Aihe: Anime threadi!
1 2 3 4 58 9 10 11 1227 28 29 30 31
Rumpukapulat
19.03.2008 11:59:02

http://telkku.com/ ihan kohta alkaa subilla Spriggan. Huomasin itsekkin äskön

Mainostraileri näytti aika herkulta. Harmi ettei teevee enään meillä näjy..
Thule
19.03.2008 14:25:51
Anime kiinnostaisi kovasti, mutta se vähä mitä mä siihen olen tutustunut (todella pintapuoleisesti lähinnä Subin kautta, eh), on vaikuttanut jotenkin samalta - järjetöntä mättämistä ja kohnottamista, möykkäämistä ja ylipäätänsäkin asioiden tuhotonta suurentelua. Hopeanuoli (tadaa) taisi olla tätä kaikkea, mutta siitä kyllä pidin.

Innostus lähti MTV:llä joskus myöhäisaikaan näytetystä piirretystä, jossa oli futuristista Mad Max-/Blade Runner-tunnelmaa. Oliko se sitten animea vai ei - en tiedä. Se oli helkkarin hyvä.

Nyt olen katsonut kokeeksi Honey & Cloveria noin kymmenkunta jaksoa. Paljon siedettävämpää kuin vaikkapa Dragonball Z, muttei tää aihealue, miljöö ym. oikein nappaa. Wicked City ja Alien 9 tulossa.
"Prepare to get fucked by the long dick of the law!"
sub zero
19.03.2008 16:07:52
anime lähtee lapsista hakkaamalla
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Ed_Guy
19.03.2008 16:45:08
Oli vähän pettymys tuo Spriggan... hahmot jäivät etäisiksi ja muutenkin olisi saanut olla pidempi tai olisi voinut valaista kaikkea enemmän...
Jotain tekotaiteellista tekstiä tähän
Chrissie
19.03.2008 18:34:56
Oli vähän pettymys tuo Spriggan... hahmot jäivät etäisiksi ja muutenkin olisi saanut olla pidempi tai olisi voinut valaista kaikkea enemmän...

Samat sanat. En tiedä tarvitaanko lisää pituutta, mutta vähän liian moni kysymyksistä jäi vaille vastausta. Muutenkin ärsytti se että aikaa tuhlaantui siihen jatkuvaan mäiskeeseen. Kyllä sen nyt vähemmälläkin olisi ymmärtänyt.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
"A part of me is always close to the harbor sailing with the ghost of my grandfather." Don Johnson Big Band - Road
Räbbänä
24.04.2008 23:13:05
Tullut nyt vime päivät aloiteltua Tengen Toppa Gurren Lagannia. Ei juma mitä tykitystä. Parhaita sarjoja pitkiin aikoihin, mitä tullut katsottua. Kunnon mecharymistelyä ja paikoin saa kyllä repeillä niin, että naama lähtee.
Antti1
24.04.2008 23:18:03
Mä oon taas pari jaksoa kytännyt Monsteria. En oikein tiiä mikä se on olevinaan. Kai ihan katsottava, muttei todellakaan vaikuta kaverini hehkutuksen arvoiselta. Varsin hidastempoinen, masentava ja ankea tunnelma siitä välittyy.
Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/
I.S.S
26.04.2008 14:11:24 (muokattu 26.04.2008 14:13:32)
Mä oon taas pari jaksoa kytännyt Monsteria. En oikein tiiä mikä se on olevinaan. Kai ihan katsottava, muttei todellakaan vaikuta kaverini hehkutuksen arvoiselta. Varsin hidastempoinen, masentava ja ankea tunnelma siitä välittyy.

Khyl se siitä lähtee liikkumaan, alku tosin on hieman hidastempoinen ja itsekin mietin ,että mitä soijaa tämä oikein on ekojen parin kolmen jakson jälkeen. Loppupeleissä sarja koukutti kyllä aika pahasti ja varsinkin henkilöhahmot olivat varsin mielenkiintoisia, tosin niitä tässä sarjassa olikin ehkä vähän turhankin runsaasti. Mutta mielestäni ehdottamasti katsomisen arvoinen pläjäys.
"You know what they say Frank...speed kills."
Antti1
26.04.2008 16:53:24
Khyl se siitä lähtee liikkumaan

Joo niinhän se tekee. Ei tää tosin vieläkään ole oikein kamalasti koukuttanut, kuten esmes FMA sillon aikoinaan. Se oli kyllä niin täyttä koukkua koko sarja, ettei edes nukkua malttanut. :)
Ed_Guy
28.04.2008 18:58:07
Eilen kattoin jonkun leffan, jossa tyttö pystyi hyppäämään ajassa taaksepäin... alussa luulin, että elokuva menee siihen että se joutuu jonnekkin kivikauteen tms... mutta ei onneksi. Kyse oli yleensä tunnista tai päivästä ja tästähän syntyikin hauskoja kommelluksia... ihan jees leffa oli siis.
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
Jesmies
29.04.2008 07:23:42
Joo niinhän se tekee. Ei tää tosin vieläkään ole oikein kamalasti koukuttanut, kuten esmes FMA sillon aikoinaan. Se oli kyllä niin täyttä koukkua koko sarja, ettei edes nukkua malttanut. :)

FMA koukutti aluksi, en koskaan jaksanut katsoa loppuun asti.

ehdottomasti parhaita sarjoja ovat:

Initial D
Hajime no Ippo
One Piece
Hellsing

realistisena sarjana Kimi Ga Nozomu Eien kannattaa tsekkailla jos tykkää
draamasta, oikein mahtava sarja.
Se mikä ei tapa - sattuu vitusti.
BassLass
30.04.2008 22:07:10 (muokattu 30.04.2008 22:09:08)
Ite ostin hopeanuolen uncut boksin hintaan 35 egee, oliko hyvä ostos? Nostalgian huumassa ostin ku muistelin vanhoja VHS-versioita ja meinas ihan tippa tulla linssiin.

E: mikäs oli se anime mikä kertoin jostain nuudeliravintolan pitäjän pojasta joka sitten ajo kilpaa jotain vuorta pitkin? :D
Antti1
30.04.2008 23:04:48
E: mikäs oli se anime mikä kertoin jostain nuudeliravintolan pitäjän pojasta joka sitten ajo kilpaa jotain vuorta pitkin? :D

En oo kattonu, mutta olisko Initial D?
Milkop
01.05.2008 11:39:01

Viimeksi katselin Ninja Scrollin. Tiukkaa tavaraa, ei voi muuta sanoa.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
ruuvimeisseli
05.05.2008 17:17:43

Mä en ole koskaan oikein innostunut animesta, mutta hitto tuo Yakitete Japan on ihan päätön sarja. Oon katsonut nyt viime päivien aikana varmaan 10 jaksoa tuota. Tuo tuli vaan vastaan jossain ja oli pakko ladata pari jaksoa kun tuo konsepti jotain niin älytöntä.

The story focuses on Kazuma Azuma, a boy on his quest to create "Ja-pan", a national bread for Japan itself. He initially heads to Tokyo to expand his bread-making horizons at the bread-making chain Pantasia; the story continues with Azuma's exploits with his other coworkers.

Besides the desire to create his Ja-pan, Azuma also possesses the legendary Solar Hands (太陽の手, taiy no te?). These hands are warmer than normal human hand temperature, and allow the dough to ferment faster. This gives him some advantage at the beginning of the series, but his innovation and many Ja-pans are his greater talents.

Siis leipurianimea. Voi luoja.
You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava.
Antti1
05.05.2008 17:30:12 (muokattu 05.05.2008 17:30:40)

Uh, kiitokset! Alkoikin juuri Trinity Bloodin ja Scryedin mäiskinnät jo hitusen kyllästyttämään. ;)

EDIT: Eihän tätä voi mitenkään voittaa, mutta olisko jollain ehdottaa jotain GTO:n tapaista pätkää katsottavaksi?
noir
05.05.2008 21:06:52
Mä en ole koskaan oikein innostunut animesta, mutta hitto tuo Yakitete Japan on ihan päätön sarja. Oon katsonut nyt viime päivien aikana varmaan 10 jaksoa tuota. Tuo tuli vaan vastaan jossain ja oli pakko ladata pari jaksoa kun tuo konsepti jotain niin älytöntä.

Uskomattominta japanilaisissa on, että osaavat tehdä kiinnostavan piirretyn mistä tahansa aiheesta. Tuohon on pakko tutustua kyllä.
NEVER DIE!
Mystisesti hintahtavat romantikot #1
Räbbänä
05.05.2008 21:40:26 (muokattu 05.05.2008 21:45:34)
Eihän tätä voi mitenkään voittaa, mutta olisko jollain ehdottaa jotain GTO:n tapaista pätkää katsottavaksi?

Ei ehkä aivan GTO:n tapainen ole, mutta ainakin lähtökohdat hieman samanlaiset. Kodomo no Jikanissa nuorehko miesopettaja joutuu paimentamaan sangen jukuripäistä kolmatta luokkaa, jonka oppilailla tuntuu olevan hieman enemmänkin uutta opettajaansa vastaan. Uutta opettajaa savustetaan melkein keinoja kaihtamatta, jopa sangen arveluttavin keinoin. Ensimmäisen jakson katsottuani oli jo hieman epäileväinen olo jatkon suhteen, oli _hieman_ arveluttavaa nimittäin materiaali.
Ainut syy miksi tähän sarjaan koitin tutustua, oli se, että sama sarja sattuu olemaan yksi tuttuni lempisarjoista. Nyt kylläkin alan jo hieman epäillä kaveriani.

Ja vinkkinä voinkin lyödä sarjasta seuraavaan huomautuksen.

R+ - Mild Nudity

Edit: Lisäksi GTO:n ystäville on suositeltu jossain määrin hieman samankaltaisia Golden Boyta ja Gokusenia. Näihin sarjoihin en kyllä itse ole tustunut.
Random.2.2.3
06.05.2008 23:43:51
Edit: Lisäksi GTO:n ystäville on suositeltu jossain määrin hieman samankaltaisia Golden Boyta ja Gokusenia. Näihin sarjoihin en kyllä itse ole tustunut.

GTO muutti elämäni täysin (btw, hehkutus)! Ja pitää kokeilla kyll noita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)