Aihe: Kitaraa ostamassa hintaan 0-550e
1 2
vaasankitaristi
03.05.2008 21:58:31
Eli olisi tarkoituksena ostaa uusi kitara, kun alkaa tuo Alliance strato kyrsiä.

"Vähittäis vaatimukset kitaralta":

-mahonki runko (leppää voin harkita)
-kaula mahonki, tai vaahtera
-otelauta ebony tai ruusupuu.
-mikit mielellään EMG (ei HZ) ehdottakaa muitakin LAATU mikkejä.
-set neck, set thru, tai neck thru body. (ei pultti)
-ei mitään lisenssi tallaa
-kitaralla soittaisin pää asiassa *yllätys* heviä.
-hinta 0-550e
- malli: erityisesti pidän les pauleista, explorereista, RR mallisista tai ns."terävä kärkisistä v kitaroista, stratoista joissa on terävät kärjet esim: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg350_ex_bk.htm

mallit joita en tälläkertaa hyväksy: SG, Tele, Flying V, Firebird, ESP F sarja, BC rich tuotanto (paitsi: http://www.thomann.de/fi/bc_rich_nj_warlock_deluxe.htm).

Toivottavasti artikkelini oli edes vähän asiallinen.
Antti1
03.05.2008 22:02:05
"Vähittäis vaatimukset kitaralta"

Heh... Sä tässä niinku rajasit vaihtoehdot 20000 joukosta 10000 kitaraan. Jesh. Mä suosittelen selailemaan Thomannia edestakas ja testailemaan mielenkiintoiselta vaikuttavia kitaroita.

Näihin on todella vaikea neuvoa yhtään mitään, koska sulla itselläs ei ole vielä näemmä kuitenkaan minkäänlaista mielikuvaa haluamastasi kitarasta. Sori, jos nyt vaikutan tylsältä, mutta niin mä sen vain näen.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
vaasankitaristi
03.05.2008 22:06:24
Heh... Sä tässä niinku rajasit vaihtoehdot 20000 joukosta 10000 kitaraan. Jesh. Mä suosittelen selailemaan Thomannia edestakas ja testailemaan mielenkiintoiselta vaikuttavia kitaroita.

Näihin on todella vaikea neuvoa yhtään mitään, koska sulla itselläs ei ole vielä näemmä kuitenkaan minkäänlaista mielikuvaa haluamastasi kitarasta. Sori, jos nyt vaikutan tylsältä, mutta niin mä sen vain näen.

etsinyt olen ja kytännyt sivuja jo pari viikkoa, mutta mitään täydellistä en löytänyt.
kiikarissani oli hetki sitten epiphonen uudet kitarat, mutta niistäkin on jäljellä enään se rumin ja iljettävin punainen futura. thomannille vissin tulee jossain vaiheessa sitä hienompaa mustaa futuraa hintaan 515e, että pitää kattoa.
Antti1
03.05.2008 22:08:42
Eihän sun kannata missään nimessä Thomannin ehdoilla edetä hankinnassa! Valkkaat sen, joka miellyttää ja ostat sen sieltä, mistä sitä saa.

Mä kehottaisin vielä lyömään jäitä hattuun ja miettimään pidemmän kaavan kautta näitä hankintoja. Puhutaan kuitenkin sen hintaluokan soittimesta, että olisi kiva tehdä onnistunut ostopäätös. Käytettyjäkään ei kannata missään nimessä unohtaa ja noi mikit on helppo vaihtaa mihin tahansa keppiin.
vaasankitaristi
03.05.2008 22:10:09
etsinyt olen ja kytännyt sivuja jo pari viikkoa, mutta mitään täydellistä en löytänyt.
kiikarissani oli hetki sitten epiphonen uudet kitarat, mutta niistäkin on jäljellä enään se rumin ja iljettävin punainen futura. thomannille vissin tulee jossain vaiheessa sitä hienompaa mustaa futuraa hintaan 515e, että pitää kattoa.

onko muuten ibanezin v7 ja v8 mikit minkä laisia? Ainakin sonata arctican Jani liimatainen soitti sellaisilla.
Antti1
03.05.2008 22:15:08
onko muuten ibanezin v7 ja v8 mikit minkä laisia?

Mun mielestä aika mitäänsanomattomia perusmikkejä ja vastaavia löytyy lähes mistä vain. Kyllä niillä soittaa sen, minkä tarpeen on. Jos taas on muuten signaaliketju kunnossa, niin kyllähän nää ainakin multa lähtis välittömästi vaihtoon.
ravensoul
03.05.2008 22:16:41
onko muuten ibanezin v7 ja v8 mikit minkä laisia? Ainakin sonata arctican Jani liimatainen soitti sellaisilla.

Eivät kummoisia. Vaihdoin tuollaiset halpis-Ibanezin vakiomikkien tilalle, kun halvalla sai. Kyllähän tuo parani sen muutaman kympin edestä mitä siihen keppiin viitsi satsata mutta ei halvoilta kannata kalliin soundia odottaa.
Sam Hotman
03.05.2008 22:20:52
Tuo sun linkittämä BC Richi täyttää kaikki haluamasi speksit :)
''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder
Dropped C
03.05.2008 23:20:04 (muokattu 03.05.2008 23:22:52)
No tollasii sitten, jokainen speksi täyttyy. Siis jos ei tarvi väkisin olla floikallinen:

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … QAAAEVsBtWf70R&JumpTo=OfferList

http://www.musicstore.de/is-bin/INT … ;ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

EMG:llinen kalliimpi. Mutta voin taata että nuo Dirty Fingers mikit ovat paremmat hevin soittoon kuin EMG Hz:t. Aktiiiveihin, mitkä tuossa toisessa siis ovat en nyt osaa verrata.
KUNU
03.05.2008 23:27:19 (muokattu 03.05.2008 23:28:15)
Mitä vikaa pulttikaulaisessa on? Aika moni kovan luokan kepittäjistä soittaa pulttikaulaisessa(Petrucci, Vai, Satriani, Liimatainen, Gilbert...). Ei se sen kummempi ole kuin liimakaulakaan, ja tuolla hinnalla nyt ei läpikaulan rungolla varustettua kitaraa oikein saa.

Liimatainen soitti tosiaanki nuilla V8 ja V7 mikeillä jollaki videolla, muistaakseni levyillä kyseinen äijä soitti Dimarzion mikeillä, tais olla tyyliin Air Notron ja Steves Special, korjatkaa jos olen väärässä. (EDIT: Ehkä kannattais lukea muiden kirjoitukset ensin)

Itellä on kyllä kokemusta nuista kyseisistä mikeistä ja en voi haukkua paskoiksi, mutta eivät nuo ole parasta mahdollista mallia. Kaulassa tuo V7 toimi ihan kohtuudella, V8 talla oli mulle ainaki liian kesy ja basson toisto meni aika heikoksi.

Enemmänkin panostaisin sinuna siihen että kitara on hyvä soittaa, koska mikit voi uusia myöhemmin kun(jos) on tarvetta sille. Kuitenki itse pidän H-H mikitystä tärkeänä, en vain voi toimia yksikelaisten kanssa, eivät sovi mulle.

Ite kattoisin jotaki Ltd400 sarjan kitaraa käytettynä, toimivat oikeastikki ihan hyvin vaikka tuo ltd-kammo monella onkin. Tai sitten jos nui Ibanezit tuntuvat hyvältä niin käytettynä niitä saa myös edullisesti.
Krice
04.05.2008 09:50:57

thomannille vissin tulee jossain vaiheessa sitä hienompaa mustaa futuraa hintaan 515e, että pitää kattoa.

Siinähän se varmaan onkin. Hankala löytää noiden speksien mukaista keppiä 550 eurolla. Hintaluokan pitäisi olla enemmänkin jossain 800€:n paikkeilla ja siitä ylöspäin.
Myrkrid
04.05.2008 10:34:14
Hankala löytää noiden speksien mukaista keppiä 550 eurolla. Hintaluokan pitäisi olla enemmänkin jossain 800€:n paikkeilla ja siitä ylöspäin.

Nimenomaan. Jos meinaa samaan pakettiin saada läpirungon kaulan, OFR tai hyvän lisenssi-tallan (kuten esim. Ibanezin Lo-Pro / Edge Pro), laatumikit ja mahonkirungon, niin aika hiljaista voi olla. Parit kitarat saattaa tuohonkin hintaan lähteä, esim. BC Richin mallit. Kuten jo aikaisemmin taidettiinkin mainita, ei ne mikit tosiaan ole mikään este kitaran ostolle, jos se muuten istuu käteen ja tykkää soitella. Nehän on helppo vaihtaa jälkikäteen.

Suosittelisin kattelemaan Mnetin Toria, löytää laatukeppejä järkihintaan. Jos kerta haluaa noilla spekseillä olevan kitaran tuohon hintaan, on käytetyn ostaminen hyvä vaihtoehto.
"Let the lager decide what is wrong, what is right."
StJerky
04.05.2008 10:52:56
Suosittelisin kattelemaan Mnetin Toria, löytää laatukeppejä järkihintaan. Jos kerta haluaa noilla spekseillä olevan kitaran tuohon hintaan, on käytetyn ostaminen hyvä vaihtoehto.

Samaa mieltä. Myös musiikkiliikkeissä vielä joskus liikkuu käytettyjä (vaikkakin murto-osa siitä mitä parikymmentä vuotta sitten).
lavaamo
04.05.2008 11:53:53
Iban VBT700 täyttäis speksit (kelluvaa tallaa en vaatimuslistassa nähnyt). Näyttää kuitenkin siltä että ovat juuri t-kaupastakin loppuneet.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
munkero
04.05.2008 14:05:09

Komppaan! Ja heti perään on kuitenkin sanottava että käytettyjen kanssa kannattaa olla hieman varuillaan ja aina kun mahdollista niin kaupat kannattaa suorittaa kasvotusten. Ja kun haettiin ehdotuksia kitaraksi, niin osta vaikka tuo mun Ibanez torilta...
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista...
vaasankitaristi
04.05.2008 17:06:58
Taas tuli uusi ongelma, eli hirveä GAS iski RR-mallisiin kitaroihin, eli sellainen on pakko saada, ja ongelmana on, että monet niistä ovat pulttikaulaisia. eli jos soittaa ylimmillä nauhoilla, niin onko se "liitoskohta" missä pultit ovat epämukavampi, kuin set neckissä tai neck thrussa? ovatko Jacksonin RR3 mallit minkä laatuisia esim. http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_randy_rhodes.htm
KUNU
04.05.2008 17:11:42
Taas tuli uusi ongelma, eli hirveä GAS iski RR-mallisiin kitaroihin, eli sellainen on pakko saada, ja ongelmana on, että monet niistä ovat pulttikaulaisia. eli jos soittaa ylimmillä nauhoilla, niin onko se "liitoskohta" missä pultit ovat epämukavampi, kuin set neckissä tai neck thrussa? ovatko Jacksonin RR3 mallit minkä laatuisia esim. http://www.thomann.de/fi/jackson_rr3_randy_rhodes.htm

Ei se pulttikaula oli vaikeasoittoinen, kuten jo tuossa kerroin niin Vai, Petrucci ja pitkä lista kovia soittajia soittavat samalla kaulaliitoksella.
Pulttikaulaisessa sustaini yleensä on hieman lyhyempi kuin kaulaläpirungon kitaroissa, mutta ei minua ole koskaan se haitannut. Hyvin tehty pulttikaulainen ei mielestäni häviä yhtään kaula lläpirungon kitaralle. Ja jos pulttikaulaisessa kaula katkeaa niin sen voi aina vaihtaa.

Osta pois vain, ihan kelpa soitin tuohon hintaa ja kun kerran RR mallin on hakusessa.
vaasankitaristi
04.05.2008 17:17:55
mites sit floikka? onko kellään tietoa vireen pitävyydestä?
PS.
en sitä floydia paljon tarvikkaan, joten voihan sen tallan blokatakkin, jos ei meinaa vire pysyä, että eipä sekään haittaa.
KUNU
04.05.2008 18:00:28
mites sit floikka? onko kellään tietoa vireen pitävyydestä?
PS.
en sitä floydia paljon tarvikkaan, joten voihan sen tallan blokatakkin, jos ei meinaa vire pysyä, että eipä sekään haittaa.

Voin luvata että saat kyllä kikkailla tuon tallan kans, mutta niinhän kaikkien. Älä odota mitään maailmaan mullistavaa vireen pitoa.

http://www.musik-produktiv.co.uk/ltd-by-esp-v-serie-v-200-bk.aspx tuossa on kiinteä talla, jos tuo floikka ei iske.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)