "I havent slept since I woke up." |
Viimein on tullut aika tehdä kitaran ostopäätös, oheisista valitaan: vaihtoehto 1. Jackson Pro Series SL-3 Soloist BK (japan) vahtoehto 2. ESP M-1000FM/STBLK vaihtoehto 3. ESP horizon NT2 ( käytettynä ) vaihtoehto 4. Ibanez RG2570E
kaikki tuntuvat hyviltä, kaikissa puolensa! minkä sinä valitsisit ja miksi? Vastaan, että vaihtoehto nro. 3! Ihan vain siksi että se on laadultaan muita parempi. Soivat puut, hyvä hardware, käytettynä kun ostat niin ei tarvitse pelätä että arvo enää tippuu jne. Yksinkertaisesti tuo aito ESP on laadukkain (riippuen toki käytetyn kunnosta). Sitten, miksi en valitsisi muita: 1.) Jacksonin Pro-sarja on ok, mutta laatu vaihtelevaa. Tasalaatuisuus on siis ESPin Standard-sarjasta aikas kaukana. Ominaisuuksiltaan ja ulkonäöltään kyllä vallan jees, mutta ei vain yllä laadultaan ESP:n ja USA Jacksonien tasolle. Samoin, Jacksonin maahantuonti on ihan hanurista. FMIC:n bisnespolitiikka on pohjoismaalaisittain suorastaan naurettava... sen osoittaa nykyisten dealer-myymälöiden lukumäärä. 2.) Kyseessä on LTD, ei ESP. Valmistetaan eri maassa ja eri puista kuin ihkaoikeat ESP:t. Ei huono myöskään, mutta jää soinnissa kalliimpien virkaveljien jalkoihin. Tämä olisi kuitenkin minun 2. valinta mikäli tuo käytetty tekee kauppansa ennen päätöstä. 4.) Nelikon ehkäpä "heikoin" vaihtoehto. Ei siksi että olisi huono, vaan on huonosti hinnoiteltu suhteessa siihen, mitä samalla rahalla saa muilta valmistajilta. Esim. samaan rahaan saa LTD:ltä soitinta jossa on OFR, EMG:t tai Duncanit, Earvanaa, ToneProsia, neckthru-rakennetta, kaarevaa vaahterakantta jne jne. Ibanezissa on kyllä suhteellisen tasalaatuiset puut ja viimeistely on hyvää, sekä Prestiget tulevat kovan kotelon kera, mutta jotenkin soundipoliittisesti markkinoilla on parempiakin luuttuja samoilla eypoilla. |