Aihe: Kompurapohdiskelua - Behringer DC9?
1
dropD
30.04.2008 11:30:34

Onko jollain kokemusta tuosta behkun kompurasta? Hakusessa on pieni yksinkertainen kompura antamaan napsua cleaneille. Mietinnän alla MXR dynacomp, EXH soul preacher ja tuo behku. Behku haiskahtaa melkolailla dynacompin kopiolta. Hinta vaan on huomattavasti huokeampi

Tuossa vielä linkki behkuun http://www.thomann.de/fi/behringer_dc9_compressor.htm
McNulty
30.04.2008 11:45:40
Itse ostin juuri uuden kompuran Dyna Compin tilalle. Totesin että tuo MXR Super Comp oli enempi se mitä haeskelin. Toisaalta, tuollainen Behringer on sen verran halpa, ettei ole iso tappio vaikka ei miellyttäisikään. Mikäli kotelointi on muovia, niin se ei kauheasti säväytä meikäläistä. Samoin kannattaa tsekata että footswitch on asiallinen, vaikka eipä tuohon rahaan välttämättä mitään ultimaalista laatua kannata odottaa. Itse tykkään MXR:n tuotteista juurikin yksinkertaisuuden, soundin, hyvälaatuisen jalkakytkimen sekä pienen, kestävän koteloinnin takia.
dropD
30.04.2008 11:50:40

Jeps... tuo pieni kotelointi juurikin tällä hetkellä must. Jalkakytkimen laadulla ei ole juurikaan väliä, koska tuo tulee olemaan koko ajan päällä (clean ja säröt menee eri reittejä pedaalilaudalla). Harmony-centralista lukasin, että tuossa olisi kotelo valettua alumiinia. Jos ei muuta, niin häiriöherkkyyttä tuo metallikotelo saattaa ainakin vähentää. Eihän tuo tosiaan hirveä sijoitus ole kokeilumielessäkään. Suotta vaan edes kokeilee jos joku tietää ennalta sudeksi...
duc
30.04.2008 11:52:32 (muokattu 30.04.2008 11:54:49)
Kas, ainoa Thomannilta löytyvä Behringerin pedaali jossa on true bypass... (hard wire bypass löytyy parista muusta, mitä sitten tarkoittaakaan).
McNulty
30.04.2008 11:58:41
Jeps... tuo pieni kotelointi juurikin tällä hetkellä must.

Kyllä. Vaikka ei minulla heti laudassa ole tilanpuutetta (80x50 ja vain 5 pedaalia + switcheri), mutta tykkään että efektit ovat kompakteja ja lauta ei ole liian ahdas.

Jalkakytkimen laadulla ei ole juurikaan väliä, koska tuo tulee olemaan koko ajan päällä (clean ja säröt menee eri reittejä pedaalilaudalla).

Jeespoks. Miulla vastaava tilanne, että efektit ovat jatkuvasti päällä ja kontrolloin eri ketjuja tuollaisella pedalswitcherillä (Carl Martin Octa-Switch). Silti tykkään että kytkin onpi laadukas, ettei ole ensimmäisestä harha-askeleesta rikki :)

Harmony-centralista lukasin, että tuossa olisi kotelo valettua alumiinia. Jos ei muuta, niin häiriöherkkyyttä tuo metallikotelo saattaa ainakin vähentää. Eihän tuo tosiaan hirveä sijoitus ole kokeilumielessäkään. Suotta vaan edes kokeilee jos joku tietää ennalta sudeksi...

Mun on ihan pakko sanoa, että olin pitkään Behku-skeptikko itsekin. Ne ensimmäiset räkkikamat oli ihan kamalia, samoin moni muu laite ei vain toimittanut. Sitten demosin eräälle sällille paria Behringerin kitaraefektiä (hellbabe wahi ja muutama perusrasia) ja jouduin toteamaan että niistä sai ihan siedettävän ja soitettavan soundin ulos. Ei maailman paras, mutta riittävä moneen käyttöön. Samoin mikseripöydät ovat toimineet suht ok (vaikka muutamia takuuhuoltoja onkin lähetelty). En siis ihan suoralta kädeltä tuomitse tuota kompuraakaan alimpaan pätsiin. Kyllä se on ihan kokeilun arvoinen, vaikka tietysti Dyna Comp on perusvarma ratkaisu, jolloin ei tartte sivusijoituksia tehdä kokeilukamoihin.
dropD
12.05.2008 13:11:18 (muokattu 12.05.2008 13:16:41)

Taidampa sittenkin kallistua "tuttuihin" merkkeihin. Nyt vielä arvon kahden välillä eli MXR supercomp tai EHX soul preacher on loppusuoralla. Saman hintaisia näyttävät olevan soundstoressa. EXH:ää vaan on hyllyssä ja MXR pitäisi tilata. Bonecrusherilla taisi olla kokemusta superconpista. Mitä siinä tuo attack-säätö varsinaisesti säätää? EXH:n versiossa attackin nopeus on kytkimellä säädettävissä, mutta mitenkä MXR???

EDIT: Marsun ED-1 olisi varmaankin hyvä, mutta olen painiskellut jo Jackhammerin kanssa kun painava pedaali ilman tasaista pohjaa ei tahdo pysyä tarranauhalla pedaalilaudassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)