Aihe: Kristillinen metalli
1 2 3 4 588 89 90 91 9296 97 98 99 100
Lennu
06.05.2008 14:20:31

Mitäpä te siitä Nooan arkista jaksatte. 65 miljoonaa vuotta sitten oli niin suuri massasukupuutto, että noin suunnilleen jokainen selkärangallinen on sukua toisilleen. Kissasta sisiliskon kautta ihmiseen. Niillähän on kaikilla samat aiheetkin; kädet, jalat ja pää. Elinympäristö nyt on pikkusen ajan saatossa niitä vaan hienosäädellyt.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
MrQ
06.05.2008 14:28:04
Mitäpä te siitä Nooan arkista jaksatte. 65 miljoonaa vuotta sitten oli niin suuri massasukupuutto, että noin suunnilleen jokainen selkärangallinen on sukua toisilleen. Kissasta sisiliskon kautta ihmiseen. Niillähän on kaikilla samat aiheetkin; kädet, jalat ja pää. Elinympäristö nyt on pikkusen ajan saatossa niitä vaan hienosäädellyt.

se oli pientä verrattuna aikaisempiin.
MrQ
06.05.2008 14:31:16
oi, pikkuiselle tuli paha mieli. no, olihan tuo vähän yksinkertaistettu lyhennelmä kaikin puolin.
ja sitä paitsi penikat ja kalikat jne. siltikin

Jooh. Enpä jaksa sanoa tähän enää muuta kun että en allekirjoita tekstiäsi ja se on loukkaava. Heipä hei kristillinen metalli-keskustelu minun osaltani.

väärin sanottu. nuo on komiikan keinoin poimittuja sitaatteja sinulta itseltäsi. jos et allekirjoita niitä, et allekirjoita omia puheitasi.
se asiapitoisempi osuus on jotain sellaista mitä olisi ollut erittäin tärkeä sun miettiä.
Juho L
06.05.2008 14:36:52
Markku, olette hieno ihminen.
MrQ
06.05.2008 14:44:16
Markku, olette hieno ihminen.

joskus tulee se hetki kun pitää sanoa lapsille ettei joulupukkia ole.

viimeksi kun sain sen menemään läpi siitä ihmisestä kasvoi erittäin loistava ja iso tyttö.
Tosin, se vähän traumatisoitui siinä prosessissa.

Mutta kiitos, I (m)aim to please ja niin pois päin.
sub zero
06.05.2008 14:47:59
maltti, ystävällisyys ja hyväntahtoisuus saattaisivat ehkä olla jopa vieläkin tärkeämpiä kuin totuudellinen maailmankuva. nyt näyttää tämän ketjun osalta siltä, että kristityt ovat vetämässä näissä pidemmän korren
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
eino mutku
06.05.2008 15:00:26
katsokaas, ihmiset luulevat elävänsä tiettyjen normien ja moraalikoodien vankilassa mutta todellisuudessa niitä ei ole ellei itse pidä kiinni niistä. Minä en pidä joten kaikki on minulle vapaaehtoista.
Tästä voi ottaa oppia tai jatkaa elämää oravanpyörässä. Toisaalta, nimimerkki noiria siteeratakseni:
"Puolue suosittelee apinalle oravanpyörää."

Tämä on minusta rehelliesti sanottuna vähän pelottavaa. Tai sitten en vain ymmärrä. Minulle tulee ainoastaan surullisia esimerkkejä mieleen ihmisistä, jotka ovat sitä mieltä, että yleiset moraalikäsitykset ja normit eivät koske juuri häntä, vaan korkeamman tietoisuuden/älykkyyden tms.takia hän voi improvisoida omat sääntönsä.

En tunne MrQ:ta sen paremmin, joten älä ota tätä mitenkään pelkästään kohdistettuna sinuun. Nostan tämän yleiselle tasolle. Ole sinä sitten vaikka se vahvistava poikkeus.

"Mitä enemmän tietää, sitä paremmin tietää kuinka vähän tietää"
kalamies#23 >-)))> joo justiinsa joo
supershitty666
06.05.2008 15:03:10
maltti, ystävällisyys ja hyväntahtoisuus saattaisivat ehkä olla jopa vieläkin tärkeämpiä kuin totuudellinen maailmankuva. nyt näyttää tämän ketjun osalta siltä, että kristityt ovat vetämässä näissä pidemmän korren

Onko tää joku kilpailu?

Onko yksikään kristitty onnistunut vastaamaan asiallisesti yhteenkään kysymykseen, joka koskee heidän uskonsa peruspalikoita? Tai heidän uskontonsa nimiin rakennettuja valtakoneistoja?

Itse koen loukkaavampana sen, ettei keskustelukumppani suostu puhumaan esille tulleista pointeista asiallisesti, vaan joko vaikenee tai vetää marttyyrikortin esiin (TJEU: tcitc:n viimeinen läppä), kuin sen että joku kyseenalaistaa maailmankatsomukseni.
supershitty666
06.05.2008 15:07:02
Tämä on minusta rehelliesti sanottuna vähän pelottavaa. Tai sitten en vain ymmärrä. Minulle tulee ainoastaan surullisia esimerkkejä mieleen ihmisistä, jotka ovat sitä mieltä, että yleiset moraalikäsitykset ja normit eivät koske juuri häntä, vaan korkeamman tietoisuuden/älykkyyden tms.takia hän voi improvisoida omat sääntönsä.

Taisit ampua omaan kalamiehen nilkkaasi. Korvaapa tekstistä "korkeampi tietoisuus/älykkyys" sanalla Jumala tai Raamattu. Vastaako omaa maailmankuvaasi? Rehellisesti sanottuna vähän pelottavaa. Waco, here we come.

(Niiden Jumalan/Raamatun sääntöjen improvisointiahan on tässä viime aikoina näkyvästi harjoittanut mm. tcitc "miekka ei ole miekka, jos se on Jeesuksen kädessä" -vääntelyillään. Disclaimer sarkasmia ja symboleja ymmärtämättömille fundamentalisteille:esimerkki tcitc:n tekstistä oli karrikoitu.)
supershitty666
06.05.2008 15:08:50
Jooh. Enpä jaksa sanoa tähän enää muuta kun että en allekirjoita tekstiäsi ja se on loukkaava. Heipä hei kristillinen metalli-keskustelu minun osaltani.

Äh, odotin että olisit kommentoinut Nooan arkki -läppääni, kun kerran sigusi perusteella siihen taruun uskot.
sub zero
06.05.2008 15:09:39
Itse koen loukkaavampana sen, ettei keskustelukumppani suostu puhumaan esille tulleista pointeista asiallisesti, vaan joko vaikenee tai vetää marttyyrikortin esiin (TJEU: tcitc:n viimeinen läppä), kuin sen että joku kyseenalaistaa maailmankatsomukseni.

niin, mutta psykologinen este maailmankuvan muuttamiseksi on usein jopa käytännössä ylittämätön. tällöin kai keskustelun pitäisi olla luonteeltaan jotenkin erilaista kuin suoraan itse asiaan menevää. mielekästä olisi kai yrittää tutkia, miten toinen osapuoli mahdollisesti voisi yleensä kriittisesti arvioida omaa maailmankuvaansa. mutta tämä on tietysti hankalaa.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
eino mutku
06.05.2008 15:19:46
Taisit ampua omaan kalamiehen nilkkaasi. Korvaapa tekstistä "korkeampi tietoisuus/älykkyys" sanalla Jumala tai Raamattu. Vastaako omaa maailmankuvaasi? Rehellisesti sanottuna vähän pelottavaa. Waco, here we come.

(Niiden Jumalan/Raamatun sääntöjen improvisointiahan on tässä viime aikoina näkyvästi harjoittanut mm. tcitc "miekka ei ole miekka, jos se on Jeesuksen kädessä" -vääntelyillään. Disclaimer sarkasmia ja symboleja ymmärtämättömille fundamentalisteille:esimerkki tcitc:n tekstistä oli karrikoitu.)

Ehkä en tosiaan ymmärtänyt alkuperäistä tarkoitusta. Ajattelin suppeasti ihan näitä perus moraalisääntöjä, jotka lienevät ympäri palloamme samoja, Raamatun kymmenenestä käskystä niitä löytyy, rakkauden kaksoiskäsky, ihmisten tasaveroisuus ja niin edelleen. Niiden sävy ei mielestäni ole uskonnollinen, vaan ne kelpaavat yhteiskunnan tukijaloiksi yleisemminkin.

Mutta ymmärrän kyllä tämän "yksi salattu totuus jonka vain minä omistan"-pointin. Pahimmillaan se iskee kyllä nilkkaan kuin nilkkaan.
MrQ
06.05.2008 15:22:40
Siddharta Gautamaa aka Buddhaa lainaten:

Rakasta muita niin kuin itseäsi. Jos sinun kuitenkin täytyy ojentaa jota kuta, tee se varoen, sillä ihmismieli on kuin lotus kukka: pienelle sadekuurolle se levittää terälehtensä avoimeksi, mutta rankkasateen tullessa se sulkee itsensä täysin ja suojautuu.

Juuh. Tässä metaforaa jatkaakseni on käynyt niin että ko. kukkanen oli perkele ostanut sateenvarjon. ei saanut piristävää kastetta sitten ollenkaan ja jotain oleellista jäi siis puuttumaan.

Eli toisinsanoen. Sulla on ollut tässä keskustelussa eräät parhaista pointeista ja on tullut taas heiteltyä plussia, mutta ihmisellä pitää olla aika harjaantuneet filtterit että ne osaa tekstistäsi lukea. Multa se kyllä onnistuu, joten ihan sama sinänsä, mutta vastapuoli näkee varmasti paremminkin kirosanat ja loukkaukset.

jep, näinhän se on.

ei ehkä pitäisi mainita tässä yhteydessä mutta makuuhuoneen seinällä on siddharta itse katsomassa nukkuvia...

en oikein tiedä miksi. kunnioituksesta rauhaa ja ymmärrystä.. ennenkaikkea itseään suurempaa ymmärrystä kohtaan.
MrQ
06.05.2008 15:25:32

niinhän se nimenomaan on. kun kokeampi tietoisuus on kyseessä siihen sisältyy oikeastaan yksi ainoa ehdottomuus; niin kauan kun toiminnan motiivina, tarkoituksena tai itsearvoisena lopputuloksena KENELLKÄÄN ei käy pahasti, niin all bets are off. Joskus tulee kyllä ammuttua ohi, mutta silti.

En tunne MrQ:ta sen paremmin, joten älä ota tätä mitenkään pelkästään kohdistettuna sinuun. Nostan tämän yleiselle tasolle. Ole sinä sitten vaikka se vahvistava poikkeus.

"Mitä enemmän tietää, sitä paremmin tietää kuinka vähän tietää"

minun pointti on se että ympäristö ei pakkoja sanele. ohjenuoria korkeintaan joiden positiivisin tuote on heikoimpien suojelu.

niinkauan kuin tämä toteutuu, musta on aivan se ja sama mitä tapahtuu.
eino mutku
06.05.2008 15:30:13
minun pointti on se että ympäristö ei pakkoja sanele. ohjenuoria korkeintaan joiden positiivisin tuote on heikoimpien suojelu.
niinkauan kuin tämä toteutuu, musta on aivan se ja sama mitä tapahtuu.

Kuka meistä on niin vahva, ettei kaipaa koskaan suojelua?
MrQ
06.05.2008 15:32:14
Kuka meistä on niin vahva, ettei kaipaa koskaan suojelua?

beats me. mulle riittää kun paan pään tyttöystävän tissien väliin tai teen kissastani tyynyn.
itseasiassa viimeksi kun olin armottomassa krapulassa ja halusin vilpitöntä suojelua kaikelta tein niin.

kollinperkele pesi koko pääni siinä kun makoilin sitä tyynynä pitäen.

entiä miksi, mutta ruoka alkoi maistumaan pian tämän jälkeen.
Zed
06.05.2008 15:43:57

Olen kyllä hiukan pettynyt. Sinä tunnut ottavan loukkauksena jokaisen tekstin, missä otetaan kiihkokristittyjen toimintamalli karrikoituna kouransilmään tarkasteltavaksi, ja uskon perusparadokseja kyetään onnistuneesti ruotimaan. Luulisi että uskonsa totuudeksi julistava olisi edes sen verran tutkinut lähtökohtia vakaumukselleen, että kykenisi vastaamaan kyseenalaistajien epäilyihin ja erehdyksiin, ja rakentamaan heillekin pohjan kohti yhtä, ainoaa totuutta.
http://www.poliisi.fi/
MrQ
06.05.2008 15:49:04
Olen kyllä hiukan pettynyt. Sinä tunnut ottavan loukkauksena jokaisen tekstin, missä otetaan kiihkokristittyjen toimintamalli karrikoituna kouransilmään tarkasteltavaksi, ja uskon perusparadokseja kyetään onnistuneesti ruotimaan. Luulisi että uskonsa totuudeksi julistava olisi edes sen verran tutkinut lähtökohtia vakaumukselleen, että kykenisi vastaamaan kyseenalaistajien epäilyihin ja erehdyksiin, ja rakentamaan heillekin pohjan kohti yhtä, ainoaa totuutta.

mikä tässä on ihan parasta on tämä pätkä missä todetaan että tekstini on loukkaavaa.

Okei. se on loukkaavaa.

siispä, miksei tcipc ANNA minulle ANTEEKSI?

anteeksi nyt repeilen niin pahasti menen toisaalle
eino mutku
06.05.2008 15:50:46 (muokattu 06.05.2008 15:54:04)
Olen kyllä hiukan pettynyt. Sinä tunnut ottavan loukkauksena jokaisen tekstin, missä otetaan kiihkokristittyjen toimintamalli karrikoituna kouransilmään tarkasteltavaksi

Kun tälläisessä keskustelussa se paino menee sanoille kiihkokristitty ja karrikointi, niin kyllä se voi joskus ruveta puolin ja toisin turhauttamaan. Aina välillä keskustelu pysyy tasolla "normaalikristitty" ja lievä yleistys, ja silloin nämä ovat mielestäni hedelmällisimmillään ja vielä jotenkin mielekkäitä.

EDIT: Eiköhän tämän keskustelun saturaatiopiste ole jo saavutettu. Täytynee ruveta pikkuhiljaa odottelemaan seuraavaa, se kun tulee yhtä varmasti kuin Metallica-thread, kevät ja ensilumi yllättäen joka vuosi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)