Aihe: Sustainerit
1
jakasepp
07.05.2008 09:28:08
Terveeksi,

Nuo sähkökitarasustainerit ovat jostain syystä ruvenneet kiehtomaan viime aikoina. Voisin kuvitella, että ns. "loputon" sustain lisää soundivalikoimaa melkoisesti ainakin tuollaisen perusvinguttelun osalta. Muun muassa Steve Vai käyttää mielestäni erittäin onnistuneesti laitteen tuomia mahdollisuuksia. Myös Steve Lukather, Edge ja yllättäen näköjään myös Kerry King ovat käyttäneet kyseistä laitetta.

Minkälaisia kokemuksia porukalla on sustainereista? Tuolla arvostelut-osiossa on yksi arvostelu Fernandesin sustainerista, mutta haluaisin kuulla lisää kokemuksia. Onko vekotin vastannut odotuksia? Mitä huonoja puolia siinä on?

Jos päädyn tuon sustainerin ostamiseen, niin samalla voisi ostaa kokonaan uuden kitaran. Olen kuullut kovasti kehuja tuosta Fernandesin Ravellesta ja silmääkin se miellyttää. Tonnin pintaan näyttäisi irtoavan. Omistaako kukaan täällä kyseistä keppiä, ja jos omistaa, niin miellyttääkö?
Eemil
07.05.2008 14:38:06
Mulla on Jackson DK2s jossa on Sustainiac. Huonoja puolia ei oikeastaan ole, mikki on ihan normaalikäytössä hyvän kuuloinen aktivimikki. Jos sen sustainerominaisuutta tahtoo käyttää niin sitten se on itsestä kiinni onko se huono vai hyvä ominaisuus. :) 1 x 9V paristo kesti mulla melkein vuoden satunnaisessa käytössä, eli ei sitä paristoa tarvi koko ajan olla vaihtamassa. Suosittelen.
jakasepp
07.05.2008 14:40:25
Jees, juuri tuohon tarkoitukseen minäkin sustaineria haluaisin. Eli feedbackin hallintaan pienillä volyymeillä ja kammottavaan sustainivingutukseen. Muuten pitäisi seisoa rokkiasennossa nupin edessä volyymit kaakossa :) Patteriongelma hoitunee sillä, että 9V paristojen tilalle ottaisi esimerkiksi akut. En tosin tiedä, että onko 9v paristolle akkuversiota saatavilla.
-Cale
07.05.2008 15:27:47
Jos päädyn tuon sustainerin ostamiseen, niin samalla voisi ostaa kokonaan uuden kitaran. Olen kuullut kovasti kehuja tuosta Fernandesin Ravellesta ja silmääkin se miellyttää. Tonnin pintaan näyttäisi irtoavan. Omistaako kukaan täällä kyseistä keppiä, ja jos omistaa, niin miellyttääkö?

http://muusikoiden.net/jasenet/14647

Kyseinen henkilö tarjosi minulle tovi sitten Ravellea, kannattaa kysäistä vieläkö löytyy.
Snapo
07.05.2008 17:56:11 (muokattu 07.05.2008 17:59:11)
Kyllä löytyy sustaineri kitarasta mallia Jackson dk2s. Tällaisena laiskana hemmona voisi huonona puolena sanoa, että pitää ottaa kitarasta piuha irti joka kerta kun lopettaa soittamisen koska muutoin mikki on "stand by"-asennossa jolloin se syö 9v patteria. Alkuun tuli käytettyä tuota paljonkin ja leikittyä mitälieslayeria, mutta nykyään tulee käytettyä huomattavasti vähemmän. Ihan näppärä jossain legatojutuissa tai maukkaissa fiilistelybendeissä. 1x9v patteri kestää suunnilleen 3-4kk.
Sellanen vielä, että kun kytkee sustainerin päälle ja attack-potikan nollille niin kustakin mikistä löytyy hieman uutta sävyä ilman että feedbackia syntyy.
jakasepp
08.05.2008 08:22:20
Kyllä löytyy sustaineri kitarasta mallia Jackson dk2s.

No niinpä näyttää löytyvän. Jotenkin minua eivät nuo Jacksonit oikein säväytä. Se vaan näyttää niin Jacksonilta Les Pauliin tottuneelta :) Lisäksi tuossa on floikka mistä en oikein pidä.

Mutta oliko jollain kokemuksia tuosta Fernandesin Ravellesta? LH music store näyttää myyvän noita, mutta keski-suomessa ei lienee liikkeitä, jotka tuota kauppaisivat?
Eemil
08.05.2008 09:54:52
Sellanen vielä, että kun kytkee sustainerin päälle ja attack-potikan nollille niin kustakin mikistä löytyy hieman uutta sävyä ilman että feedbackia syntyy.

Manuaalin mukaan äänen poimii AINA tallamikki kun sustainer on päällä. Korvani sanovat myös samaa, ei vaikuta mikkikytkintä vatkata.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)