Tänään on vappu, joten laitan itseni likoon, mutta en simaan, enkä alkomaholiin, vaan keskusteluun. Voiko kännissä kirjoittaa runoja tai laulunsanoja. Sulussa teksti jonka olin kirjoittanut viimeviikonloppuna, ja lähettänyt sen muutamille ystäville, ja kirjoitin myös nuo sanat aamuyöstä. Seuraavana päivänä katsoin vähän arkaillen, mitä oli kirjoittanut. Otan alkoa harvoin, ja mielipiteeni on: Selvin päin kuitenkin ajatukset ovat kaikista kirkkaimmat, ainakin minulla. Aamulla syntyvät tekstit parhaiten. Yhden muutoksen aikakin nyt tekstiin lopussa olevan toisen karttuu sanan tilalle laittaisin tarttuu) (Tulin kotiin klo 3.00, kirjoitin tämän. Ensimmäinen tekstini alkoholin vaikutuksessa kirjoitettu. Kaksi kertaa on tullut otettua alkoa tänä vuonna. Huomenna, tai joskus korjaan tekstin, jos niin tunnen. )
AITO SATU mun alla on nurmea leijonan turkkia mä yritän kurkkia kohti tähtiä kymmenen sakaraa mä hivelen sun pakaraa sä oot, sä oot aito ihminen siks mä kerron sulle sadun mä puhun totta rakas ja kadun kun oot niin kaunis mä pelkään, jotta joudun yön selkään sinne pakenee arat miehet sä lienet aito ihminen mä itken sun syliin ikävän riittävän mä luulen tunteen kun teen kirjaimia sun selkään mä en enää pelkää sä tiedät mistä puhuu suu yö yöhän rakastuu mun kiintymys sinuun karttuu yö yöhön rakastuu mun kiintymys sinuun karttuu -mr- |
Sujuva ja hauskasti sisäsointuinen biisi - vai mitä olivatkaan nimeltään noi riimit rivin tai säkeistön sisällä? Ne kuulostavat hauskoilta, mutta teknisesti kyllä jäin miettimään sitä, että nuo riimit - mitä siis lienevätkään nimeltään - sijaitsevat aina eri paikoissa eli eivät muodosta mitään selkeää riimikaavaa. Sävellettävyyden kannalta kuvittelisin, että säännönmukaisuus olis hyvä juttu. Tosin tavuja ja painotuksia en tsekannut eli saattaahan säännönmukaisuus sieltä päästä lähteä. Tai sit pitää säveltäjän vähän osata säveltää. Kirjoittaa himpin yhden kaljan jälkeen. Lehmä on turvallinen valinta. |
Joo tää teksti pitää joskus entrata jotenkin. Pelkkää tajunnanvirtaa, ja taisi minussa olla silloin yöllä liikaa vääränlaista virtaa. Mutta jännä, mistä aihe voi lähteä liikkeelle. Kun lähdin illalla kotoa ja kävelin nurmen poikki. Oli siinä kellertäviä ruoholämpäreitä kuin pala leijonan turkkia. Ajattelin, että tuota käytän jokus runossani, mutta käytin sen jo aamuyöstä näihin "laulunsanoihin". |
Ympäri juovuksissa on tullut sekä äänitettyä biisejä, sekä tehtyä sanoituksia. Ongelma mikä siinä yleensä syntyy, on vain se, ettei niitä sanoja pysty laittamaan paperille ylös. Jos nyt tuota tekstiä pitää arvioida, niin eihän siinä ollut yhtikäs mitään. Kivoja sanoja paikoitellen, mutta niin. Voipi riippua paljolti ihmisestä pystyykö humalassa tekemään biisejä. Taikka soittamaan, taikka laulamaan.... And rämina goe's on... r0k r0k. "Nazi punks fuck off" |