Aihe: Huonoja kauppoja
1 2 3 4
jjnews
07.05.2008 09:18:51
Juu ei. Jos myyt satasella tuotteen josta maksat 45€, voitto on 55%. Se voitto kun lasketaan myyntihinnasta, ei oma kustannehinnasta.

Noi voi nyt sentään....saavuttaakseen tuon 55% voiton tuoteesta, joka on maksanut 45€, on tavara myytävä hintaan 69,75€. Eli puhdasta voittoa tulisi tällöin 24,75€.

Nimenomaan määräytyy kustannehinnasta, sen verranhan siihen tavaraan on jo kulunut rahaa.
Hannu H.
07.05.2008 09:24:43

Noi voi nyt sentään....saavuttaakseen tuon 55% voiton tuoteesta, joka on maksanut 45€, on tavara myytävä hintaan 69,75€. Eli puhdasta voittoa tulisi tällöin 24,75€.

Nimenomaan määräytyy kustannehinnasta, sen verranhan siihen tavaraan on jo kulunut rahaa.

Onneksi tuli vielä kurkattua viimeisellekin sivulle ennen kuin alkoi kommentoimaan niin ei tarvinnut kirjoittaa samaa asiaa toistamiseen. Eli näin.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella Näin syntyy studio!
johnsmith1
07.05.2008 09:33:14
Myin aikoinaan Jaakko Noson 90 mk:lla eräälle Nurmiolle.
Jo aikaisemmin lähti Hofner Club deluxe-malli alle 200 mk:lla.(Yhteensä alle 50 € suoraan muunnettuna) Nykyään ovat molemmat aika hyvissä hinnoissa. Tilalle tuli jotain millä ei ollut vastaavaa luonnetta
eikä olisi arvoa nykyään.
Ei ollut tietoa kitaran korjausmahdollisuuksista, eikä korjaajiakaan juuri tiedossa, vaikka olisi
ollut suht pienestä asiasta kyse. Eikä mitään keräilyintoa eikä varaakaan sellaiseen.
Kyseiset kaupat tuntuivat silloin ihan asiallisilta ja rahan laskeminen ei kiinnostanut.
..Tämä keskustelunaihe inspiroi kyllä ajatuksia.
Älkää menkö sinne salin puolelle syömään, se on ihmisiä varten.
msormune
07.05.2008 09:39:12
Vähän on hassu ketju, kun ei näistä suurin osa ole oikeastaan huonoja kauppoja.

Huono kauppa olisi, jos myisit tavaran huomattavasti halvemmalla kuin sen hetkinen yleinen hinta on. Mistäs sitä olisi tiennyt 80-luvulla, että Gibsonit on niin törkeän ylihintaisia parin kymmenen vuoden päästä...
bfoc
07.05.2008 09:48:59

Eikös tuo ole kate? Siis saavuttaakseen kaupalle 55% katteen, laskenta on tehtävä noin.

Voitto taas lasketaan käsittääkseni niin että liikevaihdosta vähennetään toiminnan kulut ja tuotteen okh. Tietääkseni voitto ilmoitetaan prosentteina liikevaihdosta, ei suinkaan kustannusten ja katteen suhteena.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikevoitto
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Werde
07.05.2008 13:46:21
Eikös tuo ole kate? Siis saavuttaakseen kaupalle 55% katteen, laskenta on tehtävä noin.

Tässä tapauksessa kate on puhdasta voittoa.
Dead men tell no tales.
bfoc
07.05.2008 14:24:07
Tässä tapauksessa kate on puhdasta voittoa.

Kyllä euromääräisenä, ellei halua laskea postitus summuitakuluja, mutta luulen ymmärtäväni kateprosentini katteen suhteeksi omakustannushintaan kun taas liikevoittoprosentti kuvaa liikevoiton (liikevaihto-(okh+kulut)) suhdetta liikevaihtoon.

Siis jos OKH on 45€, myyntihinta 100€ on kate (ja myyyntivoitto jos postitusta tms ei lakseta) 55€, mutta

kate-% = kate/OKH * 100% = 55€/45€ * 100% = 122%
liikevoitto-% = liikevoitto/liikevaihto * 100% = 55€/100€ * 100% = 55%

Katteessa siis tarkastellaan sitä, miten millainen ero on omakustannushinnan ja myyntihinnan välillä, kun taas voitossa tarkastellaan kulujen ja liikevaihdon suhdetta.

Mutta tää on nyt niin off-off-off että olkoon. Luen ehtoolla ullakolla vielä Tammertekniikan ja MAOLin kaavastot läpi ja ahdistun. Nih.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
KooAa
07.05.2008 14:27:16
Voiks niillä voittoprosenteilla ostaa uusia vermeitä? Offtopikkia tämäkin.
Kalju juntti #1 KooAalla ei ole merkitystä sukupuoliyhteyden onnistumiseen.
-Cale
07.05.2008 15:17:23
Älkää nyt piru soikoon täyttäkö tätä ketjua noilla prosenttilaskuillanne, menkää muualle vänkäämään tai vaikka pikaviesteillä tms.
s8na
07.05.2008 15:37:41 (muokattu 07.05.2008 15:41:01)

Ostin thoomanilta tämän:
http://www.thomann.de/fi/thomann_adapter_bodeneffekte_versetzt.htm

Olis pitäny ostaa tämä:
http://www.thomann.de/fi/pro_snake_patch_klinke_winkel_015_m.htm

Joojoo ja varmaa ois pitäny olla neutrikkejä kaikki oikeesti.

Nii ja ostin Yamahan aesin hiplatun esittelymallin "halvalla" parivuotta sitte 420 eurolla. Nyt myyvät niitä 299 e samassa puodissa eli F-musiikissa. Ihan hyvä keppi ollu mut jälleenmyyntiarvo meni.
nannne
07.05.2008 15:45:20 (muokattu 07.05.2008 15:50:58)

Kyllä euromääräisenä, ellei halua laskea postitus summuitakuluja, mutta luulen ymmärtäväni kateprosentini katteen suhteeksi omakustannushintaan kun taas liikevoittoprosentti kuvaa liikevoiton (liikevaihto-(okh+kulut)) suhdetta liikevaihtoon.

Siis jos OKH on 45€, myyntihinta 100€ on kate (ja myyyntivoitto jos postitusta tms ei lakseta) 55€, mutta

kate-% = kate/OKH * 100% = 55€/45€ * 100% = 122%
liikevoitto-% = liikevoitto/liikevaihto * 100% = 55€/100€ * 100% = 55%

Katteessa siis tarkastellaan sitä, miten millainen ero on omakustannushinnan ja myyntihinnan välillä, kun taas voitossa tarkastellaan kulujen ja liikevaihdon suhdetta.

Mutta tää on nyt niin off-off-off että olkoon. Luen ehtoolla ullakolla vielä Tammertekniikan ja MAOLin kaavastot läpi ja ahdistun. Nih.

KTP eli katetuottoprosentti = katetuotto/myyntituotot x 100 eli 55/100 x 100= 55%.
Tommosta tarjosi Katteella tulosta vuodelta 2004.
Numb
07.05.2008 15:56:09

Tuota... Voisiko tuolle prosenttikeskustelulle tehdä vaikka oman ketjun? Tai mennä tuonne vapaamuotoiseen jatkamaan... =)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
KurtCobain
07.05.2008 16:18:01
Ite menin ton Pod xt:n ostaa ja huonoin kauppa mitä oon tehny meinaa on niin munattomat saundit ku olla ja voi, samat saundit saan behringer x-vampista mutta onhan toi podissa enemmän säätö mahollisuuksia. Luulen että tän myyn jossai vaiheessa ja ostan kunnon hevi säröpedaalin ja jonku delay tai reverb pedaalin nii ne riittää mulle.
Dunga
07.05.2008 16:19:52
Ite menin ton Pod xt:n ostaa ja huonoin kauppa mitä oon tehny meinaa on niin munattomat saundit ku olla ja voi, samat saundit saan behringer x-vampista mutta onhan toi podissa enemmän säätö mahollisuuksia. Luulen että tän myyn jossai vaiheessa ja ostan kunnon hevi säröpedaalin ja jonku delay tai reverb pedaalin nii ne riittää mulle.

Höhö, ei se oo laitteen vika jos _Et vaan osaa_ ;)
Accidento bizarro - tutto morto.
RHirvela
07.05.2008 16:32:54
Tuota... Voisiko tuolle prosenttikeskustelulle tehdä vaikka oman ketjun? Tai mennä tuonne vapaamuotoiseen jatkamaan... =)

Tulikin mieleen, että joka alueelle voisi tehdä pysyvän pätemisketjun erikseen :)
annie mall on ihan kiva bändi.
Numb
07.05.2008 16:35:39 (muokattu 07.05.2008 16:38:28)

No ni, turasin väärään ketjuun... Ei voittoprosenttia tästä. :(
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Thule
07.05.2008 16:39:48 (muokattu 07.05.2008 16:40:22)
E: Vastasin väärään ketjuun ;D
Señorita mas fina, who's that girl?
-Cale
07.05.2008 16:54:46

Höhö, ei se oo laitteen vika jos _Et vaan osaa_ ;)

Aivan näin. Minkäköhän kautta sitä olet yrittänyt ruuvailla, cubenko?
WinterMad
07.05.2008 17:27:13

Taitaa kyllä nyt tässä tapauksessa olla niin, että sää et vaan osaa.
Olen pahoillani.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)