Kotsoonikerros 29.04.2008 09:03:20 | |
---|
Noo itse olen aikaisemmin soittanut rumpuja ja kitaraa, joten niistä johtuen minulla on hyvä rytmitaju ja ymmärrän myös tilutuksen tärkeyden. |
nro5 29.04.2008 10:17:56 | |
---|
Ennen bassoa viulua, klarinettia, rumpuja ja kitaraa. Tai basso alkoi kitaran kaa aika samoihin aikoihin. |
Ville S 29.04.2008 14:37:35 | |
---|
Meikäläinen aloitteli tuossa teini-iän kynnyksellä, ja bassoa ennen oli tullut soiteltua vaan ovikellolla ja puhelimella. . Entäs suunsoitto? ;) Alotin ite Pianolla 11 v. sitte tuli kitara 12 v. ja sähkökitara 13.v basso tuli kuvioihin 15 v. ja oli loistava valinta kieltämättä! varsinki sen kuuskielisen basson hommaaminen jo lähes alkumetreillä. tässä parin vuoden sisällä olen poiminut pianon ja kitaranki takas kuvioihin mikä tuo mukavaa väriä ja vaihtelua bassoon, ja sitä kautta itse asiassa oppii bassoaki soittaa paremmin. Rock. mihin yleensä tarvitaan varsinaisesti eniten 5 ja 6-kielisiä?
V:
six et voi vetää kolme sävelaskelta alemmas vireen ja soittaa brööt! |
khuuki 03.05.2008 03:46:03 | |
---|
Itse aloitin puhelimella ton soittamisen. Jonku aikaa räplättyäni huomasin, että aina siinä tulee jotenki väärin ymmärretyks, vaikka yhdellä kielellä vetää, joten oli pakko löytää joku sopivampi soitin. Nykyään jos joku kysyy jotain vaikeeta niin vetäsen bassosoolon siihen. Siinon kaikki. " tö bass vas guut pat te soong vas sliperi" -Kaitsu |
kojones 03.05.2008 09:32:47 (muokattu 03.05.2008 09:35:59) | |
---|
Mie kyllä aloitin bändisoittamisen bassolla back in the days, mutta sit sain päähäni että kitara on parempi. Siinä meni jokunen vuosi ja vasta vuos sitten kyllästyin kyllästymiseen ja "soita joku riffi"-pyyntöihin. Sleebaavat ykköskitaristit meinas unohtua myös. Muut tekee biisit, ite yrittää pysyä niissä mukana. Paljon parempi näin! Ja basistilla saa olla isommat kamatkin. |
leksi-B 03.05.2008 12:36:15 (muokattu 03.05.2008 12:36:48) | |
---|
Ja basistilla on isommat. (kamat) Virhe! Liian lyhyt! Mitä tämä nyt valittaa?? edit: selvä, poistun takavasemmalle.. "antaa ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa" |
staropramen 06.05.2008 05:09:55 | |
---|
Hölmö kysymys noviisilta: Voiko huonosta kitaristista tulla keksinkertainen basisti? Tiedän kyllä vastauksia, eli tottakai, kovalla treenillä jne. Mutta siis kiinnostais tietää miten basson soittelu eroaa kitaran soitosta. Mulla ei oikeen oo mahdollisuutta kokeilla missään enkä tunne ketään basistia... http://www.staropramen.com/ |
kosmonautti5000 06.05.2008 07:19:40 | |
---|
Hölmö kysymys noviisilta: Voiko huonosta kitaristista tulla keksinkertainen basisti? Tiedän kyllä vastauksia, eli tottakai, kovalla treenillä jne. Mutta siis kiinnostais tietää miten basson soittelu eroaa kitaran soitosta. Mulla ei oikeen oo mahdollisuutta kokeilla missään enkä tunne ketään basistia... yllättävän paljon. soittamalla pääsee hyvin touhuun sisään, mut joku fiksumpi vois kyl niputtaa asian sellaseen muotoon, et sitä voi käyttää tulevaisuudessakin vertailun kohdatessa. töissä käydään harrastuksena ja harrastukset käy työstä... |
Hölmö kysymys noviisilta: Voiko huonosta kitaristista tulla keksinkertainen basisti? Tiedän kyllä vastauksia, eli tottakai, kovalla treenillä jne. Mutta siis kiinnostais tietää miten basson soittelu eroaa kitaran soitosta. Mulla ei oikeen oo mahdollisuutta kokeilla missään enkä tunne ketään basistia... Se riippuu siitä, kiinnostaako basson soitto. |
IikkaT 06.05.2008 10:54:02 | |
---|
Sellolla aloitin kahdeksanvuotiaana, eli 22 vuotta sitten. Rummut tulivat ensimmäisen bändin kanssa kuvioihin 14-vuotiaana. Sivussa opettelin soittamaan kitaralla peruskaurat eli soinnut ja riffittelyn alkeita, samoin pianolla tahkosin perusasioita. Basso tuli kuvioihin vasta kolmisen vuotta sitten, kun kaveri lähti vaihtoon ja "testamenttasi" bassokamansa lainaan siksi aikaa. Samalla perin paikan eräässä yhtyeessä. Sattumalta samaan aikaan alkoivat myös kokeilut kontrabasson kanssa. Henkisesti olen ehkä enemmän edelleen rumpali (yli puolet elämästä tahkonnut on-off-asenteella), eikä se sellismikään minnekään tahdo kulua, mutta basismi nostaa rujonkaunista päätään joka päivä yhä enemmän. -Ii "Hullukin hallitsee järjestyksen, mutta vain nero hallitsee kaaoksen" |
Teijo K. 06.05.2008 11:11:44 | |
---|
Ihan ensin tuli laulu, lauloin kuorossa ja koulun näytelmissä. Ala-asteella tuli sitten jo urut seuraavaksi, jossain vaiheessa kävinkin sitten jotain Huan Lopez tms. urkukouluakin. Miten nämä olisi vaikuttaneet bassonsoittoon on vaikea sanoa. Rumpujakin soitin siinä välillä. Siitä nyt varmaan tuli jotain rytmillistä aihetta. Ainoa mitä ei tullut silloin soitettua on tää kliseinen kitara, sitä olen soitellut vasta nyt viime vuosina pikkusen. |
staropramen 06.05.2008 23:17:05 | |
---|
yllättävän paljon. soittamalla pääsee hyvin touhuun sisään, mut joku fiksumpi vois kyl niputtaa asian sellaseen muotoon, et sitä voi käyttää tulevaisuudessakin vertailun kohdatessa. Mikä siinä niin kuin noin pääpiirteittäin eroaa? Kokeilisin kyllä mutta en musaliikkeeseen viiti mennä töllisteltäväksi vaan haluisin kokeilla ihan rauhassa kotona vaan. Se taas edellyttäis basson ostamista tai lainaamista. http://www.staropramen.com/ |
hollstro 06.05.2008 23:27:37 | |
---|
Hölmö kysymys noviisilta: Voiko huonosta kitaristista tulla keksinkertainen basisti? Tiedän kyllä vastauksia, eli tottakai, kovalla treenillä jne. Mutta siis kiinnostais tietää miten basson soittelu eroaa kitaran soitosta. Mulla ei oikeen oo mahdollisuutta kokeilla missään enkä tunne ketään basistia... Loistavasta kitaristista voi tulla hyvä basisti ja loistavasta basistista hyvä kitaristi. En tunne ketään joka olisi maailman luokkaa molemmissa, mutta muutamia kavereita tunnen jotka ovat musikaalisuutensa takia hyviä monissa instrumenteissa. Musikaalisuus ja treeni ovat tässä ne avainsanat. Basson soitto on perustekijöiltään kitaran sukua mutta lopulta ihan eri instrumentti ja sillä on eri tehtävä bändisoitossa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
pekezu 07.05.2008 08:48:42 | |
---|
Ainoa mitä ei tullut silloin soitettua on tää kliseinen kitara Sama täällä. Tai oikeastaan tuli sitä soiteltua, ehkä 2kk ennen kun aloin bassoa vedellä, löysin isäukon sähkökitaran ja tajusin tabulatuurien hienouden. Sitten tuli rämpytettyä Master of Puppetsia pari-kolme kertaa, kunnes hiffasin ettei musta ainakaan kitaristia tule. Musaa kannattaa harrastaa aina, oli instrumentti mikä tahansa. Jos penskana on opetellut soittamaan jotain soitinta vaikka ihan hyvinkin, tai soittanut orkesterissa, on siitä ihan yllättävän paljon hyötyä. Ainakin itselleni on ollut siitä yhdeksästä vuodesta minkä kulutuin musiikkiopiston orkesterin riveissä. Ja tietysti kannattaa muistaa, että ainakin tuolla klasarimusan puolella pyörii aikalailla enemmän typyjä kuin poikia. Sieltä on hyvä lähteä rakentamaan sopivia iskurepliikkejä yms. ;) PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
J. Verne 07.05.2008 09:33:04 | |
---|
Joo, sama instrumentti kun Marcus Millerillä, klarinetti, jota tuli luriteltua 12 vuotta, mut sit löysin basson, ROCK;) "First Blues, Then Heavy, EEEEE!!!!!" |