Aihe: Sivuhaara keikkaliksoihin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Timi
01.05.2008 18:21:27
Ei mun mielestä sutikomppi mittään kääntäny.Må vastasin siihen ja Jussi kommentoi sillee ,et mä en ymmärtänyt.Ei tää ny vaikeaa ole.Paitsi joskus.Slot Guld 5,9%
Kylmän viileesti!
R.Syke
01.05.2008 18:43:23 (muokattu 01.05.2008 18:43:42)
Mä kanssa putosin kärryiltä. Ensin sanotaan, että turhaa on edes yrittää mitään, kun yleisö on sellaista että syntikankin soundit menee läpi. Sitten hetken päästä jo painotetaan sitä, että pitää ymmärtää kuka sen soittajan palkan oikeasti maksaa. Onks siinä nyt mitään logiikkaa...?

Yritä ymmärtää. Jos pitäs vielä pääosa palkkaa saada tosta humpasta, niin...Onneks ei. Kaikenlaista.

Eikös ne järkkärit yleensä palkan maksa?
isojussi
01.05.2008 18:47:31
...Eikös ne järkkärit yleensä palkan maksa?

Kenen rahalla?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
R.Syke
01.05.2008 18:49:33 (muokattu 01.05.2008 18:50:23)
Kenen rahalla?

Eurohumpasta euroilla ja skandinaviskahumpasta kruunuilla.

Ja yksityiset virmat panee ne verovähennyksiin.
Timi
01.05.2008 19:39:28
Kenen rahalla?

Ei sen väliä.Raha ei haise.Paitsi vissiin jossain kokaiini jutuissa?Kelpais kumminkin mulle!
Kylmän viileesti!
Juupe
01.05.2008 22:07:44
Just! Monen on vaikea hyväksyä heikkouksiaan, tai jopa nauraa itselleen, jos
ei taitu.Jokaiselle löytyy voittaja.Useimmiten se on musiikki joka on se vaikein
instrumentti.Siltikään en löydä pullistelemisen arvoista siinä että esim. basisti
soitti väärin, mutta ykkösenä lähdettiin niinku Jake sanois!
Koko tangon soiton voi unohtaa, jos ei komppi lue lappua piste

Et näköjään ymmärtänyt vähääkään, mitä yritin sanoa.

Soitin tanssiorkestereissa tangoa varmaan 25 vuotta, ennenkuin laitettiin ensimmäinen lappu eteen. Hyvin näytti turakaisilta tanssiminen sujuvan ennen sitäkin, ja kehujakin tuli. Biisit voi opetella muutenkin, kuin lappuja tuijottamalla. Tai ehkä ei sitten kaikilta onnistu? Luen kyllä lappua tarvittaessa.
jape2
01.05.2008 22:11:08
Et näköjään ymmärtänyt vähääkään, mitä yritin sanoa.

Soitin tanssiorkestereissa tangoa varmaan 25 vuotta, ennenkuin laitettiin ensimmäinen lappu eteen. Hyvin näytti turakaisilta tanssiminen sujuvan ennen sitäkin, ja kehujakin tuli. Biisit voi opetella muutenkin, kuin lappuja tuijottamalla. Tai ehkä ei sitten kaikilta onnistu? Luen kyllä lappua tarvittaessa.

Ymmärsin tarpeeksi.
Juupe
01.05.2008 22:14:41
Mä kanssa putosin kärryiltä. Ensin sanotaan, että turhaa on edes yrittää mitään, kun yleisö on sellaista että syntikankin soundit menee läpi. Sitten hetken päästä jo painotetaan sitä, että pitää ymmärtää kuka sen soittajan palkan oikeasti maksaa. Onks siinä nyt mitään logiikkaa...?

En minä ainakaan sanonut, että on turha yrittää mitään. Tanssimusiikissa kannattaa minusta yrittää tehdä hyvin niitä asioita, jotka on tanssijalle tärkeitä. Ei ole helppoa sekään.
rintapek
01.05.2008 22:39:01

Tanssimusiikissa kannattaa minusta yrittää tehdä hyvin niitä asioita, jotka on tanssijalle tärkeitä. Ei ole helppoa sekään.

Jos ny soittotouhuissa jokin on helppoa, niin kaikki vinkit on tervetulleita.
En noista genreistä sitten tiedä... parikytä vuotta sitten menin laulajaksi haitaripartioon. Kymmenen vuotta sitten kasattiin proggis, joka on sit cover- rock, tai bailubändi. Tanssimusaahan ei tietenkään soiteta... mut kuin ollakaan, niin ko me soitamme, niin yleisö tuppaa pomppimaan jokseenkin tahdissa lattialla. Kutsuu sitä ny millä nimellä tahansa, niin tanssimusaa se semmoinen on.

Liksasivuraidehan tää on, niin harrastepohjalta ko vetää, niin ei se ny aina ole niin rahasta kiinni. Keikat sitten luonnostaan taksoittuu sen mukaan, että jos niitä alkaa tulla liikaa, niin taksa on liian pieni. En ny usko, että olisimme pahimpia hinnanpolkijoita, ko ei nuo kamat ole pitkään aikaan minnekään liikahtaneet ihan kolikoilla. Keikkamäärät ja etenkin ne keikat on semmottia, että eipä noita ammattiväen luulisi kadehtivan. Hyvähän se on, ko joku noitakin hoitaa.
One kind of music only - the good kind
baron
01.05.2008 22:55:43 (muokattu 01.05.2008 22:56:30)

Me ollaan päästy joittenkin yritysten vakkaribändiksi syrjäyttämällä probändi. Eikä hintaa polkemalla.
Joskus niin pienestä asiasta ollut kiinni, että meillä on vola paremmin kohdallaan kuin sillä nimekkäällä probändillä.
Joskus vain niin, että meidän ohjelmisto on tilaajan mielestä paremmin heidän tilaisuuksiinsa sopiva.

Mun mielestä jos tollaisilla perusteilla probändi saa fudat, niin sen kuuluukin saada, oppikoot duuninsa!
rintapek
01.05.2008 23:05:44

Joskus niin pienestä asiasta ollut kiinni, että meillä on vola paremmin kohdallaan !

Ei toi edes ole mikään pieni asia. Monta keikkaa on munkin bändi saanut ihan sillä, että emme luukuta yleisöä lähimmästä aukosta ulos.
Juupe
01.05.2008 23:50:50
Ymmärsin tarpeeksi.

Noinkohan? Poimit yhden epäolennaisen asian. Basisti soitti väärin. Se ei todellakaan ollut pointtini, eikä mikään ylpeilyn aihe.

Kerronpa toisen esimerkin. Samaiselle lotto-basistille sattui kerran Sillankorvassa tavallista huonompi ilta (hyviäkin iltoja oli). Tanssijoita salin täydeltä, vitutti ja hävetti. Tauoilla tanssitin erästä neitoa, joka sanoi tehneensä sanoituksia yhdelle säveltäjälle, ja soittavansa pianoa. Keskimääräistä paremmin musiikkia ymmärtävä henkilö siis, olettaisin. Valittelin hänelle huonoa fiilistä, kun basisti soittelee jatkuvasti mitä sattuu. Tähän neito vastasi, ettei hän ole sellaista huomioinut, ja että hyvältä kuullostaa. Siispä, mikä onkaan tanssiorkesterin soitossa tärkeää tanssijan näkökulmasta? Ymmärsikö kukaan?
Juupe
02.05.2008 00:56:15
Kymmenen vuotta sitten kasattiin proggis, joka on sit cover- rock, tai bailubändi. Tanssimusaahan ei tietenkään soiteta... mut kuin ollakaan, niin ko me soitamme, niin yleisö tuppaa pomppimaan jokseenkin tahdissa lattialla. Kutsuu sitä ny millä nimellä tahansa, niin tanssimusaa se semmoinen on.

Bilemusan tahtiin joratessa ei ehkä tarvitse tanssikuvioihin kovin paljon keskittyä. Pystyy kuuntelemaaan tarkemmin bändin soittoa. Kai.
Tanssiihan ne baletissakin. Oisko sekin tätä samaa tanssimusiikkia?
jeppeq
02.05.2008 09:00:14
Keikkamäärät ja etenkin ne keikat on semmottia, että eipä noita ammattiväen luulisi kadehtivan. Hyvähän se on, ko joku noitakin hoitaa.

Ihan poimittuun kohtaan toteaisin, että kyllä ne kaikki keikat kiinnostaa soittajia, kunhan vaan olosuhteet ovat toimivat (esim. hinta, soittoaika jne.). On toki keikkoja (esim. häät) jotka eivät ole kaikilla suosiolista kärjessä. Näiden privat/julkinen keikkojen teossa ero tulee. Ymmärtääkseni ammatikseen soittava ei erottele työtilaisuuksia, vaan ottaa keikat mitkä tarjotaan.
rintapek
02.05.2008 22:16:02

On toki keikkoja (esim. häät) jotka eivät ole kaikilla suosiolista kärjessä. .
Jokseenkin tuommoisia tarkoitin.
rintapek
02.05.2008 22:26:03

Me ollaan päästy joittenkin yritysten vakkaribändiksi
Joskus niin pienestä asiasta ollut kiinni, että meillä on vola paremmin kohdallaan Joskus vain niin, että meidän ohjelmisto on tilaajan mielestä paremmin heidän tilaisuuksiinsa sopiva.

Sorry WW, mutta tuossa meikä kylä komppaa Barskaa ihan tuelta. Ei ole nimittäin kerta, eikä kaksi, etteikö olisi sattunut omallekin kohdalle.

Eipä noissa kyllä kysyjä ole tiennyt olemmeko amatöörejä vai ammattilaisia, eikä ole edes kysynyt bändini hintaa, mutta ohjelmisto ja volumepolitiikka on miellyttänyt ilahduttavana poikkeuksena. Useitakin kertoja.

Mitään listaa en ala laittamaan, mut luulisi, että ammattireiskoilta löytyisi monipuolisempaa ohjelmaa, ko meiltä. Luulisi, että ammattireiskat osaa vetää kohtuusaundein kohtuuvolumeilla paremmin ko me. Mut ihan samaan ilmiöön olen törmännyt, ko Barska. Aina näin ei ole.
WanhaWetäjä
03.05.2008 02:00:33

Jossakin vaiheessa huomasin, ettei suurimmalle osalle Suomalaisista ole väliä sillä soittaako bändi hyvin vai ei. Hyvällä tarkoitan orkesteria, jota me tänne kirjoittavat kuuntelemme nautinnolla. Kun menee kuppilaan, siellä voi törmätä bändiin, josta lähtee tunnistettava melodia ja jonkinlaista laulantaa. Näitä 100 eukan bändejä on paljon. Eli ihmisille ei niin ole väliä onko lauteilla neljä tai yksi mies.

Olet aika lailla asian ytimessä...

Jos tilaajat/suuri yleisö oikeesti ymmärtäisivät jotain soiton päälle niin suuri osa
bändeistä putois kartalta, jopa osa ammatilaisista.

30:n vuoden aikan olen ollut itse todistamassa/aiheuttamassa lukuisia tilanteita (joista en ole ylpeä) joissa esityksen taso ei ole ollut millään mittarilla mitaten edes välttävä, kuitenkaan KUKAAN ei ole tullut KOSKAAN wittuileen että olipas huono bändi tms!No, jottei mene valehteluksi, kerran yks paikallinen "soittaja"Porvoossa tuli sanoon että ootte falskein bändi pitkästä aikaa.No, hän oli aika lailla oikeassa, myönnetään.
Toiselta laidalta taas yks turakainen sanoi meille"hyvä kun lopetitte, ettehän te osaa edes soittaa!" kun vedettiin varsin hyvin treenattua ohjelmistoa yhessä solistikuviossa, paikallinen hanuripartio tyyliin "kautta rantain ja päin persettä" kuitenkin keräsi pojot!

Joissain kuvioissa on tuntunut siltä että mitä kauheempaa paskaa sitä parempi suksee, karrikoiden sanottuna.Lisää karrikoiden ; itseä hävettää aivan witusti mutta joku tulee kädestä pitäen kiittään "hyvää musiikkia soititte pojat"...eli mua ainakin hämmentää nämä ansiottomat aplodit...

Mitä tossa kohtaa pitäs sanoa???Mene korvalääkäriin tai jotain...

Se on sitten ihan eri juttu jos ei itse tajua/kuule että mennään metsään ja rajusti, näitähän riittää, valitettavasti.
yy kaa...mikä laatikko?
WanhaWetäjä
03.05.2008 02:37:38

Sorry WW, mutta tuossa meikä kylä komppaa Barskaa ihan tuelta. Ei ole nimittäin kerta, eikä kaksi, etteikö olisi sattunut omallekin kohdalle.

No joo, sä kärsit unettomuudesta, ehkä myös valveunista?

Eipä noissa kyllä kysyjä ole tiennyt olemmeko amatöörejä vai ammattilaisia, eikä ole edes kysynyt bändini hintaa, mutta ohjelmisto ja volumepolitiikka on miellyttänyt ilahduttavana poikkeuksena. Useitakin kertoja.

Kerro toki lisää, ja mielellään joku esimerkki elävästä elämästä, paskaa puhutaan netissa sujuvasti, mä olen kuitenkin realisti ja en usko mitään ennenkuin näen!

Mitään listaa en ala laittamaan, mut luulisi, että ammattireiskoilta löytyisi monipuolisempaa ohjelmaa, ko meiltä. Luulisi, että ammattireiskat osaa vetää kohtuusaundein kohtuuvolumeilla paremmin ko me. Mut ihan samaan ilmiöön olen törmännyt, ko Barska. Aina näin ei ole.

Niin no, jos noin on, niin esimerkkiä kaipaan!
yy kaa...mikä laatikko?
rintapek
03.05.2008 07:41:38

No joo, sä kärsit unettomuudesta, ehkä myös valveunista?

Voi olla, mistäs ton itte tietäis ;-)

niin esimerkkiä kaipaan!

Mä sanoin jo, että en ala mitään listaa laittamaan. Kyllä mä sujuvasti osaan paskaakin puhua, ei siinä mitään. Mut ei tosa ole mitään sen kummempaa, ko että lauma amatöörejä toisinaan pystyy soittamaan siihen malliin kelvosti, että yleisö osaa pomppia tahdissa. Sit vielä, ko volumet useimmin pysyy melko alhaisina, niin kyllä tolle yhtälölle käyttöä löytyy. Ei tossa ny mitään ihmeellistä ole, mut ei siinä pitäisi mitään uskomatontakaan olla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)