Aihe: Sivuhaara keikkaliksoihin.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
baron
01.05.2008 01:19:14

Ei kai tässä oo mitään epäselvää:

Että pärjää muusikkona/tanssimuusikkona, vain yksi osa on soittotaito. Ihan yhtä tärkeitä on markkinointi, esiintyminen, piisivalinta ym. Ammattilaiset osaa varmaan jatkaa listaa.

En mä itse ole koskaan soittotaidollani kehuskellut ja ne, jotka ei oo koskaan mua keikalla kuulleet, hakkaa mut lättyyn. Kuitenkin pärjään omasta mielestäni ihan hyvin, en osaa kaivata mitään enempää, mitä nyt on.
isojussi
01.05.2008 01:25:53
Aivan niin, Barska - ja kaiken lisäksi yrität kovasti vielä kehittyä ja oppia lisää. Asenne on puoli soittoo... Keep up the good work!
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
rintapek
01.05.2008 01:49:06

Että pärjää muusikkona/tanssimuusikkona, vain yksi osa on soittotaito. Ihan yhtä tärkeitä on markkinointi, esiintyminen, piisivalinta ym. Ammattilaiset osaa varmaan jatkaa listaa.

En mä itse ole koskaan soittotaidollani kehuskellut ja ne, jotka ei oo koskaan mua keikalla kuulleet, hakkaa mut lättyyn. Kuitenkin pärjään omasta mielestäni ihan hyvin, en osaa kaivata mitään enempää, mitä nyt on.

Et kuule varmasti liene ainoa. Paitsi tietty aina voi kaivata ja yrittää paremmin, ko nyt on. Jos ny tarttis todeta, että tää on tässä ja mikään ei tästä enää kehity, niin kylpä meikäläinen heittäisi hanskat tiskiin samantien. Ja sanoisi, että pitäkää tunkkinne. Eipä tuohon vielä ole tarvinnut mennä, ei edes lähelle.
One kind of music only - the good kind
baron
01.05.2008 01:52:00 (muokattu 01.05.2008 01:53:12)

Et kuule varmasti liene ainoa. Paitsi tietty aina voi kaivata ja yrittää paremmin, ko nyt on. Jos ny tarttis todeta, että tää on tässä ja mikään ei tästä enää kehity, niin kylpä meikäläinen heittäisi hanskat tiskiin samantien. Ja sanoisi, että pitäkää tunkkinne. Eipä tuohon vielä ole tarvinnut mennä, ei edes lähelle.

Vaikka mä en kaipaa sen kummempaa "menestystä" kuin nyt jo on, niin itselle kivampaa on kun tekee sen saman paremmin, en todella ole jäänyt "lepäämään laakereilla" vaan yritän kehittyä.
baron
01.05.2008 02:13:43

Niin yrittää meikänkin bändi. Vaan ei nuo tavoitteet tai mitälie ole kaikille samat

"Terve" tyytymättömyys on kehitystä edistävä ominaisuus. Jos on liian tyytyväinen omaan suoritukseensa, alkaa polkea paikallaan. Toisaalta ei saa pistää itselleen liian kovia haasteita, täytyy hyväksyä se, että jotkut on oikeesti parempia.
rintapek
01.05.2008 02:25:20

". Toisaalta ei saa pistää itselleen liian kovia haasteita, täytyy hyväksyä se, että jotkut on oikeesti parempia.

Täällä on ammattilaisia paikalla, joten epäilemättä useimmat on.
Se ny ei minua tai bändiäni estä yrittämästä. Ei sitä voi, ko parhaansa.
One kind of music only - the good kind
Anonymous-jazz
01.05.2008 04:44:50

Oonpa tuommoistakin kuullut. Tarpeeksi kun on harmonioita, tanssijan rytmi sekoaa kun pitää olla ojentamassa bändiä kesken vaihtoaskeleen: "Ei sitä noin soiteta, virhe".

Kerran oli sellainen pystö vastassa että rupesi valittamaan että nelisoinnut meni liian jatsiksi että ei kuulemma enää pysynyt mukana kartalla.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
isojussi
01.05.2008 09:10:25
Kerran oli sellainen pystö vastassa että rupesi valittamaan että nelisoinnut meni liian jatsiksi että ei kuulemma enää pysynyt mukana kartalla.

Jos se neljäs ääni oli väärin?
sutikomppi
01.05.2008 09:59:17
Ei kai tässä oo mitään epäselvää:

Mukavat ja päästään kohtuullisesti terveet soittokaverit ovat paljon, paljon tärkeämpiä, kuin erinomainen soittotaito. Tinttailu, taiteilu ja oman humppaegon pullistelu saa keikkailun tuntumaan jatkuvalta matematiikan tunnilta.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Timi
01.05.2008 10:36:52
Mukavat ja päästään kohtuullisesti terveet soittokaverit ovat paljon, paljon tärkeämpiä, kuin erinomainen soittotaito. Tinttailu, taiteilu ja oman humppaegon pullistelu saa keikkailun tuntumaan jatkuvalta matematiikan tunnilta.

Tuon takia meidänkin bändi on pysynyt kasassa vuosikymmeniä!
Kylmän viileesti!
isojussi
01.05.2008 11:41:37
Tuon takia meidänkin bändi on pysynyt kasassa vuosikymmeniä!

Toki - vaikka tässä puhutaankin nyt eri asiasta.

Valitettavasti vaan ne bändikaverit ei sitä sun palkkaas maksa.

Tietenkään silti perussosiaalisutta ja oman tonttinsa hoitamista asiallisesti ei parane väheksyä.
Juupe
01.05.2008 14:54:39
Ihmiset joiden elämäntyö on ihan jossain muualla kuin musiikissa
yrittävät tänäkin vappuna kertoa millaista on ja pitäisi olla musiikki ammattina.

Hyötykää nyt kaikki vaan siitä että kerran oli hyvä bändi, ja sitten tilattiin
jotain eikä se ollutkaan mistään kotoisin. Insinöörejä ja verojohtajia muusikon
vaatteissa.

Se, että joku ei osaa mitään muuta, kuin soittaa, ei välttämättä tee hänestä hyvää muusikkoa. Tai parempaa, kuin jostain toisesta, joka osaa jotain muutakin.

Mulle musiikki ja soittaminen ovat tärkeimpiä asioita elämässä, vaikka paljon muutakin on tullut tehtyä, ja opiskeltua ihan muita asioita. Ammattimuusikoksi en voi itseäni sanoa, vaikka ajoittain leipä onkin tullut pääasiallisesti soittamalla.

Kuinka moni tanssimuusikko on oikeasti miettinyt, mikä tanssimusiikissa on tärkeätä tanssijan näkökulmasta? Kuinka moni tanssimuusikko tanssii itse? Olen itse joskus tanssiessani huomannut, että kovin tarkkaan ei tule musiikkia kuunneltua. Ne kaksi aivosolua keskittyvät siihen tanssiin ja sen sujumiseen, mahdollisesti vielä keskusteluun daamin kanssa. Ei riitä aivokapasiteettia samalla analysoimaan musiikkia kovin tarkasti. Huomio kiinnittyy lähinnä rytmiin, melodiaan ja svengiin eli meininkiin. Ei juurikaan tule kiinnitettyä huomiota, millä syna-soundilla mikäkin kuvio soitettiin, tai montako numeroa oli missäkin soinnussa. Ainahan on joukossa niitäkin, jotka kuuntelevat tarkasti (eivät tanssi?), mutta vähemmistönä.

Soitin taannoin kvartetissa, joka soitti hyvin yksinkertaista, suoraviivaista perustanssimusiikkia. Sivutoimisia soittajia kaikki, virheitä tuli soitossa paljon, varsinkin basistilla. Mieleen muistuu mm. keikka Hietasaaressa, toisena bändinä kvintetti, nuoria poikia, en muista nimeä. Soittivat varsin hyvin, ja oli hienoja sovituksia, erityisesti tangot jäivät mieleen, jos jonkinlaista koukkua. Soittivat siis paljon "paremmin" kuin me. Kuitenkin poikien soittaessa meille kävi useampi tanssija sanomassa, että menkää te jo soittamaan, kun ei noiden poikien soiton tahtiin oikein pysty tanssimaan.

Että tämmöistä tällä kertaa, taidanpa korkata seuraavan kuohujuomapullon.
Timi
01.05.2008 15:40:30
Toki - vaikka tässä puhutaankin nyt eri asiasta.

Valitettavasti vaan ne bändikaverit ei sitä sun palkkaas maksa.

Tietenkään silti perussosiaalisutta ja oman tonttinsa hoitamista asiallisesti ei parane väheksyä.

Täh!Mistä helkutin eri asiasta?Mikä nyt mättää.Bändikaverit palkkaa maksa.Kuis helvetissä?jotain en valitettavsti nyt ymmärrä?
Kylmän viileesti!
R.Syke
01.05.2008 16:40:23
Täh!Mistä helkutin eri asiasta?Mikä nyt mättää.Bändikaverit palkkaa maksa.Kuis helvetissä?jotain en valitettavsti nyt ymmärrä?

Tää taitaapi olla enempi semmoinen sivuhaarakiila?
jape2
01.05.2008 16:57:13
"Terve" tyytymättömyys on kehitystä edistävä ominaisuus. Jos on liian tyytyväinen omaan suoritukseensa, alkaa polkea paikallaan. Toisaalta ei saa pistää itselleen liian kovia haasteita, täytyy hyväksyä se, että jotkut on oikeesti parempia.

Just! Monen on vaikea hyväksyä heikkouksiaan, tai jopa nauraa itselleen, jos
ei taitu.Jokaiselle löytyy voittaja.Useimmiten se on musiikki joka on se vaikein
instrumentti.Siltikään en löydä pullistelemisen arvoista siinä että esim. basisti
soitti väärin, mutta ykkösenä lähdettiin niinku Jake sanois!
Koko tangon soiton voi unohtaa, jos ei komppi lue lappua piste
Timi
01.05.2008 17:10:05
Just! Monen on vaikea hyväksyä heikkouksiaan, tai jopa nauraa itselleen, jos
ei taitu.Jokaiselle löytyy voittaja.Useimmiten se on musiikki joka on se vaikein
instrumentti.Siltikään en löydä pullistelemisen arvoista siinä että esim. basisti
soitti väärin, mutta ykkösenä lähdettiin niinku Jake sanois!
Koko tangon soiton voi unohtaa, jos ei komppi lue lappua piste

Heh!Kait sen takia en juurikaan soita tangoa.Tai siis räpistele.Ko en lue lappua.
Kylmän viileesti!
R.Syke
01.05.2008 17:12:20
Heh!Kait sen takia en juurikaan soita tangoa.Tai siis räpistele.Ko en lue lappua.

Tankua on monenmoista. Iskut pittää olla kohallaan. Rumpalilla. Ja Muilla.

Ja Tankussa on Sanat, jos ei oo instrumentaali...
isojussi
01.05.2008 17:47:08

Siis Sutikomppi jo sen asian käänsi...
Rantsu
01.05.2008 17:59:04
Mä kanssa putosin kärryiltä. Ensin sanotaan, että turhaa on edes yrittää mitään, kun yleisö on sellaista että syntikankin soundit menee läpi. Sitten hetken päästä jo painotetaan sitä, että pitää ymmärtää kuka sen soittajan palkan oikeasti maksaa. Onks siinä nyt mitään logiikkaa...?
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)