Aihe: Sibelius-lukio kysmys. TÄRKEÄ!
1
eeropeero
06.05.2008 17:40:19
Soitan Sibelius-lukion pääsykokeis skebal joe satrianin tears in the rain ja sit lyhennetyn highwaystarin synal ja sit mä joko improon tai vedän highwaystaarii skebal. Aattelin et kumpi ois kannattavampaa.
Sitte kysyisin viel et jos osaa ees vähän lukee nuotteja nii saako sillon ees mahollisuutta improta? Mul kaveril oli sillee et ku siltä kysyttii et osaatsä lukee nuotteja ja se sano en nii sit sille laitettii vaa nauha pyörii jonka päälle sai improo. Aattelin et jos sanon et "joo, jonkin verran" nii kysyyks ne ees multa haluunko silti improvisoida.
M!Xu
06.05.2008 22:14:51

Suosittelen menemään varmemman kautta. Kumpi sulle on helpompi? Jos osaat Highway Starin kuin vettä vaan, hyvällä tatsilla ja rennosti, anna mennä vaan. Mutta jos itse tykkäät enemmän improta, tai tuossa biisissä on ongelmia, niin improa. Kannattaa mieluummin vetää rennosti joku helppo ku kauheella vääntämisellä ja taitotason ylärajoilla joku vaikee. Päätä itse.

Muista ottaa huomioon, että vaikka koti- tai treenikämppäolosuhteissa improvisointi onnistuu, saattaa itse kokeessa mennä jännityksen johdosta ihan lukkoon, eikä sieltä sormista tulekaan muuta kuin soittovirheitä ja vääriä säveliä. Kannattaa edes vähän miettiä, että mihin suuntaan lähtee improomaan ja minkä tyylistä aikoo soittaa. Muutamia likkejä tai melodiapätkiä tai jotain.

Mutta ihan hyvin se menee, kunhan otat rennosti, treenaat kunnolla etkä jännitä liikaa. Kannattaa tuossa Highway Starissa kirjoittaa joku muistilappu, jossa on ylhäällä kappalerakenne, eli missä järjestyksessä tulee intro, säkeistö, kertsi ja mahdolliset soolot. Helpottaa kummasti muistamita, enkä usko, että lunttilapun käyttö on kielletty. Onnea kokeeseen!

Ps. Itselläni on Hyllin soittokoe huomenna keskiviikkona, ja vasta tänään tuli viime hetken päätös vaihtaa biisi Gary Mooren Still Got the Bluesista Gunnareiden Don't Cry:hin. Don't cry on loppujen lopuksi parempi, ja minulla suhtkoht varma fiilis... kopkop.
Take the Kama Sutra. How many people died from the Kama Sutra as opposed to the bible. Who wins? -Frank Zappa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)