Riksteri 30.04.2008 21:49:54 | |
---|
Ihmiset joiden elämäntyö on ihan jossain muualla kuin musiikissa yrittävät tänäkin vappuna kertoa millaista on ja pitäisi olla musiikki ammattina. Eikö tämä kulminoidu tuohon amatööri/ammattilais -paradoksiin koko keskustelu? Mielestäni parhaat amaröörit esittävät niin upeaa musiikkia, ettei siihen ammattimaisella otteella kukaan kykene. |
jape2 30.04.2008 22:09:35 | |
---|
Miksi sitten useimmiten minkäännäköinen pieninkään venyminen ei onnistu näiltä jokapaikan neroilta? Ei primavistaa, vain oma suppea, joskin ehkä hyvin toimiva repertuaari. Tarkoittaako tämä sitä että jos harrastelijasähkömies tappaa nelihenkisen perheen kytkennöillään, niin ammattimies voi tehdä saman ilman kummempaa ihmettelyä, koska siihen on jo totuttu! |
isojussi 30.04.2008 22:10:31 | |
---|
Ihmiset joiden elämäntyö on ihan jossain muualla kuin musiikissa yrittävät tänäkin vappuna kertoa millaista on ja pitäisi olla musiikki ammattina... Toisaalta tyypit, jotka ovat tehneet elämäntyökseen vain musiikkia - ja sitäkin vain äärimmäisen kapealla sektorilla - luulevat tietävänsä, minkälainen on oikea ammattimuusikko. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
jape2 30.04.2008 22:12:42 | |
---|
Toisaalta tyypit, jotka ovat tehneet elämäntyökseen vain musiikkia - ja sitäkin vain äärimmäisen kapealla sektorilla - luulevat tietävänsä, minkälainen on oikea ammattimuusikko. Näin varmasti monella on! |
isojussi 30.04.2008 22:14:27 | |
---|
Näin varmasti monella on! Mä oon oikeesti nähny niin moneen lähtöön sekä amatöörejä että ammatilaisia, ettei mulla oo kanttia ruveta ketään syrjimään / lokeroimaan. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
jape2 30.04.2008 22:15:48 | |
---|
Justiinsa lonkeroit! |
isojussi 30.04.2008 22:17:45 | |
---|
Justiinsa lonkeroit! Nääh - kyllä ne on sen hoitaneet jo ihan itte. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Timi 30.04.2008 22:26:45 | |
---|
Vaati kirjautumisen.Hukkunut oon taas jonekkin.Yks ännä uupuu.Kait kirjapoliisit siihenkin tarttuu? Kylmän viileesti! |
rintapek 30.04.2008 22:50:52 | |
---|
Joitain se ei oikein edes kiinnosta. Joka näihin ketjuihin ottaa osaa, niin kait se kiinnostaa? Pitäisi vaan tehdä pesäeroa siihen, mikä on oikeasti saundia ja toimivaa juttua. Tosa ny taannoin rummuista puhuttiin, niin kylpä meikäläinen mielummin kuuntelee osaavaa runmuttajaa, jolla on kattauksena virveli, pelti ja tarvittaessa jakkara, ko tuplilla ja kymmeneen peltiin mättävää wannabeteiniä, jolla osaaminen rajoittuu raivoon. Jos jokin menee pilalle siitä, että sudit/jokin pedali/whatever puuttuu, niin enempi tuo on tekosyy, ko syy. Oli ny kyseessä aloittelija tai ammattilainen, mutta niillä eväillä on mentävä, mitä repusta löytyy. Mitähän mä tällä koitan sanoa. En taida olla ainoa, jolla vappusimat alkavat vaikuttaa. Pannaan esimerkin kautta, jos se kertoo jotain. Eräs ehdoton idolini on Jaakko Teppo. Jos tuota käy analyyttisesti ruotimaan, niin eipä ole kitaristina kummoinen. Laulunlahjoistakin voi väitellä, ei tuolla äänellä välttämäti kelpaisi edes harrastajaporukoihin. Vaan omassa jutussaan melko suvereeni mestari. Kuulosti hyvältä ja show oli just mitä tilattu. Eli jos ny suoraan sanon, niin vasemmalla kädellä vedetty leipäheitto on jotain semmoista, minkä kenenkään huomaamatta korvaa neulapojilla. Jotain käsityön makua hommassa pitää olla, että ny yleensä bändin ottamisessa on mitään tolkkua. One kind of music only - the good kind |
Jami 30.04.2008 23:07:28 | |
---|
Toisaalta tyypit, jotka ovat tehneet elämäntyökseen vain musiikkia - ja sitäkin vain äärimmäisen kapealla sektorilla - luulevat tietävänsä, minkälainen on oikea ammattimuusikko. Nyt Jussi sanoo ynnän arvoosesti. Meinasin jo erellisistä provosoitua ja sitten Jussi laukaasi ajatukseni viksusti. Riksterillekin pätkääsin ynnän. Hyvä ajatus mielestäni. Olkoon muutenkin kannustuksena vaikkapa sellaanen elämäntyöynnä. Monesti muulloonki oon ollu samaa miältä. Jotta vankasti ansaattu. Moon tuola naamakirjaski seaannu. Panin sinne luonnehrintaa ittestäni jotta liberaali. Tytärki sitä kovasti arveli. Ei tunne kersat isäänsä näköjään. No kuiteski. Oon niinki lipilaariksi ruvennu jotta ymmärrän kovasti näitä ammattiatoisia ja ammattitaitonsa etehen ankarasti töitätekevienki kantaa. Pitääshän se johonaki näkyä. Keikkaliksas, arvostukses, työtilaasuuksis. Miksi ei näy? No kun se maksava asiakas on mitä on. Jos me teemme, panostamme, rakennamme tuotteen josta he eivät ole valmiita maksamaan niin "helmiä sioille". Amatööri kerää liksat. Onneksi pienet, vois sanoa. Kiteytys: Jos haluat liksaa, arvostusta, paljon keikkoja, joku vonkaa naisasiakkailta jotain mitä en enää muista mitä se on, arvostettuja keikkapaikkoja niin kantsii päästä telkkariin missä sanotaan että olet sen arvoinen. Muuten tyydy siihen mitä julkkisten pöydiltä tippuu. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
Jami 30.04.2008 23:22:14 | |
---|
meikäläinen mielummin kuuntelee osaavaa runmuttajaa, Niin minäkin. Niin me kaikki. Kyse onkin siitä että mitä haluaa turakainen joka palkkamme maksaa. Mitkä hänen kriteerinsä on? Minkälaisiin tansseihin hän on valmis ostamaan 10€:n lipun. Kiinnostaako häntä se osaava vispilänsoittaja? En minä nyt halua kränkkänä olla tässäkään asiassa. Arvostan korkealle kaikkia osaavia tanssimuusikkoja. Älykkäät rokkarit tulee tanssibändiin opiskelemaan soittamista. Ekasta keikastani tulee ens kesänä vasta 40v. että en mä tästä mitään tiedä. Markkinoinnin maailmassa olen ollut vähän vähemmän. Silti uskallan sanoa että on aivan turha tehdä tuotetta jolle ei ole ostajia. Aivan riittävän monessa talossa olen sellaista koittanut kaupata. Kaupallisesti menestyvällä tuotteella on asiakkaiden halu ostaa. Pyrkikää siis siihen. Jos kauppa ei käy tai hinta on liian alhainen niin vika on teidän tuotteessanne, asiakasta ette pääse valkkaamaan ja vaihtamaan. Ne on mitä on. Anteeksi että kärsimättömyyteni näkyy ja kuuluu. Minulle markkinoinnin maailma on vuosikymmeniä sitten näyttänyt totuuden josta kertominen saa yhä uudelleen kurat silmilleni. En tahdo oikein sitä purematta niellä. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
isojussi 01.05.2008 00:02:12 | |
---|
Kattos perkele - soittaja, joka ymmärtää, kuka sen palkan maksaa. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Jami 01.05.2008 00:10:44 | |
---|
Kattos perkele - soittaja, joka ymmärtää, kuka sen palkan maksaa. Rasitehan se on. Joutuu tuumimaan jotta mistähän nuo haluais maksaa. Ja sitte pitäis se vielä toteuttaa. Muusikkous on siinä aika kaukana. Ehkäpä moisen pähkylöinti sopiikin juuri siksi mulle. Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää. |
isojussi 01.05.2008 00:14:15 | |
---|
...Muusikkous on siinä aika kaukana... HOHO - seuraavana sää rupeet varmaan väittään, että on väliä, kuinka hyvin niille soittaa.... "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Musiikkia korville 01.05.2008 00:23:53 | |
---|
Kiteytys: Jos haluat liksaa, arvostusta, paljon keikkoja, joku vonkaa naisasiakkailta jotain mitä en enää muista mitä se on, arvostettuja keikkapaikkoja niin kantsii päästä telkkariin missä sanotaan että olet sen arvoinen. Muuten tyydy siihen mitä julkkisten pöydiltä tippuu. Kylläpä oli oivallisesti sanottu! By: MK |
Musiikkia korville 01.05.2008 00:25:40 | |
---|
Rasitehan se on. Joutuu tuumimaan jotta mistähän nuo haluais maksaa. Ja sitte pitäis se vielä toteuttaa. Muusikkous on siinä aika kaukana. Ehkäpä moisen pähkylöinti sopiikin juuri siksi mulle. Muusikkous ei välttämättä oo siitä kaukana. Se mun mielestä on kaukana, mitä muusikot yleensä haluaa kuulla verrattuna mitä 'suuri' yleisö... By: MK |
isojussi 01.05.2008 00:32:40 | |
---|
...Se mun mielestä on kaukana, mitä muusikot yleensä haluaa kuulla verrattuna mitä 'suuri' yleisö... Sama se on monesti muutenkin. Eilen oli yleisönä humöörikeikalla raskaan sarjan viihteentekijöitä. Istuvat kun puujumalankuvat - ja sitten jälkeenpäin kiittelevät. Normiduunarit nauraa helpommasti. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Sama se on monesti muutenkin. Eilen oli yleisönä humöörikeikalla raskaan sarjan viihteentekijöitä. Istuvat kun puujumalankuvat - ja sitten jälkeenpäin kiittelevät. Normiduunarit nauraa helpommasti. Juu, kyllä. Muusikkous vaan tarkoittaa mulle sitä, että soitat ammatikseks musiikkia, tjsp. Osa kyseisistä on löytänyt helvetin hyvin sen yhteyden siihen, mitä porukka diggaa ja se ei välttämättä tarkoita, että soittamas musiikki (lajeineen, sovituksinne, etc) oli sun omaa lempparia. By: MK |
rintapek 01.05.2008 00:51:10 | |
---|
. Kyse onkin siitä että mitä haluaa turakainen joka palkkamme maksaa. Jospa tuo vain tahtoo hyvät kemut? Tosa sarjassa meikän bändi pärjää yllättävänkin hyvin. Vaikka ei niitä taitoja kummoisesti olekaan. One kind of music only - the good kind |
isojussi 01.05.2008 00:51:47 | |
---|
Samaa asiaa ajamme takaa, MK. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |