south_of_heaven 06.05.2008 10:37:26 | |
---|
ja silti pidät Meshuggahista? =D
Ei se varmaan teknisyydestä johdu että hän ei pidä noista bändeistä mutta kuitenkin Meshuggahista. DT ja SX ovat kyllä aika heikkoja jo. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
thaav 06.05.2008 11:01:47 | |
---|
EDIT: Hah. Ehkä se pointti onkin nyt siinä, että kun on näitä "Pidän Meshuggahista, mutten DT/Symphony X" mielipiteitä jnejne, niin se viehätys onkin monilla aivan muualla ku pelkästään itse progeilussa. Siis nimenomaan näin. Vaikka myönnänkin alunperin kiinnostuneeni Meshuggahista juuri tuon oudon ja eksoottisen rytmiikan takia, löytyy heiltä levykaupalla niin rankkoja biisejä, että niskat on jumissa vielä viikon kuuntelu- ja mukanasoittelusession jälkeen. DT ja S-X eivät tätä samaa ulottuvuutta omaa. Ja lisäksi Petrucci on itserakas kusipää ja Romeo läski. Nännännää. Doom what thou wilt shall be the whole of the law |
VanhaSika 06.05.2008 12:21:47 | |
---|
Omasta mielestäni DT:llä on muutamia hyviä kappaleita jotka erottuvat joukosta, kuten esimerkiksi The Glass Prison, These Walls, The Dark Eternal Night yms.. Minulle uppoaa lähinnä nuo NS "raskaammat" luritukset. Esim Texturesia kuuntelen päivittäin, sillä sen ja DT:n kautta lähinnä tutustuin genreen. Aikaisemmin kuuntelin lähinnä Deathiä/Melodeathiä sekä jotain mille en nyt genreä oikein osaa määritellä. Semmosia mitkä upposi ennen ja vieläki niin lähinnä Flames, Sepultura, Lamb of God, Kalmah, Iron Maiden, Wintersun yms, joten ne örinä/korina vokaalit ei haittaa. Tuo Texturesin tyyli on juuri sellaista josta itse pidän. |
StoRBa 06.05.2008 14:54:11 (muokattu 08.05.2008 12:27:50) | |
---|
Kyllähän progemetalli uppoaa. Ite tulee kuunneltua mm. seruaavia bändejä: Dream Theater - tietty Symphony X - varsinkin uusi tuottanto iskee Circus Maximus - debyytti on ihan rautanen, DT-SymX akselilla mennään Andromeda - loistava laulaja, omaperäinen biisimateriaali Ayreon - metalliopperameininkiä Devin Townsend - omistan valitettavasti vasta yhden Devinin soololevyn mutta iskee kyllä Tunnelvision - tuntemattomampi, nyt jo kuopattu suomalainen DT-tyylinen bändi, Lauri Porra bassossa Pagan's Mind - powerprogea Tähän loppuun voisi kai mainostella omaa progemetallibändiä. Käykää tsekkaamassa jos DT:t ja muut uppoaa. www.mikseri.net/sinclinedLataa Sinclinedin uusi demo! |
Slyy 06.05.2008 15:24:02 | |
---|
Tool, Meshuggah, Opeth ja vanhempi Dream Theater(uusimmat levyt on suoraan sanottuna paskaa) toimii minulle. Tool on elämää suurempi ja muut hyviä. |
Jööhannes 06.05.2008 15:46:14 (muokattu 06.05.2008 16:49:30) | |
---|
Tähän väliin lienee syytä mainita pari sanaa progemetallipumpusta nimeltä Shadow Gallery. Itselläni kylläkin viime vuosina harmittavan vähälle huomiolle jäänyt orkesteri, mutta uppoaa melodisena ja teknisenä (power)progemetallibändinä varmasti DT:n yms. ystäville. Tekee biisinsä uskomattomalla tyylitajulla, eikä ainakaan soittotaidottomuudesta pääse kukaan nillittämään. Jos Savatage voidaan progerssiiviseksi metalliksi laskea, niin se kuuluu myös ehdottomasti omiin kestosuosikkeihini. Edit: Osaako kukaan muuten sanoa, että miten Shadow Galleryn pari viimeistä levyä toimivat? Alkoi tuossa kirjoitellessa herätä uudelleen mielenkiinto kyseistä bändiä kohtaan. |
Thule 06.05.2008 16:40:20 | |
---|
Edit: Osaako kukaan muuten sanoa, että miten Shadow Gallery pari viimeistä levyä toimivat? Alkoi tuossa kirjoitellessa herätä uudelleen mielenkiinto kyseistä bändiä kohtaan. Eli Legacy ja Room V. Legacyn (aktiivi)kuuntelusta taitaa olla pari vuotta aikaa. Myin lätyn sitten pois, koska ei sillä hetkellä kiinnostanut tai herättänyt samanlaisia viboja kuin loistava Tyranny. Samaa SG-laatua heille ominaisella tyylillä, mutta levystä jäi jotenkin... Tylsähkö vaikutelma. Cliffhanger II taisi olla tällä levyllä, ja se oli varsin hyvä biisi. Room V on ollut jotakuinkin kuuntelussa ilmestymisestään saakka. Aivan loistavaa materiaalia. Etenkin levyn "B-puoli" tai -osa on herkkua. Biiseistä The Archer Of Ben Salem jäi erityisesti mieleen. Suosittelen ehdottomasti kumpaakin! Pistin itse juuri viime yönä eBaystä tulemaan Carved In Stonen, Legacyn ja Room V:n; nuo kun puuttuivat ns. konkreettisesti hyllystä. Oma lemppari-SG taitaa olla bändin debyytti, joka kantaa samaa nimeä. Señorita mas fina, who's that girl? |
pehko 06.05.2008 17:18:43 (muokattu 06.05.2008 17:19:52) | |
---|
Opeth Dream Theater Liquid Tension Experiment Devin Townsend Buckethead OSI Waltari Ayreon Sikth Meshuggah Deftones (uusin levy menee osaksi mielestäni niin mielenkiintoisissa maastoissa, vaikka ei ylipitkiä biisejä olekkaan) Scarve (senkin laskisin) "From this far away, it kind of looks like rain." |
Meadow 06.05.2008 18:08:44 | |
---|
Ja lisäksi Petrucci on itserakas kusipää ja Romeo läski. Nännännää. En mää nyt tiedä oliko tuo nyt vaan joku provo, mutta Petrucci itse asiassa tuntuu aika nöyrältä ja jopa syrjäänvetäytyvältä kaverilta mitä nyt olen noita dokumentteja katsonut. Portnoy se enemmän tuossa bändissä on se kusipää. |
En mää nyt tiedä oliko tuo nyt vaan joku provo, mutta Petrucci itse asiassa tuntuu aika nöyrältä ja jopa syrjäänvetäytyvältä kaverilta mitä nyt olen noita dokumentteja katsonut. Portnoy se enemmän tuossa bändissä on se kusipää. kompataan. Mulla soittolistalta löytyy.. Dream Theater Symphony X Circus Maximus Meshuggah Opeth Tool Pagan's Mind Ayreon Borknagar Pitääpä tutustua muihin tässä topicissa mainittuihin kunhan aikataulu antaa periks. |
gorgonoidi 06.05.2008 18:51:49 (muokattu 06.05.2008 19:12:10) | |
---|
Pakkohan tänne väliin on Psychotic Waltzia hehkuttaa, kun meinaa muuten unohtua. Tool, Meshuggah, Opeth, Devin Townsend, maudlin of the Well, Kayo Dot, Textures ja vanhempi Dream Theater (uusimmat levyt eivät toimi mulle) toimii minulle. Tool on elämää suurempi ja muut hyviä. ^ mm. näin |
Pico 07.05.2008 01:24:22 (muokattu 07.05.2008 01:25:27) | |
---|
Ittelle toimii mm. Opeth, Devin Townsend, Meshuggah ja The Faceless. Kauheasti en pidä siitä tilutuksesta jota kutsutaan progemetalliksi. PISTE. |
south_of_heaven 07.05.2008 01:57:50 | |
---|
The Faceless. Helvetin hyvä bändi, jos pitäisi parilla sanalla kuvailla. Sekoittaa täydellisesti kaikkea, mitä yrittääkin, ja on vielä erittäin tarttuva bändi. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
Blizzard Rose 07.05.2008 10:50:08 (muokattu 07.05.2008 10:53:00) | |
---|
Omasta mielestäni DT:llä on muutamia hyviä kappaleita jotka erottuvat joukosta, kuten esimerkiksi The Glass Prison, These Walls, The Dark Eternal Night yms.. Minulle uppoaa lähinnä nuo NS "raskaammat" luritukset. Esim Texturesia kuuntelen päivittäin, sillä sen ja DT:n kautta lähinnä tutustuin genreen. Aikaisemmin kuuntelin lähinnä Deathiä/Melodeathiä sekä jotain mille en nyt genreä oikein osaa määritellä. Semmosia mitkä upposi ennen ja vieläki niin lähinnä Flames, Sepultura, Lamb of God, Kalmah, Iron Maiden, Wintersun yms, joten ne örinä/korina vokaalit ei haittaa. Tuo Texturesin tyyli on juuri sellaista josta itse pidän. Sit sun kannattaa tsekata Dream Theaterin Train Of Tought lätty. Se on nimenomaan raskas tyyliin just Dark Eternal Night. JÖÖHANNES KIRJOITTI: "Jos Savatage voidaan progerssiiviseksi metalliksi laskea, niin se kuuluu myös ehdottomasti omiin kestosuosikkeihini." Todellakin. Jos prgoeluist pitää niin kannattaa kuunnella tuotantoa aikavälil 89-01. Alkuajat oli vähän enemmän heavy metallia, death ja trash henkisin viihdykkein, (Fight For The Rockia lukuunottamatta). |
Niklodeus 07.05.2008 19:45:42 (muokattu 07.05.2008 19:50:33) | |
---|
Omaan korvaan Proge kuullostaa joskus hyvinkin ''ärsyttävältä'' rytmiensä takia. Meshuggah kuullostaa kyllä todella hyvältä vaikka en siihen ole pahemmin tutustunutkaan. Mielestäni myös Progressiivinen on taitavien musiikkilaji, vaatii nuo rytmit vähän taitoakin. GROM !!
- Conan The Barbarian |
thaav 08.05.2008 08:50:32 | |
---|
Mielestäni myös Progressiivinen on taitavien musiikkilaji, vaatii nuo rytmit vähän taitoakin. Ehdottomasti näin. Sait plussan. Monet bändit koittaa kovasti vetää progea, mutta koska leipälajia on se 4/4 + kahdeksasosariffi, ei monimutkaisempi tahtilaji suju millään. Mistä tulikin mieleen, sellaiset bändit (tietysti Meshuggahin lisäksi) kuin Tool ja Porcupine Tree on ehdottomasti mainittava tästä ansioituneina, heillä kun eivät nuo monimutkaisemmatkaan tahdit töki laisinkaan. Myös CMX:n "Talvikuningas" -plätyltä löytyy muutama oikein mallikkaasti vedetty 7/4 -riffi. Etenkin "Kaikkivaltias" -biisin alkukaahaus. Doom what thou wilt shall be the whole of the law |
pehko 08.05.2008 09:59:22 | |
---|
Monet bändit koittaa kovasti vetää progea, mutta koska leipälajia on se 4/4 + kahdeksasosariffi, ei monimutkaisempi tahtilaji suju millään. Mistä tulikin mieleen, sellaiset bändit (tietysti Meshuggahin lisäksi) kuin Tool ja Porcupine Tree on ehdottomasti mainittava tästä ansioituneina, heillä kun eivät nuo monimutkaisemmatkaan tahdit töki laisinkaan. saanen korjata asiaa Meshuggahin osalta. Haastattelussa Tomas haake sanoi, että kaikki niiden biisit on 4/4 tahtiin. "From this far away, it kind of looks like rain." |
Marshallga 08.05.2008 10:07:55 (muokattu 08.05.2008 10:09:57) | |
---|
Opeth, Nevermore, Devin Townsend orkestereineen, Meshuggah sekä Dream Theater ja Mastodon tietyissä määrin. Ja toimii. |
lxi 08.05.2008 10:25:53 | |
---|
saanen korjata asiaa Meshuggahin osalta. Haastattelussa Tomas haake sanoi, että kaikki niiden biisit on 4/4 tahtiin. Kyllä joo, mutta yksittäiset fraasit ovat järjestään sitä 23/16-osastoa joita ankkuroidaan 4/4-biittiä vasten niin että lopputulos on melkoista polymetriikkaa. |
jarkkkk 08.05.2008 12:52:45 | |
---|
en valtavasti tämän tyylisuunnan edustajia tiedä/kuuntele, mutta devin townsend ja mastodon toimii kyllä aikalailla. between the buried and me myös, jos se nyt tähän kelpuutetaan. dream teather yms ei jostain syystä toimi. |42| miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. |