U.Honey 07.02.2004 07:32:28 | |
---|
Tuli ongelma kun liityin tässä taannoin yhteen bändiin ja nyt mua painostetaan ostamaan keyboard-vahvistin! Kuulemma menee laulut tukkoon kun mä tööttään keikalla kiippareilla bändin laulukamojen läpi. Mä olen yrittänyt selittää että eihän kosketinsoittajat mitään vahvistimia käytä, piuhat laitetaan suoraan pöytään, ja jos menee soundit tukkoon niin isompi PA peliin! Toisaalta olen myös ruvennut ajattelemaan että paremmat kiipparisoundit pitäisi saada kun ne bändin PA:t on niin onnettomat. Mitähän tässä pitäisi tehdä? Vähän himottaisi laittaa oikea leslie, mutta miltä mahtaa kuulostaa pianot leslien läpi soitettuna? Onko muilla kokemusta asiasta? Children of Baron, the ultimate musical experience! |
Jabbe 07.02.2004 11:19:22 | |
---|
Yleensä tosiaan kiipparit linjaan, mut itse otan kyllä mielelläni oman styrkkarin mukaan, sitä voi käyttää vaikka monitorina. Jos soundcheckissä bändi vaikka innostuu jamittelemaan niin ei ainakaan tarvitse huitoa miksaajalle et pistäis kanavat päälle. Yksi omaan monitorointiin vaikuttava volumesäätö on must, tän mä oon oppinu. Vaikka sit roudais 40W monitorin messiin. Mut tollanen hyvä kiipparivahvistin voi olla kyl ihan järkevä ostos. Eipähän tarvi kilpailla kitaristin ja basistin kanssa volatasoista. Ja jos muiden styrkkarit mikitetään niin sit voi laittaa ne kiipparit linjaankin. Sit itse komboista: Esim. toi Behringerin KX-1200 vois olla ihan järkevä ratkaisu. Ainakin halpa on ja ääntä kai lähtee siedettävästi. http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=8ecab15b26560deb79660d7e4847fdf5 Itselläni mulla on Kustomin KMA-65, mut siitä ei usein tule kuin vihaiseksi, soundi on aika käsittämättömän paska. EQ:t nollilla tulee käsittämätöntä kakkaa, alapää on ihan tukossa ja kirkkaudesta ei tietoakaan. Sit hyviä vahvistimia löytyy esim. Peaveyltä, Laneyltä, KME:ltä jne., mut noista ei ole mitään omakohtaista kokemusta. My name is Baron, Jabbe Baron. |
Zarmo 07.02.2004 12:22:02 | |
---|
Minulla on Rolandin KC-60. 40 wattinen. Ihan hyvä minusta, mutta en tiedä riittääkö meteli. Kitaraakin siitä soitan v-ampin kanssa. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
baron 07.02.2004 14:53:35 | |
---|
Mulla on Yamaha MSR100. Saa haukkua, mutta itse olen tyytyväinen. Lähinnä monitorikäytössä keikoilla Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
KMT 07.02.2004 17:05:10 | |
---|
Minä en taas ymmärrä miksi pitää aina tunkia ne kiipparit PA:han. Kiipparisti pystyy helposti itsee muokkaamaan niitä saundiansa vahvistimesta (treblet jne...) Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Minä en taas ymmärrä miksi pitää aina tunkia ne kiipparit PA:han. Kiipparisti yleensä omistaa ne PA:t ;) Mulla on joskus ollut Carlsbron 90W Combo, missä oli jousikaiku. Hiukan kun rumpali potkaisi basaria tanakammin, jousi sälkätti minuutin putkeen. Eli ei häävi... Kamat menny linjaan jo vuositolkulla - oma aktiiviskobe ja keybmikseri; kuulee itse mitä soittaa ja tekee omalla pöydällä välisummauksen, niin ei täytä koko päätiskiä. Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai? |
Jabbe 07.02.2004 20:20:50 | |
---|
Minä en taas ymmärrä miksi pitää aina tunkia ne kiipparit PA:han. Kiipparisti pystyy helposti itsee muokkaamaan niitä saundiansa vahvistimesta (treblet jne...) Koska ne on helppo tunkea siihen kun kiipareissa on linjatasoiset lähdöt, toisin kuin kitarassa ja bassossa. Ja yleensä kiipparistit ei kanna omia styrkkareita mukana. My name is Baron, Jabbe Baron. |
KMT 07.02.2004 23:34:13 | |
---|
Koska ne on helppo tunkea siihen kun kiipareissa on linjatasoiset lähdöt, toisin kuin kitarassa ja bassossa. Ja yleensä kiipparistit ei kanna omia styrkkareita mukana. No pystyyhän bassonkin tunkeen sinne mikseriin sen ihme boksin kautta. Ja onhan se hienoa kun kiipparistilla on vahvari. Onkos muuten kiippareiden saundissa joku ero, jos ne tunkee joko trankkuvahvistimeen tai putkeen? Ja meidän bändissä on aina kiippareilla vahvistin. Ihan senkin takia kun ei ole PA:ta ollut kuin muutaman kerran Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
U.Honey 08.02.2004 01:44:12 | |
---|
Onkos muuten kiippareiden saundissa joku ero, jos ne tunkee joko trankkuvahvistimeen tai putkeen? Gearheadit väittää että oikeat hammond-särösoundit lähtee ainoastaan putkipelillä. Children of Baron, the ultimate musical experience! |
U.Honey 08.02.2004 01:49:48 (muokattu 08.02.2004 01:50:25) | |
---|
Children of Baron, the ultimate musical experience! |
Fuzzy Boner 09.02.2004 11:07:58 | |
---|
Onko kellään kokemusta MOTION SOUND PRO-3Tm lesliestä? Kuulema hyvä peli. Firman webbisivut löytyy täältä: http://www.motion-sound.com/ On joo. Mulla taitaa tuo löytyä.. Ihan jees peli. Toisaalta kaikki riippuu siitä miten sitä osaa hyödyntää. Mä henk.koht en osaa kovin hyvin urkua vetää joten ei ne kamat midn auta. Nii. My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* |
U.Honey 09.02.2004 12:14:47 | |
---|
Pitäisköhän meidän ruveta hieromaan kauppaa ;-) Children of Baron, the ultimate musical experience! |
Jabbe 09.02.2004 21:13:11 | |
---|
On joo. Mulla taitaa tuo löytyä.. Ihan jees peli. Toisaalta kaikki riippuu siitä miten sitä osaa hyödyntää. Mä henk.koht en osaa kovin hyvin urkua vetää joten ei ne kamat midn auta. Nii. Ni. Myys ny ne kamat ja opettele soittamaan.... Ehkä tosin munkin kannattais. :) My name is Baron, Jabbe Baron. |
Fuzzy Boner 10.02.2004 11:26:29 | |
---|
Pitäisköhän meidän ruveta hieromaan kauppaa ;-) Ruvetaan vaan:) Kavereilta ja sukulaisilta tuplahinta. ;) My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* |
cermailu 10.02.2004 21:13:51 | |
---|
ite soitan aina PA:n läpi, mut oon miettiny ostaa kyllä oman styrkan synalle. Ainut propleema on että soundi kärsii niin paljon (roland rd-700) että ihan sen takia se ei oo hjuva ratkasu, tosin en oo testannukaan ku muutamalla. Mikä ero sit nuilla keyboardstyrkilla on sit "tavallisiin"? |
The Player Of Key Notes 18.02.2004 10:24:17 | |
---|
Vastaus on Motion Sound KBR-3D, stereopeli, on sisäänmenot kahdelle stereoparille ja erillinen urkukanava ja oikea yläroottori, simuloitu low rotor. Lähdöt XLRrää, joten äänimiehet tykkää, voi pitää omana monitorina ja samalla syöttää linjaan. Maahantuontia ei oo (miksei muuten?) joten tilasin Music Storesta. Pienemmät keikat sujuu sillä suoraan ja jos ei riitä, PA:sta tulitukea. |
KB 18.02.2004 10:57:32 | |
---|
Tasan ei käy jalkapohjat™ |
M.i.k.key 18.02.2004 12:17:17 (muokattu 18.02.2004 12:18:30) | |
---|
Jos Leslietä hakee niin vaikuttaa törkeän hyvältä motion soundin pro 145! siinä on ikäänkuin ylä ja alakaappi yhdistetty... edit: tässä se osoite http://www.keyboardmag.com/archive/0803/0803_r5.htm suomessa hinta noin 2200e. En vaan tiedä pääseekö niitä kokeileen minnekään My name is Baron, M.i.k.key Baron |