Jurtti 07.02.2008 09:30:55 | |
---|
Moi, Jos vaihdan teräskieliseen kitaraan nylon kielet, niin onko tästä mahdollisesti jotain haittaa kitaralle? |
kingdom 07.02.2008 10:40:24 | |
---|
Olen ymmärtänyt ettei näin kannata tehdä. Teräskielistä kitaraa ei ole suunniteltu toimimaan nylon-kielien kanssa. |
IJarro 07.02.2008 10:41:29 | |
---|
Olen ymmärtänyt ettei näin kannata tehdä. Teräskielistä kitaraa ei ole suunniteltu toimimaan nylon-kielien kanssa. Satula on ainakin liian pienikoloinen, mut ei ne nylonit kitaraa hajota. Let's do some living after we die... |
ankkiz 09.02.2008 23:06:23 | |
---|
Itse tein landolalle näin, eikä sille mitään käynyt kaularaudan säätämisen jälkeen. HALPA kakkos-/projektiskepa haussa. |
Murgo 11.02.2008 06:15:45 | |
---|
Samoin laitoin vanhaan Landolaan nylonkielet kun alkaa kansi nousta vanhuuttaan "pussille" niin ajattelin että kevenee rasitus hiukan. Ääni kai on hiukan vaisumpi kuin alunperin nylonille rakennetuissa, kun teräskielisen kansi on jäykempi, mutta muuta haittaa tuskin on. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
maatpet 05.05.2008 10:59:21 | |
---|
Olen aika vasta alottanu kitaran soittamisen. Ostin Yamahan LL 16L teräskielisen kitaran ja nyt vähän kaduttaa kun en ostanut nylon kielistä. Sanokaapa asiantuntijat onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan tuohon kitaraan nylonkieliä vai laitetaanko kitara vihtoon? |
weelie 05.05.2008 15:08:53 | |
---|
Monethan laittaa komprommissina "Silk & Steel" kielet. Ne on muistaakseni jotain .011-sarjaa, ja astetta nailonisemmat. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
blastoff 05.05.2008 16:59:39 | |
---|
Olen aika vasta alottanu kitaran soittamisen. Ostin Yamahan LL 16L teräskielisen kitaran ja nyt vähän kaduttaa kun en ostanut nylon kielistä. Sanokaapa asiantuntijat onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan tuohon kitaraan nylonkieliä vai laitetaanko kitara vihtoon? Kerrohan ensin mikä tuossa teräskielisessä kitarassa oikein mättää? Jos kyse on siitä, että sormenpäät ei vielä kestä kunnolla teräskielisellä soittamista, niin kannattaa vaihtaa joku ohuempi kielisetti nykyisen tilalle. Nylonkieliä ei mielestäni kannata ruveta laittamaan teräskieliseen kitaraan. |
maatpet 05.05.2008 17:46:36 | |
---|
Soitan enimmäkseen näppäilytekniikalla ja tykkään tosi paljo siitä nylonkielisestä saundista. Siitä ei ilmeisesti kitaralle ole haittaa jos ne vaihtaa? |
Soitan enimmäkseen näppäilytekniikalla ja tykkään tosi paljo siitä nylonkielisestä saundista. Siitä ei ilmeisesti kitaralle ole haittaa jos ne vaihtaa? Ei ole. Mutta oikea ratkaisu on myydä nykyinen kitara ja ostaa toinen. Sillä kyllähän tennismailaan voi laittaa kalastussiimaa, mutta pelituntuma lienee tiessään. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
JCM 06.05.2008 10:46:26 | |
---|
Ei ole. Mutta oikea ratkaisu on myydä nykyinen kitara ja ostaa toinen. Sillä kyllähän tennismailaan voi laittaa kalastussiimaa, mutta pelituntuma lienee tiessään. Näin. Itse en lähtisi vaihtamaan teräskieliseen nylonkieliä. En sitten millään. |
maatpet 06.05.2008 12:34:26 | |
---|
Kiitos kommenteista. Nyt ois myynnissä uuden karhea kitara plektra kaupan päälle.. :P |