Aihe: Alternate picking - Plektran kääntyminen
1
Tender
07.05.2008 21:16:29
Hei!

Nyt olen jonkin aikaa taistellut tämmöstä ongelmaa vastaan. En ole ennen huomannut sitä virheeksi, että toiselle kielelle voisi siirtyä liukumalla eikä sillain aina alas-ylös. Ja nyt sitten tarviisiin neuvoja miten tästä pääsisin eroon? Onko joku muukin joskus ollut painiskellut saman ongelman kanssa? Harjoituksia ja neuvoja otetaan vastaan!
On se jännä...
Tender
08.05.2008 15:31:50
Ei siitä tarvitse päästä eroon, se on sitä economy pickingiä. Nimensä mukaisesti se on taloudellinen pikkaustapa kun plektra liikkuu lyhimmän mahdollisen matkan. Economy pickingin mestareihin lukeutuu mm. Symphony X:n Michael Romeo. Soita itse miten parhaaksi näet, kukin tyylillään tjsp.

Njoo, mutta kaipa sitä pitäisi oppia tuo alternate ennen kuin otetaan tuommoinen economy mukaan?
On se jännä...
kid ego
10.05.2008 14:37:41
Njoo, mutta kaipa sitä pitäisi oppia tuo alternate ennen kuin otetaan tuommoinen economy mukaan?

Kannattaahan se. Meikältä taas tuo economy ei luonnistu kovin hyvin, olen alternate-jätkä.
Tender
10.05.2008 15:13:48
Kannattaahan se. Meikältä taas tuo economy ei luonnistu kovin hyvin, olen alternate-jätkä.

Ja alternate jätkiä taitaa olla enemmälti. Alussa en katellu miten sitä pikkas ja tää on tulos..
On se jännä...
Makkari
11.05.2008 21:42:01
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä väliä tuolla käytännössä on? Miksi pitäisi soittaa alternatella? Samaltahan se kai kuulostaa?
peteihis
12.05.2008 01:30:48
että toiselle kielelle voisi siirtyä liukumalla eikä sillain aina alas-ylös. Ja nyt sitten tarviisiin neuvoja miten tästä pääsisin eroon? Onko joku muukin joskus ollut painiskellut saman ongelman kanssa? Harjoituksia ja neuvoja otetaan vastaan!

Että mikä tässä nyt sitten oli se ongelma?

Se ylös-alas tekniikka on on semmoinen, mitä suositelisin kaikkien ensialkuun opettelemaan ihan vaan sen takia, että rytmissä on ihan mahdontonta pysyä, jos rytmi ei ole tallessa jossain ruumiinosassa.

Elä hyvä immeinen tappele semmoista vastaan, mikä toimii. Tekniikka on apuväline. Mieli on se, mikä soittaa. (Tämän sanon ollenkaan aliarvioimatta perustekniikoiden merkistystä oppimiselle.)
Askorbiinihappo
26.05.2008 18:22:07

Ei siitä tarvitse päästä eroon, se on sitä economy pickingiä. Nimensä mukaisesti se on taloudellinen pikkaustapa kun plektra liikkuu lyhimmän mahdollisen matkan. Economy pickingin mestareihin lukeutuu mm. Symphony X:n Michael Romeo. Soita itse miten parhaaksi näet, kukin tyylillään tjsp.

Hoho, tostako se nimi tulee? Voi herranjumala...
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)