Aihe: The Roots - mistä liikkeelle?
1 2 3
slowdive
12.11.2007 09:14:04
Huom! Olen kirjoittamassa yli 337 päivää vanhaan ketjuun!

Mutta hyvästä syystä! Game Theoryä löytyi ainakin Oulun Anttilasta 7e hintaan. Pari päivää nyt soinut ja on kyllä ihan pirun hyvä levy!

Vanhempiinkin levyihin on tullut satunnaisesti tutustuttua, mutta nyt lähtee parit klassikot kyllä hankintaan.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
Chunga
12.11.2007 13:45:40 (muokattu 12.11.2007 13:46:35)

Komppia täältä. Parasta alt. hip hopia mitä on ikinä tehty. Game Theoryn loistavuus perustuu käsittääkseni siihen, että rootsilta odotettiin Tipping Pointin jälkeen jotakin vielä kaupallisempaa, etenkin bändin siirryttyä Jay-z:n lafkaan. Bändin tyylitajulle ominaisesti tekivät sitten kuitenkin levyn joka ei kuulosta alkuunkaan siltä mitä odotettiin, eli hyvältä. Mahtavaa roots mahtavaa!

E: Kunhan tilaamani Organix saapuu, on hyllyssä koko tuotanto.
ei voi mennä pieleen!
ostany
26.11.2007 17:31:28
Minulle The Roots on ollut pitkään The Bändi, jonka tuotokset on pitänyt ottaa haltuun heti niiden ilmestyessä. Jos bändi kolhtaa, niin silloin kannattaa myös katsastaa kaikkea sitä, mihin Ahmir Questlove Thompson on näppinsä laittanut. Mainittakoon tässä nyt vaikka Erykah Badun albumi Mama's Gun, Commonin Like Water For Chocolate ja D'Angelon Voodoo.
jigsore
19.01.2008 20:33:47

Things Fall Apart tarttui Anttilasta mukaan kun halvalla sai. Ja hitto kun on loistavaa kamaa!
Aiemmin kuullun Seed 2.0 -hitin perusteella en näin huippua odottanut. Liekö tuo Phrenology muutenkaan kovin hyvä?
SPEDELOIKKA!
Linda
20.01.2008 19:10:00 (muokattu 20.01.2008 19:10:28)
Things Fall Apart tarttui Anttilasta mukaan kun halvalla sai. Ja hitto kun on loistavaa kamaa!
Aiemmin kuullun Seed 2.0 -hitin perusteella en näin huippua odottanut. Liekö tuo Phrenology muutenkaan kovin hyvä?

Mun mielestä Phrenology on ehdottomasti huonointa Rootsia. Game Theory on sen sijaan ilmestymisestään asti tahdittanut mun elämääni, aivan saatanan kova albumi johon ei vaan osaa kyllästyä. The Tipping Point on myös tutustumisen arvoinen levy.

ED: Anteeksi tuosta voimasanasta tuolla. :)
Miten tässä vielä käy? (sekavuuden multihuipentuma 19.11. 2007)
"Beibe, jos en ole täysin väärässä, sanoisin että olet hienosti oikeassa." -Ammattilainen NGO:n patiolla
mokkasiini
17.02.2008 15:44:33
Wow. Taidan olla ainoa, jonka mielestä Phrenology on se the thing. Johtunee siitä, että oma Roots diggailu alkoi juuri kyseisestä levystä. Seuraavana ehkäpä Things Fall Apart ja Do You Want More. Tuli aika monta kertaa vedettyä kyseiset levyt läpi Rootsin keikan jälkeen automatkalla Porista Vantaalle..
miscage
23.02.2008 17:29:21
Juuri hommasin tuon Game Theoryn ja ihan uskomattoman kova levy. Kaikki on täydellistä. Pakko hommata vielä nuo DYWM ja Things...kun niitä niin kovasti kehutaan. Kyllä kolahti, varmaan eniten kolahtanut hoppilevy koskaan.
Maailmassa on paljon hyviä syitä käyttää vahvoja huumeita itsetuhoisesti.
Jaska
03.03.2008 00:20:34
Uusi levy - Rising Down - on muuten ilmestymässä tuossa huhtikuun puolella.
HaloOfFlies
03.03.2008 14:44:04 (muokattu 03.03.2008 14:44:15)

Mun mielestä Phrenology on ehdottomasti huonointa Rootsia. Game Theory on sen sijaan ilmestymisestään asti tahdittanut mun elämääni, aivan saatanan kova albumi johon ei vaan osaa kyllästyä. The Tipping Point on myös tutustumisen arvoinen levy.

ED: Anteeksi tuosta voimasanasta tuolla. :)

Juu. Phrenologyllä on kyllä The Seed, mutta muuten levy ei kauheasti iske.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
slowdive
08.03.2008 23:07:32
Uusi levy - Rising Down - on muuten ilmestymässä tuossa huhtikuun puolella.

Videotakin olisi nyt nähtävillä:
http://www.youtube.com/watch?v=ouT6rgxP8yE

Taattua tavaraahan tuo taas on.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
fiftie
12.03.2008 22:35:42
Soittaakos nä rummuilla biitit levylle, vai vaan livenä?
Gandhi
13.03.2008 07:15:26

Vaihtelee biiseittäin/levyittäin. Aika paljon käyttävät ihan oikeita rumpuja ja bassoja ainakin.
ruuhkis
26.03.2008 12:12:58

Vaihtelee biiseittäin/levyittäin. Aika paljon käyttävät ihan oikeita rumpuja ja bassoja ainakin.

Muistelisin lukeneeni haastattelun hra Thompsonilta joka sanoi, että biitti tulee aina hänen soittamana rummuilla...Eli ei rumpukoneita/rummukaisia levyltä.

Olisin sen haastattelun urlin pastennut mutta en nyt kuollaksenikaan löydä sitä :(
Gandhi
26.03.2008 15:02:07
Muistelisin lukeneeni haastattelun hra Thompsonilta joka sanoi, että biitti tulee aina hänen soittamana rummuilla...Eli ei rumpukoneita/rummukaisia levyltä.

Joo, saattaapi olla. Tosin sitten on kyseessä myös sähkörummut välillä tai jotkut padihakkaimet, sillä sen verran erikoista soundia joissain biiseissä kumahtelee.
Linnunlaulupuu
26.03.2008 21:00:59
Joo, saattaapi olla. Tosin sitten on kyseessä myös sähkörummut välillä tai jotkut padihakkaimet, sillä sen verran erikoista soundia joissain biiseissä kumahtelee.

Thompsonhan on tunnettu soundiviilailija ja -kokeilija, joten ihan akustisilla on kaikki saatu aikaan.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Jaska
06.04.2008 23:24:35

Kuten Linnun "Laulu" Puu jo totesikin niin soundia väännetään lasin molemmin puolin. Erilaiset virvelit, mikitykset, sanomalehteä haikkojen välissä, dempparit, kapulat ynm.
Gandhi
07.04.2008 09:52:59
Alright, I stand corrected. Joka tapauksessa Things Fall Apart oma suosikki.
Youni
16.04.2008 11:42:17
Kirjastosta lainasin Phrenologyn ja Game Theoryn jonkin aikaa sitten. Toki Game Theory on paljon kovempi levy. ?uestloven soitto uppoaa kyllä rumpaliin täysillä. :D Pitääpä ostaa noita vanhempiakin, kun täällä niin kehutaan.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Linda
05.05.2008 13:10:17
Jokos väki on käyny käsiksi Rising Downiin? Mulle toimii suorastaan elektrosti pörisevät soundit aika hyvin. Erittäin taattua kamaa, joskaan muutaman kuuntelun perusteella ei nouse ihan aiempien mestariteoksien tasolle. Birthday Girl -jollotus on mielestäni ihan turha.
Miten tässä vielä käy?
"Kävin kerran Rovaniemellä ja sanon minä, ja sanoin veljellekki että perkele, ihan sama ookko selevinpäin vai kännisä, niin aina sama juttu" -eräs spuge
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)