Teh Masa 20.04.2008 12:56:46 | |
---|
Tein tossa yhden kosketinjutun yhteen biisiini. No. Se kuulostaa ihan kivalta ja on hyvä. Sit kun mä heitin se tuohon raituriin, niin mä huomasin että sen aalto menee tuolla tavoin oudosti, eikä voluumimittari näytä mitään kun sitä soittaa. Mistä toi johtuu? Mä tiedän säätäneeni erästä nipukkaa josta se voisi johtua, mutta jos se kerran kuuluu kuulokkeista jopa erittäin hyvin, niin miksei sitä sitten näe palkkina master -mittarissa? http://img237.imageshack.us/img237/2102/hhao9.png Mitään ongelmaahan tämä ei teetä, mutta ihan uteliaisuudesta kiinnostaisi tietää. |
Juho L 25.04.2008 00:01:40 | |
---|
Jos nyt käsitin oikein tuon, niin tuossa on positiivinen osa leikkautunut pois? Jotkut vahvasti filtteröidyt aallot näyttävät etäisesti "aidosti negatiivisilta". Mitä tuon pitäisi olla? Jotain synajuttua, pianoa vai mitä? |
Teh Masa 02.05.2008 16:55:47 | |
---|
Miten niin "pitäisi olla"? :) Sehän on synaa, muokattu stringisaundi. Mutta se mua kiinnostaa, että miten tommonen juttu voi olla "aidosti negatiivinen" ja silti kuulua kuulokkeista hyvin normaalisti. No joo. Ihan ufoa. Miten vaan. |
Juho L 02.05.2008 21:11:03 | |
---|
Mutta se mua kiinnostaa, että miten tommonen juttu voi olla "aidosti negatiivinen" ja silti kuulua kuulokkeista hyvin normaalisti. Siihen kuulumiseen riittää vain se, että siellä on vaihtelevaa signaalia. Sillä ei ole mitään väliä miten iso osa siitä signaalista on positiivista ja mikä osa negatiivista. Kyllä sitä mekkalaa saa narulle, vaikka sisään menisi tolkuttomat DC:t itse varsinaisen signaalin kanssa. Se vain ei ole kovin toivottavaa. Tuossa synastringsissä on varmaankin viljalti HP-filtteriä, mikä muokkaa sitä signaalia tuohon kuvan suuntaan. Ei mitään kummallista ole siis tapahtunut. |
Kiitos kun jaoit tietosi asiasta. Vielä yksi jatkokysymys kuitenkin. Miten tuo HP-filtteri, mitä käytin, muuttaa tuota saundia? Tekeekö se jonkun selvän efektin? En koittanut kaiketi saundia lainkaan, ennen kun väänsin sitä nuppia. EDIT: Huomasin kanssa sellasen jutun, että jos koitan jotenkin kompressoida ja buustata tota saundia, siitä jää osa äänistä pois. Tämä johtuu vai tuosta filtteröinnistä ja siitä että ääni on negatiivinen? |
Juho L 04.05.2008 22:56:26 | |
---|
Vielä yksi jatkokysymys kuitenkin. Miten tuo HP-filtteri, mitä käytin, muuttaa tuota saundia? Tekeekö se jonkun selvän efektin? En koittanut kaiketi saundia lainkaan, ennen kun väänsin sitä nuppia. Yksinkertaistetusti: High Pass, eli ylipäästösuodin leikkaa valittua taajuutta pienemmät taajuudet pois. Filtterin resonanssilla saadaan aikaiseksi resonanssipiste filtterin leikkaustaajuuteen, jolloin taajuusvasteeseen tulee koroste-"kyttyrä". EDIT: Huomasin kanssa sellasen jutun, että jos koitan jotenkin kompressoida ja buustata tota saundia, siitä jää osa äänistä pois. Tämä johtuu vai tuosta filtteröinnistä ja siitä että ääni on negatiivinen? Ei kompressorin pitäisi kyllä noin vaikuttaa, ellet siinä sitten ole samassa jotain noise gatea, mikä haistelee vain positiivista puolijaksoa. |
Teh Masa 05.05.2008 15:22:00 | |
---|
Kiitos vielä kerran. |