StevieRayVehkakoski 29.04.2008 20:47:03 | |
---|
Uusi kitara näpeissä mutta bendit ja vibrat tarttuu otelautaan. Auttaakos nää fast-fretit tähän ongelmaan? Nauhat on itse asiassa isommat kuin edellisessä luutussa ja kielet on uudet mutta jostain syystä tatsi on todella tahmea? You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Antti1 29.04.2008 20:52:11 | |
---|
Uusi kitara näpeissä mutta bendit ja vibrat tarttuu otelautaan. Auttaakos nää fast-fretit tähän ongelmaan? Nauhat on itse asiassa isommat kuin edellisessä luutussa ja kielet on uudet mutta jostain syystä tatsi on todella tahmea? Onko uusi kielimerkki ja millainen otelauta siinä skebassa on? Ei tuo fast fret mun mielestä tuohon juurikaan auta. Onko nauhat muuten kiillotettu kunnolla? Se vaikuttaa yllättävänkin paljon. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Ekku01 29.04.2008 21:03:31 | |
---|
Uusi kitara näpeissä mutta bendit ja vibrat tarttuu otelautaan. Auttaakos nää fast-fretit tähän ongelmaan? Nauhat on itse asiassa isommat kuin edellisessä luutussa ja kielet on uudet mutta jostain syystä tatsi on todella tahmea? Jos kitarassa on ruusupuuotelauta, niin pyyhkäise sitä sitruunaöljyllä. Itse nimenomaan vältän sitä kun tykkään enempi ettei bendit lipsu. ;o) |
Detox 29.04.2008 22:43:15 | |
---|
Jos kitarassa on ruusupuuotelauta, niin pyyhkäise sitä sitruunaöljyllä. Itse nimenomaan vältän sitä kun tykkään enempi ettei bendit lipsu. ;o) Sama pätee myös Eebenpuu otelautaan. Vaahtera ei yleensä tarvitse mitään käsittelyä koska siinä on lakka päällä. Jos kepissä on öljykaula niin voi olla että sitä pitää käsitellä vähän erittäin hienojakoisella hiekkapaperilla jolla hiotaan kurat pois. Sen jälkeen sitten öljy/vaha -käsittely Mesa 4 Life! |
Jos kitarassa on ruusupuuotelauta, niin pyyhkäise sitä sitruunaöljyllä. Itse nimenomaan vältän sitä kun tykkään enempi ettei bendit lipsu. ;o) Ruusupuuta on, joten täytyypi käydä hakemassa sitruunaöljyä. Bendatessa oikein narisee sormi otelautaa vasten. Mistäs tota sitruunaöljyä kannattaa hakea? Miten sitä levitetään? You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
koponen 29.04.2008 23:03:18 | |
---|
Ruusupuuta on, joten täytyypi käydä hakemassa sitruunaöljyä. Bendatessa oikein narisee sormi otelautaa vasten. Mistäs tota sitruunaöljyä kannattaa hakea? Miten sitä levitetään? Enemmän minusta kuulostaa siltä että se otelauta on vasta öljytty ja pinnassa on vielä jotain jäämiä. Oljyllä otelaudasta tulee vähäksi aikaa sellainen nahkea. If it says Marshall on the front, you're good to go |
tcitc 29.04.2008 23:48:08 | |
---|
Ruusupuuta on, joten täytyypi käydä hakemassa sitruunaöljyä. Bendatessa oikein narisee sormi otelautaa vasten. Mistäs tota sitruunaöljyä kannattaa hakea? Miten sitä levitetään? Musaliikkeestä. Jos siinä on sellanen tina korkin alla nii teet jollain naulalla vaikka siihien ihan pienen reiän eläkä avaa koko tinaa. Laitat joka nauhanvälille tipan sitä ja levität. Sit annat kuivuu vaikka vartin-20minuuttia ja toistat sen verran monta kertaa että ei enää imeydy(itse olen kahdesti-kolmesti toistanut). Sit vaikkapa kuivaat jäämät. Tähän saatto jollain tavalla liittyä karhunkieli mut en muista ku edellisestä kerrasta on jonkin verran aikaa ja oon vasta pari kertaa tän tehnynnä... Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
wilo 30.04.2008 08:25:48 | |
---|
Enemmän minusta kuulostaa siltä että se otelauta on vasta öljytty ja pinnassa on vielä jotain jäämiä. Oljyllä otelaudasta tulee vähäksi aikaa sellainen nahkea. Agree. Saman olen itekkin todennut. Vähän hinkkausta liinalla/kankaalla auttanee asiaan. Ville |
Juicy 30.04.2008 16:11:44 | |
---|
Onko nauhat muuten kiillotettu kunnolla? Se vaikuttaa yllättävänkin paljon. Mulla on uudessa kitarassa vähän pehmeänlaiset nuo nauhat, ja bendaus tuntuu tahkealta kun soittaa ylemmiltä nauhoilta. Otelaudassa ei ole vikaa, joten milläpä noita nauhoja voi "kiillottaa"? Nauhat oli muistaakseni mediumit. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se lopu ollenkaa" |
Antti1 30.04.2008 16:37:23 | |
---|
Nauhojen kiillottamiseen käy vaikka sopiva hiomatahna ja dremel, tai sitten 8000 hiomakangas tms. Molemmilla pääsee hyviin lopputuloksiin. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
koponen 30.04.2008 16:38:02 | |
---|
Mulla on uudessa kitarassa vähän pehmeänlaiset nuo nauhat, ja bendaus tuntuu tahkealta kun soittaa ylemmiltä nauhoilta. Otelaudassa ei ole vikaa, joten milläpä noita nauhoja voi "kiillottaa"? Nauhat oli muistaakseni mediumit. Siitä ne kiillottuu kun soittelet ahkerasti If it says Marshall on the front, you're good to go |
Miikathebest 30.04.2008 16:57:52 (muokattu 30.04.2008 16:58:50) | |
---|
Liikaa säröä! |
Numb 30.04.2008 16:59:41 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Juicy 30.04.2008 17:33:38 | |
---|
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se lopu ollenkaa" |
Insane Kane 30.04.2008 17:42:57 | |
---|
Nauhojen kiillottamiseen käy vaikka sopiva hiomatahna ja dremel, tai sitten 8000 hiomakangas tms. Molemmilla pääsee hyviin lopputuloksiin. Tahi vähän perinteisemmin ja 0000-luokan teräsvillaa... Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... |
Antti1 30.04.2008 17:53:51 | |
---|
Tahi vähän perinteisemmin ja 0000-luokan teräsvillaa... No käyhän sekin, mutta puhutaan kuitenkin vähän eri luokan kiillotuksesta. Mä tykkään omistani silleen, että niistä voi tarkastaa oman kampauksensa. :) Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Insane Kane 30.04.2008 17:55:51 | |
---|
No käyhän sekin, mutta puhutaan kuitenkin vähän eri luokan kiillotuksesta. Mä tykkään omistani silleen, että niistä voi tarkastaa oman kampauksensa. :) Jep, 0000-villa käy/riittää siihen. Kun käytetään tahnaa, joudut taas puhdistamaan otelaudan uudelleen ja nuo siihen käypäset puhdistusaineet himmentää sitä kiiltoa... Olen tekstannut. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... |
Antti1 30.04.2008 17:56:36 | |
---|
Wrong, se otelauta kannattaa suojata jo ennen kiillottamista. ;) Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Juicy 30.04.2008 19:03:17 | |
---|
Wrong, se otelauta kannattaa suojata jo ennen kiillottamista. ;) jep, maalarinteippi riittänee... "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se lopu ollenkaa" |
Insane Kane 30.04.2008 19:19:40 | |
---|
Wrong, se otelauta kannattaa suojata jo ennen kiillottamista. ;) Jaa, siitäkö se johtuu että ne on niin mahottoman naarmusia nuo mun otelaudat? ;) Tottahan toki, mutta kokemus on mut ainakin vierottanu dremel + hiomatahnasta. Minusta tuolla villalla vaan tulee parempi. Ehän minä mistään mittään tiijä, mutta katoppakuu... |