Aihe: Kuinka kauan tämä kestää?
1 2 3 4 57 8 9 10 1127 28 29 30 31
Baraka
05.05.2008 14:07:32
Ekalla sivulla oli parhaat jutut. Että ihan aikuisetkin miehet veivaa hewiä, miten ne kehtaa? Noh, saahan sitä kapeakatseinen junttura olla jos välttämättä haluaa :)
fifehole
05.05.2008 19:27:56

Eiköhän heavy (laskeutunut bluesin kiveksien kautta rockin puusta)ole kuin granaatti joka on räjähtänyt tuhansiksi metallipirstaleiksi ja on tullut jäädäkseen eri muodoissa. Osasta tykkää, toiset menee toisinaan, jotkut on ihan käsittämätöntä surinaa ja aina voi pistää pesään oman lempparin... Se on kumma juttu se musiikkimaku. Se kasvaa ja muuttuu meidän mukana, mutta ei kovinkaan helposti ymmärrä uusien sukupolvien mieltymyksiä. Ei vaikka itse oli nuorena kuinka valmis puolustamaan omia suosikkejaan muiden mielipiteistä huolimatta.

Tuplat, triplat, rockit, jatsit ja humpat, onneksi niistä riittää kaikille. Toiset on lahjakkaita, toiset innokkaita, joillekkin se on vaan terapiaa millä pää pysyy kasassa. Jos mahdollista, tee, soita ja kuuntele sellaista musiikkia mistä tulee hyvä olo.
Head for an eye
Mazah
05.05.2008 22:31:53

Se jatkuu niin kauan kuin Saatana niin haluaa. Saatanastahan metallissa kuitenkin on loppujen lopuksi kysymys.
www.myspace.com/themetalmonk www.myspace.com/avenie www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
Jordan
05.05.2008 23:52:36
Se jatkuu niin kauan kuin Saatana niin haluaa. Saatanastahan metallissa kuitenkin on loppujen lopuksi kysymys.

Hähä! Aivan! Hail Satan!

Virhe! Liian tyhmä kirjoitus!
Raise the Gun for your Nation
akisetä
06.05.2008 10:55:44
Sitähän kestää tasan niiin kauan kun metalli on nyt ns. muodissa, niin kun jo moneen kertaan on todettu. Ymmärrettävää on että varsinkin teini-ikäisille metallimusiikki iskee. Iskeehän se vielä minullekkin vaikka ikääkin on "jo" parikymmentäkolme..

Itsekkin tosiaan pidän metallista, mutta vain erittäin harvoista ja valituista bändeistä! Mielestä hevibändit voi jakaa kolmeen pääryhmään;
1) Ne kovat ja oikeasti hyvät bändit
2) Ne keskinkertaisen tylsät itseääntoistavat bändit joita ei vaan jaksa kuunnella (näitä on valitettavasti eniten minun mielestä)
3) koomiset bändit, joihin kuuluu mm. parikin kotimaista euroviis..hmm..

Ja hyvähän sitä heviä on vedellä nuorten ja aloittelevienkin, rummuilla vaan introon, kertsiin ja sooloon sitä 16-osa tuplabasaria, kitaralla hirveällä säröllä dempattuja 5-sointuja ja sooloksi hammer/pull-off tilutusta, bassolla mahdollisimman matalalta ja syntikalla stringseillä jotain mahtipontista sointumattoa taustalle ja lead-tilua vähän kitaran kanssa. Päälle laulaja vetämään korkealta ja täysiä niin siihähän se on. Moni voisi luulla että tuo on pahasti sanottu ja/tai vähäteltyä, mutta en tarkoittanut kuitenkaan sitä.
Glenfiddich
09.05.2008 21:27:17
Lähinnä itseäni kyrpii tämä v***n teräspekonin ja Laardin mukanaan tuoma hevivouhotus. Kummatkin yhtyeet on ihan yhtä noloja IMO, ei metalli musiikin kuulu olla missään muodissa prkl!! Ja sitten tulee iltapäivälehdet ja esittelee: "Tämä on heviä! Hevimusiikki vaatii paljon soittoataitoa jne..." ????? ööööhhh...joo? niin vaatii kaikki muutkin tyylit.

Vaikka Purplet ja Zeppelinit yms. ovatkin varmasti vaikuttaneet nykyhevi/metallimusiikkiin, on minun oikeasti aika vaikea löytää yhteyttä nyt soivasta Lazystä Children of bodomiin. Tämmöstä bluussailua ja yhtäkkiä tukutukua,,selittäkää mulle? joo ja jokainen voi arvioida tämän postauksen tärkeyden. Ai niin aloittajalta aika todella uskomatonta yleistystä koskien LUONTEENPIIRTEITÄ, ei sillä ole musiikin kanssa mielestäni yhtään mitään tekemistä, ellei puhuta teiniangstaajista.
"Nyt soittajat kahville...ja rumpali myös!"
Strumbali
10.05.2008 03:14:36
Ainiin, piti sanomani. Te olette väärässä. ;-) Maailma on ihan erilainen ja hyvä niin. Joo, Kailikselle terkkuja..
fifehole
10.05.2008 03:26:08

Kailikselle piti erilainen maailma terkkuja.. joo sanomani on ihan hyvä ja niin väärässä, ai te olette niin

virhe! vai mikä se oli?
Head for an eye
Strumbali
10.05.2008 03:36:28 (muokattu 10.05.2008 03:43:50)
No ei välttämättä.. Kaikkihan me rakastamme tiettyä musiikkia.
Kailis
10.05.2008 06:14:33

No ei välttämättä.. Kaikkihan me rakastamme tiettyä musiikkia.

Ah, noh, teoriana.
Heino Ranta-aho
Anonymous-jazz
11.05.2008 06:21:57

Näin on :D http://www.youtube.com/watch?v=FdprM4C9edY
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
south_of_heaven
14.05.2008 03:19:02
Vinha pointti tässä tosin on. Eihän wanted-osastolla haeta enää rumpaleitakaan muuhun kuin metallibändeihin, kerrankin kun jonkinlainen muu kiinnostaisi.

Itse asiassa siinä toisessa projektissani(jossa ei saada aikaiseksi) olemme nykyisin alkaneet jammailemaan ihan huviksi jotakin stoner-rock-kamaa hävanderin jälkeen, ja vaikka se vitsistä lähtikin, huomasin että sen soittaminenhan on kovin mukavaa.

Soittotyylissäni tykkään yleensä kikkailla joka käänteessä v*tun ärsyttävästi, mutta sellaisessa en tunne tarvetta änkeä tavaraa joka tuutista, vaan tunnen vahvemmin kuin yleensä sen tunteen, joka bändin kanssa soittamisesta tulee.

Huvittaisi kyllä paljolti soittaa jossain rock-stoner-funk-akselilla sirklaavassa punpussa.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Jaska
14.05.2008 17:21:02
Tulkaa kaikki Poriin. Täällä saa soittaa kyllä heviäkin mutta varmasti löytyy äkkiä bändi jossa pääsee veivaamaan jotain überunderground alternative new vawe supernova space musaa. Jazzia ei kyllä jazzkaupungissa soiteta.
Kailis
14.05.2008 17:36:34 (muokattu 14.05.2008 17:36:56)

Tulkaa kaikki Poriin. Täällä saa soittaa kyllä heviäkin mutta varmasti löytyy äkkiä bändi jossa pääsee veivaamaan jotain überunderground alternative new vawe supernova space musaa. Jazzia ei kyllä jazzkaupungissa soiteta.

No perkele, seuraavassa elämässä sinne, mutta jalostumisen teoriaan uskoen en poprumpalina vaan metallibasistina.
Mazah
15.05.2008 00:53:27

Näin on :D http://www.youtube.com/watch?v=FdprM4C9edY

Toi on muuten aivan loistava pätkä! Että jotkut ihmiset sitten voi olla sekasin...
www.myspace.com/themetalmonk www.myspace.com/avenie www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
soundofj
08.04.2009 11:49:32
Mahtavaa. Olen täysin samaa mieltä markkuliinin kans. Hevillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa.
Bobana
08.04.2009 11:52:03
soundofj: Mahtavaa. Olen täysin samaa mieltä markkuliinin kans. Hevillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa.

Olen ylpeä sinusta kun toit asian esille.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
markkuliini
08.04.2009 12:01:46

soundofj: Mahtavaa. Olen täysin samaa mieltä markkuliinin kans. Hevillä ei ole mitään tekemistä musiikin kanssa.

Koska minä olen noin sanonut?! Hevillä on usein tekemistä tekemistä musiikin kanssa. Eipäs laiteta sanoja mun suuhun! :(
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
DrmBug
08.04.2009 12:44:38

Sähän oot ollu tuotteliaalla päällä tänään!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)