--jamppa-- 04.05.2008 18:51:56 | |
---|
Olen ostamassa uutta vahvistinta ihan vain kotikäyttöön ja olen ajatellut jompaa kumpaa näistä. Olen menossa testaamaan kumpaakin ennen ostoa mutta ajattelin että jos vahemmat ja kokeneemmat voisivat sanoa mielipiteensä. Ps. Soitan pääasiassa metallimusiikkia. |
duc 04.05.2008 18:54:07 | |
---|
Riippuu kai siitä millaisat metallia soitat, kyllähän Spiderikin kotisoittoon kelpaa... |
--jamppa-- 04.05.2008 18:55:21 | |
---|
Jotain Panteran tyylistä sun muuta vastaavaa. |
Miikathebest 04.05.2008 18:57:44 | |
---|
Samaan sarjaanhan kuuluu vielä Voxin mallintava. Liikaa säröä! |
duc 04.05.2008 19:01:24 (muokattu 04.05.2008 19:04:09) | |
---|
Jotain Panteran tyylistä sun muuta vastaavaa. Jeps, testaamaan vaan löytyy se mikä enemmän miellyttää. Luultavasti kummallakin pääsee melko lähelle. Spider ei kovemmalla soitettaessa toimi kovinkaan hyvin, mutta kotona se on ihan toimiva peli. Siis nimenomaan nämä metallisäröt, kevyemmät säröt siinä eivät oikein hyvät ole. Cube on monipuolisempi, mutta rankemmat säröt voivat siinä olla huonommat. Tosin tää taas riippuu siitä mistä tykkää... |
--jamppa-- 04.05.2008 19:17:59 | |
---|
Niin testatessahan se selviää kiitos kuitenkin. |
PuNkKi 04.05.2008 22:00:36 (muokattu 04.05.2008 22:01:36) | |
---|
just kävin ostamassa roland cube 30x:n.. torilta löysin. pirun hyvä soundinen masiina. mielestäni parempi kun cuben 60 ja tuntuu hyvin taipuvan cubella metalli + kaikki muukin raskaampi älämölö Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Juicy 05.05.2008 00:14:31 | |
---|
just kävin ostamassa roland cube 30x:n.. torilta löysin. pirun hyvä soundinen masiina. mielestäni parempi kun cuben 60 ja tuntuu hyvin taipuvan cubella metalli + kaikki muukin raskaampi älämölö Millä tavalla tuo 30x on parempi kuin 60, oliko säröosastolla jotain merkittäviä eroja? Meinasin tässä alkuvuodesta hommata jostain halvalla vaikka vähän resusemmankin 60-wattisen cuben, ja modata siitä nupin kun sattui jäämään keinonahkaa ja muita värkkejä kitarakaapin rakentelusta. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
PuNkKi 05.05.2008 09:08:17 | |
---|
Millä tavalla tuo 30x on parempi kuin 60, oliko säröosastolla jotain merkittäviä eroja? Meinasin tässä alkuvuodesta hommata jostain halvalla vaikka vähän resusemmankin 60-wattisen cuben, ja modata siitä nupin kun sattui jäämään keinonahkaa ja muita värkkejä kitarakaapin rakentelusta. en nyt enään ihan tarkkaan muista kuinka paljon cube 60:ssa oli näitä vahvistin mallinnoksia mutta jotenkin hämärä muistikuva on että tässä uudessa 30x:ssä on ainakin 1 mallinnos enempi ja sekin juuri tuolla rankemmalla säröpuolella. ainakin huomattavasti rankemmat säröt sain ulos tästä kuin aikoinaan omistamallani cube 60. kyllähän cuben 60:stakin saa mutta kotisoittoon jos tod. raskaita soundeja (hevi) tahtoo niin 30x suosittelen kyllä. ja oli mulla aikoinaan tuosta 30x:stä se vanhempi mallikin eli pelkkä 30. se olikin jo sitten taas sen 60:sen kanssa samoilla viivoilla. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Juicy 05.05.2008 21:13:14 | |
---|
en nyt enään ihan tarkkaan muista kuinka paljon cube 60:ssa oli näitä vahvistin mallinnoksia mutta jotenkin hämärä muistikuva on että tässä uudessa 30x:ssä on ainakin 1 mallinnos enempi ja sekin juuri tuolla rankemmalla säröpuolella. ainakin huomattavasti rankemmat säröt sain ulos tästä kuin aikoinaan omistamallani cube 60. kyllähän cuben 60:stakin saa mutta kotisoittoon jos tod. raskaita soundeja (hevi) tahtoo niin 30x suosittelen kyllä. ja oli mulla aikoinaan tuosta 30x:stä se vanhempi mallikin eli pelkkä 30. se olikin jo sitten taas sen 60:sen kanssa samoilla viivoilla. Jaa... Kyseessä taisi olla se vanhempi 60-wattinen vai? Minusta siinä uudessa on enemmän liitäntöjä ja jokin Bright-kytkin. Ainakin Rolandin sivujen mukaan siinä pitäisi olla ne samat mallinnukset. No, pitääpä käydä jossain koesoittamassa kun tulee sen aika... "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" |
PuNkKi 05.05.2008 21:57:25 | |
---|
Jaa... Kyseessä taisi olla se vanhempi 60-wattinen vai? Minusta siinä uudessa on enemmän liitäntöjä ja jokin Bright-kytkin. Ainakin Rolandin sivujen mukaan siinä pitäisi olla ne samat mallinnukset. No, pitääpä käydä jossain koesoittamassa kun tulee sen aika... eikun tätä uudempaa mallia 60:sestäkin tarkotan mutta, en tosiaan itse muista ihan tarkkaan mitä cube60:sessa oli mutta.. testaamaan kannattaa mennä. kummatkin hyviä. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Cube on monipuolisempi, mutta rankemmat säröt voivat siinä olla huonommat. Ite en kyllä tätä ihan allekirjoittais. Itellä on cube30 (ilman äxää) ja siskon pojalla spider 30. Kyllä mun mielestä soundillisesti tuo cube on parempi. Onhan spiderissä isompi elementti (12" vs. 10"), mutta kotisoittoon tuo cube tuntuu varsin toimivalta peliltä. Mallinnukset on mun mielestä parempia, ainakin just hevanderipuolella. Joskus oon käyny jopa rumpujen kans soittaan tuolla cubella ja oli siihenkin yllättävän riittävä (pelkästään rummut ja toinen kitara). Molempiin saa pedaalin, ainut vaan että cuben spedu (clean/särö, effektit on/off) maksaa noin kympin ku line6:n oma pedaali maksaa $$$$$. "I havent slept since I woke up." |
duc 08.05.2008 11:52:32 | |
---|
Ite en kyllä tätä ihan allekirjoittais... Jeps, en oikeastaan ottanut kantaa kummassa ne ovat paremmat, ovat vaan vähän erilaiset luonteeltaan niin toinen voi tykätä toisesta ja toinen toisesta :-) |
--jamppa-- 24.06.2008 23:10:50 | |
---|
Ostin tuon Spider 3 ja kyllähän siitä suhteellisesti metallia irtoaa. Ps. Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä =) |
RekoS 24.06.2008 23:34:30 | |
---|
Kyllä kummatkin on sellaisia sirinälootia että huhhuh. En tiedä kun porukat valittaa että kovatehoinen putkivahvistin ei toimi kotisoitossa, mutta itse en ole moisia laatikoita tarvinnut kun sain irti ensimmäisen putkivahvistimeni. Harmittaa vain että kaikkien pitää tehdä se saman kaavan kautta kuin meikäläisen vain siksi että täällä mnetissä jampat jotka tietävät kyllä spiderin laadun, eivät viitsi kertoa totuttaa mokomasta laatikosta, joka on epämukava edes istuimeksi. nimim. omistanut Spiderin ja Cuben. |
Soittomies 25.02.2009 16:04:34 | |
---|
Ilman että oon Spidereitä koskaan kokeillu, annan varauksettoman ääneni Cubelle. Itselläni on Cube 30X ja sen Rectifier-asetuksella saa aivan helevetin hyvänkuuloisen munakkaan soundin. Asetukset: volume klo 15, gain klo 11. EQ; basso puoleenväliin, middleä paljon, treble n. klo 9 korvilla. Kitarana Epin LP Standard, EMG 89/81(talla) setillä. Cube mikitetty PA:han. Kyllä lähtee! |
Vladi 25.02.2009 16:20:15 | |
---|
Soittomies: Ilman että oon Spidereitä koskaan kokeillu, annan varauksettoman ääneni Cubelle. Itselläni on Cube 30X ja sen Rectifier-asetuksella saa aivan helevetin hyvänkuuloisen munakkaan soundin. Asetukset: volume klo 15, gain klo 11. EQ; basso puoleenväliin, middleä paljon, treble n. klo 9 korvilla. Kitarana Epin LP Standard, EMG 89/81(talla) setillä. Cube mikitetty PA:han. Kyllä lähtee! Eiköhän ketjun aloittaja oo vajaassa vuodessa ehtiny testaamaan ja tekemään ostopäätöksen :) Kyllä se siitä. |
Soittomies 26.02.2009 23:46:12 | |
---|
Vladi: Eiköhän ketjun aloittaja oo vajaassa vuodessa ehtiny testaamaan ja tekemään ostopäätöksen :) Totta, ajattelin vain että näitä threadeja voi joku muukin lueskella jolla samansuuntaisia kysymyksiä on... |
Vladi 26.02.2009 23:52:17 | |
---|
Soittomies: Totta, ajattelin vain että näitä threadeja voi joku muukin lueskella jolla samansuuntaisia kysymyksiä on... Jalo teko, ota plussa. :) Kyllä se siitä. |
Klapp 27.02.2009 00:08:08 | |
---|
Vladi: Eiköhän ketjun aloittaja oo vajaassa vuodessa ehtiny testaamaan ja tekemään ostopäätöksen :) Heh, on näemmä ehtinyt samassa ajassa tekemään jo myös myyntipäätöksen... Että siksikin aiheellinen nosto, rivien välistä tahi profiileista voi lukea joskus enemmänkin laitteiston laadusta. "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto |