Aihe: Mitä huomioida tietokoneessa?
1 2
Wk
02.05.2008 23:09:21
Jees, tarpeeksi huonon virtalähteen kun hommaa niin vaarassa on kaikki komponentit. Macron-merkkiä nyt ei ainakaan omasta puolestani suosittele.
Värinä
03.05.2008 11:35:13 (muokattu 03.05.2008 11:37:01)
Jos joku kotona jotain paria raitaa harrastuksekseen äänittelee niin SE ON AIVAN SAMA MILLÄ KONEELLA SEN TEKEE! Minkä tahansa nykyaikaisen koneen ominaisuudet riittävät harrastajatason audiokäyttöön - kunhan hommaa koneen kaveriksi musiikkikäyttöön tarkoitetun äänikortin.

Mäkki tai PC, ihan sama, paitsi että mäkit ovat aika mukavan korkealle hinnoiteltuja.

Juu en ollenkaan epäile, etteikö millä tahansa modernilla PC läppärillä tekisi ihan samoja juttuja kuin MacBookilla, mutta halvemmat Acerit ja Fujitsut eivät vaan rakenteen laadussa pääse MacBookkien tasolle. Itselleni kannettavan idea on siinä, että sen voi ottaa mukaan kun haluaa. MacBook on pieni ja kevyt ja rakenteeltaan jämäkkä. Lisäksi konetta esim pöydältä toiselle siirtäessä on tärkeää, ettei vaikkapa levykelkka aukea kesken kaiken tai ettei virtajohto nykäise konetta käsistä. Monissa halvoissa läppäreissä olen myös huomannut, että näytöt heiluvat hieman niitä liikuteltaessa. Nämä kaikki ovat sellaisia seikkoja, jotka eivät vaikuta millään tavalla siihen, miten kone vaikkapa Cubasea pyörittää, mutta vaikuttavat käyttömukavuuteen. Kun työ on sujuvaa ajatuskin lentää paremmin ja korkeammalle. Mulla ainakin.

Ja mitä noihin hintoihin tulee niin ainakin sillon kun omaa MacBookkiani olin hommaamassa, katselin myöskin Sonyn hintoja ja ihan yhtä kalliita nekin oli. Monet kalliimpiakin.

Mulle ei siis ainakaan ole aivan sama onko alla PC vai Macci. Mutta ei se mitään jos joku muu tykkää PCstä. Ei kai tästä Mac/PC erottelusta ikinä valmista tule.
Someone once said that life's like a cow, but I don't know how...
Antti1
05.05.2008 18:57:08
Virtalähde kannattaa mitoittaa vähintään muutaman kymmenen prosenttia tehokkaammaksi, kuin suurin kulutus. Isompikin marginaali on vain hyväksi.

Ja virtalähdettä ei kannata mitoittaa pelkkien wattien perusteella, vaan niitä ampeereitakin on syytä kurkistaa.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
aarp
17.07.2008 01:45:38
aarp
17.07.2008 01:45:38
insight
14.08.2008 13:05:04 (muokattu 14.08.2008 13:07:18)
Mun mielestä tietokoneessa kannattaa ennenkaikkea huomioida omat tarpeet ja mieltymykset. Kone palvelee ihmistä, ei päinvastoin.

Itselläni on 3 PC:tä (2 pöytäkonetta ja läppäri) sekä 1 Mac. Molemmissa on puolensa.

Macin ostin musahommia varten ja kriteereinä pidin tehokasta prossua (2,4GHz) ja riittävää muistia (4GB) sekä liitäntöjä, jotka ovat kaikki käytössä; hiiri on BlueTooth, midikiipparit menee USB:iin sekä ulkoinen kovalevy. FireWireen menee ulkoinen äänikortti (Apogee Duet). DVI-liitännässä on kiinni 20-tuumainen NEC, joka on aika must!

Pelaamiseen mulla on pöytäkone (E8500@4GHz, 4GB RAM, HD 4870 Crossfire, 64-bit Vista, WD 320AAKS+Samsung T166 320GB)

Surffailuun alakerrassa Acerin läppäri hyvillä liitännöillä.

Neljäs, joka pöytäkone, on mummolassa.

Totta on, että ei se Macin rauta sinänsä sen kummempaa ole, eikä etenkään omaa.

Mä en tiedä mikä piirisarja Macbookissa on, mutta veikkaisin G45:sta - siis sitä mobiiliversiota.

Joo ja toi laadukas sekä riittävä virtalähde on tärkeä alkupään lenkki. Jos se ei toimi, systeemi on helpommin epävakaa ja pahimmassa tapauksessa voi hajotessaan rikkoa koneen muitakin osia. Toi ylimitoitus on ihan järkevää, etenkin melua ajatellen. Kilowatin järkäleitä tuskin sentään tarvitaan =)
Can you feel the atmosphere
masterhat
14.08.2008 14:45:53
ja läppärit kannatttaa pistää maadoittamattomaan pistorasiaan, jahka niissä on maadoitettu pistoke. "Nimin. kokemusta on..."
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)