horseface 06.05.2008 13:00:18 | |
---|
Oletko tehnyt soittokamoihin liittyviä kauppoja, joita kadut? Oletko luopunut pilkkahintaan arvokitarasta hetken huumassa tai jättänyt hyvän tilaisuuden käyttämättä? Itse omistin aikoinani täysin originaalin Fender Stratocasterin laukkuineen n. vuodelta 1974-75. Vaihdoin sen ensimmäiseen japanilaiseen hevi-Krameriin, joka paikkakunnalle tuli. Lisäksi vaihdoin Marshallin half stackin Sessionette -75 trankkukomboon, koska JMP-nupista ei lähtenyt mielestäni riittävästi säröä. Turha edes mainita, että maksoin kummassakin tapauksessa reilut välirahat. Jätin myös käyttämättä tarjouksen, jolla olisin saanut Gibson Les Paul Heritage Series Standard-80 skeban 4000 markalla. Siis n. 660 eurolla. Nythän nuo maksavat helposti 4000 euroa. Nämä nyt tulivat mieleen noin alkajaisiksi. Oli miten oli, näin on! |
Jucciz 06.05.2008 13:09:32 (muokattu 06.05.2008 13:12:55) | |
---|
Sattuu kun lukee tällaisia. Kitarakamoissa en ihan surkeita kauppoja ole tehnyt, mutta muistuu mieleeni kun meillä oli yläasteella (90-luvun puolivälin tienoilla) cover-/tanssimusabändi ja kiipparisti ei tykännyt siitä, kun käytössämme olleesta Fender Rhodes Mark I:stä lähti vain yksi tympeän pyöreä soundi tms. Myytiinköhän se muutamalla sadalla markalla jonnekin ja niillä rahoilla saatiin joku uusi hieno Yamahan tms. syntikka, jossa oli monta eri soundia ... Onneksi ei ollut mun Rhodes ja onneksi en ole kiipparisti. Toisaalta, jos olisi tuohon aikaan ollut järkeä ja likviditeettiä, olisi pitänyt ostaa vehje pois. Rhodesin soundi on Hammondin ja kunnon flyygelin ohella parasta mitä on. No, Ala-Kuhan tekemän 335:n menin myymään, vaikka se oli jälkeenpäin ajateltuna hirveän hyvä soitin. Tuhti kunnon kaula ja todella hyvä soundikin. :( |
Oletko tehnyt soittokamoihin liittyviä kauppoja, joita kadut? Oletko luopunut pilkkahintaan arvokitarasta hetken huumassa tai jättänyt hyvän tilaisuuden käyttämättä? Ei ole niinkään arvokitara tämä mutta harmittaa edelleen kun viime kesänä menin myymään Ibanez RGT42DX:n pois. Loistava kitara joka sopi käteen enemmän kuin hyvin. Miksi sitten luovuin, no jotain piti myydä että sain Ibanez USA Custom Graphicin hommattua mutta silti harmittaa edelleen tuon RGT:n myyminen. Lisäksi on tullut hölmöiltyä noiden kitara vaihteluiden kanssa muutenkin, RG1527RB:n vaihdoin viime syksynä pois kun ajattelin että en tarvitse seiskaa.. Kuinkas kävikään, pari kuukautta sitten piti sellainen ostaa taas takaisin. Tsiisus, miten tyhmää touhua. Vahvareiden kanssa olen onneksi päässyt helpolla, trankku Peaveyn jälkeen ostin Peavey 6505 nupin ja ei ole tullut kertaakaan mieleen että sen vaihtaisin pois. EDIT: Vahingosta viisastuneena yritän pitää noista nykyisistä Iboista kiinni kynsin ja hampain vaikka GAS välillä iskisikin. |
Jucciz 06.05.2008 13:13:28 | |
---|
Vahvareiden kanssa olen onneksi päässyt helpolla, trankku Peaveyn jälkeen ostin Peavey 6505 nupin ja ei ole tullut kertaakaan mieleen että sen vaihtaisin pois. Entäs jos tulee se päivä, että pitää saada muutakin kuin sirkkelisäröä? ;) |
maggot 06.05.2008 13:14:59 | |
---|
Entäs jos tulee se päivä, että pitää saada muutakin kuin sirkkelisäröä? ;) Hehe, sanopas se.. = ) No joo, yritän sitten hommata jonkun toisen nupin tuon kaveriksi. |
Jucciz 06.05.2008 13:21:42 | |
---|
Hehe, sanopas se.. = ) No joo, yritän sitten hommata jonkun toisen nupin tuon kaveriksi. Joo, jos vaikka joku hölmö sattuis luopumaan JMP-nupistaan... ;) |
horseface 06.05.2008 14:16:40 (muokattu 06.05.2008 14:19:20) | |
---|
Ai niin. Olin joskus 90-luvun alussa keikkamatkalla Ruotsissa. Hevikepit olivat kovasti muodissa ja Les Paulit halpoja. Yhdessä liikkeessä oli valkoinen Les Paul Custom, josta pyynti oli 7000 kruunua. Nykyisen kurssin mukaan alle 800 euroa. Muistan kysyneeni orkesterin rahastonhoitajalta, että onko minulla varaa tähän. Kuulemma oli helpostikin. Totesin sitten kuitenkin, että näää... Oli miten oli, näin on! |
Tumppi38 06.05.2008 14:40:41 | |
---|
Ai niin. Olin joskus 90-luvun alussa keikkamatkalla Ruotsissa. Hevikepit olivat kovasti muodissa ja Les Paulit halpoja. Yhdessä liikkeessä oli valkoinen Les Paul Custom, josta pyynti oli 7000 kruunua. Nykyisen kurssin mukaan alle 800 euroa. Muistan kysyneeni orkesterin rahastonhoitajalta, että onko minulla varaa tähän. Kuulemma oli helpostikin. Totesin sitten kuitenkin, että näää... Aikoinaan ameriikassa ollessani (kun taala ole 3,5 markkaa) kovasti mietin jotta kannattaako ostaa Gibson Firebird 750 $:lla (noin 440 €) mutta en ostanut kun oli niin kallis... Ostin tosin Heritage LP:n 400 $:lla joten jotain sentään. "Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt"
- "Eivät kaikki, joilla on kitara, ole kitaristeja" |
Thule 06.05.2008 14:54:26 (muokattu 06.05.2008 14:55:00) | |
---|
Ei nyt varsinaisesti huonoja. Uutena kun ostaa niin takkiin tulee, se on sentään opittu. Eipä meikäläisen tapauksessa (ainakaan vielä) pyöritä niin suurissa summissa, että tuollaiset olisivat harmittamaan jääneet. Edes äärimmäisen komean LP Standardin vaihto "hevikeppiin" ei näin jälkikäteen tunnukaan huonolta kaupalta; onhan lessukat (Explorer ja flaikkari samaan kastiin) munakkaimpia rokkikeppejä noin visuaalisesti, mutta enhän mä herran jestas osaa sellaisilla soittaa. Mutta säästämään mä olen huono. Sen takia tulee hankittua ns. budjettiluokan kamaa. Ei huonoja kauppoja, mutta kun pari kuukautta olisi vielä malttanut... Señorita mas fina, who's that girl? |
McNulty 06.05.2008 15:07:54 | |
---|
Minua harmittaa tasan yksi kitaran etiäpäin myyminen. Turusta ostin joskus Charvel 475 Deluxen jossa oli limited to 333 copies Silver Crackle viimeistely. Kitara oli todella hyvä soittaa ja soikin kiitettävästi. Sitä ei ois pitänyt mennä myymään... kerpule! |
PappaSF 06.05.2008 15:15:53 | |
---|
Onhan tuota tullu sähläiltyä noiden kombojen kanssa pariin otteeseen, toivottavasti näistä olen ottanu opikseni. Seuraavaa komboa tai nuppi/kaappia harkitsen tarkempaa jotta olen täysin varma että tässä on se mitä oikeasti haluan. Luultavammin kun tuota seuraavaa kattelen niin tuo VOX AD50VT saakin sitten hintalapun päällensä ja myyntiin. |
hiivatti 06.05.2008 15:26:45 (muokattu 06.05.2008 15:27:44) | |
---|
Myin vanhan Shallerin 30 wattisen kolmekanavaisen putkikombon 2 x 12", jousikaiku ym., ym 80 markalla, vein hyvän Ibanezin japsi basson kaniin enkä koskaan hakenut, sain siitä 50 markkaa, samoin Rolandin 50 JazzChorus kanista 100 mk... sinne meni : ( Aina tulee tippa linssiin kun Eput laulaa vuonna 85 |
fitter 06.05.2008 15:29:33 | |
---|
Entisen soitonopettajan sanoin, "osta älä myy, kadut kuitenkin jos myyt" taitaa pitää paikkansa aikamonen kohdalla. itsellä ei vielä ole mokia myymisten suhteen ole ollut mutta tuo harmittaa kun oli soittamisessa 25 vuoden tauko ja nyt homma on aika tikkuista. |
mvirta 06.05.2008 15:38:10 (muokattu 06.05.2008 15:38:35) | |
---|
Mä jätin ostamatta '68 JMP marsun ja siihen kuuluvan 4x12 kaapin 800 eurolla. En halua puhua siitä tämän enempää. Toivottavasti tää ketju häipyy pian. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
horseface 06.05.2008 15:42:31 | |
---|
Kerran möin kitaraoppilaalle Ibanezin TS-10:n muistaakseni 100 markalla. Sen sain onneksi ostettua takaisin, kun oppilaalta loppui into. On vieläkin aktiivikäytössä. Oli miten oli, näin on! |
WinterMad 06.05.2008 15:52:14 | |
---|
Mä jätin ostamatta '68 JMP marsun ja siihen kuuluvan 4x12 kaapin 800 eurolla. En halua puhua siitä tämän enempää. Toivottavasti tää ketju häipyy pian. Alan itkemään :( Mutta joo ei oo mulla jäänyt mikään kauppa harmittamaan, pikemminkin on ollut pelkästään hyviä kauppoja. Saanut omat pois eteenpäin myydessä jne. "luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero |
Numb 06.05.2008 16:40:01 | |
---|
Vaihdoin yksikanavaisen JCM800 + 4x12 kaapin Marshallin JTM30 Comboon. Vaihdoin Ibanezin Overdrive II:n ProCo RAT:iin, ja maksoin reilusti väliä. Vaihdoiin Ibanezin FL-9 flangerin muutamaan pakettiin kieliä. Vaihdoin hyvän Yamahan jumboakkarin ei-niin-hyvään Ibanezin akkariin... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Lunnu 06.05.2008 16:54:08 (muokattu 06.05.2008 16:54:34) | |
---|
Myin aikoinani Fenderin Twin Reverb silverfacen 3000mk ja ostin tilalle Fender Princeton Chorus trankkucombon 4000mk, Oi niitä aikoja... Nostalgy is not what it used to be |
Wahi 06.05.2008 16:56:31 | |
---|
Huhhuh, kauheeta luettavaa, varsinkin aloitusviesti. Itselläni ei ole mitään mainittavaa kun kamaa kasaantuu mutta mitään en halua myydä. Shine on you crazy diamond |
Gary the pine 06.05.2008 17:00:12 | |
---|
Ostin vuonna -89 käytettynä Tokain Lepakon osarilla ja maksoin siitä 3000mk. Oli ihan järjettömän nätti sunbursti ja sika hyvä soitettava. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt kyseessä olleen erittäin laadukas Jaappanin vempele 80-luvun puolesta välistä. Vuonna -93 vaihdoin sen urpona Turkulaisen musaliikkeen ikkunassa olleeseen Iban johonkin mustaan RG-vehkeeseen, joka silloin maksoi uutena n. 2000mk...päittäin... No eipä ole tuota Ibaakaan enää, onneksi. Olisi mennyt jo moneen kertaan saunapuiksi ihan vaan ketutuksesta johtuen... Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------> |